Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi. |
Autor |
Wiadomość |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06-06-2019, 11:09
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | jaztom napisał/a: | Chociaż elektryk twierdzi że będzie ciężko bo producent pewnie liczy na zakup całej cewki |
Większość fachowców zmierzy miernikiem cewkę i jak będzie przysłowiowo (padnięta) to wymieni na nową a pewnie wystarczy wymienić to małe ustrojstwo za parę złociszy . |
Tak było tez u mnie, celem był demontaż cewki by sprawdzić wymiary ale okazało się że to wina tego ustrojstwa a że nie mieliśmy nic pod ręką a mnie zależało na szybkim działaniu klimy zostało to póki co zmostkowane. |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-06-2019, 11:15
|
|
|
jaztom napisał/a: | zależało na szybkim działaniu klimy zostało to póki co zmostkowane. |
Tylko czy to jest bezpieczne i mechanik weźmie odpowiedzialność na wypadek poważniejszej awarii . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 06-06-2019, 12:15
|
|
|
Cieszę się kolego jaztom, że mogłem pomóc
Ten element to oczywiście bezpiecznik termiczny, zdjęcie to tylko przykład i nie należy kierować się wartościami opisanymi na zdjęciu. Trzeba sczytać to z elementu i nabyć taki sam np. w tme.pl skąd pochodzi link do umieszczonego zdjęcia na forum.
Kluczowe będą prąd oraz temperatura zadziałania tego bezpiecznika. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to element zabezpiecza prawdopodobnie jedynie uzwojenie cewki przed przegrzaniem izolacji i ewentualnym przepaleniem uzwojenia. Podejrzewam, że zamienniki cewek mogą tego nie mieć lub ewentualnie mają to zalane masą razem z uzwojeniem.
Co za różnica czy przepali się bezpiecznik termiczny czy cewka skoro mechanik wymienia całą cewkę
OEM jest więc naprawialny i dobrze pomyślany czyt. zabezpieczony, prosto ale dość skutecznie jak widać - brawo Mitsubishi.
Być może (choć ręki nie dam uciąć) cewka zaczyna się mocniej grzać gdy szczelina jest zbyt duża i elektromagnes musi użyć jakby większej siły do przyciągnięcia tej zewnętrznej tarczy do koła pasowego. To prawdopodobnie powoduje zwiększony przepływ prądu przez cewkę i wzrost temperatury i w konsekwencji przepalenie zabezpieczenia termicznego. Jakieś znaczenie ma też pewnie dodatkowa temperatura przekazywana z samego koła pasowego choć teoretycznie wentylator na chłodnicy powinien to wszystko schładzać.
Zmostkowanie bezpiecznika termicznego można zrobić i cewka będzie też działać poprawnie ale teraz pytanie czy dobrze zrobiliście, że podkładka nie została jednak usunięta ?! To zależy jaka była szczelina - z jakiegoś powodu ten element jednak się przepalił.
Co do wymiarów cewki 57,3 zamiast 58 to wydaje się, że nie powinno mieć to znaczenia gdyż wałek wychodzący ze sprężarki ma chyba mniejszy wymiar. Cewka musi mieć przewód zasilający wychodzący z tej samej strony co oryginał (u mnie był na górę po montażu) i ustalenie (otwór + wypust) po tej samej stronie co OEM gdyż blokuje ją to na odpowiedniej pozycji po montażu i zabezpieczeniu pierścieniem Seegera. Cewka wówczas staje się praktycznie nieruchoma.
Na ten wypust i otwór a dokładnie ich umieszczenie na części metalowej w stosunku do przewodu zasilającego trzeba zwracać uwagę jak nabywa się nowa cewkę w zamienniku.
Przy wymianie cewki warto zwrócić uwagę na to jak wygląda i pracuje łożysko koła pasowego, u mnie było ok.
Uwaga ! Jeśli sam coś naprawiasz, robisz to zawsze na własne ryzyko |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06-06-2019, 12:33
|
|
|
Łożysko jest ok.
Robiliśmy to już późnych godzinach i ie pomyślałem szczerze mówiąc o szczelinie, postaram się w weekend to zrobić.
Wałek wychodzący ze sprężarki ma u mnie 57mm.
W weekend jak to znowu rozbierzemy spiszę dane sprężarki i na podstawie tego sprzedający cewkę sprawdzi to dokładnie.
Nie udało nam się nic więcej zrobić ponieważ koło po którym idzie pasek rozpadło mi się na dwie części, więc musiałem kupić nowe sprzęgło co okazało się nie lada wyzwaniem. |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
Ostatnio zmieniony przez jaztom 17-09-2019, 07:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 06-06-2019, 13:33
|
|
|
Zrób zdjęcia tego bezpiecznika termicznego, można go spokojnie wyciąć nawet jakbyś z powrotem wstawiał na razie mostkowaną cewkę do auta. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Stachhu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 39 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2019, 12:29
|
|
|
O1 2.4 MIVEC
+1 Dla uśnięcia podkładki pod sprzęgłem. Klima od razu zaczęła działać. A u "mechaników" powiedzieli mi
"Proszę Pana wszystko sprawdziliśmy, wymienilismy czujnik ciśnienia o którym rozmawialiśmy i nie działa dalej. Wydaje nam się, że to termistor sprężarki klimatyzacji. Sprężarka wymaga wymiany już naprawy, ale to my się tego nie podejmiemy"
Dobrze, że sie tego idioci nie podjeli.
[ Dodano: 27-07-2019, 12:18 ]
Po tej akcji, klima sie niby zalacza i sprezarka dziala, ale w kabinie slysze swist/syczenie? I wtedy, zelaszcza jak jade szybko klima dziala słabo. Czy to sprzeglo moze sie slizgac? |
_________________ ----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-07-2019, 20:26
|
|
|
syczenie to rozprężanie się gazu - jest normalne, dzięki temu gwałtownie obniża się temperatura parownika i przepływające przez niego powietrze jest zimne
sprzęgło się nie ślizga, musiałby to być naprawdę spory opór w sprężarce - sprawdź to na wyłączonym silniku czy jesteś w stanie pokręcić sprzęgłem (nie kołem pasowym) i jak lekko chodzi sama sprężarka |
|
|
|
 |
Stachhu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 39 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-07-2019, 23:14
|
|
|
Tego syczenia wczesniej mam wrazenie, ze nie bylo przy pracujacej klimatyzacji. Oczywiscie, moglem nie zwrocic na to uwagi.
Manipulujac przepustnica zauwazylem tez, ze w pewnym momencie przy przekroczeniu pewnych obrotow sprzeglo samo sie rozlacza. Zauwazylem, ze wlaczalo sie ponownie po ponownym wlaczeniu klimy.
Druga sprawa, ze sprzeglo sie zalcza I klima musi sie krecic. Widze to po obrotach na "luzie". Natomiast nie czuje chlodu, nie widze tez, zeby cos sie dzialo w "oczku" obok czujnika cisnienia... |
_________________ ----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 11-09-2019, 08:34
|
|
|
Nie twierdzę, że masz to samo na 100% ale może warto przeczytać
Wszystko z zewnątrz wygląda niby normalnie, tarcza jest przyciągana do koła pasowego przez elektromagnes i widać, że się obraca.
Chłodzi jakoś tam ale czasem przestaje chłodzić. Usuwasz podkładkę, regulujesz szczelinę i jakiś czas działa ale czasem jakby słabo...
Prawdopodobnie (ze względu na przebieg ponad 150 tys) łożysko w kole pasowym zaczyna się przesuwać i są uślizgi sprzęgła, sprężarka nie jest czasem napędzana.
Końcowy etap to łożysko zaczyna w końcu hałasować. Jak nie zareagujesz dość szybko jak zacznie stukać pod machą to może nawet pęknie pasek osprzętu i do wymiany będzie kompletne sprzęgło gdyż uszkodzi się mechanicznie cewka a tarcza z tłumikami drgań się rozleci + nowy pasek. Teraz jeszcze jest szansa na wymianę tylko łożyska w kole pasowym (podobno tak się robi) lub kompletnego koła pasowego z łożyskiem - warunek, że tarcza jest dobra i tłumiki drgań nie mają luzów. Jeśli mają to chyba lepiej od razu wymienić kompletne sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Ważna sprawa to dobrze dobrany zamiennik sprzęgła. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-09-2019, 20:48
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | łożysko w kole pasowym zaczyna się przesuwać | a to możliwe? - łożysko jest od środka zablokowane przez kilkanaście zaklepań, więc nie ma się jak ruszyć |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-09-2019, 17:06
|
|
|
A jednak możliwe, widocznie przebieg robi swoje. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
mayki3
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 32 Skąd: TJE
|
Wysłany: 30-01-2022, 11:50
|
|
|
Chcę sprawdzić działanie sprzęgła " na sucho". Czy po podłączeniu na krótko + bezpośrednio z aku do kostki sprzęgła kompresora, sprzęglo powinno zadziałać ( spiąć się )? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2022, 10:37
|
|
|
we wtyczce podajesz plus a na obudowę kompresora minus i powinno kliknąć |
|
|
|
 |
mayki3
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 32 Skąd: TJE
|
Wysłany: 21-06-2023, 20:29
|
|
|
Cześć,
Podepnę się pod temat z moim problemem:
Klima nie chłodzi na niskich obrotach silnika. jak podkręcę obroty do 2,5-3 tys, to wieje chłodem że aż miło, Noga z gazu i po chwili znowu ciepło. Sprawdzana szczelność i nabijana jakiś miesiąc temu. Sprzęgło się załącza, pasek nie ślizga się ( sprawdzone organoleptycznie ) ), wiatraki się kręcą. Gdzie ewentualnie szukać przyczyny takiego działania klimy? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-06-2023, 21:27
|
|
|
Ładowanie sprawdź jeszcze.
A po drugie sprawdzić musisz na 100% to sprzęgło. Obroty silnika nie mają znaczenia, jak sprzęgło zapnie to jest chłodno jak rozpina zaczyna lecieć ciepłe z kratek. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|