Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ASX 1,6 - zużycie paliwa Warszawa i koszty
Autor Wiadomość
Tomi1111 
Nowy Forumowicz
zainteresowany ASX

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2015, 17:48   ASX 1,6 - zużycie paliwa Warszawa i koszty

Witajcie, w przyszłym tygodniu planuje kupić ASX (lub Suzuki S-Cross). Wybór zatrzymał się na kilku parametrach. Mam ogromną prośbę do użytkowników wersji o pojemności 1,6. Ile to pali faktycznie w cyklu miejskim (godziny szczytu/ korki, jazda przepisowa, no może plus 10 km/h)? Ile w trasie i na autostradzie?

Druga prośba o opinię użytkowników. Czy ta wersja "jeździ spokojnie 300-400 tyś km, bo to sprawdzona i prosta konstrukcja"? Tak zapewniają dealerzy...


Koszty eksploatacji są duże?
 
 
tpe 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX/Corolla/Astra
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 11-06-2015, 23:00   

Mam podobny dylemat.

Jednak raczej zdecyduję się na ASX. Po dogłębnej analizie porównawczej ;)

Przede wszystkim ASX produkowany jest w Japonii (S-Cross na Węgrzech). O niebo lepiej w ASX wygląda sprawa spasowania plastików w kabinie. W S-Crossie już w nowym aucie uchwyty w drzwiach i często panel środkowy na desce mają spore luzy, co w przyszłości nie wróży najlepiej. Obydwa auta są podobnej wielkości, jednak w ASX dużo lepiej się czułem (bardzo wygodne fotele) z przodu jak i z tyłu.
Bagażnik w S-Crossie jest chyba minimalnie większy, ma większy otwór załadunkowy i klapa otwiera się minimalnie wyżej.
Jeżeli chodzi o spalanie, w czasie jazdy próbnej na podobnym odcinku i mniej więcej takim samym stylu jazdy, obydwa auta miały bardzo podobne (różnica ok. 0,3 l).

Wyposażenie obydwu aut w przedziale cenowym 75000-77000 jest bardzo podobne.

Wygląd, tu wg. mnie bezkonkurencyjny jest ASX.

Jeżeli potrzebujesz auto z silnikiem benzynowym i napędem 4x4 bierz S-Crossa. Jeżeli wystarczy Ci napęd na jedną oś, wybór jak dla mnie jest jeden - ASX.
 
 
Tomi1111 
Nowy Forumowicz
zainteresowany ASX

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2015, 09:53   

dzięki za opinię. A nie masz obaw o rdzę, słabe wyciszenie czy drogie części ? to mnie męczy, reszta rzeczywiście jak piszesz
 
 
tpe 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX/Corolla/Astra
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 12-06-2015, 10:40   

W ASX po FL chyba problem rdzy rozwiązano, taką mam nadzieję. Wyciszenie, chyba jest podobnie. Poza tym nie mam zamiaru jeździć na autostradzie więcej niż 120 km/h, a do tej prędkości jest w miarę ok.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 12-06-2015, 15:13   

Tak, po FL ASX jest lepiej wyciszony. Czy z rudą się uporali to czas pokaże.
Natomiast w sprawie części do ASX-a nie uważam, żeby były drogie - przynajmniej te używane do przeglądów. Od innych jest autocasco lub OC sprawcy ;)
 
 
Tomi1111 
Nowy Forumowicz
zainteresowany ASX

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2015, 15:46   

czyli FL może być bez tych uciążliwości? A jak z nadsterownością? To częsty problem? Podróżuję często z rodziną więc bezpieczeństwo i jak i samo jego poczucie jest bardzo ważne.
Ps. w mieście ile to pali raczej 7 czy raczej 9-10, są duże rozbieżności z tego co czytam
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-06-2015, 17:05   

Tomi1111, nadsterowności w 2011 roczniku nie zaobserwowałem, bardziej rycie przodem jak dzik w kartoflisku - jak chcesz samochód pewnie prowadzący się, to na pewno nie crossover (wysokie balony zamiast opon, wysoko środek ciężkości) - kompakty prowadzą sięo wiele lepiej niż dowolny samochód typu ASX..... fizyki nie oszukasz.

Spalanie, zwłaszcza w Warszawie po spaleniu mostu - dowolne..... Z racji ekonomii poruszam się starą C-klasą w dieslu...... rozpiętość spalania (wg komputera, ale z dokładnością do 0.2l/100 km pokrywającą się z dystrybutorem) od 5 do 18 l/100 km w naszej pięknej stolicy (piszę o kilkunasto kilometrowych odcinkach, 5 w nocy, 18 w godzinach szczytu, gdzie przy rekordowych 18l/100 km średnią prędkość uzyskałem 4 km/h na odcinku 10 km)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mazzi81 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-06-2015, 10:01   

Moje doświadczenia odnośnie spalania po przejechaniu ok. 34k km.
Dużo zależy od paliwa jakie tankujesz. Jak zaleje "dobre paliwo" tzn. na stacja na "s" to komputer zawyża spalanie od 0,4 do nawet 0,8 l/100km. Raz zatankowałem na stacji marketowej i wtedy komputer pokazał prawie idealnie +-0,1 l/100km. Niestety to na moją niekorzyść bo jak tankuje na markowych stacjach to wiem, że po przeliczeniu tankowania pod korek wychodzi mi mniejsze spalanie niż to, które pokazuje komputer.
Odnośnie wyników:
1) trasa Kraków - Wisła (przez Kalwarię, Wadowice, Andrychów) spalanie 6,3l/100km do Wisły, z Wisły do Krakowa 5,9l/100km w 3 os. Średnia prędkość ok. 60km/h
2) trasa Kraków - Wrocław (A4) prędkość autostradowa 140km/h - spalanie ok. 7,7-8,00l/100km. Oczywiście do Wrocławia spalanie większe bo pod wiatr :)
Wrocław - Kraków spalanie ok. 7-7,5l/100km
3) Trasa Kraków - Suwałki ("7" przez Radom z pominięciem Warszawy) - spalanie 5,9l/100km. Jazda w 1os.
4) Trasa Kraków - Piła (A4 do Legnicy) - spalanie 7,2l/100km, 2 os. średnia 98km/h.
5) Spalanie w mieście: jak nie ma korków to pali mniej niż na autostradzie. W zasadzie średnia ok, 7,5l/100 choć czasem jest ok. 6,2 a czasem 8,8 - wszystko zależy ile od nogi, korków i świateł.

Mnie średnia z całej eksploatacji wychodzi ok. 6,5l/100km.
Dużo daje start-stop chociaż używam go tylko jak wiem że będę długo stał np. na światłach. W innych przypadkach wyłączam go. Spalanie na obwodnicy Krakowa jak był wypadek i korek na 2 godziny stania na dystansie 10km spalił coś ok. 8l/100km.

Spalanie dużo zależy od wagi auta. Ja mam dodatkowo wrzucone koło dojazdowe (ok. 15kg) i wygłuszenie auta które sam robiłem (ok 40kg).
Spalanie przez to ok. 0,2-0,3l/100km większe.

Odnośnie wyciszenia:
Jak ktoś twierdzi że wersja po lift jest wyciszona (ja taką ma) to albo kłamie w żywe oczy (mnie tak przekonywano) albo nie ma słuchu.
Ja dodatkowo od razu robiłem wyciszenie i jest o niebo lepiej chociaż do ideału brakuje. Dodatkowo w moim przypadku trzeszczało w okolicy przekładni kierowniczej - wystarczył tam zaaplikować gąbkę ;) Mocowanie radia wydawało denerwujący dźwięk więc też temu zaradziłem no i hit - blaszka nad kolektorem, która dzwoniła przy każdym dodawaniu gazu - też się z tym uporałem.

Podsumowanie:
Auto niby z Japonii a nie do końca widać tą jakość w detalach. Można było cenę podnieść ok. 1000zł i pewnie wszystkie te niedociągnięcia udałoby się wyeliminować w fabryce a tak to lekki niesmak pozostał.

Co do rdzy to jeszcze nie doświadczyłem (2-gi rok użytkowania).
Mam nadzieję, że pomogłem :P
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-06-2015, 10:55   

Bartek napisał/a:
Tomi1111, nadsterowności w 2011 roczniku nie zaobserwowałem, bardziej rycie przodem jak dzik w kartoflisku - jak chcesz samochód pewnie prowadzący się, to na pewno nie crossover (wysokie balony zamiast opon, wysoko środek ciężkości) - kompakty prowadzą sięo wiele lepiej niż dowolny samochód typu ASX..... fizyki nie oszukasz.
(...)


Hm, do normalnej spokojnej jazdy poruszanie kwestii nad/podsterowności jest chyba troszkę na wyrost... no chyba że kolega po torze chce śmigać :wink:

mazzi81 napisał/a:
Odnośnie wyciszenia:
Jak ktoś twierdzi że wersja po lift jest wyciszona (ja taką ma) to albo kłamie w żywe oczy (mnie tak przekonywano) albo nie ma słuchu.
Ja dodatkowo od razu robiłem wyciszenie i jest o niebo lepiej chociaż do ideału brakuje.

Mam inne zdanie, poparte doświadczeniami z jazdy przed fl i po fl w ciągu jednego dnia.
Natomiast rozumiem, że jeśli kierowca jest osobą szczególnie wyczuloną na kwestie wyciszenia wnętrza, to wtedy może być niedosyt. Z tym brakiem słuchy bym jednak nie przesadzał.
Tomi1111, jak widzisz co ucho to inna opinia :wink: najlepiej sam się przejedź i oceń.
 
 
widmo 
Mitsumaniak
widmo


Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 65
Skąd: Polska
Wysłany: 14-06-2015, 18:17   

Znalazłem taki test pomiaru spalania https://www.youtube.com/watch?v=Tm2-r0RYUo0
 
 
Dorka29 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 12 Lut 2015
Posty: 24
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 14-06-2015, 20:14   

Zgadzam się z powyższym testem, poza prędkością "autostradową". U mnie przy 150 km/h na tempomacie pali 8.3 - 8.5 l.
 
 
Tomi1111 
Nowy Forumowicz
zainteresowany ASX

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2015, 11:00   

ma ktoś z Was wersję inform? Tą "najbiedniejszą", za to cena 62 tys jest ok. Czy to na serio nie ma oświetlenia dla pasażerów z wewnątrz i osłon przeciwsłonecznych dla pasażera i kierowcy ? Lusterek tam może nie być ale taka ochrona by się przydała..
 
 
Jarl 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-06-2015, 16:55   

Porównywałem jakiś czas temu ASX-a i S-Crossa z benzynowym silnikiem 1.6. Generalnie, to dość porównywalne fury.

Na + S-Crossa:
- lepiej wyposażony za porównywalne pieniądze. Niestety, koszty transportu z Japonii, kurs jena, cło 10%, to wszystko podraża ASX-a, tym bardziej ze w Suzuki łatwiej (w moim przypadku przynajmniej) było negocjować różne dodatki, bonusy etc.
- trochę więcej miejsca nad głową z tylu (mówimy o wersji bez otwieranego dachu) i dość wyraźnie większy bagażnik (z kołem dojazdowym, w Mitsu chyba tylko zestaw naprawczy),
- cichszy silnik,
- wydaje się zwinniejszy w prowadzeniu,


Na + ASX-a:
- made in Japan,
- chyba lepiej pracujący układ kierowniczy,
- wygląd, naprawdę udany design, ponadczasowe połączenie tradycyjnego designu z agresywnym wlotem typu "jet fighter". To jest dla mnie niepojęte, ze po tylu latach poszukiwania własnego stylu w designie, Mitsubishi znalazło właśnie powszechnie chwaloną stylistykę "jet fightera", i po paru latach beztrosko odchodzą od niej na rzecz bezstylowości uosabianej przez nowego Outlandera i te różne concept-cary z wystaw. ASX to chyba epigon tego udanego stylu i choćby z tej racji zasługuje na sympatię.
- gwarancja 5 lat.


Jeśli chodzi o spalanie, to przy założeniu 1/3 W-wa, 2/3 trasy, S-Cross spala wg komputera 6,2 l, a nie oszczędzam benzyny (tylko raczej silnik utrzymując go w trybie pracy na nie niżej niż 2 tys. obr). Przypuszczam ze spalanie ASX-a sytuuje się na zbliżonym poziomie.
Ostatnio zmieniony przez Jarl 17-06-2015, 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2015, 19:58   

Made in Japan to dzisiaj jest już raczej na minus- droższe części, długi czas oczekiwania na byle co, brak lub ograniczona ilość zamienników.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17-06-2015, 09:27   

Tomi1111 napisał/a:
ma ktoś z Was wersję inform? Tą "najbiedniejszą", za to cena 62 tys jest ok. Czy to na serio nie ma oświetlenia dla pasażerów z wewnątrz i osłon przeciwsłonecznych dla pasażera i kierowcy ? (...)


Na 100% są osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera.

Cytat:
Made in Japan to dzisiaj jest już raczej na minus- droższe części, długi czas oczekiwania na byle co, brak lub ograniczona ilość zamienników.

O kuchnia, to teraz już tylko Łople albo Foldzwageny kupować będę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.