Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:09 |
Czy warto kupić carisme za 3800 ? |
Autor |
Wiadomość |
marquentes
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:16 Czy warto kupić carisme za 3800 ?
|
|
|
dzisiaj ogladałem fajna i zadbnaną carisme. pierwszy wlasciciel w PL. ma ją od 2007 roku.
Rdzy brak,w środku czysto i zadbanie,klima, 4x poduchy, 4x szyby el.klimatronik.
Wszystko cacy ale sa tez minusy. Wlasciciel mówi ze, nigdy nie wymieniał rozrządu ,a zrobił już 100 tyś km przez te 5 lat użytkowania.
I silnik tak delikatnie cykał jak był ciepły.
Są delikatne stuki w zawieszeniu zapewne koncowki.
Do wymiany jest olej.
I cos wyje tak dziwnie jak sie jedzie jakby cos w kole ?
mógłby mi ktoś doradzic ile kosztuje rozrząd do silnika 1.8 GDi ?
warto pakowac sie w ten silnik ?
cena jest okazyjna i fura wygląda bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
19cinek88
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 1 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:30
|
|
|
Cena za te autko jest rzeczywiscie bardzo okazyjna. Podjedz na jakas stacje diagnostyczna czy mechanika i niech ja poogladaja.
Ja zaplacilem za orginalny komplet rozrzadu na allegro 660 zl + 200 zl wymiana. Wiadomo idzie zakupic taniej, sam napinacz hydrauliczny ze 300 zl kosztuje. Sam mam carisme 1.8 GDI i moge te silnik smialo polecic, ale wiadomo kazdy ma tam jakies swoje zdanie. Poczytaj troche na temat tego silnika na forum i sam zdecyduj |
|
|
|
 |
marquentes
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:40
|
|
|
Włąśnie czytam. Rozrząd zmieni mi znajomy mechanik za pare groszy.
Pierwszy raz mam styczność z marką mitubishi.
wczesniej miałem vectre 2.0 ecotec,passata b4 1.9 TD a teraz nie mam zadnego auta i wlasnie trafila sie ta carisma,.
Tak wygląda ta carisma.
a i zapomniałem dodac ze kolor klapy tylnej jest inny bo dzieci wybiły szybe pilka do nogi i wlascicielowi nie oplacalo sie wymieniac samej szybki i kupil cala klape z szyba taniej... |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-01-2013, 08:48
|
|
|
marquentes napisał/a: | Wlasciciel mówi ze, nigdy nie wymieniał rozrządu ,a zrobił już 100 tyś km przez te 5 lat użytkowania. |
I tak standardowo po zakupie lepiej zmienić rozrząd...
marquentes napisał/a: | I silnik tak delikatnie cykał jak był ciepły. |
Standard w GDI, popychacze...może pomóc zmiana oleju. Dowiedz się, co w ogóle jest tam wlane.
marquentes napisał/a: | I cos wyje tak dziwnie jak sie jedzie jakby cos w kole ? |
Tutaj posłuchaj dokładnie skąd ten dźwięk dochodzi. Na postoju na biegu jałowym nie wyje ? Jak wciskasz sprzęgło nie cichnie ? Bo łożysko w kole to nic, gorzej jak wyje skrzynia biegów... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
marquentes
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 12-01-2013, 19:38
|
|
|
dzis rozpytałem sie o rozrząd
i na oryginalnych czesciach to jest gruba kasa z robocizną.
a bez pompy tzn pasek i dwie rolki kosztuja u mnie 270zł. ALe rozrząd trzeba zmienic z pompą a to kolejne 150zł + do tego dochodzi ten napinacz za 5 stów + 200 wymiana + olej 120 i filtr to policzmy sobie. nie opłaca sie brac tej carismy. w dodatku sa jakieś stuki w zawieszeniu i ciś falowały jej obroty.
kasy pójdzie w brud, jutro jadę oglądac co innego .
p.s - wlany był olej castrol 10w40.
jak spusci mi 300stówy to pomysle. chociaz połowe kwoty niech spuści mi na ten rozrząd.
no i mechanik mi odradzał dzis to auto bo częsci drogie i sporo pali, co wy na to ? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12-01-2013, 19:49
|
|
|
marquentes napisał/a: | i na oryginalnych czesciach to jest gruba kasa z robocizną. | to kup najtańsze i później płacz jak pasek strzeli...
marquentes napisał/a: | wczesniej miałem vectre 2.0 ecotec,passata b4 1.9 TD | w takim razie odpuść sobie Carsime bo będziesz tylko narzekał na drogie części Za taką cenę nie ma co oczekiwać igiełki, ale to typowe myślenie dla Polaków (nie chcę nikogo tutaj obrażać). Co do falujących obrotów to równie dobrze może to być pierdoła. Bez logów z Evoscana nic nie poradzimy. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 12-01-2013, 20:04
|
|
|
marquentes napisał/a: | co wy na to ? |
Odpuść japońce i mechanika zmień. Co do autka to za te pieniądze po Twoim opisie brałbym je w ciemno. Ale dla osoby, dla której wymiana rozrządu stanowi problem to poleciłbym coś z bezkolizyjnym silnikiem (oplowskie 8V bądź madzię z silnikiem FS lub FP, ale nie czekaj one lubią brać olej to za drogo) albo na łańcuszku (Ford TDCi?). Trochę to sarkastyczne z mojej strony ale do planowanego budżetu zawsze dolicza się tego tysiaka na rozrząd paski i oleje, albo poszukaj wśród znajomych pewnego auta, w którym jesteś pewien, że wszystko jest Tip-Top. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-01-2013, 20:07
|
|
|
marquentes napisał/a: | no i mechanik mi odradzał dzis to auto bo częsci drogie i sporo pali, co wy na to ? |
W trasie pali mało, w mieście pali jak inne silniki o tej pojemności(oczywiście to wszystko zależy jakie miasto i o jakiej porze). Natomiast mechanik nie zna zapewne tego silnika i tyle... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-01-2013, 20:12
|
|
|
Ze spalaniem zależy gdzie jeździsz - w trasie w pełni załadowane autko z bardziej niż rozsądnymi prędkościami zrobisz ok 7 litrów na 100, przy prędkościach do 70-80 km możesz zejść do 6 litrów. W mieście spokojnie łyknie powyżej 10 litrów - ale mówię o mieście czyli Kraków, Warszawa a nie o miasteczkach, bo tam prawie jak trasa.
Rozrząd wyniesie CIę dużo - z robocizną na porządnych częściach możesz spokojnie wyjść powyżej 1000 złotych.
Koła też mi wyją - tylna oś - narazie nic z tym nie robię i się nic nie dzieje.
Falowanie obrotów - ponoć niektóre Cari tak mają i jest na forum link to czyszczenia przepustnicy i uczenia obrotów.
W silnik zdecydowanie warto się ładować. Bardzo ładnie się zbiera i jest naprawdę cichy.
Mechanik Ci odradzał, bo wiedział, że na Miśku zbyt często nie zarobi. Ja poza tym co po zakupie trzeba zrobić: rozrząd, płyny, hamulce. Nie zrobiłem w tym samochodzie nic poza czyszczeniem przepustnicy, a to tylko dla tego, że miałem taką fantazję .
Jak dla mnie Cari GDI to jeden z najlepszych wyborów w Mitsu.
Natomiast co do tego konkretnego egzamplarza się nie wypowiadam, bo blacharzem ani mechanikiem nie jestem |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
marquentes
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 12-01-2013, 20:33
|
|
|
Powiem tak. Co do blacharki to nie ma do czego się przyczepić. miałem 4 samochody i żadne nie miało takiej zdrowej budy jak ta carisma ze zdjec.
Silniczek jak przyjechałem na oględziny był juz ciepły i delikatnie cykał, dzwonił, zrobiłem runde i przestał cykac.
ładnie sie zbiera, temperatura w normie. na luzie i na wolnych obrotach obroty ma równe, za to jak ruszyłem i przytrzymałem sie na biegu i sprzęgle by ustąpić pierwszenstwa, obroty falowały delikatnie.
cos tak nie głosno wyło jak jechałem, sprzęgło biegi,kierownica chodziło leciutko.
wnętrze bardzo czyste.klima działa ,szyby tez.radyjko sony + dobre głosniki.
opony zimowki + dodaje 2 letnie.
klapa ma czerwony metalik kolor ale to nie przeszkadza za bardzo bo zgrywa się z lampami pod kolor.
w zawieszeniu na bank jest wybita któras koncówka.
Facet nie chce spuscic wiecej jak stówke na paliwo.
Do poniedziałku mam dac mu znac czy biorę czy nie, ale bede go napierał by spuscił 4 stówy chociaz na te połowę rozrządu.jak nie to podziekuję. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12-01-2013, 22:32
|
|
|
marquentes napisał/a: | Do poniedziałku mam dac mu znac czy biorę czy nie, ale bede go napierał by spuscił 4 stówy chociaz na te połowę rozrządu.jak nie to podziekuję. | dla mnie to jest śmieszne... negocjować cene opierając się na tym, że trzeba zrobić rozrząd. Równie dobrze właściciel mógł powiedzieć, że jest wymieniony. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 12-01-2013, 23:01
|
|
|
Za 3800 plus wymiany zmieści się w 5000. Za takie pieniądze wątpię czy znajdzie lepszy i bardziej zadabany samochód. Nie ma rdzy, silnik ładnie pracuje, zawieszenie do drobnych poprawek. Szczerze... jak kolega nie jest przekonany i miałby później narzekać to może lepiej go nie namawiać.
Jak xluki napisał... rozrząd trzeba zrobić w praktycznie każdym samochodzie po kupnie, no chyba że jesteś pewien ile ma przejechane. Tutaj 100tys i nie był robiony... dużo, ale jak był na dobrych częściach poskładany to i trzyma się do tej pory. Z mojej strony: uważam że auta mitsu są naprawdę dobre i niezawodne. Reszta należy do kupującego... |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: 13-01-2013, 19:58
|
|
|
Czegoś tutaj nie rozumiem, chcesz kupić samochód za 3800, dobrze wyposażony i za wszelką cenę chcesz ugadać gościa, żeby jeszcze opuścił na rozrząd? Hehehe, ale cyrk
Jeśli żydzisz na rozrządzie, to nie chce wiedzieć jakie życie będzie miał ten samochód u Ciebie, lepiej odpuść i kup Golfa III, a mechanikowi powiedz, żeby się zastanowił nad zmianą fachu bo ewidentnie zatrzymał się w latach 90-tych. |
_________________ Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 |
|
|
|
 |
marquentes
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 13-01-2013, 20:03
|
|
|
temat do zamknięcia, kupiłem sobie dzis audi 80 b4 kombi 1.9 TDI : ) |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2013, 22:25
|
|
|
No to gratuluję. Co by dobrze służyło. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
|