Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-02-2020, 21:50   

Tomasz87 napisał/a:
e... nie ma co tak dramatyzować i zniechęcać do złapania odrobiny praktyki
Nikt tu nie chce nikogo zniechęcać, jak najbardziej jestem za tym, by właściciele aut sami przy nich majstrowali (o ile mają choć trochę oleju w głowie), ale praktyka pokazuje, że czasami lepiej samemu bez zaplecza odpowiednich narzędzi za niektóre tematy się nie zabierać. Co byś zrobił gdyby przegub był zapieczony na wieloklinie w piaście co w tym aucie zdarza się bardzo często? Miałem wiele takich przypadków, wtedy wyciągasz całą zwrotnicę z półosią z auta, grzejerz palnikiem aż się piasta biała zrobi i lejesz młotem w przegub. Bez podgrzania nawet prasa 100 ton tego nie ruszy. Niemniej nie zniechęcam kolegi, próbować zawsze warto :wink:
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 13-02-2020, 19:05   

Hugo napisał/a:
Co byś zrobił gdyby przegub był zapieczony na wieloklinie w piaście co w tym aucie zdarza się bardzo często? Miałem wiele takich przypadków, wtedy wyciągasz całą zwrotnicę z półosią z auta, grzejerz palnikiem aż się piasta biała zrobi i lejesz młotem w przegub. Bez podgrzania nawet prasa 100 ton tego nie ruszy.


eh, no to pozostaje mi się tylko cieszyć, że nie miałem takich problemów...
BTW, dlaczego u Ciebie wieloklin zapieka sie na cacy, a u mnie wyskakuje gdy tylko o tym pomyślę... serio, palcem je wypychałem, odciągając zwrotnicę.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-02-2020, 20:50   

Tomasz87, W żadnym z moich Galantów nie miałem zapieczonego wieloklinu przegubu w piaście, po odkręceniu łożysk od zwrotnicy łożyska same spadają na ziemię :D Problemy miałem w autach klientów. Dzieje się tak w autach, w których nigdy nie było wymieniane łożysko koła lub przegub zewnętrzny/półoś. Wszystko przez brak uszczelniacza przegubu od wewnętrznej strony. Jeśli w Twoim nie było tego problemu to znaczy, że ktoś już coś tam robił kiedyś.
 
 
xvs535 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-04-2020, 15:48   

Hej,

czy miał ktoś taką przypadłość, że oto przy cofaniu z okolicy koła wyje straszliwie, natomiast przy jeździe do przodu idealnie nie jest ale nie nazwałbymtego wyciem. Dzieje się to przy przyspieszaniu (również na luzie gdy jest z górki). Zastanawiam się czy to może właśnie brać się z piasty.
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 14-04-2020, 15:56   

Podnosiłeś auto i kręciłeś kołem ręką? Jeśli nie to tak zrób, to może zlokalizujesz skąd dokładnie dobiega ten dźwięk.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
xvs535 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-04-2020, 16:08   

Tak, na lewarku przy ruszeniu ręka jękło. Co ciekawe nie dzieje się to powtarzalnie. Czasem wyje długo i głośno, czasem tylko chwilę a czasem wcale. I zawsze tylko przy cofaniu (A dokładniej na etapie przyspieszenia).
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-04-2020, 16:58   

Przyjrzał bym się zaciskom hamulcowym. Klocki się nie kończą ?
_________________

 
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 15-04-2020, 07:08   

Tylne zaciski pewnie stoją
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 15-04-2020, 15:59   

A czy jest ciszej jak lekko hamujesz? Jeśli nie to może troche rudej nazbierało się w bębnach?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
xvs535 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-04-2020, 07:38   

Dziękuję wszystkim za porady, zacznę od sprawdzenia klocków.

Co do bębna to odgłosy dochodzą ewidentnie z przodu więc to narazie zostawię.

Tak na marginesie, czy w przypadku zacisków jedno lub dwutłoczkowych to klocki się różnią czy jest to samo?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-04-2020, 15:51   

Były trzy rodzaje hamulców przednich w galancie. Musisz sobie dobrze sprawdzić co tam siedzi. Jaki rocznik auta ?
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-04-2020, 23:24   

xvs535 napisał/a:
Tak na marginesie, czy w przypadku zacisków jedno lub dwutłoczkowych to klocki się różnią czy jest to samo?
Tak, są zupełnie inne.
 
 
xvs535 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-04-2020, 11:24   

jacek11 napisał/a:
Były trzy rodzaje hamulców przednich w galancie. Musisz sobie dobrze sprawdzić co tam siedzi. Jaki rocznik auta ?

W papierach mam kwiecień 1999 ale z tego co piszą tu na forum to może być data pierwszej rejestracji. Na pewno mam wypukłą maskę, oczojebne zegary oraz napis 2.5 24V na klapie. Sugerowałby to I lift?

Edit:

Z tego co czytałem na forum w VINie JMBLNEA5WXZ000412 mam rocznik 99 co by z automatu oznaczało I lift.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-04-2020, 17:27   

Skręć kołami, i zobacz czy zacisk ma dwa tłoczki, czy jeden.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-04-2020, 20:35   

xvs535, po VINIE jest rocznik 1999, więc na 100% po I lifcie i zaciski dwutłoczkowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.