Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxW] Wibracje i stuki - automat / poducha / kolumna kierow
Autor Wiadomość
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 28-12-2012, 01:21   [EAxW] Wibracje i stuki - automat / poducha / kolumna kierow

1. Stuki:
Podczas skrecania przy predkosciach parkingowych, w galu daje sie slyszec po jednym, dwa stuki.
Jak by przegub, ale nie.
Wachacze wymacane, wyszarpane u diagnosty ktory tez ma EA.
Bartek dal cynk, ze kolumna kierownicy (do przekladki brana pewnie z powypadka) moze miec luz.
Faktycznie jest luz w ostatnim wieloklinie. Najnizszy odcinek, ktory pozniej przechodzi juz w przegub i do komory silnika. Jak to usztywnic?
W "klienckim" EA przy wymianie magla, gdy brakowalo 2mm to przelozenia sruby przez wlasnie przegub, to w ten ostatni wieloklin trzeba bylo puknąć, co by sie zsunął.
Tu mam wrazenie ze by spadl sam!
Czy da sie te nity/bolce ktore widac na sciance jakos dobic?

2. Wibracje
Auto strasznie sie trzesie na postoju na "D".
Na "P" obroty sie podbijaja i troche ustepuje, ale nei do konca.
Obecnie z racji "ręce mnie już opadli", obroty jalowe podnieslismy sobie do 900 i "przypudrowalismy pryszcza", ale nie tak ma przeciez byc.
Wibracje ponadto ustają podczas wkrecania na obroty, ale powracają około 2500-3000 na jakies 500.
Poduszka skrzyni i "rozrzadu" zostaly podmienione na inne.
Odkrecenie calego wzmocnienia dolnego wraz z poduszka, po odpaleniu nie przynioslo roznicy. Poduszka wyglada dobrze.
Do wymiany poduszki grodziowej trzeba miec ekipe gorali i palnik plazmowy, wiec oszukuje sie ze to nie to. (magia VR-4...)
Konwerter skrzyni automatycznej?

Pomozcie prosze, bo sa to jak wiadomo najbardziej wnerwiajace problemy z kategorii "cholera wie gdzie".
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-12-2012, 09:17   

nabassu, o tym wieloklinie mowa?
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75

Jak się raz poruszy tym połączeniem to już tak ma. Ja zastosowałem cybant do rur: http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105

Jest ok i luz wyeliminowany.

Macie jakieś logi z pracy silnika na postoju? To poliftowy czy przedliftowy egzemplarz?
To VR4 czy zwykłe EA?
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2012, 12:08   

Legnum polift. Nie mamy logow, ale Maro nic niepokojacego nie widzial.
Cos lapie czestotliwosc i zaczyna drzec az widac to golym okiem na kierownicy.

Bede probowal Twojej metody z jednym cybantem na krawedzi polaczenia. Oby to byly te stuki.
A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie?
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-12-2012, 12:13   

Maciek...
Wibracje są przy niskich obrotach tak?
Ile ma obrotów w stanie spoczynku na D i P?
Tylna poducha jest do zrobienia, dostęp od góry łamańcem.

BTW, skrzynia w zakresie 500-600 przenosi dość spore wibracje.

Co do kiery.
U mnie w podobny sposób trzeszczały zapieczone końcówki drążka.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2012, 12:29   

No takie obroty wlasnie 600 okolo. Az widac jak lata w oczach.
Jest dostep do poduchy? Cos czuje ze kupie nowa, albo poli, zeby miec juz na amen z glowy.
Czuje tez, ze bede uzywal podczas tej roboty duzo zwrotow z Twoim imieniem polaczonym z przeklenstwami i wariacjami "lamanca" :) (bo Tomek powiedzial ze sie da)
Na kiere Owczar dal przepis cybantowy przy przegubie grodziowym.
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-12-2012, 12:48   

Maciek, najpierw musisz oczyścić wszystko dookoła, czyli przepustnica, rury dolotowe (ten gumowy rozdzielacz do turbin też). Potem uprzątnij węże podciśnień.
Auto lekko podnieść od przodu by był dostęp od spodu.
No i najlepiej we 2 osoby.
Długie przedłużki i łamańce to podstawa sukcesu. Jak masz pneumatyka to nawet lepiej.
Razem z Paulem (psbarham) juz 3 razy wymontowywałem poduchę (raz wymianka na poli u mnie, 2 x swap na manuala i zrzucanie skrzyni).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 28-12-2012, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2012, 13:20   

O!
A polecasz poli czy ori? Te w osi auta to sie boje troche poliuretanowac, zeby nie walilo.
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-12-2012, 13:22   

nabassu napisał/a:
A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie?


Myślę, że lepiej niż z cybantem. Miedziane druciki powinny się ładnie dopasować, tylko mi się nie chciało zdejmować kolumny. Usztywnij, jeśli pomoże to dalej się pobawisz.

A co do poduchy to tak jak Tomek napisał. Ja bym jeszcze sprawdził czy silnik będzie drgał jak odkręcisz przednią poduchę i spróbujesz pochylić silnik najpierw do przodu, a potem do tyłu. Bo pytanie brzmi, czy te drgania to efekt poboczny czy główny? Czy silnik drga bo pracuje nierówno, czy pracuje równo, ale drga bo jest źle zawieszony?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-12-2012, 13:34   

nabassu napisał/a:
O!
A polecasz poli czy ori? Te w osi auta to sie boje troche poliuretanowac, zeby nie walilo.

Poli jak najbardziej, ale będzie je czuć w niskim zakresie obrotów. Dla mnie to pomijalna sprawa. :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2012, 15:52   

Owczar napisał/a:
nabassu napisał/a:
A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie?


Myślę, że lepiej niż z cybantem. Miedziane druciki powinny się ładnie dopasować, tylko mi się nie chciało zdejmować kolumny. Usztywnij, jeśli pomoże to dalej się pobawisz.

A co do poduchy to tak jak Tomek napisał. Ja bym jeszcze sprawdził czy silnik będzie drgał jak odkręcisz przednią poduchę i spróbujesz pochylić silnik najpierw do przodu, a potem do tyłu. Bo pytanie brzmi, czy te drgania to efekt poboczny czy główny? Czy silnik drga bo pracuje nierówno, czy pracuje równo, ale drga bo jest źle zawieszony?
Ten drucik, drciki, druciarstwo czy jak to zwał długo nie wytrzyma, jak juz to wkładka mosiężna, ten wieloklin pracuje przy każdym skręcie kierownicy, z miedziuchy zostaną się po krótkim czasie wiórki, nie ma co tez przedobrzać z przeciskaniem gdyż można z tulei zrobić tulipana.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-12-2012, 16:01   

Tylko, że z tą kolumną jest problem by to usztywnić, a nie zrobić nierozłącznej :)

Tulipana ciężko z tego zrobić, bo jest z grubej rurki...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2012, 16:23   

Skoro się rozbija ta rurka to i bez problemu można z niej tulipana zrobić dzięki nafrezowanemu wielowpustowi, ale na upartego można też przewalcować na gorąco i spróbowac poskładać, tylko że jak sie przesadzi z walcowaniem to można sobie element walcowany do kosza poslać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2012, 18:56   

Najsensowniej brzmi ten szeroki cybant. A moze wydlubac te fabryczne punkty i tam wlac epoxyd?

[ Dodano: 28-12-2012, 19:08 ]
o, to dobre http://www.sklepy24.pl/sz...rawcza+dn25+1/2

[ Dodano: 28-12-2012, 19:16 ]
na allegro po 18zl. 3/8 cala?
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-12-2012, 20:48   

nabassu napisał/a:
Podczas skrecania przy predkosciach parkingowych, w galu daje sie slyszec po jednym, dwa stuki
Z tego co opisujesz to 100% kolumna kierownicza. 70% właśnie ten wieliklin, a 30% krzyżaki. Podobno każdy krzyżak tego typu ma luz (nawet nowy), gdyż to gwarantuje możliwość jego pracy. Jednak za duży luz powoduje stuki.
Owczar napisał/a:
Jak się raz poruszy tym połączeniem to już tak ma
Potwierdzam. Przekonałem się o tym osobiście.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-12-2012, 22:30   

Usztywnić kolumny nie możesz za bardzo, bo w razie w... ma się toto rozłączyć i nie pozwolić na wepchnięcie kierownika w klatę kierowcy.

Po wsadzeinu poliuretanu w poduszki drgania będziesz musiał polubić - wtedy będą one normą ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.