Legnum skrzynia automat |
Autor |
Wiadomość |
kopciu87
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8td
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Antrim
|
Wysłany: 13-08-2015, 14:45 Legnum skrzynia automat
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Znalazłem VR4 za dobre pieniądze i jako że jeżdżę dawcą galem 2.5. Chciałbym kupić tego legnuma i zrobić sobie przekładkę.
Mam takie pytanie odnośnie tego automatu. Auto jest tanie bo obroty ida w górę a auto nie rusza albo delikatnie co sie przemieszcza. Moje podejrzenie to sprzęgło kinetyczne, ale chciałbym zapytać tych co znają się na tych autach. Czy np grucha ze zwyklego automatu jest taka sama jak w VR4? a może problem tkwi w czymś innym?
Czy jest ktoś w stanie mi coś wstępnie doradzić? Nadmieniam również że nie widziałem jeszcze auta tylko gadałem ze sprzedającym.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-08-2015, 17:07
|
|
|
Skrzynia z VR4 jest inna niż skrzynia z Galanta n/a ze względu na napęd. Różnica AWD vs. FWD, w VR4 jest jeszcze transferbox przytroczony do skrzyni.
Z opisu wynika, że rzeczona skrzynia ma zmielony konwerter. Dlatego ten vr4 stoi za dobre pieniądze, czy tak dobre okaże się jak doliczysz koszt drugiej skrzyni z pasującym TCU.
IMO, nie ma się co napalać tylko szukać lepszego auta. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-08-2015, 20:17
|
|
|
Nie widziałem jeszcze zmielonego konwertera w skrzyni F5A5x - konstrukcja zębów totalnie inna niż w Galantach - jest ich mniej, ale są dłuższe, szersze i wyższe.....
A sama skrzynia to biały kruk (pod koniec zeszłego roku szukałem ok. miesięca i gotów byłem z rosjanami się dogadywać)
Z kolei TCU i skrzyń są tylko 2 rodzaje, więc nie ma co demonizować parowania TCU i skrzyni |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kabar
Forumowicz
Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 13-08-2015, 21:00
|
|
|
Mam jednego VR-4 z padnietą skrzynią na podwórku. Objawy ma podobne. Mam też drugą skrzynię do niego z TCU. Jak będę miał trochę czasu to zdemontuję tą uszkodzoną i zobaczymy co jej dolega. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-08-2015, 11:40
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie widziałem jeszcze zmielonego konwertera w skrzyni F5A5x - konstrukcja zębów totalnie inna niż w Galantach - jest ich mniej, ale są dłuższe, szersze i wyższe.....
A sama skrzynia to biały kruk (pod koniec zeszłego roku szukałem ok. miesięca i gotów byłem z rosjanami się dogadywać)
Z kolei TCU i skrzyń są tylko 2 rodzaje, więc nie ma co demonizować parowania TCU i skrzyni |
Ja widziałem 2 takie padaki a W5A51 W obu przypadkach kończyło się modem na manuala.
Ale, fakt, częściej pada łożyskowanie input shaft'u.
Co do ilości i wariantów skrzyni a/t w Legnumie to niestety Bartku nie masz racji.
Dla potomnych poniżej:
1. skrzynia przedliftowa MD975141 (06/1996 - 02/1997), a do niej TCU MD761988
2. Skrzynia po 1szym lifcie, przejściowa MD975918, zmieniona filtracja oleju (02/1997 - 04/2000), a do niej TCU MR367177 (02/1997 - 07/1998), a potem MR470718 lub MR430874, zmiany softu - upgrade trybu manualnego (08/1998 - 04/2000)
3. skrzynia po 2gim lifcie, modyfikacja konwertera i uszczelniaczy MR553208 (05/2000 - 08/2002), do niej odpowiednio TCU MR553458 lub MR553459 różniące się softem trybu auto (type S vs. type V), 05/2000 - 08/2002
Dlatego ważne jest dobrać odpowiedni TCU do skrzyni, bo w przeciwnym razie zmiana biegów będzie problematyczna. O tym są już dziesiątki tematów na CVR4 i OZVR4, że po wymianie skrzyni, ta nie hula, tylko kuleje ze zmianą biegów |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kabar
Forumowicz
Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 15-08-2015, 21:25
|
|
|
Ja mam MR470718 i mam filtr zewnętrzny. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-11-2015, 21:03
|
|
|
kabar, zdejmowałeś skrzynię A/T z Legnuma? 3 dni walczę i poległem. Odeszła od silnika wszędzie na ok. 1 cm tylko cały czas ją coś trzyma za transferboxem i za cholerę nie idzie jej zdjąć. Czy do wyjęcia skrzyni trzeba odkręcić transfer od niej? Proszę o pomoc... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-11-2015, 22:52
|
|
|
A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer? Jak nie to masz duży problem - myślę że na samochodzie nie poradzisz sobie. Jest tam pierścień rozprężny, który jak transfer nie jest idealnie w osi, bardzo ciężko wykliknąć.
Ps. A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku. Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-11-2015, 21:38
|
|
|
Bartek napisał/a: | A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer? | Masz na myśli lewą półoś z tym przedłużeniem za przegubem wewnętrznym przechodzącym przez transfer? Wyjąłem na samym początku, na szczęście. Bartek napisał/a: | A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku | Namacałem właśnie tam jakąś śrubę i tyle. Żeby tam zajrzeć musiałbym mieć szyję długą na 1 m i głowę wielkości piłki tenisowej Zdaje się być na klucz 12, ale po omacku nie idzie go założyć. Bartek napisał/a: | Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni. | I wszystko na temat, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dużym problemem jest odkręcić transfer? Muszę odkręcić te śruby po obwodzie mocujące go do skrzyni?
P.S. Orientujesz się czy Legnum w A/T ma taką sama chłodnicę wody jak zwykły Galant 2,5 V6? Grubość rdzenia jest ta sama, "na oko? reszta też ta sama. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-11-2015, 10:00
|
|
|
6 śrub i ta przedłużka
Chłodnica ma dokładnie ten sam nr Mitsu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 23-11-2015, 10:00
|
|
|
Hugo napisał/a: | Bartek napisał/a: | A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer? | Masz na myśli lewą półoś z tym przedłużeniem za przegubem wewnętrznym przechodzącym przez transfer? Wyjąłem na samym początku, na szczęście. Bartek napisał/a: | A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku | Namacałem właśnie tam jakąś śrubę i tyle. Żeby tam zajrzeć musiałbym mieć szyję długą na 1 m i głowę wielkości piłki tenisowej Zdaje się być na klucz 12, ale po omacku nie idzie go założyć. Bartek napisał/a: | Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni. | I wszystko na temat, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dużym problemem jest odkręcić transfer? Muszę odkręcić te śruby po obwodzie mocujące go do skrzyni?
P.S. Orientujesz się czy Legnum w A/T ma taką sama chłodnicę wody jak zwykły Galant 2,5 V6? Grubość rdzenia jest ta sama, "na oko? reszta też ta sama. |
wentylatory są inne |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-11-2015, 21:39
|
|
|
danino88, Bartek, pięknie Wam dziękuję. Co prawda na razie nie podchodzę do tej skrzyni, bo mnie wykończyła, ale już wiem co z czym. danino88 napisał/a: | wentylatory są inne | Na wentylatorach są naklejki z nr części i rzuciło mi się w oczy, że są inne numery |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 24-11-2015, 23:04
|
|
|
danino88 napisał/a: | wentylatory są inne |
Coś tutaj się nie zgadza bo według moich wiadomości są te same.
Przynajmniej w V6 po ostatnim lifcie i VR-4 po lifcie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-11-2015, 19:31
|
|
|
Skrzynia wyjęta zgodnie z Waszymi wskazówkami. Poszło gładko. Jeszcze raz dziękuję.
P.S. Mam nadzieję, że wyjęcie tylnego mostu nie przysporzy już żadnych problemów |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-11-2015, 20:07
|
|
|
Wymieniałem sam dyfer, jak i całe sanki tylne i mówiąc szczerze chyba łatwiej zrzucić całość (mimo dodatkowej konieczności odpięcia przewodów hamulcowych, linek rękawa i wprost cudnie umieszczonych złączek do czujników ABSu), wymienić dyfer i wsadzić całość, niż brandzlować się z odkręcaniem śrub i kiepsko dostępnych miejscach..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|