| [Cari 1.9DI-D] Parowanie szyb | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 17:22   [Cari 1.9DI-D] Parowanie szyb |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, dziś drugi dzień gdy pada. Wystarczy wsiąść do mojej Cari a wszystkie szyby zaparowane. Gdy użyję klimy para po kilku sekundach znika, ale bez klimy jest to bardzo trudne. Nadmuch musi być na full i przez długi czas. Gdy klimę wyłączę zaraz szyby parują od nowa.
 Mam pytanie czy jest jakiś filtr kabinowy w Carismie, dodam że mam klimatyzację manualną.
 Czytałem tematy o filtrach przeciwpyłkowych ale czy to ma jakiś wpływ na parowanie szyb.
 Druga sprawa to klima. Gdy używam ja w chłodniejsze dni czuć z nawiewów wilgoć. Nie jest to przyjemny zapach. A może to ma też wpływ na parowanie szyb.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xiah   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 97r 1.6 GL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 11 Lis 2009
 Posty: 231
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | proponuje wymiane filtra kabinowego który znajduje się za schowkiem i może odkręcenie nagrzewnicy....prawdopodobnie na parowniku masz dużo liści, błota i Bóg wie czego, stąd może pochodzić wilgoć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 17:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak masz filtr to go wymień i zrób odgrzybianie klimatyzacji powinno pomóc  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak on wygląda i gdzie dokładnie jest zlokalizowany? Swego czasu patrzyłem za schowek i nic co przypomina filtr tam nie było, choć mogę się mylić:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Swoją drogą, na parujące szyby, dobrym sposobem może być po prostu umyć szybę samym płynem do naczyń... Przynajmniej na parowanie lustra w łazience działa   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xiah   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 97r 1.6 GL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 11 Lis 2009
 Posty: 231
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | moższ też w swoim samochodzie umieścić woreczek z solą, pochłania wilgoć, albo jakiś inny pochłaniacz wilgoci, powinno troche pomóc |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | glina   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 20 Lis 2010
 Posty: 455
 Skąd: mam to wiedzieć?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 18:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie działa Clin - taki zwykły do luster z jakimś antyparowaniem 5-7zł kosztuje w markecie, starcza na długo, sprawdza się i w srodku i jako dodatek do plynu do spryskiwaczy
 przede wszystkim wyczysc szyby - niewidzialna tlusta powloka powoduje szybkie zaparowanie
 raz na 2-3 miesiace trzeba wyczyscic pozniej z grubsza i jest spokoj
 
 taka butelka plynu przydaje sie tez np. jak nie pada juz deszcz ale sa jeszcze kałuże i nie ma nic w zbiorniczku; widocznosc mocno spada od zasychajacej na przedniej szybie brudnej wody spod kol samochodu przed nami - jesli do stacji/domu daleko to mamy mały zapas
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cwaniak   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
 Kraj/Country: Belgium
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lut 2011
 Posty: 780
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2013, 19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nic to nie pomorze jak jeździsz na nawiewie wewnętrznym bo ci to wszystko kiśnie w środku. Zawsze miej włączony nawiew zewnętrzny, wtedy będziesz miał świeży obiek powietrza i przy okazji ci przesusza kabinę Jak zdejmiesz schowek to zobaczysz to:
 
   aaaaaaaa tylko ten filtr nie występuje w każdej Cari, wiec się nie zdziw jak go nie będzie
 |  
				| _________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
 
   Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
 
   
 Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaraz zabieram się za filtr. A odnośnie parownika, gdzie go znaleźć?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xiah   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 97r 1.6 GL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 11 Lis 2009
 Posty: 231
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 16:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | muszę poprawić swoją wypowiedź. Mówiąc parownik. miałem na myśli ta chłodniczkę która znajduje się w tej skrzynce całej za schowkiem (dla niektórych parownikiem może okazać się osuszacz), nie mając filtra mogło się tam zebrać dużo syfu. No, parownik znaduje się w tej skrzynce którą przedstawił cwaniak. rozebranie skrzynki wiąże się z odkręceniem rurek od klimy, co spowoduje utratę czynnik. Bedzie trzeba później nabijać klime. Ale efekt jest dobry. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdziłem. Filtra brak. Zachodzi zatem pytanie czy ktoś z Was próbował takowy filtr założyć. Jest zaślepka więc wydaje mi się że wystarczy wyciąć i założyć filtr. Było by to o tyle lepsze, że w razie kolejnego zasyfienia układu wystarczy filtr wyciągnąć, wyczyścić a i jest miejsce żeby resztę syfu wyczyścić. Syfu w środku było mnóstwo.
 
   To udało mi się zrobić aparatem. Na spodzie jest wilgoci trochę. Udało mi się co nie co odkurzyć, zrobiłem redukcję i co nie co zniknęło.
 
 Kolega Xiah wspomniał o odkręceniu rurek od klimy. W którym miejscu miałbym je odkręcić? Próbowałem wyciągnąć bez tego ale coś blokowało. Muszę to wyciągnąć. W tej metalowej kratce zostało sporo śmieci. I chyba pora jest dobra. Klimę nabiję na wiosnę.
 
 Chciałbym zapytać znawców co to jest za ustrojstwo? Odkręciłem to coś dzięki czemu mogłem wyczyścić trochę środek.
 
   
 A tu zamieszczam widok całości po ściągnięciu schowka:
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | pytanie czy ktoś z Was próbował takowy filtr założyć. | 
 Tutaj masz opis.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cwaniak   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
 Kraj/Country: Belgium
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lut 2011
 Posty: 780
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | to byłby słaby nawiew,a Drapichrust, szuka przyczyna zaparowania szyb 	  | Xiah napisał/a: |  	  | nie mając filtra mogło się tam zebrać dużo syfu | 
 Cały syf znajduje sie z prawej strony filtra, tam gdzie masz ten otwór
 Dokładnie można wyciąć i wstawić filtr nawet gdzieś na forum było już to opisane , ale dasz se rade bez opisu
 Trochę tez to jest wina deszczowej pogody taki okres dużej wilgotności w powietrzu wiec ja bym nie kombinował. Teraz każdy na forum narzeka na zaparowane szyby, najważniejsze aby obiek zewnętrzny powietrza był włączony.
 |  
				| _________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
 
   Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
 
   
 Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maniak30   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 10 Sty 2009
 Posty: 177
 Skąd: czestochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest to opornica do wentelatora nawiewu ,czyli po prostu jego "biegi".nie uruchamiaj wentelatora jak nie włożysz opornicy do kanału do ją spalisz |  
				| _________________ Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi. W sumie nie muszę rozbierać całości i odkręcać rurek od klimy. Gdy wytnę miejsce na filtr, zrobi się też miejsce na posprzątanie tego syfu.
 cwaniak słaby nawiew mam jedynie na szybę:) A cały dół tej kabiny oraz bok do połowy jest bardzo wilgotny więc to może być też przyczyna wilgotnych szyb.
 maniak30 włączyłem na chwilę nawiew ale jak zauważyłem że zaczyna się nagrzewać to od razu wyłączyłem:)
 Widzę, że filtry do Cari z klimatyzacją mają długość 228, szerokość 103, grubość 37. Chyba się nie mylę?
 Mam nadzieję, że po założeniu filtru nie będzie dużej różnicy w nawiewie na szybę:)
 
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |