Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami 1.8 16V
Autor Wiadomość
pyransc 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 V6-24 (150KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 6
Skąd: NS
Wysłany: 25-11-2013, 18:27   Problem z hamulcami 1.8 16V

Witam,
jestem posiadaczem Carismy 1.8 16V 96r,
mam mały problem z hamulcami.
Objawy są takie że hamulec łapie dopiero przy drugim naciśnięciu pedału. Za pierwszym prawie wcale nie stawia oporu.

Zaczęło się tak dziać kiedy wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Okazało się wtedy że tył był zablokowany i w ogóle nie hamował. Po jego odblokowaniu, nastąpiły właśnie problemy z hamowaniem.
Dodam że gdy zaślepi się tylne hamulce, pedał działa normalnie tzn. auto hamuję za pierwszym wciśnięciem hamulca, tyle że hamuję tylko przodem.
Podejrzenia padają na pompę hamulcową (tą ze zbiorniczkiem), jest to wersja auta z abs i nowa pompa kosztuję ok. 1000zł, powiem szczerze że nie za bardzo widzi mi się tyle wydawać.
Chciałem kupić używaną pompę z allegro ale kompletnie nie wiem jaką wybrać żeby pasowała.
z serwisu: http://serwis-tv.com
Macie pomysł dlaczego się tak dzieję? Albo pomożecie wybrać odpowiednią pompę?
Ostatnio zmieniony przez pyransc 23-08-2018, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2013, 18:52   

Może wystarczy odpowietrzyć układ hamulcowy ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pyransc 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 V6-24 (150KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 6
Skąd: NS
Wysłany: 25-11-2013, 18:58   

robertdg napisał/a:
Może wystarczy odpowietrzyć układ hamulcowy ;-)


Zapomniałem o tym napisać, to pierwsze co zrobiłem i to porządnie na kilka sposobów.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2013, 19:01   

I leciał czysty płyn :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pyransc 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 V6-24 (150KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 6
Skąd: NS
Wysłany: 25-11-2013, 19:04   

Tak czysty, dość dużo razy go odpowietrzałem, płyn musiałem dolewać.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2013, 19:11   

Odpowietrzałeś z węzykiem na odpowietrzniku i widziałeś że nie ma bąbelków :?:
W jaki sposób rozruszałeś zaciski :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pyransc 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 V6-24 (150KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 6
Skąd: NS
Wysłany: 25-11-2013, 19:19   

Odpowietrzony jest dobrze na 100%.
Zacisków ja nie ruszałem, robił to znajomy mechanik.
Z tego co mi mówił, to strasznie było wszystko sparzone i chyba od nowości nikt tu nic nie robił. W jaki sposób je rozruszał nie wiem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2013, 19:27   

Trudno zgadnąc, bo skoro powiadasz, że po zaślepieniu tylnych zacisków hamulce działają jak nalezy to pozostaje albo wada w zacisku albo wada w tarczach/klockach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pyransc 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 V6-24 (150KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 6
Skąd: NS
Wysłany: 25-11-2013, 19:37   

A co byś powiedział o pomyśle wymiany pompy hamulcowej?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2013, 19:45   

Łatwiej sprawdzić jakie ciśnienie daje na tylne zaciski, sekcje są krzyżowe więc trochę dziwne, aby padło tylko w tylnej częsci (zakładam, że masz ABS)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-11-2013, 08:20   

Ja myślę, że raczej dalej są zapowietrzone. Jeśli z tyłu były by bębny, to być może mogło by być coś źle poskładane - wyregulowane ale przy tarczach to raczej mało prawdopodobne.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 26-11-2013, 18:08   

pyransc, nie wiem jaka różnica jest u Ciebie między pierwszym a drugim naciśnięciem. Ja też mam niewielką różnicę od czasu jak kupiłem auto. Zapowietrzone nie są na 100 procent, wszystko chodzi, jest rozruszane, ale drugie naciśnięcie mam i tak lepsze. Też kiedyś z tym walczyłem i nic nie zdziałałem. Ja stawiam na podjechaną pompę, jednak nie sprawdzałem tego nigdy, bo różnica jest niewielka i aż strach powiedzieć ale się przyzwyczaiłem do tego.
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 15-02-2019, 12:16   

Tak się podpinam pod temat. Powiedzcie mi jaki rocznik/wersja nadwozia/silnika miała z przodu tarcze o średnicy 288mm i czy pompa/serwo jest różna w różnych modelach Cari?

Pytam o to bo mam problem z hamulcami u siebie w MSS. Mam tarcze 288 i jest problem z odwodzeniem klocków (stawiają nieznaczny opór podczas kręcenia kołem). I wstępnie typuje puchnięcie wężyka elastycznego albo niewyrabiającą pompę. Oczywiście tłoczek i wszystko przesmarowane chodzi miękko i można go wcisnąć palcami ale po pierwszym hamowaniu już pojawia się opór.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2019, 14:28   

Tarcze o średnicy 281 mm, nie 288 mm, miały SS po lifcie, czyli po 2002 r.
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 18-02-2019, 09:36   

Hugo, okej mój błąd fakt 281

ale jesteś pewny, że to było w MSS po lifcie?
Wszystko mi podaje, że siedziała tam tarcza 256 mm.
I do tego w poliftach nadal była 14" felga, a 281 ledwo wchodzą w 15"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.