  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Stara pordzewiała vectra b | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 krzysiakxxx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: nie mitsu 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 176 Skąd: Miechów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2013, 10:04   Stara pordzewiała vectra b
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jako że trochę już się udzielam od jakiegoś czasu na forum (dzięki Wojtkowi Bogaczowi który mnie tu zwabił) to stwierdziłem że wrzucę temat o moim padle, wiem że nie lubicie Opla ale trudno, innego auta nie mam jak na razie    
 
 
Kupiłem swoje padło 28.03.2009... datę pamiętam bo wtedy zaczęły się moje największe wydatki    Miała być 626, carisma, 406, a4... ale że nie trafiłem na prosto jadące lub nie gasnącę w trakcie jazdy to padło rzutem na taśmę na vectrę 2.0 16V 136KM z 1998 bo właśnie jechała prosto, silnik pracował równo, miała podłogę i stosunkowo mało rdzy. Było zaniedbane zdrowo, ale cena rekompensowała to.
 
 
Tu jakieś pierwsze foto auta od zakupu jakie znalazłem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Później doszły 16" felgi, instalacja LPG (jednak 2.0 wcale mało nie pali jak się kręci    ), krótka skrzynia z lanosa bo fabryczną zajechałem i jakieś tam różne duperela. Ogólnie auto po drodze przez te lata miało trochę przygód typu sarna, lekka stłuczka itp. ale jeszcze jeździ   
 
 
Na chwilę obecną wygląda mniej więcej tak (wrzucam fotki robione w różnych okresach, gdyż po drodze różne rzeczy się zmieniały a chcę dać te które najbliższe są stanowi dzisiejszemu):
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tu jeszcze zimowa sesyjka z Galantem Wojtka (jeszcze "stary" przód sprzed zimowej stłuczki), swoją drogą Wojtku musimy zrobić letnią   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Swoją drogą miałem ją sprzedać teraz (myślałem o kupnie galanta rekina), ale w sumie nie nabiorę bo to 98 rok więc zostaje. W planach swap na 2,5 V6 194KM z Vectry albo 2.0T 210KM z saaba. Zobaczymy czy się uda. Niestety vałka mi w zeszłym tygodniu przeszła koło nosa, z czego jestem bardzo, ale to bardzo niezadowolony. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2013, 10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | Jako że trochę już się udzielam od jakiegoś czasu na forum (dzięki Wojtkowi Bogaczowi który mnie tu zwabił) | 	  
 
No jakoś my siię tak wabimy ostatnio haha 	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | jednak 2.0 wcale mało nie pali jak się kręci | 	  
 
 	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | stwierdziłem że wrzucę temat o moim padle | 	  
 
Polemizowałbym     
 
Ale i tak mniej jak mój Gal heh. do 10,5 raz tylko udało mi się zejść a tak to 13-14. Chyba, że "przykręcę" trochę LPG na kompie ale wtedy autko już nie jedzie     
 
 	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | auto po drodze przez te lata miało trochę przygód typu sarna, lekka stłuczka itp. ale jeszcze jeździ  | 	  
 
U mnie podobnie, tyle że sarny nie palnąłem jeszcze (wczoraj miałem okazję ale uciekła     ).
 
 	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | W planach swap na 2,5 V6 194KM z Vectry albo 2.0T 210KM z saaba. Zobaczymy czy się uda | 	  
 
To tak jak u mnie - swap planuję dwa lata a wychodzi na to, że pewnie go sobie odpuszczę, chyba że silnik padnie.
 
 	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | Niestety vałka mi w zeszłym tygodniu przeszła koło nosa, z czego jestem bardzo, ale to bardzo niezadowolony. | 	  
 
Też bym się dąsał jakby mi taki rodzynek uciekł     | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 i9i  		  
		 
         Mitsumaniak Szary Obywatel
  
  
                  Auto: Reno 
                  Kraj/Country: Holland 
                  Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2013, 16:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | 2,5 V6 194KM z Vectry albo 2.0T 210KM z saaba | 	  
 
A nie lepiej wcisnąć C20LET/X20LET? Będzie prawie oryginał i jak zdrowa jednostka to polata trochę    
 
 	  | krzysiakxxx napisał/a: | 	 		  | vectrę 2.0 16V 136KM | 	  
 
A mnie się zdawało że dwuwałkowe ople 2.0 miały 148-150 kuni. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
Adrian
 
 
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje   
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzysiakxxx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: nie mitsu 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 176 Skąd: Miechów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2013, 16:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cena... te silniki jeśli w ogóle się trafiają gdzieś to są w zaporowych cenach.
 
 
 	  | i9i napisał/a: | 	 		  
 
A mnie się zdawało że dwuwałkowe ople 2.0 miały 148-150 kuni. | 	  
 
Ekologia... w Vectrze A było 150KM, w Vectrze B 136. Można troszkę to poprawić kolektorem ssącym z omegi i zaślepieniem EGR, to drugie mam zrobione na pierwsze prawie nigdy nie było czasu... jak raz był czas to mi przysłali kolektor z vectry. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tommyc1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Saab 9-3 TTiD kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-11-2013, 11:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               He he, pozdrawiam "oplarza". Moja Veca ma 1.6 pod maską, muł straszny, ale przeżyła dwa Galanty. Nie darzę jej miłością, ale muszę uczciwie przyznać, że nigdy mnie nie zawiodła i na koszty nie naraziła, ot, takie "małzeństwo z rozsądku". Dwa razy chciałem ją sprzedać ale ostatecznie została z nami. Żona się śmieje, że doskonale się tym oplem wpasowujemy w wiejskie środowisko   . | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Piwor  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 730d 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3445 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-11-2013, 14:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Które 2.5 V6 miało 194 KM? Nie ~170? | 
             
						
				_________________ 01270/KMM
 
 
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 
730d 2018 - | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Tomek  		  
		 
         Mitsumaniak forumowy ekspert
  
  
                  Auto: Q50s Red Sport 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-11-2013, 21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja tam, z całym szacunkiem, Vectrami się nie podniecam i żadnej nigdy w życiu nie chciał bym mieć. Zrobiłem już kilka remontów w takiej 1.8 115 koni i mam dosyć. Szalę przeważył demontaż skrzyni biegów i wszystko z tym związane. Dla porównania mogę powiedzieć, że ta sama czynność w Carismie 1.6 czy nawet w starej Astrze, Corsie 1.4 8V to PIKUŚ    
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Piwor  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 730d 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3445 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-11-2013, 21:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               plecho1, jakbyś to robił na co dzień, to może być to całkiem normalne.    | 
             
						
				_________________ 01270/KMM
 
 
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 
730d 2018 - | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-11-2013, 22:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uwierz, że w swoim życiu zrobiłem już wiele aut i innych maszyn od Starów, Autosanów, Maluchów i innych fiatów po Ople, VW, Fordy, Renówki, Cytryny, Mesie, Misie Toyoty, BM-ki po jakieś tam polskie i nie tylko motocykle i motorowery...
 
Ps. To nie mój zawód  ale taki konik:) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tommyc1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Saab 9-3 TTiD kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-11-2013, 17:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale kto mówi tu o podniecaniu się Vectrą? Musiałbym chyba chory być żeby sie tym podniecać, he he... stwierdzam tylko fakt: jeżdzę swoją od prawie 5 lat i skubana się trzyma, zero kłopotów. Pewnie, do Galanta nie ma podskoku...ale Galant to dla dłubaka-entuzjasty, a Vectra po prostu jeździ. Z wersjami 1.8 cos było...mój kolega tez się z ulgą swojej pozbył. A moja jeżdzi, bez polotu, bez dynamiki, bez rdzy, bez awarii, bez uroku, nie pieszczę jej, nie wkładam nawet połowy uwagi co wkładałem w Galusia i nie mogę narzekać   .
 
 
To nie samochod do podniecania się. Zresztą...Galantów, którymi się można podniecić też wiele nie ma. Reszta to zwykłe padła, bo ludzi nie stać na to żeby o nie zadbać. Ja nie chciałem żeby mój stał sie padłem, bo juz nie było mnie stać na inwestowanie w niego, dlatego sprzedałem-z żalem, bo to najlepszy samochód jakim jeżdziłem, ale wymagał ode mnie więcej niż mu mogłem dać.    I wiem, że jeśli będzie mnie kiedys znów na niego stać to znów kupię, bo uwielbiam ten jego arogancki pysk   . | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzysiakxxx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: nie mitsu 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 176 Skąd: Miechów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2014, 00:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tomek84 napisał/a: | 	 		   	  | Piwor napisał/a: | 	 		  | Które 2.5 V6 miało 194 KM? Nie ~170? | 	  
 
 
normalne 2.5 miały 170
 
 
i500 miała 194-195 | 	  
 
Jeszcze był 2.5 MSD (na anglię), różne źródła podają 192-194KM, taki odpowiednik i500.
 
 
 	  | plecho1 napisał/a: | 	 		  | A ja tam, z całym szacunkiem, Vectrami się nie podniecam i żadnej nigdy w życiu nie chciał bym mieć.  | 	  
 
Nikt się nie podnieca, ot wozidło A-B, moja naprawdę ma ciężko z moją nogą (Wojtek Bogacz może potwierdzić, bo jego 2.5 V6 nieźle musiało się napocić żeby nadążyć, o wyprzedzeniu nie było mowy) i 5 lat dzielnie jeździ    Rozumiem że na forum mitsu takie jest do tego podejście, jak znów na forum opla stawiają vectrę nawet ponad galem... ot naturalna kolej rzeczy   
 
 
Co do skrzyni to robiłem to pierwszy raz w życiu przy swojej i nie sprawiła mi żadnego, nawet najmniejszego problemu... seryjna już nigdy nie wróciła pod maskę, a trafiła krótka z daewoo   
 
 
edit
 
Ogólnie na 99,99% nie będzie żadnych swapów etc, prawdopodobniejszy będzie zakup omegi bfl 3,2 V6... oczywiście dla jak to nazywają męskiego napędu, dla mnie jedynego słusznego    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2014, 07:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moja opinia nie wynika z posiadania Mitsu, sam miałem Astrę I, ojciec też miał Astrę I i na prawdę wolał bym taką Astrę z początku produkcji jak Vectrę B. A moja opinia wynika z tego, że naprawiałem kilka Vectr B które jeżdżą w rodzinie.
 
Z tym podniecaniem, to może trochę przesadziłem    może do tego auta podchodził bym trochę inaczej gdybym nie naprawiał go rodzinie mimo że mechanika to moje hobby a nie zawód    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Tomekcm  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer 1.6 kombi '05 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 93 Skąd: Warszawa/Ząbki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2014, 12:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Potwierdzam znajomy ma takową Vectrę przebieg coś koło 350 tyś i auto naprawdę mało awaryjne. Sam posiadałem Astrę II silnik 1.2 75 km super autko do przemieszczania się. Ogromnym plusem Opli z tych lat produkcji jest mega dostępność części i ich niska cena.
 
 
Pozdrawiam
 
 
Miliona km    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzysiakxxx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: nie mitsu 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 176 Skąd: Miechów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2014, 15:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | plecho1 napisał/a: | 	 		  A moja opinia wynika z tego, że naprawiałem kilka Vectr B które jeżdżą w rodzinie.
 
 | 	  
 
To musieli jakoś źle trafić albo ja dobrze (choć kuzyn ma idento, tylko 2 lata starszą i nie narzeka), bo moja była bardzo zaniedbana w dniu zakupu (4tys poniżej ceny rynkowej ją kupiłem) i w ciągu 5 lat codziennego użytkowania nigdy nie stanęła na drodze, największą "awarią" jaka się przydarzyła była wymiana sprzęgła a przy okazji skrzyni bo już łożysko się w niej odzywało a i mechanizm różnicowy był zmęczony życiem.
 
 
ps.
 
Astrę F też mam... niby ok, ale mi nie pasuje. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |