[EAxx] Brak Ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
wierzbiks
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2016, 22:04
|
|
|
U mnie ostatnio ogrzewanie samo z siebie zaczęło działać i nie mam pojęcia co jest tego przyczyną.
Czy może to być jakiś czujnik temperatury?
Czy u Was też tak jest że przy chłodzeniu strumień powietrza jest bardzo silny, natomiast przy nagrzewaniu bardzo słaby (mimo tych samych ustawień prędkości wiatraczków)
Cytat: | mnie brak ogrzewania objawia się tym, że gdy ustawię max. temperature (32 stopnie) to praktycznie nic nie dmucha z nawiewu, a powietrze które się wydostaje jest co najwyżej letnie. Chłodzenie za to działa w porządku - powietrze jest zimne, a strumień powietrza mocny.
Sprawdziłem:
- oba węże które wchodzą do środka (do nagrzewnicy) są gorące,
- oba moduły (silniczki) kontrolujące cięgna są sprawne - rozebrałem je, w tym który przychodzi koło zapalniczki, brakuje jednego ząbka, jednak nie ma to żadnego wpływu na działanie układu, zresztą przestawiłem zębatkę tak, iż ten brakujący ząbek nie bierze udziału w całej zabawie
- termostat wygląda ok, auto szybko się nagrzewa i zawsze trzyma tą samą temperaturę (wskazówka temperatury zatrzymuje się delikatnie przed połową)
Nie mam pojęcia co sprawdzać dalej :/ |
|
|
|
|
 |
pit696
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 163 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 11-10-2016, 10:49
|
|
|
czy nagrzewnica z obudowa z 2.4gdi pasuje do 2.5? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-10-2016, 11:54
|
|
|
nagrzewnica jest ta sama |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2016, 14:26
|
|
|
Obudowa też |
|
|
|
 |
racienie
Nowy Forumowicz
Auto: mitshubishi galant 2.5 V6 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016 Posty: 1 Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: 18-10-2016, 12:54
|
|
|
witam,posiadam galanta 2.4 gdi benzyna 150 km 99r a moj problem polega na tym ze po odpaleniu i ustawieniu temperatury 27 stopni leci cieplutkie powietrze przez kilkanascie minut a potem temperatura sama spada i wieje chlodne powietrze,dopiero po ustawieniu na maxa czyli 32 stopnie leci goraco,a wystarczy ze zmniejsze do 30 leci chlodne hmm i szukam przyczyny zeby to naprawic lecz od czego zaczac?czy to termostat?czy uklad zapowietrzony?czy jakis czujnik temperatury?
prosze o pomoc,dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 18-10-2016, 13:27
|
|
|
Mam dokładnie to samo Sprawdzałem kiedyś komputerem czujnik temp. wew. i wszystko było ok... |
_________________
 |
|
|
|
 |
AlexMorane
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 59 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-11-2016, 18:27
|
|
|
Ja mam za to trochu inny problem mniej groźny ale wkurzający. Jeszcze 2 miesiące temu po przejechaniu jednego km max 2 z nawiewu już buchało gorącym powietrzem co było super, od jakiegoś czasu tak po prostu zaczął się dużo wolniej grzać, muszę przejechać z 5-7 Km by zaczęło lecieć gorące powietrze ktoś może znać przyczynę ? Mam Galant 2.0 Benz/Gaz z Klimatronikiem |
_________________ Galant 97r 2.0 Automat
"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-11-2016, 18:40
|
|
|
AlexMorane napisał/a: | Jeszcze 2 miesiące temu po przejechaniu jednego km max 2 z nawiewu już buchało gorącym powietrzem |
Bo było o wiele cieplej na zewnatrz
AlexMorane napisał/a: | od jakiegoś czasu tak po prostu zaczął się dużo wolniej grzać, muszę przejechać z 5-7 Km by zaczęło lecieć gorące powietrze |
Temperatura niska więc dłuzsze grzanie
Tak powaznie to sprawdz termostat i sprawdz czy przewody do nagrzewnicy sa gorace , nagrzewnica moze być zamulona , klapki mogą sie nie otwierać i zamykać dostatecznie sterowane przez klimatronik |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2016, 20:12
|
|
|
W moim po starcie przy +3 st. C i ustawionych 22 st. C na klimatroniku po 1 km wali tak gorącym powietrzem, że wytrzymać nie idzie. |
|
|
|
 |
AlexMorane
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 59 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-11-2016, 21:02
|
|
|
Milo z tym że było cieplej na pewno nie, Tak jak Hugo mówi rok temu miałem identycznie więc coś musiało się stać, na początku sprawdzę płyn chłodniczy a potem będę szukał tam gdzie ty mówisz |
_________________ Galant 97r 2.0 Automat
"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-11-2016, 21:12
|
|
|
Rzędówka a Vałka inaczej sie nagrzewaja, pomyślcie chwile. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2016, 21:21
|
|
|
Ja nie wiem od czego to zależy - w kombi dmucha gorącym, bardzo szybko, pomimo że jest większy obieg, bo jest LPG. W sedanie od ubiegłego roku przy mrozach ledwo ciepłe jest. Węże nagrzewnicy gorące, silniczek od temperatury chodzi jak należy (sprawdzane na postoju), termostat nowy w obu Galantach, Vernet. Przestałem nim zimą jeździć. Jedyna różnica to LEDy w panelu klimatronika w sedanie... Rurka założona jak należy gdyby ktoś się pytał |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-11-2016, 21:27
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | przy mrozach ledwo ciepłe jest. Węże nagrzewnicy gorące, |
Mozliwe że nagrzewnica zamulona i grzeje na pół gwizdka
Identyczna przypadłośc była A 4 nagrzewnica była tak brudna że po płukaniu wyleciało tyle syfu że szok po tym zabiegu grzeje jak szalone |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2016, 21:33
|
|
|
milo napisał/a: | Mozliwe że nagrzewnica zamulona i grzeje na pół gwizdka | ale co takiego mogło się w niej zmienić, skoro płyn jest bardzo dobrej jakości (Prestone) a kiedyś grzało bardzo mocno i szybko
to się stało jakoś nieco ponad rok temu, jesienią 2015, nagle... |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-11-2016, 21:43
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to się stało jakoś nieco ponad rok temu, jesienią 2015, nagle.. |
Latem nie właczasz ogrzewania wszystko ujawnia sie wczesna jesienia a płyn sobie krąży
W A 4 juz 2 razy czysciłem i zawsze to na poczatku jesieni czyszczenie i za kazdym razem jest ten brud ale ogrzewanie poprawia sie po czyszczeniu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|