Na co zwrócić uwagę przy oględzinach Vr4 ?? |
Autor |
Wiadomość |
carlRP
Mitsumaniak
Auto: 200sx s13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 145 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-12-2015, 19:48 Na co zwrócić uwagę przy oględzinach Vr4 ??
|
|
|
Panowie w przyszłym tygodniu jadę oglądać Vr4 w sedanie ( w automacie ) .
Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach ??
Auto ma uszkodzoną skrzynie ( jest w trybie awaryjnym ) podobno przestała działać po myciu.... reszta w pełni sprawna.
Dzięki za wszelkie wskazówki |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-12-2015, 22:38 Re: Na co zwrócić uwagę przy oględzinach Vr4 ??
|
|
|
Skrzynia w awaryjnym - to poważna sprawa, skrzynki nie wchodzą w taki tryb z okazji mycia chyba że gość zalał elektronikę. Generalnie jeżeli to taki detal to niech sam ją doprowadzi do działania przed sprzedażą. Jeżeli nie umie to musisz postępować tak jakby była uszkodzona i do regeneracji lub wymiany (koszt kilka tysięcy zł). Wystarczy że nie miała właściwego oleju zalanego.
Przepytaj sprzedającego jakimi płynami zalewał i kiedy ostatnio. Co było w skrzyni biegów, co było w AYC itp. Musi to wiedzieć, jak nie wie to niedobrze. VR-4 jest szczególnie czuły na niewłaściwe płyny eksploatacyjne w AYC i w skrzyni biegów.
Zwróć uwagę czy przy starcie zapalają się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej a potem gasną. Można się pokusić o wymiganie kodów błędów spinaczem - zobacz sobie wątek o kodowaniu kluczyków tam jest mój filmik w którym przez chwilę pokazuje deskę rozdzielczą bez zapisanych błędów. Przy okazji naucz się dekodować te błędy dowiesz się jaki konkretnie zgłasza sterownik od skrzyni - przyczyna że jest w trybie awaryjnym.
Czy klepią popychacze po odpaleniu, czy leci niebieski dymek z rury wydechowej, czy silnik nie jest mokry od oleju od spodu. To tak na szybko co mi przyszło do głowy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-12-2015, 09:40
|
|
|
Jeżeli auto jest w kraju to może gdzieś na forum znajdziesz watek, bo coś kojarze, że już 2 użytkowników poruszało temat Galanta w sedanie z uszkodzonym automatem, teraz znależć nei mogę ale auto było w ciemnym kolorze, bodaj fioletowy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-12-2015, 12:06
|
|
|
Jeszcze typowe przypadłości wspólne z Galantami - blacha - tylne nadkola, kielichy, zajrzeć pod auto i obejrzeć dokładnie. Jak jest cicho w garażu to słychać jak rdza zżera |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-12-2015, 13:01
|
|
|
Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....
Auto z Częstochowy? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
carlRP
Mitsumaniak
Auto: 200sx s13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 145 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-12-2015, 13:50
|
|
|
Tak z częstochowy .... a to źle ?? |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 14-12-2015, 21:18
|
|
|
Bartek napisał/a: | Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....
Auto z Częstochowy? |
Bartku mylisz się. Znajomy miał taki sam przypadek, kupił skrzynie, wymienił - nic , kupił więc sprzęgło - nic , kupił sterownik i … auto zostało naprawione. |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2015, 12:18
|
|
|
danino88 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....
Auto z Częstochowy? |
Bartku mylisz się. Znajomy miał taki sam przypadek, kupił skrzynie, wymienił - nic , kupił więc sprzęgło - nic , kupił sterownik i … auto zostało naprawione. |
Sterowniki też czasem padają, pewnie. Kondensator może się wylać, ścieżka przepalić. Sterownik można wymienić lub naprawić. Niemniej twierdzenie że coś padło po myciu auta jest mocno naciągane. Chyba że auto było myte w pełnym zanurzeniu |
_________________
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2015, 14:40
|
|
|
Grid napisał/a: | danino88 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....
Auto z Częstochowy? |
Bartku mylisz się. Znajomy miał taki sam przypadek, kupił skrzynie, wymienił - nic , kupił więc sprzęgło - nic , kupił sterownik i … auto zostało naprawione. |
Sterowniki też czasem padają, pewnie. Kondensator może się wylać, ścieżka przepalić. Sterownik można wymienić lub naprawić. Niemniej twierdzenie że coś padło po myciu auta jest mocno naciągane. Chyba że auto było myte w pełnym zanurzeniu |
To radzę to sprawdzić a nie opowiadać głupoty. Weź karchera umyj sobie ładnie silnik bez zabezpieczania czegokolwiek i zobaczymy czy wszystko będzie elegancko. Wiem o czym piszę bo sam uczestniczyłem w naprawie auta znajomego. Wystarczyło że poszło przepięcie i zonk. |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
Ostatnio zmieniony przez Piwor 15-12-2015, 18:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2015, 15:05
|
|
|
danino88 napisał/a: |
To radzę to sprawdzić a nie opowiadać głupoty. Weź karchera umyj sobie ładnie silnik bez zabezpieczania czegokolwiek i zobaczymy czy wszystko będzie elegancko. Wiem o czym piszę bo sam uczestniczyłem w naprawie auta znajomego. Wystarczyło że poszło przepięcie i … uj. |
Nie muszę niczego sprawdzać. Jeżeli użytkownik doprowadził do spięcia podczas mycia to lepiej od takiego auta (i użytkownika) trzymać się z daleka. Głupot to nagadał sprzedawca, gorzej jeżeli mówił prawdę. Jeżeli tak, patrz wyżej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2015, 15:24
|
|
|
ad personam |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-12-2015, 18:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-12-2015, 18:28
|
|
|
Bez wycieczek osobistych proszę!
Co do zalania elektroniki. Jedyną opcją są 2 małe wtyczki i jedna wielopinowa na górze skrzyni, ale skoro odrobina wilgoci robi tam sajgon, to nie chcę myśleć w jakim staniem jest reszta samochodu |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2015, 20:24
|
|
|
cholerka, tak namieszałem, że ci posta skasowałem, a miałem cytować, zamiast edytować... potem sie posypało
SORRY Daniel |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-12-2015, 21:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-12-2015, 21:35
|
|
|
Chłopaki, dajcie na luz, bo ja już zacząłem mieszać |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 16-12-2015, 21:37
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Chłopaki, dajcie na luz, bo ja już zacząłem mieszać |
Ale Tomku ja nic nie mam do uzytkownika Grid ale nie zniose jak ktos takie bzury pisze bo pozniej inni czytaja i maja metlik w glowie!!
Dobrze ze Ty sie wypowiedziales bo inaczej na to spojrza |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
|