Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.
Autor Wiadomość
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-06-2019, 11:09   

Bizi78 napisał/a:
jaztom napisał/a:
Chociaż elektryk twierdzi że będzie ciężko bo producent pewnie liczy na zakup całej cewki

Większość fachowców zmierzy miernikiem cewkę i jak będzie przysłowiowo (padnięta) to wymieni na nową a pewnie wystarczy wymienić to małe ustrojstwo za parę złociszy :wink: .


Tak było tez u mnie, celem był demontaż cewki by sprawdzić wymiary ale okazało się że to wina tego ustrojstwa a że nie mieliśmy nic pod ręką a mnie zależało na szybkim działaniu klimy zostało to póki co zmostkowane.
_________________
nadzieja umiera ostatnia
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-06-2019, 11:15   

jaztom napisał/a:
zależało na szybkim działaniu klimy zostało to póki co zmostkowane.

Tylko czy to jest bezpieczne i mechanik weźmie odpowiedzialność na wypadek poważniejszej awarii :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 06-06-2019, 12:15   

Cieszę się kolego jaztom, że mogłem pomóc :)
Ten element to oczywiście bezpiecznik termiczny, zdjęcie to tylko przykład i nie należy kierować się wartościami opisanymi na zdjęciu. Trzeba sczytać to z elementu i nabyć taki sam np. w tme.pl skąd pochodzi link do umieszczonego zdjęcia na forum.
Kluczowe będą prąd oraz temperatura zadziałania tego bezpiecznika. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to element zabezpiecza prawdopodobnie jedynie uzwojenie cewki przed przegrzaniem izolacji i ewentualnym przepaleniem uzwojenia. Podejrzewam, że zamienniki cewek mogą tego nie mieć lub ewentualnie mają to zalane masą razem z uzwojeniem.
Co za różnica czy przepali się bezpiecznik termiczny czy cewka skoro mechanik wymienia całą cewkę :mrgreen:
OEM jest więc naprawialny i dobrze pomyślany czyt. zabezpieczony, prosto ale dość skutecznie jak widać - brawo Mitsubishi.
Być może (choć ręki nie dam uciąć) cewka zaczyna się mocniej grzać gdy szczelina jest zbyt duża i elektromagnes musi użyć jakby większej siły do przyciągnięcia tej zewnętrznej tarczy do koła pasowego. To prawdopodobnie powoduje zwiększony przepływ prądu przez cewkę i wzrost temperatury i w konsekwencji przepalenie zabezpieczenia termicznego. Jakieś znaczenie ma też pewnie dodatkowa temperatura przekazywana z samego koła pasowego choć teoretycznie wentylator na chłodnicy powinien to wszystko schładzać.
Zmostkowanie bezpiecznika termicznego można zrobić i cewka będzie też działać poprawnie ale teraz pytanie czy dobrze zrobiliście, że podkładka nie została jednak usunięta ?! To zależy jaka była szczelina - z jakiegoś powodu ten element jednak się przepalił.
Co do wymiarów cewki 57,3 zamiast 58 to wydaje się, że nie powinno mieć to znaczenia gdyż wałek wychodzący ze sprężarki ma chyba mniejszy wymiar. Cewka musi mieć przewód zasilający wychodzący z tej samej strony co oryginał (u mnie był na górę po montażu) i ustalenie (otwór + wypust) po tej samej stronie co OEM gdyż blokuje ją to na odpowiedniej pozycji po montażu i zabezpieczeniu pierścieniem Seegera. Cewka wówczas staje się praktycznie nieruchoma.
Na ten wypust i otwór a dokładnie ich umieszczenie na części metalowej w stosunku do przewodu zasilającego trzeba zwracać uwagę jak nabywa się nowa cewkę w zamienniku.

Przy wymianie cewki warto zwrócić uwagę na to jak wygląda i pracuje łożysko koła pasowego, u mnie było ok.

Uwaga ! Jeśli sam coś naprawiasz, robisz to zawsze na własne ryzyko :finga:
_________________
Go MitsuGo
 
 
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-06-2019, 12:33   

Łożysko jest ok.
Robiliśmy to już późnych godzinach i ie pomyślałem szczerze mówiąc o szczelinie, postaram się w weekend to zrobić.
Wałek wychodzący ze sprężarki ma u mnie 57mm.
W weekend jak to znowu rozbierzemy spiszę dane sprężarki i na podstawie tego sprzedający cewkę sprawdzi to dokładnie.

Nie udało nam się nic więcej zrobić ponieważ koło po którym idzie pasek rozpadło mi się na dwie części, więc musiałem kupić nowe sprzęgło co okazało się nie lada wyzwaniem.
_________________
nadzieja umiera ostatnia
Ostatnio zmieniony przez jaztom 17-09-2019, 07:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 06-06-2019, 13:33   

Zrób zdjęcia tego bezpiecznika termicznego, można go spokojnie wyciąć nawet jakbyś z powrotem wstawiał na razie mostkowaną cewkę do auta.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Stachhu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-07-2019, 12:29   

O1 2.4 MIVEC

+1 Dla uśnięcia podkładki pod sprzęgłem. Klima od razu zaczęła działać. A u "mechaników" powiedzieli mi
"Proszę Pana wszystko sprawdziliśmy, wymienilismy czujnik ciśnienia o którym rozmawialiśmy i nie działa dalej. Wydaje nam się, że to termistor sprężarki klimatyzacji. Sprężarka wymaga wymiany już naprawy, ale to my się tego nie podejmiemy"

Dobrze, że sie tego idioci nie podjeli.

[ Dodano: 27-07-2019, 12:18 ]
Po tej akcji, klima sie niby zalacza i sprezarka dziala, ale w kabinie slysze swist/syczenie? I wtedy, zelaszcza jak jade szybko klima dziala słabo. Czy to sprzeglo moze sie slizgac?
_________________
----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-07-2019, 20:26   

syczenie to rozprężanie się gazu - jest normalne, dzięki temu gwałtownie obniża się temperatura parownika i przepływające przez niego powietrze jest zimne
sprzęgło się nie ślizga, musiałby to być naprawdę spory opór w sprężarce - sprawdź to na wyłączonym silniku czy jesteś w stanie pokręcić sprzęgłem (nie kołem pasowym) i jak lekko chodzi sama sprężarka
 
 
Stachhu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-07-2019, 23:14   

Tego syczenia wczesniej mam wrazenie, ze nie bylo przy pracujacej klimatyzacji. Oczywiscie, moglem nie zwrocic na to uwagi.
Manipulujac przepustnica zauwazylem tez, ze w pewnym momencie przy przekroczeniu pewnych obrotow sprzeglo samo sie rozlacza. Zauwazylem, ze wlaczalo sie ponownie po ponownym wlaczeniu klimy.

Druga sprawa, ze sprzeglo sie zalcza I klima musi sie krecic. Widze to po obrotach na "luzie". Natomiast nie czuje chlodu, nie widze tez, zeby cos sie dzialo w "oczku" obok czujnika cisnienia...
_________________
----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 11-09-2019, 08:34   

Nie twierdzę, że masz to samo na 100% ale może warto przeczytać :)
Wszystko z zewnątrz wygląda niby normalnie, tarcza jest przyciągana do koła pasowego przez elektromagnes i widać, że się obraca.
Chłodzi jakoś tam ale czasem przestaje chłodzić. Usuwasz podkładkę, regulujesz szczelinę i jakiś czas działa ale czasem jakby słabo...
Prawdopodobnie (ze względu na przebieg ponad 150 tys) łożysko w kole pasowym zaczyna się przesuwać i są uślizgi sprzęgła, sprężarka nie jest czasem napędzana.
Końcowy etap to łożysko zaczyna w końcu hałasować. Jak nie zareagujesz dość szybko jak zacznie stukać pod machą to może nawet pęknie pasek osprzętu i do wymiany będzie kompletne sprzęgło gdyż uszkodzi się mechanicznie cewka a tarcza z tłumikami drgań się rozleci + nowy pasek. Teraz jeszcze jest szansa na wymianę tylko łożyska w kole pasowym (podobno tak się robi) lub kompletnego koła pasowego z łożyskiem - warunek, że tarcza jest dobra i tłumiki drgań nie mają luzów. Jeśli mają to chyba lepiej od razu wymienić kompletne sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Ważna sprawa to dobrze dobrany zamiennik sprzęgła.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2019, 20:48   

MitsuGo napisał/a:
łożysko w kole pasowym zaczyna się przesuwać
a to możliwe? - łożysko jest od środka zablokowane przez kilkanaście zaklepań, więc nie ma się jak ruszyć
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 12-09-2019, 17:06   

A jednak możliwe, widocznie przebieg robi swoje.
_________________
Go MitsuGo
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 30-01-2022, 11:50   

Chcę sprawdzić działanie sprzęgła " na sucho". Czy po podłączeniu na krótko + bezpośrednio z aku do kostki sprzęgła kompresora, sprzęglo powinno zadziałać ( spiąć się )?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2022, 10:37   

we wtyczce podajesz plus a na obudowę kompresora minus i powinno kliknąć
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 21-06-2023, 20:29   

Cześć,

Podepnę się pod temat z moim problemem:
Klima nie chłodzi na niskich obrotach silnika. jak podkręcę obroty do 2,5-3 tys, to wieje chłodem że aż miło, Noga z gazu i po chwili znowu ciepło. Sprawdzana szczelność i nabijana jakiś miesiąc temu. Sprzęgło się załącza, pasek nie ślizga się ( sprawdzone organoleptycznie :) ) ), wiatraki się kręcą. Gdzie ewentualnie szukać przyczyny takiego działania klimy?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 21-06-2023, 21:27   

Ładowanie sprawdź jeszcze.

A po drugie sprawdzić musisz na 100% to sprzęgło. Obroty silnika nie mają znaczenia, jak sprzęgło zapnie to jest chłodno jak rozpina zaczyna lecieć ciepłe z kratek.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.