| [1.6] nie zapala się Check Engine | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kkmaslowski   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2011
 Posty: 45
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2013, 13:04   [1.6] nie zapala się Check Engine |   
 |  
               | 
 |  
               | Po przekręceniu kluczyka na pozycję ON nie zapala się lampka Check Engine. Sprawdziłem żarówkę, jest ok. Na wszelki wypadek ją wymieniłem, też bez zmian. Zwarłem pin 1 i 4, mruga mi tylko lampka od ABS, Check Engine dalej się nie zapala. Nie da się odpalić samochodu, rozrusznik kręci, ale nie zapala. Nie słychać pompy paliwa.
 Wczoraj normalnie przyjechałem z pracy bez żadnych problemów, dziś rano chciałem odpalić i objawy jak wyżej.
 Odłączałem akumulator, również bez zmian.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2013, 14:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | może któraś wtyczka od kompa się poluzowała? jeśli nie idzie odpalić auta to mogła paść lambda albo wtyczka się poluzować (przynajmniej u siebie po odpięciu lambdy auta nie odpalę) ale wtedy check wyskakuję od razu.Albo ktoś przed Tobą ominął check engine żeby się nie zapalało... |  
				| _________________ - Who's motor is this?
 - Zed's.
 - And who is Zed?
 - ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkmaslowski   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2011
 Posty: 45
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2013, 14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mateusz8230 napisał/a: |  	  | może któraś wtyczka od kompa się poluzowała? jeśli nie idzie odpalić auta to mogła paść lambda albo wtyczka się poluzować (przynajmniej u siebie po odpięciu lambdy auta nie odpalę) ale wtedy check wyskakuję od razu.Albo ktoś przed Tobą ominął check engine żeby się nie zapalało... | 
 
 Check engine wcześniej mi działał. Nieraz wybłyskiwałem błędy i łączyłem się EvoScanem.
 Lampka nie zapala się od wczoraj. W nocy padało, ale auto od zawsze stoi pod chmurką i mam tak pierwszy raz.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2013, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wygląda na problem z ECU - tzn nie dostaje napięcia, skoro nie ma CE. Powodów może być kilka, w tym immoblizer o ile mnie pamięć nie myli.
 |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkmaslowski   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2011
 Posty: 45
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 18:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wichura1 napisał/a: |  	  | A co z bezpiecznikiem ECU pod maską? | 
 Piszesz o tym bezpieczniku:
 "3.	lampka ostrzegawcza „otwartych drzwi”, zegar, lampka bagażnika, silnik anteny, radio, lampy wewnętrzne, lampki ostrzegawcze, ECU " ?
 
 Wymienione tu rzeczy działają (zegar, radio, itd.).
 
 Wymontowałem komputer, wizualnie wygląda ok, kondensatory nie są spuchnięte.
 
 Rozmawiałem z mechanikiem z Lublina, który jest specem od Mitsubishi (p. Sławek) i sugerował wymianę ECU jeżeli nie ma z nim żadnego kontaktu i nie da się wybłyskać błędów.
 
 Czy ktoś z kluczykiem bez immobilizera mógłby sprawdzić czy da się wybłyskać błędy? Immobilizer chyba raczej nie odcina całego komputera?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Immobiliser do rocznika 97 odcina chyba tylko pompę paliwa, w późniejszych wersjach dochodzi albo sterowanie wtryskami albo zapłon. Ecu powinno jednak działać i błędy powinno dać się wymrugać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja bym jeszcze sprawdził stacyjkę czy na pewno przekazuje napięcie. I główny przekaźnik. |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkmaslowski   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2011
 Posty: 45
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-05-2013, 09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wichura1 napisał/a: |  	  | Mysłałem o tym,w zależności od wersji: 
 | 
 Bezpiecznik wygląda ok. Dziś będę miał drugie ECU, zobaczę czy uda się z nim wybłyskać błędy.
 Na drugim ECU bez zmian, również nie da się wymrugać błędów. W piątek jestem umówiony na wizytę u polecanego na forum elektryka.
 Do tego czasu sprawdzę jeszcze raz po kolei wszystkie bezpieczniki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adipaw [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2013, 16:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | i jak temat!? mam taki sam problem! nie zapala cię CH  co ciekawe podmieniałem ecu i nic! pętla od immo jest ok i podmieniany był mouł immo razem z ecu i nic! CH nadal nie świeci! i brak iskry!
 
 [ Dodano: 30-05-2013, 18:10 ]
 dodam że w drugim aucie ecu i immo działa!! po przełożeniu gratów !
 czyli coś w pacjęcie jest! bezpieczniki wszystkie miernikiem posprawdzane przekaźniki pozamieniane i nic CH nie świeci!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkmaslowski   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2011
 Posty: 45
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2013, 14:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bez zmian, dzisiaj go ciągnę do mechanika... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adipaw [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2013, 14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | są wieści  oby dobre   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkmaslowski   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2011
 Posty: 45
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2013, 17:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Carisma odebrana. 200zł mnie to kosztowało. Spaliły się nóżki w przekaźniku czy sterowniku silnika, który jest gdzieś pod kierownicą razem z drugim od pompy paliwa.  Do tego był podobno niezły bałagan pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika i przerdzewiała lub urwała się jedna wiązka. A więc ruszaj do samochodu i sprawdzaj:-) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adipaw [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2013, 18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | pewnie mowa o przekźnikach w manualu opisanych jako ecu relay   co są po prawej stronie tunelu! właśnie ich nie wiedziałem jak sprawdzić
 czekam aż kolega mi rozkmini schemat el i posprawdzam, więc światełko w tunelu jest.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |