Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie, a jazda ekonomiczna
Autor Wiadomość
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-01-2016, 11:01   Spalanie, a jazda ekonomiczna

W trakcie mojego użytkowania Colta, głównie w mieście spalanie utrzymuje się na poziomie 8,5 do 9l/100km. Zastanawiam się czy można ten wynik poprawić poprawiając co nieco w technice jazdy.
Próbowałem podejść do tematu dwojako:
1) jazda za zmianą biegów w okolicy 2500obr, i jazda na jak najwyższym biegu, co powoduje że na swojej codziennej trasie cześć przejeżdżam nawet na 5 biegu
2) jazda ze zmianą biegów powyżej przy ok 3000 -3500 obr.
W dotychczasowych obserwacjach niższe spalanie było dla pkt.1 ( ok.8,4 ), co czytając różna dokumentacje techniczne może trochę dziwić, gdyż silnik wysokoobrotowy powinien w teorii lepiej reagować na pkt.2.

Czy macie jakieś własne obserwacje w tym temacie?
 
 
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
Wysłany: 18-01-2016, 17:06   

mi w okolicach 2,5 tys. obr. turbina dopiero zaczyna pompować :D
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-01-2016, 18:46   

shreku napisał/a:
1) jazda za zmianą biegów w okolicy 2500obr, i jazda na jak najwyższym biegu, co powoduje że na swojej codziennej trasie cześć przejeżdżam nawet na 5 biegu

"Jak nie zepsuć skrzyni biegów?

- Unikaj niskich obrotów silnika: ekodriving w postaci jazdy na niskich obrotach silnika to najszybszy sposób na zużycie skrzyni. Pojawiają się wówczas przeciążenia niszczące łożyska i koła zębate."

http://www.auto-swiat.pl/...n-biegow/9ekw8f

W moim przekonaniu wysokiemu spalaniu każdego w sumie samochodu winny jest ruch miejski, a na to za dużego wpływu się nie ma...
Ostatnio zmieniony przez Hornet 18-01-2016, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
Wysłany: 18-01-2016, 21:29   

no chyba, ze VW wypusci na rynek kolejnego "cudownego" diesla ze spalaniem w okolicach 1 litra na 100km. Blok silnika i głowica beda pewnie z drewna obłożonego blacha :D :D :D
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 19-01-2016, 07:08   

rufuz napisał/a:
mi w okolicach 2,5 tys. obr. turbina dopiero zaczyna pompować :D


A gdzie znajduje się turbina w coltach 2004-2012? Szczerze to nie wiedziałem że ją mają, ale przecież skąd by silnik 1.3 wygenerował moc 95KM? ;)
A koło dwumasowe stosują w tych silnikach(skrzyniach)? Czy ktoś wie czy występują problemy z turbina i z ewentualną dwumasą? coś ktoś wie na ten temat?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-01-2016, 10:14   

Pawlik84, ale przecież w 1.3 nie ma turbiny :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 19-01-2016, 10:55   

Kolega wyżej napisał że jest (że załącza sie od 2500obr) to jak to jest? jest czy nie ma. Mi się wydawało że ani turbiny ani dwumasy nie mają te silniki?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-01-2016, 11:02   

Ale kolega powyżej ma silnik 1.5T a nie 1.3 :wink: .
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Colt
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 19-01-2016, 11:15   

Bizi78 napisał/a:
Ale kolega powyżej ma silnik 1.5T a nie 1.3 :wink: .
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Colt


klękam :D
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-01-2016, 21:19   

Mój Colt 1.3 też pali dużo jak na takie auto. Jazda miejska, krótkie odcinki w zimie to wynik właśnie 8,5-9,0 na 100 km. Jak było cieplej to mieściłem się w 8 litrach. Trasa to około 6 litrów przy prędkościach do 110 km/h.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 21-01-2016, 07:13   

Na youtub ostatnio widziałem jak colcik na tempomacie leciał ok 85km/h i spalał 4,7l/100km . Na innym filmie widziałem jazde w okolicach 90/95km i auto paliło 4,9-5,2l na 100km. Zależy od techniki i ciężaru nogi ;) ale na mieście zimą to śmiało 9l.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 21-01-2016, 08:39   

To ja dodam coś w ramach ciekawostki.

Colt CJO 2.5 V6 :twisted:

trasa (autostrada) - około 8-9 litrów
miasto i tereny podmiejskie - około 9-10 litrów
tor - szacunkowo 12-15 litrów

Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić w dłuższej, spokojnej trasie drogami krajowymi :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-01-2016, 10:04   

Fragu, tak mocny i sprawny motor zupełnie inaczej radzi sobie z tak lekką budą. Silniczki 1.3 trzeba kręcić dość mocno, żeby sprawnie przyspieszać. Ja od zawsze twierdziłem, że nie zawsze większy motor będzie wiązał się z większym spalaniem, a jeśli już to nieznacznie większym.

Pawlik84, mi pokazuje tak samo. Jeśli jest płaska i prosta droga to tak właśnie to auto pali.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 21-01-2016, 10:24   

Oczywiście zgadzam się z Tobą, napisałem to tylko jako ciekawostka.
Pare lat temu miałem colta cj 1.6 i palił średnio mniej od 1.3 :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Miro64 
Nowy Forumowicz
Miras

Auto: Mitsuishi Colt 1.3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Swidnica
Wysłany: 29-01-2016, 19:52   

Od kilki dni hulamy Coltem 1,3 0.5r. Zatankowany pod korek jazda glownie w cyklu mieszanym. Faktycznie komp.pokazuje róne wskazania od 4,7 na równej prostej do 20l/100 km w innych warunkach (oby blo ich jak najmniej) :mrgreen: Z wynikami tesu podziele sie po przejechaniu ok. 300km. ale czuje ze napewno nie bedzie to 5.0/100 :D pozdrawiam forumowiczow
_________________
Mirek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.