Odpowietrzanie układu AYC |
Autor |
Wiadomość |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 02-09-2015, 10:07 Odpowietrzanie układu AYC
|
|
|
W jaki sposób można odpowietrzyć ten układ?Oprócz sposobu podanego wyżej w "tematach ważnych"przez swinksa ,podobno jest jeszcze sposób tzw.na krótko.
Czy ktoś może wytłumaczyć na czym on polega?Nie wymieniałem jeszcze oleju w tym układzie bo wygląda na swierzy ale tak na przyszłość lepiej wiedzieć jak to poprawnie zrobić. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez piotrkor1 02-09-2015, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2015, 10:17
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | W jaki sposób można odpowietrzyć ten układ? | MUT3 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 02-09-2015, 10:41
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | piotrkor1 napisał/a: | W jaki sposób można odpowietrzyć ten układ? | MUT3 |
Oprócz tego nie można nic samemu zdziałać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-09-2015, 11:38
|
|
|
Można na krótko - opis na pewno jest u Kangurów - jak robiłem doktorat z AYC (6 lat temu ), odpowietrzyłem aktywując pompę i zawory ręcznie z osobnego akumulatora odłączając wiązkę AYC od reszty auta
Można Evoscanem z kablem Openport 1.3 lub 2.0
Można MUT'em - najłatwiej i na pewno skutecznie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 02-09-2015, 12:18
|
|
|
Jeżeli zna się pojemność układu to można przy spuszczaniu starego oleju wlewać od razu świeży i wtedy nie trzeba by było odpowietrzać tego układu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-09-2015, 16:34
|
|
|
Nie ma tak słodko - płyn zaraz za pompą jest rozdzielany na lewe i prawe koło zaworem kierunkujący - grawitacyjnie praktycznie nie wypływa z kalamitek... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 02-09-2015, 18:13
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie ma tak słodko - płyn zaraz za pompą jest rozdzielany na lewe i prawe koło zaworem kierunkujący - grawitacyjnie praktycznie nie wypływa z kalamitek... |
W takim razie czy ktoś sprawdzał metodę na uniesionym aucie bez kół tak jak to przedstawił
swinks i czy można samemu wymienić olej w tej pompie i dojechać do serwisu ASO?
Nie wskoczą żadne błędy AYC?
[ Dodano: 02-09-2015, 19:02 ]
Bartek napisał/a: | Można na krótko - opis na pewno jest u Kangurów |
Niestety nie mogę znaleźć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-09-2015, 19:46
|
|
|
na OZVR-4 jest na 100000000% |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 02-09-2015, 21:30
|
|
|
Bartek napisał/a: | na OZVR-4 jest na 100000000% |
Trochę dzisiaj szukałem ale,że kiepsko u mnie z angielskim
to muszę kopiować posty do Google tlanslatora.
[ Dodano: 06-09-2015, 15:17 ]
Jak dotąd jedyne co znalazłem to:
could you do a one man bleed like this.
1. have the car on axle stands
2. fit bleed pipes put end of bleed pipes in to 2 separate jars/pots,
3. open the nipples,
4. start the car and flick the steering wheel left and right get the diff clanging,
5. with car still running close nipples and check for fluid in each of the jar/pots so you know each of the lines have been bled.
6. stop the car, lob done.
Po tłumaczeniu wychodzi:
może zrobić jeden człowiek krwawi tak.
1. mają samochód na trybunach osi
2. nadające rury odpowietrzające umieszczone koniec rury odpowietrzające w 2 oddzielnych słoików / garnki,
3. Otwórz sutki,
4. uruchomić samochód i usunąć kierownicę w lewo i prawo uzyskać brzęk diff,
5. z samochodu nadal działa bliskie sutki i sprawdzić płyn w każdym słoiku / garnki, tak wiesz, każda z linii zostały wykrwawione.
6. zatrzymać samochód, LOB zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 07-09-2015, 16:33
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Bartek napisał/a: | na OZVR-4 jest na 100000000% |
Trochę dzisiaj szukałem ale,że kiepsko u mnie z angielskim
to muszę kopiować posty do Google tlanslatora.
[ Dodano: 06-09-2015, 15:17 ]
Jak dotąd jedyne co znalazłem to:
could you do a one man bleed like this.
1. have the car on axle stands
2. fit bleed pipes put end of bleed pipes in to 2 separate jars/pots,
3. open the nipples,
4. start the car and flick the steering wheel left and right get the diff clanging,
5. with car still running close nipples and check for fluid in each of the jar/pots so you know each of the lines have been bled.
6. stop the car, lob done.
Po tłumaczeniu wychodzi:
może zrobić jeden człowiek krwawi tak.
1. mają samochód na trybunach osi
2. nadające rury odpowietrzające umieszczone koniec rury odpowietrzające w 2 oddzielnych słoików / garnki,
3. Otwórz sutki,
4. uruchomić samochód i usunąć kierownicę w lewo i prawo uzyskać brzęk diff,
5. z samochodu nadal działa bliskie sutki i sprawdzić płyn w każdym słoiku / garnki, tak wiesz, każda z linii zostały wykrwawione.
6. zatrzymać samochód, LOB zrobić. |
Otwórz sutki - dobre
u mnie ta metoda nie działała |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-09-2015, 08:16
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | może zrobić jeden człowiek krwawi tak. | Znaczy, że zrobi jedna osoba, ale będzie ciężko |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-09-2015, 12:14
|
|
|
MUT to czysty i szybki sposób. No, ale skoro chcecie inaczej |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 08-09-2015, 12:31
|
|
|
Bartek napisał/a: | Można Evoscanem z kablem Openport 1.3 lub 2.0 |
Ile to kosztuje i jak to można zdobyć?
Hubeeert, Hubeeert napisał/a: | MUT to czysty i szybki sposób. No, ale skoro chcecie inaczej | Nie każdy ma Mut na chacie.
Hugo napisał/a: | Znaczy, że zrobi jedna osoba, ale będzie ciężko |
Dany rade,znaczy się dam. danino88 napisał/a: |
Otwórz sutki - dobre |
Ty to tylko o jednym.Lepiej opisz tu swoją metodę.
[ Dodano: 08-09-2015, 12:41 ]
Hubeeert napisał/a: | MUT to czysty i szybki sposób. No, ale skoro chcecie inaczej |
W sawisie ASO pewnie(strzelam) z 350 zł taka operacja nie licząc oleju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-09-2015, 13:23
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Można Evoscanem z kablem Openport 1.3 lub 2.0 |
Ile to kosztuje i jak to można zdobyć? |
Ja mam 1.3 na sprzedaż - PM jeżeli jesteś zainteresowany. Normalnie trzeba to ściągać z Nowej Zelandii. Można też przerabiać kabelek KKL VAG, próbowałem, ale z mizernym efektem. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 08-09-2015, 13:44
|
|
|
Bartek napisał/a: | Evoscanem |
Da radę to ściągnąć czy trzeba kupić za 25 $? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|