Stag 4 a check engine |
Autor |
Wiadomość |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-02-2014, 12:37 Stag 4 a check engine
|
|
|
Witam. Wymrugałem sobie błedy i wyskoczyły 2 a jeden znich to bład sondy lambda( ten drugi to czujnik prędkości). Check sie świeci cały czas ale gdy odepne akumulator i skasuje błedy to nie zapala sie dopuki jezdże na benzynie po przełaczeniu na gaz po ok 5 km znowu swieci.
Spalanie mam w normie ok 9-10l obroty na gazie i benzynie normalne mocy też nie brakuje. Więc mam pare pytan. Czy Stag 4 bierze sygnał z sondy? czy to już może koniec żywota sondy lub poprostu gaziarz coś skopał przy montarzu?
Instalacje mam od czerwca zeszłego. Dodam jeszcze że wcześniej miałem gaz vialle LPI i tez check sie świecił ale gasł sam po przełączeniu na benzyne. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2014, 17:50
|
|
|
Cos nie tak z LPG, nie powinien się świecic bład lambdy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-02-2014, 20:17
|
|
|
Też tak myśle że nie powinna:) A co tak dokładniej może być nie tak? niedługo jade na okresowy przegląd instalacji to bym to sobie ogarną jesli to jakaś pierdółka. Na temat gazu jestem zupełnie zielony, pierwsze auto z gazem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 02-02-2014, 10:20
|
|
|
Źle wyregulowana instalacja. Miałem to samo jak jeździłem z ISA2 i mi mocno rozregulowała instalację. Albo masz za bogato albo za ubogo i sonda pokazuje błąd bo w zasadzie od tego jest. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2014, 11:48
|
|
|
Napisz dokładnie jaki to błąd, czy dotyczy sprawności sondy czy składu mieszanki? Stag 4 nie korzysta z sygnału sondy, jedynie podłącza się ją pod sterownik gazowy aby mieć podgląd jej pracy w programie gazowym co pomaga w kalibracji instalacji. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 02-02-2014, 12:12
|
|
|
Wywala błąd 11 i właśnie sonda chyba ok bo na benzynie sie nie zapala check. czy za bogato czy ubogo to tylko kompem da rade sprawdzić. Czyli sama regulacja powinna pomóc? Czy jakieś graty bedzie trzeba dokładać/wymieniać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 03-02-2014, 10:57
|
|
|
Wydaje się że to Heateted oxygen sensor? U mnie też taki błąd był, po regulacji kompem instalacji błąd się więcej nie pokazał. Podjedź do gaziarza a najlepiej podłącz pod Evoscan i zobacz jakie masz korekty paliwowe, może drastycznie musi wyciągać ECU. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 03-02-2014, 17:21
|
|
|
Własnie o tym błedzie mówimy. Mam nadzieje ze regulacja pomoże, bo nie chce mi sie wydawać ze 3 stówy na sonde jeśli jest walnięta. Do evoscana nie mam gdzie sie za bardzo podłaczyc. I tak musze jechać do gaz mena na okresowy przegląd instalki wiec niech działa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 04-02-2014, 01:51
|
|
|
Jak będziesz w okolicach Otwocka to możesz do mnie podjechać to Ci podepnę EvoScana. Gdyby to była sonda to by wywalał Ci błąd również na PB. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-02-2014, 10:56
|
|
|
Wczoraj została wyłączona u Mnie ISA2 i jak narazie ideał, wszystkie problemy jak ręką odjąć. Oczywiście zostało to zrobione podczas testów drogowych.
ISA więcej zrobiła złego aniżeli dobrego. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 04-02-2014, 11:03
|
|
|
Ja też wyłączyłem ISE. Korekty ECU były +10% |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-02-2014, 11:18
|
|
|
Ja miałem nawet 30.
Dlatego nie chciał jechać w zakresie średnich obrotów. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 04-02-2014, 12:04
|
|
|
Systemy typu auto adaptacja sprawdzają się chyba tylko kiedy sterownik ma odczyty po ODB. Podgląda korekty i reaguje na bierząco. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 12-04-2014, 18:41
|
|
|
Odkopie swoj temat. Po długich bojach z gaziarzem ktory zakladał mi tą instalacje zmieniłem gaziarza na polecanego na innym forum. Problem prawie rozwiazany, sporo poprawek bylo do zrobienia. Ale wedlug niego moje wtryskiwacze są troche za wolne (reg fast omvl) objawia sie to lekka "turbodziura " w zakresie 3tys-4.5tys obrotow. Ale ogólnie jest duuużo lepiej niż wczesniej. Polecił mi wymiane listwy na barracude lub matrixy hd gdyż carisma ma krótki czas wtrysku. ktore by byly lepsze do carismy? a co sądzicie o ac w01? sa prawie 2x tansze od dwoch pozostalych |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-04-2014, 06:51
|
|
|
Ja mam Dragony, to coś ala Barracudy i bardzo dobrze się sprawują i są wystarczająco szybkie. Matriksy nie są potrzebne w tym silniku bo czasy nie są poniżej 2 ms.
Dobrymi i też wystarczającymi będą ACW01 i będą najtańsze z tych wymienionych.
Najlepsze jednak będą Barracudy bo można je zamontować pojedyńczo na bardzo krótkich przewodach do kolektora i dodatkowo będą wtedy zamontowane pionowo przez co nie będą się szybko zanieczyszczać i wyraboać. |
|
|
|
 |
|