[EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-02-2020, 21:50
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | e... nie ma co tak dramatyzować i zniechęcać do złapania odrobiny praktyki | Nikt tu nie chce nikogo zniechęcać, jak najbardziej jestem za tym, by właściciele aut sami przy nich majstrowali (o ile mają choć trochę oleju w głowie), ale praktyka pokazuje, że czasami lepiej samemu bez zaplecza odpowiednich narzędzi za niektóre tematy się nie zabierać. Co byś zrobił gdyby przegub był zapieczony na wieloklinie w piaście co w tym aucie zdarza się bardzo często? Miałem wiele takich przypadków, wtedy wyciągasz całą zwrotnicę z półosią z auta, grzejerz palnikiem aż się piasta biała zrobi i lejesz młotem w przegub. Bez podgrzania nawet prasa 100 ton tego nie ruszy. Niemniej nie zniechęcam kolegi, próbować zawsze warto |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2020, 19:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | Co byś zrobił gdyby przegub był zapieczony na wieloklinie w piaście co w tym aucie zdarza się bardzo często? Miałem wiele takich przypadków, wtedy wyciągasz całą zwrotnicę z półosią z auta, grzejerz palnikiem aż się piasta biała zrobi i lejesz młotem w przegub. Bez podgrzania nawet prasa 100 ton tego nie ruszy. |
eh, no to pozostaje mi się tylko cieszyć, że nie miałem takich problemów...
BTW, dlaczego u Ciebie wieloklin zapieka sie na cacy, a u mnie wyskakuje gdy tylko o tym pomyślę... serio, palcem je wypychałem, odciągając zwrotnicę. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-02-2020, 20:50
|
|
|
Tomasz87, W żadnym z moich Galantów nie miałem zapieczonego wieloklinu przegubu w piaście, po odkręceniu łożysk od zwrotnicy łożyska same spadają na ziemię Problemy miałem w autach klientów. Dzieje się tak w autach, w których nigdy nie było wymieniane łożysko koła lub przegub zewnętrzny/półoś. Wszystko przez brak uszczelniacza przegubu od wewnętrznej strony. Jeśli w Twoim nie było tego problemu to znaczy, że ktoś już coś tam robił kiedyś. |
|
|
|
 |
xvs535
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-04-2020, 15:48
|
|
|
Hej,
czy miał ktoś taką przypadłość, że oto przy cofaniu z okolicy koła wyje straszliwie, natomiast przy jeździe do przodu idealnie nie jest ale nie nazwałbymtego wyciem. Dzieje się to przy przyspieszaniu (również na luzie gdy jest z górki). Zastanawiam się czy to może właśnie brać się z piasty. |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 14-04-2020, 15:56
|
|
|
Podnosiłeś auto i kręciłeś kołem ręką? Jeśli nie to tak zrób, to może zlokalizujesz skąd dokładnie dobiega ten dźwięk. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
xvs535
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-04-2020, 16:08
|
|
|
Tak, na lewarku przy ruszeniu ręka jękło. Co ciekawe nie dzieje się to powtarzalnie. Czasem wyje długo i głośno, czasem tylko chwilę a czasem wcale. I zawsze tylko przy cofaniu (A dokładniej na etapie przyspieszenia). |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-04-2020, 16:58
|
|
|
Przyjrzał bym się zaciskom hamulcowym. Klocki się nie kończą ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 15-04-2020, 07:08
|
|
|
Tylne zaciski pewnie stoją |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 15-04-2020, 15:59
|
|
|
A czy jest ciszej jak lekko hamujesz? Jeśli nie to może troche rudej nazbierało się w bębnach? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
xvs535
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-04-2020, 07:38
|
|
|
Dziękuję wszystkim za porady, zacznę od sprawdzenia klocków.
Co do bębna to odgłosy dochodzą ewidentnie z przodu więc to narazie zostawię.
Tak na marginesie, czy w przypadku zacisków jedno lub dwutłoczkowych to klocki się różnią czy jest to samo? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-04-2020, 15:51
|
|
|
Były trzy rodzaje hamulców przednich w galancie. Musisz sobie dobrze sprawdzić co tam siedzi. Jaki rocznik auta ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-04-2020, 23:24
|
|
|
xvs535 napisał/a: | Tak na marginesie, czy w przypadku zacisków jedno lub dwutłoczkowych to klocki się różnią czy jest to samo? | Tak, są zupełnie inne. |
|
|
|
 |
xvs535
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-04-2020, 11:24
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Były trzy rodzaje hamulców przednich w galancie. Musisz sobie dobrze sprawdzić co tam siedzi. Jaki rocznik auta ? |
W papierach mam kwiecień 1999 ale z tego co piszą tu na forum to może być data pierwszej rejestracji. Na pewno mam wypukłą maskę, oczojebne zegary oraz napis 2.5 24V na klapie. Sugerowałby to I lift?
Edit:
Z tego co czytałem na forum w VINie JMBLNEA5WXZ000412 mam rocznik 99 co by z automatu oznaczało I lift. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-04-2020, 17:27
|
|
|
Skręć kołami, i zobacz czy zacisk ma dwa tłoczki, czy jeden. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-04-2020, 20:35
|
|
|
xvs535, po VINIE jest rocznik 1999, więc na 100% po I lifcie i zaciski dwutłoczkowe. |
|
|
|
 |
|