Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jarzmo zacisku hamulcowego z tyłu.
Autor Wiadomość
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-01-2015, 20:14   Jarzmo zacisku hamulcowego z tyłu.

Witam
Mam do wymiany jarzmo zacisku hamulcowego z tyłu, ale ciężko to dostać. Na allegro jest 1 nówka sztuka i parę używek, ale te ciężko zweryfikować. Ta z allegro ma napisane że pasuje do lancera 03-12 (wychodzi że to CSO i CYxA) i outlandera 02-06, ale nie ma żadnych informacji do jakich wersji silnikowych. Czy lancery 1.6 i 2.0 oraz outlandery mają takie same zaciski hamulcowe z tyłu?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-01-2015, 20:34   

Moim zdaniem hamulce są identyczne. Różnica polega na ilości dziur w tarczy 4 vs 5. A co się stało z jarzmem?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20991
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-01-2015, 21:21   

Hornet napisał/a:
pasuje do lancera 03-12 (wychodzi że to CSO i CYxA) i outlandera 02-06

Katalog febesta też to potwierdza :D :
http://fe-best.de/index.p...10358&details=1
Na allegro jest nówka NTY ale trudno określić jakość tej firmy :? .
Możesz poszukać po nr. febesta w google, na zamówienie ma Mitsu-style za 150zł + przesyłka.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-01-2015, 22:26   

krzychu napisał/a:
A co się stało z jarzmem?

Swego czasu coś pukało z tyłu - wyszło, że zacisk. Przegląd, czyszczenie i tydzień ciszy. Potem wymiana prowadnic z zastrzeżeniem, że następnym razem to już jarzmo do wymiany, bo się otwory rozklepały. No i właśnie nastąpił czas kolejnej ingerencji...
 
 
delbana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Irlandia
Wysłany: 14-01-2015, 10:55   

Hornet napisał/a:
krzychu napisał/a:
A co się stało z jarzmem?

Swego czasu coś pukało z tyłu - wyszło, że zacisk. Przegląd, czyszczenie i tydzień ciszy. Potem wymiana prowadnic z zastrzeżeniem, że następnym razem to już jarzmo do wymiany, bo się otwory rozklepały. No i właśnie nastąpił czas kolejnej ingerencji...

ja wlasnie miesiac temu wymienic musialem,wg serwisu, caly zacisk hamulcowy z tylu z lewej strony,dwie tarcze,dwa klocki oraz plyn hamulcowy i wyszla okragla sumka 410 EUR.bylem w morde przeszczesliwy:( fakt ze robion w mitsu ale cena zwalila mnie z nog. moze to jakas wada lancerow?wiem ze hamulce to jest pieta ahillesa tego modelu
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 15-02-2015, 12:34   

Hornet napisał/a:
krzychu napisał/a:
A co się stało z jarzmem?

Swego czasu coś pukało z tyłu - wyszło, że zacisk. Przegląd, czyszczenie i tydzień ciszy. Potem wymiana prowadnic z zastrzeżeniem, że następnym razem to już jarzmo do wymiany, bo się otwory rozklepały. No i właśnie nastąpił czas kolejnej ingerencji...


Kolego ciężko mi uwierzyć że jarzmo się rozklepało. Na górnej prowadnicy jest za toczenie na gumowy "tłumik drgań" morze tego brakowało. Ja na dzień dobry miałem heble do roboty i te prowadnice sam toczyłem bo się ukręiły , gumki na obu dorobiłem z PU , a przy pomocy palnika odzyskałem jarzma.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
Ostatnio zmieniony przez cobretti 30-06-2015, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-06-2015, 18:43   

Trochę to trwało, ale w końcu wymieniłem jarzmo i prowadnice. I nastała cisza. Zobaczymy jak długo potrwa. Jarzmo dostałem febesta :)
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-06-2017, 22:04   

Mam pojedyncze puknięcie przy każdym"pierwszym​" hamowaniu jadąc do przodu lub w tył. Mając na myśli pierwszym chodzi mi o to żeby​ pukneło muszę zmienić kierunek jazdy.
Wymieniłem tylko jarzmo a prowadnice/śruby zostawiłem stare, zwłaszcza że górna zachodzi o wąż płynu hamulcowego. Jest na to sposób czy tylko odkręcenie węża i odpowietrzanie?
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 07-06-2017, 14:03   

Jest na to sposób. Odkręcasz dolną śrubę a następnie odchylasz zacisk do góry i wyciągasz. Z trudem ale uwierz, że przejdzie. Dopiero po wyjęciu możesz spokojnie odkręcić górną śrubę z zacisku jeśli zachodzi taka potrzeba.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2017, 20:10   

Dzięki za odpowiedź, owszem sam zacisk wyjdzie z jarzma po odkręceniu tylko dolnej śruby, ale ta górna nadal będzie tkwić w zacisku przyblokowana przewodem hamulcowym​. Nie wyglądało to jakby śrubę można było wykręcić bez odpinania przewodu. Muszę przyjrzeć się temu ponownie choć manual podciął mi skrzydła.
Możliwe żeby to luźny klocek :) powodował takie puknięcia bo jadąc po nierównościach​ nic nie hałasuje.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 08-06-2017, 10:58   

Uwierz, że górna śruba wyjdzie tuż obok zaciśniętego przewodu hamulcowego. Przerabiałem to niejednokrotnie. Okresowo robię przegląd tylnych zacisków z którymi jest problem w tych lancerach ;) Przy najbliższej okazji, jak nie zapomnę zrobię kilka zdjęć
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-07-2017, 17:14   

Dzisiaj mnie spotkał zaszczyt robienia hamulców z tyłu.Ten kto to projektował chyba był piekarzem.Pamiętajcie jeżeli będziecie robić tył w swoim miśku to radzę się uzbroić w cierpliwość.
Mnie prawie dylera wzięła,ale się nie dałem młotek ,majsel i wd 40 po dwóch godzinach wyciągnąłem pierwszą dolną prowadnice z górą jest nieco lżej ale blokuje ją trochę wąż.Z drugiej strony poszło szybciej,ale też nie było lekko,a przy okazji odkryłem,że jest nieszczelność na tłoczku.
Także miłej zabawy jak się komuś przydarzy taki paszkwil.
_________________
zbychu74
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-2017, 22:32   

Wymieniłem jarzmo, prowadnice, ale pukanie nie ustało.
Winny był klocek zewnętrzny (firmy Nipparts), ten z okrągłymi wypustkami i musiałem wrócić do starych klocków.
Przy następnej wymianie pominę klocki tej firmy.
 
 
marko121 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2024
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 06-04-2024, 21:55   

Siemanko . Może mi ktoś szybko odpowiedzieć która śruba prowadnicy tylnego zacisku jest dolna a która górna ?

Jedna jest z przetłoczeniem i gumką a druga prosta bez gumki. Czy jest na to jakieś logiczne wytłumaczenie dlaczego jedna na górze a inna na dole zacisku ?

Mitsubishi lancer VIII 2007r
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20991
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-04-2024, 22:07   

Teoretycznie prowadnica z przetłoczeniem i gumką powinna być u góry.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.