Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
E39A 4g63/4g63T
Autor Wiadomość
dahu 
Forumowicz


Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Pohulanka
Wysłany: 24-11-2013, 18:29   E39A 4g63/4g63T

Mam pewien problem i aby go rozwiązać muszę się was poradzić a dokładnie dowiedzieć jak działa czujnik stukowy i w jakim przypadku będzie on cofał zapłon (mowa o 4G63T).
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-11-2013, 19:15   

Czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania stukowego mieszanki paliwowo-powietrznej wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego. Czujnik nalezy dokręcac z odpowiednia siła Nm
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-11-2013, 21:56   

dahu napisał/a:
jak działa czujnik stukowy
to jest mikrofon, a dalej już elektronika ECU uznaje dany dźwięk za stuk
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-11-2013, 01:34   

Krzyzak napisał/a:
to jest mikrofon,

dokładnie to mikrofon/czujnik piezoelektryczny.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
dahu 
Forumowicz


Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Pohulanka
Wysłany: 26-11-2013, 20:44   

Dzięki chłopaki za info ;) a teraz coś trudniejszego mały poradnik uturbienia 4g63 ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2013, 21:57   

To tylko dsm.org i tam szukaj jak uturbiali Eclipse 1G.
 
 
jabberkonto 
Forumowicz

Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 133
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-11-2013, 08:53   

dahu napisał/a:
Dzięki chłopaki za info ;) a teraz coś trudniejszego mały poradnik uturbienia 4g63 ?


Szybciej, taniej, bezpieczniej bedzie poszukac od razu silnika 4g63t. Tam gdzie Twoje uturbione 4g63NA osiagnie max moc, tam 4g63t bedzie dopiero zaczynac.
 
 
 
dahu 
Forumowicz


Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Pohulanka
Wysłany: 29-11-2013, 01:39   

jabberkonto napisał/a:
dahu napisał/a:
Dzięki chłopaki za info ;) a teraz coś trudniejszego mały poradnik uturbienia 4g63 ?


Szybciej, taniej, bezpieczniej bedzie poszukac od razu silnika 4g63t. Tam gdzie Twoje uturbione 4g63NA osiagnie max moc, tam 4g63t bedzie dopiero zaczynac.


Niby tak , mój cały problem polega na tym że mam "amatorsko" uturbione 4G63 przez poprzedniego właściciela auta a dla tego amatorsko bo nie wszystko działa prawidłowo i wiedząc krok po kroku co powinienem zrobić przy uturbieniu 4g63 był bym wstanie dojść co jest nie tak z moją jednostką ;) a tak czy siak tutorial w uturbieniu 4g63 na forum by się przydał bo nie widziałem takowego ;)
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-11-2013, 20:45   

dahu napisał/a:
a tak czy siak tutorial w uturbieniu 4g63 na forum by się przydał


Za mało samobójców mamy na takie manewry :P taniej kupić dwa 4G63t niż uturbiać wolnossaka jednego :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2013, 21:37   

Wszyc, no wiesz, znam takiego i Ty też. ;)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
jabberkonto 
Forumowicz

Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 133
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-11-2013, 09:11   

dahu napisał/a:

Niby tak , mój cały problem polega na tym że mam "amatorsko" uturbione 4G63 przez poprzedniego właściciela auta a dla tego amatorsko bo nie wszystko działa prawidłowo i wiedząc krok po kroku co powinienem zrobić przy uturbieniu 4g63 był bym wstanie dojść co jest nie tak z moją jednostką ;) a tak czy siak tutorial w uturbieniu 4g63 na forum by się przydał bo nie widziałem takowego ;)


Stron i tutoriali z uturbiania silnikow NA jest w necie bardzo duzo.
Skoro Twoj jest juz uturbiony to moze napisz jakie masz problemy i moze uda sie jakos pomoc.

[ Dodano: 30-11-2013, 20:22 ]
Proponuje nie pisac prywatnych wiadomosci jesli chcesz uzyskac pomoc od szerszego grona. Pozwole sobie zacytowac Twoja wiadomosc:

dahu napisał/a:
Czujnik stukowy cofa zapłon , silnik rozkręca się do 4k rpm tylko później silnik się dławi (za mało/ za dużo paliwa dostaje pewnie )


Na poczatek proponuje podac troche szczegolow.
Co wiesz o silniku. Czy byl odprezony (inne tloki, moze grubsza uszczelka pod glowica).
Skad wiesz ze zaplon jest cofany? Monitorujesz jakos prace silnika? Czym to jest wystrojone? Jakas swinka czy stand alone? Moze problem lezy wlasnie w slabym strojeniu, ale to wrozenie z fusow... Moze popytaj poprzedniego wlasciciela co i jak robil....
 
 
 
dahu 
Forumowicz


Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Pohulanka
Wysłany: 30-11-2013, 21:10   

Cytat:
Co wiesz o silniku. Czy byl odprezony (inne tloki, moze grubsza uszczelka pod glowica).
Skad wiesz ze zaplon jest cofany? Monitorujesz jakos prace silnika? Czym to jest wystrojone?

W zasadzie dużo nie wiem :( i czuje że skończy się na rozebraniu silnika , autor kombinował (wpisy na forum) z grubszą uszczelką a przy sprzedaży mówił że silnik został odprężony , silnikiem sterował oryginalny ecu + ecu master (ale zostało to wywalone i wsadzony programowalny ecu )
 
 
jabberkonto 
Forumowicz

Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 133
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-11-2013, 21:52   

dahu napisał/a:

W zasadzie dużo nie wiem :( i czuje że skończy się na rozebraniu silnika , autor kombinował (wpisy na forum) z grubszą uszczelką a przy sprzedaży mówił że silnik został odprężony , silnikiem sterował oryginalny ecu + ecu master (ale zostało to wywalone i wsadzony programowalny ecu )


No ale kto wywalil ecumaster'a? Ty czy poprzedni wlasciciel? Kupiles juz auto ktore nie jechalo czy nagle sie cos popsulo? Programowalny ECU tzn z eclipse turbo 98-99 czy evo8 ?
 
 
 
dahu 
Forumowicz


Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Pohulanka
Wysłany: 30-11-2013, 22:48   

jabberkonto napisał/a:


No ale kto wywalil ecumaster'a? Ty czy poprzedni wlasciciel? Kupiles juz auto ktore nie jechalo czy nagle sie cos popsulo? Programowalny ECU tzn z eclipse turbo 98-99 czy evo8 ?


evo8 , ecu master został wywalony przez Maretzky85 :D
 
 
jabberkonto 
Forumowicz

Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 133
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-11-2013, 23:47   

dahu napisał/a:
jabberkonto napisał/a:


No ale kto wywalil ecumaster'a? Ty czy poprzedni wlasciciel? Kupiles juz auto ktore nie jechalo czy nagle sie cos popsulo? Programowalny ECU tzn z eclipse turbo 98-99 czy evo8 ?


evo8 , ecu master został wywalony przez Maretzky85 :D


Nie odpowiedziales na wszystkie pytania, no ale skoro autem zajmowal sie Maretzky85 to jedz do niego. Lepszego specjalisty chyba nie znajdziesz.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.