Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-04-2015, 13:28
|
|
|
U mnie na słupku B z lewej strony jest naklejka z tabelką dotyczącą ciśnienia w opon.
Rozmiar opon 215/45R18 ciśnienie przód i tył 2,2 bar 32 psi
powyżej 160 km/h przód i tył 2,5 bar 36 psi
z przyczepą przód 2,2 bar 32 psi, tył 2,4 bar 35 psi
rezerwa (dojazdówka) 4,2 bar, 60 psi
Ja pompuje 2,4 bar 35 psi, ponieważ różnie się jeździ |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
Ostatnio zmieniony przez Robert_N 15-04-2015, 14:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-04-2015, 13:46
|
|
|
U mnie tylko tyle:
Ciśnienie w oponach zimowych staram się mieć 2,6 BAR
|
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Vertigo80
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 27 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 15-04-2015, 17:41
|
|
|
A mnie dziś w zakładzie wulkanizacyjnym nabili 2,7 na wszystkie koła - felga 18".
Podobno przy takim profilu i rozmiarze opony takie ciśnienie powinno być zwracając uwagę na nasze drogi. Opona ma się równomiernie zużywać i nie wyząbkować. |
_________________ Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 09' - 07.2014 - ......
Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDI 05' 07.2013 - 05.2014
Honda Civic 5D HB 1.8 07' 08.2012 - 07.2013
Honda Civic 5D HB 1.4 05' 08.2008 - 07.2012
Honda Civic 3D HB 1.4 96' 10.2006 - 08.2008 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15-04-2015, 18:55
|
|
|
A u mnie jeszcze co innego
W instrukcji mam zapis że na rynek Rosyjski zalecane ciśnienie to 2.2, wiadomo jakie oni tam mają drogi |
_________________  |
|
|
|
 |
Sico2
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 32 Skąd: Smolec
|
Wysłany: 16-04-2015, 12:31
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Może to chęć spełnienia norm w zakresie emisji spalin (EURO5)? |
Tako tez slyszalem i zadnego innego logicznego wyjasnienia nie znajduje |
|
|
|
 |
skaf
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-04-2015, 13:21
|
|
|
dorzucam swoje - CX3A '09
przy fabrycznym cisnieniu jakos dziwnie sie jezdzilo - wczoraj napompowalem pośrednio 2,3 na wszystkie koła i póki co jest ok. |
|
|
|
 |
p4bLo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2015 Posty: 23 Skąd: aaa
|
Wysłany: 27-11-2015, 21:23
|
|
|
na tabliczce pisze żeby mieć ciśnienie w oponach 2,7 czy to możliwe nie wystukam zawieszenia na Polskich drogach? (205/60 R16) http://www.fotosik.pl/zdj...22~3wj~W7c3geEy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 28-11-2015, 12:13
|
|
|
p4bLo, nie idź tą drogą, co model rocznikowy wyżej tym większe ciśnienie w oponach. Wiąże się to z normami Euro 6. Ja mojemu daje po 2.3 na wszystkie 4 i jest ok. Pierwsze Lancery miały bodajże na tabliczce 2.2. |
_________________  |
|
|
|
 |
p4bLo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2015 Posty: 23 Skąd: aaa
|
Wysłany: 28-11-2015, 16:03
|
|
|
Lucas123w napisał/a: | p4bLo, nie idź tą drogą, co model rocznikowy wyżej tym większe ciśnienie w oponach. Wiąże się to z normami Euro 6. Ja mojemu daje po 2.3 na wszystkie 4 i jest ok. Pierwsze Lancery miały bodajże na tabliczce 2.2. | też mi sie to wydaje podejrzane no cóż ekolodzy tylko nie pomyślą że większe ciśnienie w oponach to trzeba więcej energii zużyć na produkcję elementów zawieszenia:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
aequitas
Forumowicz
Auto: Lancer CY2A Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-11-2015, 18:37
|
|
|
Mnie za to najlepiej się jeździ na 2.2 205/60R16.
Raz dobiłem do 2.4 ponieważ wybierałem się w daleką podróż. Cały samochód był zapakowany, ale prowadzanie było fatalne powyżej 120km/h i po kilkudziesięciu kilometrach spóściłem na 2.2 i już tak zostało. |
|
|
|
 |
jacek63
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 53 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-10-2016, 14:37 Ciśnienie w oponach
|
|
|
Zauważyłem dziś, że zalecane ciśnienie ogumienia znacznie różni się w zależności od roku produkcji samochodu.
Poniżej zdjęcie z książek serwisowych (Intense 1.6 2016 i Invite 1.5 2009).
Masa pojazdów jest zbliżona, rozmiar opon ten sam. Dlaczego więc w 1.5 powinienem pompować do normalnej jazdy 2.2 bar a w 1.6 aż 2.7 bar?
Większe ciśnienie zmniejsza opory toczenia - czy jest to związane z ekologią i wyższe zalecane ciśnienie jest następstwem EURO5?
Zastanawia mnie też jak różne ciśnienia wpłyną na zużycie opon i czy będzie ono równomierne w całym zakresie 2.2-2.7?
A wy do ilu pompujecie? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 09-10-2016, 14:48
|
|
|
jacek63 napisał/a: | A wy do ilu pompujecie? | Staram się utrzymać ciśnienie w przedziale 2,6 -2,7 na 215/45/18. Na 16" miałem zawsze tak 2,6. Wszystko opisane powyżej. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-10-2016, 14:52
|
|
|
za http://felgido.pl/blog/85_cisnienie-w-oponie :
"samochód, który w oponach posiada ciśnienie o 0.6 bara mniejsze od nominalnego zużyje o 4% więcej paliwa, a żywotność tych niedopompowanych opon skraca się aż o 45%."
W moim odczuciu jest to związane z ekologią. Ja pompuje na około 2.4-2.5.
Pamiętaj, że amorki i pozostałe elementy zużywają się "jakoś tam" szybciej jak przy mniejszym ciśnieniu - prawdopodobnie optimum jest to co podaje producent. Jak czujesz, że jest twardo jak kamień, to zwyczajnie trochę zmniejsz ciśnienie. |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-10-2016, 16:28
|
|
|
Trzymam się fabrycznego 2,7. Nie ma problemu z trwałością, ząbkowaniem ani komfortem. Wręcz przeciwnie, wyczuwam gorsze prowadzenie, gdy ciśnienie jest o ok. 0,2-0,3 bara niższe. |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-10-2016, 15:39
|
|
|
Właśnie jestem w trakcie zakupu ASX'a i tam w wersji Intense Plus są fabryczne opony 225/55 R 18 (ciśnienie zalecane 2,2 bar).
Zimówki dostałem 215/70 R 16 i dla takich producent zaleca już 2,6 bar.
Dane odczytane z naklejki na słupku.
Trochę duża rozbieżność mi się wydaje... |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
|