Rozrusznik |
Autor |
Wiadomość |
desiderata220
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
|
Wysłany: 18-02-2015, 10:01 Rozrusznik
|
|
|
Witam. Mam szybkie pytanie. Losowo nie odpala Galant. Podejrzewam zawieszający się bendiks tylko gdzie jest schowany rozrusznik w 2.0 v6? Bardzo będę wdzięczny za zdjęcie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-02-2015, 17:48
|
|
|
Od strony grodzi/belki zawieszenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
desiderata220
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
|
Wysłany: 18-02-2015, 18:04
|
|
|
czy znajduje się gdzieś obok alternatora?
Jeżeli tak to tłumaczy fakt dlaczego silnik odpala zazwyczaj po puknięciu młotkiem w alternator... |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-02-2015, 19:03
|
|
|
Cytat: |
Od strony grodzi/belki zawieszenia |
Nie..... to 2.0 V6 czyli z przodu silnika będzie jest miedzy pasem przednim a silnikiem... Połóż się pod autem i szukaj nad belką silnika. za silnikiem miedzy grodzią a silnikiem to jedynie filtr oleju jest razem z chłodniczką oleju i alternator
Rozrusznik jest z przodu w V6! z tyłu to jest w rzędówkach |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 18-02-2015, 21:54
|
|
|
Biorąc pod uwagę leżenie pod autem, to max 10 min i zdemontowany
BTW... w rzędówkach, to trzeba się nagimnastykować |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-02-2015, 20:48
|
|
|
Wyjecie jest dosc proste. Wsuwka, jeden kabel odkrecic, potem dwie sruby i wychodzi.
I teraz mam ja pytanko, bo u mnie dzieje sie podobnie, raz na 20 przekrecen kluczykiem nie odpala.
Zmienilem automat - to samo. Zmienilem szczotki i wirnik - to samo. wiec zmienilem caly rozrusznik na taki ktory byl sprawny - to samo wiec zmienilem tez wsuwke i kabel.
i to samo.
Ale krecac kluczykiem slychac ze automat chodzi i przygasaja kontrolki...
to sie chyba nie moze zepsuc od lezenia na polce?
co lepsze srubokretem odpala za kazdym razem, kablem nie... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 19-02-2015, 21:03
|
|
|
Jak kabelek prądowy dobrze przykręcony, to trzeba sprawdzić masę Może masa na sam automat nie dociera wystarczająca. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 20-02-2015, 07:51
|
|
|
masa idzie z obudowy, poza tym zmienialem automat na inny, myslalem ze moze zacina sie bendiks, ale wtedy chyba by duzo pradu bral. nie wiem o co chodzi. nie przeszkadza to bardzo, bo jak nie odpali to cofam kluczyk i zazwyczaj za drugim razem lapie, boje sie ze kiedys cos padnie calkiem... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 20-02-2015, 23:50
|
|
|
Tomek masa z obudowy, ale może na obudowie słaba masa. Sprawdź kabel masowy od aku, czy nie ma rdzy w miejscu styku z karoserią. Poza tym na silnik, skrzynie powinien iść gruby kabel masowy, może trzeba odkręcić przeczyścić styki. Czasami takie drobne głupoty, a w dają. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 21-02-2015, 06:33
|
|
|
A to to ja wiem. Na silniku masa jest dobra...
Zreszta gdyby byl problem masy mocno gasly by kontrolki przy kreceniu, a tu jest tak, jakby siecos zacinalo. Jest jeszcze przekaznik od tego immobilisera i moze on sie zacina, nie wiem, sprobuje go wywalic |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-02-2015, 07:19
|
|
|
Jeśli nie będzie łączyć masa od strony silnika to kontrolki wcale nie będą całkiem przygasać. Oryginalny immobiliser nie odcina kręcenia rozrusznikiem no chyba, że jest to nieoryginalny immobiliser rozłączający ten obwód.
Sprawdź jeszcze kostkę przy stacyjce bo jeśli jest podpalona, to też może sprawiać takie problemy. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 22-02-2015, 01:17
|
|
|
plecho1 oryginalny immobiliser w e5 odcina rozrusznik,
stacyjki juz nie sprawdze, bo jestem w trakcie montowania wlacznika start-stop engine, w masy silnika nie wierze bo jest ich kilka i musialyby pasc wszystkie, predzej ten gruby przewod od akumulatora ale wtedy tak jak mowilem gaslyby kontrolki, ale jutro to jeszcze przejze,
wogole to chyba zaczelo sie dziac wszystko po montazu gazu, nie jestem do konca pewien bo to sporadycznie nie odpala, moze rzeczywiscie czegos nie podpieli bo sciagali mi kolektor |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2015, 07:34
|
|
|
tpodsiadlo napisał/a: | oryginalny immobiliser w e5 odcina rozrusznik |
Pierwszy raz o tym słyszę jeśli chodzi o Gala ale nie będę się spierał bo 100% pewności nie mam ale oryginalne immobilisery najczęściej odłączają pompę paliwa i często sterowanie wtryskami lub zapłon a nie sterowanie rozrusznika. Z takim odcięciem zdarza się bardzo często przy nieoryginalnych immobiliserach lub alarmach. Jeśli miałbyś zamontowany taki układ, to też mógł by sprawiać takie problemy bo nawet kilka razy dane mi było takie rozwiązywać.
Chodzi o ten gruby przewód masowy i jeśli nie łączy oczko przykręcone do silnika, to wcale kontrolki nie będą przygasać. Mogły by natomiast przygasać jakby nie łączyła klema na słupku akumulatora albo jakby były wyrobione tuleje rozrusznika w takim stopniu, że wirnik ocierał by o stojan.
Nie wiem jaki masz dokładnie rozrusznik ale jeśli z silnikiem szybkoobrotowym z przekładnią zwalniającą, to kiedyś w takim rozruszniku kuzyn miał jeszcze problem z odklejonymi magnesami na stojanie. Wyjęty rozrusznik kręcił normalnie a pod obciążeniem czasem kręcił a czasem nie dopiero po rozłożeniu rozrusznika wyszło co go boli. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 22-02-2015, 07:43
|
|
|
plecho1,z wszystkim co piszesz sie zgadzam. Ale mas przykrecanych do silnika jest kilka, musialyby pasc wszystkie.
Co do immobilisera w e5 to oryginalny jest bardzo rzadko spotykany, ale o ile mi dobrze przetlumaczyli niemiecki papier od tego to odcina zaplon, rozrusznik i jakos blokuje komp silnika. U mnie na pewno rozrusznik nie zakreci, po przekreceniu kluczyka zapala sie tylko wskaznik biegu... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2015, 23:11
|
|
|
Jeśli masz skrzynię automatyczną, to może to wina czujnika w skrzyni który pozwala odpalić tylko w jednym położeniu dźwigni. |
|
|
|
 |
|