2 pytania, spalanie gazu oraz załączanie się gazu |
Autor |
Wiadomość |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-12-2013, 19:30 2 pytania, spalanie gazu oraz załączanie się gazu
|
|
|
Witam
Ostatnim razem Galant spalił mi 18 litrów gazu...100% miasto bez butowania tzn raz/dwa razy na dzien do 6k rpm, to chyba troche za dużo co?Trasy robie dziennie 50km. Gazownik musi mi jeszcze filtry powymieniać, ogólnie przegląd zrobić bo lekko gazem zalatuje czasami, więc to może być tego wina? Czy przyczyny szukać w sondzie?Są dwie? Galant Avance 2.5 V6 1999r
Drugie pytanie to takie przy ilu stopniach najlepiej żeby się załączał Gaz? Ostatnio przy regulacji mi nastawił na 30C to nie za mało? Gaz to Stag300 isa2, reduktor KME silver bodajże, wtryski valtek...które za 20/30 tyś km będę wymieniał.
Z góry dzięki za odp. |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 07-12-2013, 19:56
|
|
|
Mój STAG też przełącza się przy 30 stopniach. Ostatnio komputer pokazywał mi, że spalam 9,1 gazu a wyszło 8,82. Co ciekawe do tej pory zazwyczaj wchodziło mi około 34 litry a teraz od zera do pełna 30 litrów.
Na dzień dzisiejszy po nowym tankowaniu jestem przerażony - 120 km przejechane a komputer pokazuje spalanie około 15 litrów (a na trasie zszedłem nawet do 11,7 )
(gdyby to miało jakiekolwiek znaczenie - moja instalacja ma niecałe 5800 km) |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 07-12-2013, 23:28
|
|
|
30C to nie jest za mało. Ja ustawiłem u siebie na 20C i jest ok. Zawsze jak z rana go odpalam to nie jadę od razu tylko czekam chwile aż auto przejdzie na gaz i wtedy jadę.
Auto się dosyć szybko nagrzewa a na biegu jałowym nie spala tyle benzyny co podczas jazdy na ssaniu.
Jak będziesz u gazownika to niech włączy opcję "podgrzewanie wtryskiwaczy" silnik płynniej przechodzi z benzyny na gaz. |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-12-2013, 23:55
|
|
|
dzieki za info, co do płynności to w praktyce cał yczas tak jest, nie ma mowy o szarpnięciach, jeśli o to tobie chodzi
a co do spalania ? jakieś porady ? |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 08-12-2013, 19:59
|
|
|
Tak czy siak musisz jechać do gazownika żeby sprawdził czy sterownik nie zaszalał za bardzo z korektą dawki paliwa.
Na benzynie też jest wysokie spalanie ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-12-2013, 21:34
|
|
|
Czasem, aby na gaz mógł się przełączać przy niższej temperaturze, trzeba ustawić korektę od temperatury. Aby to dobrze ustawić, to trzeba ustawiać na zimnym silniku co wiąże się najczęściej z zostawieniem auta gazownikowi na noc. Dlatego najczęściej przy montażu instalacji gazownicy ustawiają wyższą temperaturę przełączania aby nie musieć się dodatkowo bawić z ustawianiem. U mnie przełączanie ustawione jest na 24 stopnie i nie ma żadnych szarpnięć. W obecnych temperaturach na gazie jadę już po około 500 merach. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 09-12-2013, 07:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-12-2013, 22:15
|
|
|
U mnie Przełanczanie na LPG 20st, w garazu mam 10st, wieć i tak szybciutko 200-300m i gotowe, wsztko jadę na wolnych, następne 1000m mam zgórki:) i nic nie szarpie.
Ale wy jak jeździcie dłużej na PB to LPG powinno mniej spalać:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-12-2013, 08:04
|
|
|
Znajomy po zakupie auta cieszył się, że bardzo mało pali mu gazu, jak się właśnie później okazało, bardzo długo mu się rozgrzewa auto i w dodatku przełączenie miał ustawione na35 stopni i przy 2000 obrotów przez co w silne mrozy na benzynie potrafił przejechać nawet 20 km. Chodzi o Astrę II z 2004 r. z silnikiem 1.6, nie wiecie, czy te silniki długo się rozgrzewają? Termostat ma sprawny, ustawiłem przełączanie na gaz na 20 stopni i na gaz przełącza się po około 2 km. Silnik z reduktorem rozgrzewają się w podobnym tempie, sprawdzone Elmem i jednocześnie programem od gazu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-12-2013, 08:27
|
|
|
Przy jakiej temperaturze zewnętrznej przy ustawieniu przełaczania na gaz 20stopni przełacza sie dopiero po 2km |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-12-2013, 08:29
|
|
|
Było około + 10 stopni. Tam siedzi silnik już z Astry III ale kodu silnika niestety nie znam. Różnica temperatur po między silnikiem a reduktorem to 10 stopni. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-12-2013, 08:42
|
|
|
Przy +10stopni silnik rozgrzewa się do temperatury 30stopni (przelaczenie nastepuje przy 20 wynikłe z róznicy temperatrur) po osiągnięciu 2km, ten termostat nie wydaje się być sprawny, przy tej temperaturze i po tym dystansie silnik powinien miec powyżej 50stopni
Z16XEP takie były montowane w generacji G i H, swojego czasu dobry termostat (zintegrowany z czujnikiem temperatury)kosztował ponad 700zł, teraz to koszt rzedu 400zł, czy są dostępne wkłady nie mam bladego pojęcia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Lipa
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 301 Skąd: Jantar
|
Wysłany: 09-12-2013, 09:04
|
|
|
Ja temperaturę przełączania na gaz mam ustawioną na 40stopni. Średnie spalanie z około 120 000 km zrobionych na gazie to 12l/100km. 18 litrów gazu wg mnie to stanowczo za dużo, jedź do dobrego gazownika, niech Ci to ogarnie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-12-2013, 09:12
|
|
|
Termostat raczej dobry, bo jak silnik osiągnął 70 stopni, to chłodnica była zimna, teraz i tak znajomy jest zadowolony z obniżeniu temp. przełączania |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 09-12-2013, 09:49
|
|
|
Mi takie spalanie włączyło się teraz przy tych minusach. Ma dodatniej temp leci w dół. Dziś wróciłem z pracy i z 11,5 litra wczoraj w mrozie po 45 km po powrocie do domu już jest 10,2 a więc wraca (powoli bo powoli) do normy
Przy ustawieniu na 30 stopni gaz przełącza mi się po jakiś 900 metrach. Zobaczmy jak będzie przy minus 20 stopni.
Za 3 tyś km jadę do gazownika na przegląd więc może zagadam, żeby obniżył temp do 25 stopni. Jak będzie mróz to może szybko się wychłodzi silnik i nie będzie potrzeby zostawiania na dłużej niż kilka godzin? |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-12-2013, 12:41
|
|
|
Szybkość przełączania, głównie w zimne dni, zależy też od miejsca w którym jest zamontowany reduktor. Najlepiej tak wybrać miejsce, aby reduktor nie był owiewany pędem powietrza podczas jazdy a jeśli już tak został zamontowany, to warto przenieść go w osłonięte miejsce lub osłonić go jakimś materiałem izolującym od zimna. |
|
|
|
 |
|