Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Pedał hamulca wpada do podłogi
Autor Wiadomość
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 29-01-2014, 21:26   

Krzyzak napisał/a:
Nie wiem, kto robił
jak to kto:
MlodyMat46 napisał/a:
autoświat
czyli brukowiec motoryzacyjny najwyższych lotów - poziom bravo.
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2014, 22:02   

deejay napisał/a:

Zacznij od wymiany smaru w prowadnicach .


No można tak spróbować chociaż ten smar ceramiczny co używam byle jaki nie jest.

A dzisiaj zrobiłem taki myk. Wsiadam do zmarznietego, wciskam pedał a on w podłogę rzecz jasna. No to go napompowałem i trzymając wciśnięty odpaliłem. Efekt? Hamulec był normalny. No niezłe jaja są :P
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-01-2014, 22:10   

Torp12 napisał/a:
No to go napompowałem i trzymając wciśnięty odpaliłem.
klasyczny przykład padniętego serwo; sprawdź też wężyk podciśnienia do serwo i zaworek w środku (puszcza w jedną stronę)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2014, 22:15   

Jakby serwo było padniete to chyba wogóle by nie było hamulca, bynajmniej nie byłoby takiej siły w nodze aby pewnie hamować ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2014, 00:00   

MlodyMat46 napisał/a:
Ferrodo to jeden z najgorszych. Najlepiej wyszedł płyn Organiki i K2...

O takkk :mrgreen:
Kocham takie testy :D
Pewnie Ferodo się wypieło na sponsoring, pozycji Organiki nikt nie tknie (i słusznie - bo dobra) a K2 wysypało worek stówek to i jest najlepsze :D
Jak wlałem K2 do wkładu sprzęgła to odbijać nie chciało taki szmelc. Po zmianie na Ferrodo jak ręką odjął :)
 
 
MlodyMat46 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: ok. Olsztyn
Wysłany: 30-01-2014, 17:31   

Się czepneliście tego mojego posta, że szkoda mówić więcej w tym temacie. Spokojnie Panowie-napisałem, że przeczytałem i nikomu nie karzę stosować. Swoją drogą dziś przy gwałtownych przyśpieszeniach zaczęła mi mrugać kontrolka od płynu, dokupiłem i dolałem-choć było ponad połowę normy i ustało. Ba ręką odjął! Hamulec po dolaniu płynu sztywny, łapie przy delikatnym dotknięciu. Nie wiem jak ubyło, ale i nie wiem jak przestało. Dodam, że nie musiałem pompować żeby wróciło do normy. Może Gal tak ma, że płyn musi być na maxa....
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 30-01-2014, 17:57   

polaff napisał/a:
czyli brukowiec motoryzacyjny najwyższych lotów
Autoświat - magazyn niedzielnego kierowcy...

PS. u mnie się ochłodziło i znów to samo. W dechę nie wpada, ale jest niżej o 1-2cm. Jak się wszystko rozgrzeje, to powraca do normy. Widocznie to nie jest wóz na mrozy.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-01-2014, 18:45   

Witek vel Mysza napisał/a:
Widocznie to nie jest wóz na mrozy.

Jakby tak było to i mnie dotykał by ten problem, auto stoi na dworze i nie mam takich objawów jak koledzy.
Temat bardzo ciekawy...

Czy odpowiedź czasami nie padła tutaj:
Cytat:

W zeszłym roku miałem identyczną sytuację, tzn. mróz ok. -15 i pedał zaczął się zapadać, co dzień to gorzej. próbowałem odpowietrzać, itp ale nic nie dało. W końcu warsztat stwierdził, że może klocki zjeżdżone, wymieniłem i to samo a nawet jeszcze gorzej, bo z czasem "napompować się nie dało". Efekt końcowy taki, że wymontowałem pompę rozebrałem szukałem uszczelek - ASO zażyczyło sobie za komplet (4 uszczelki) coś koło 600zł... pracownik powiedział, że lepiej kompletną pompę wziąć bo kosztuję 200 z hakiem, dodam że Japaneze nie mógł ich również dostać. Kupiłem używkę z alle... i hamulec był jak nigdy przedtem (twardy i wysoki), aż do tej zimy, a raczej temp poniżej -10. Znowu to samo...
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 30-01-2014, 18:50   

arturj123 napisał/a:
Czy odpowiedź czasami nie padła tutaj:
przeczytaj 3 ostatnie wyrazy tego co zacytowałeś ;)
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2014, 19:55   

Ponieważ temat wciąż jest wałkowany proponuję jeszcze raz rozpatrzyć moje rozwiązanie: odpowietrzyć poprawnie układ!. U mnie dało to efekt przy "wpadającym pedale hamulca" w zeszłą zimę i w tym roku również śmigam bez problemu.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 30-01-2014, 21:48   

Do swojego opisu problemu dodam, dziś doszła do skutku wymiana klocków i nie do końca miałem rację pisząc, że się kończyły bo najcieńszy miał nie mniej nić 5mm samej okładziny więc chyba to jeszcze nie koniec. Niemniej jednak u mnie problem pojawia się bez względu na temperaturę otoczenia przy kończących się klockach. Dodam tylko, że osiągnąłem sukces - pierwszy raz w historii galanta w moim posiadaniu na jednych tarczach i klockach przejechałem ponad 20 tysięcy km i jeszcze trochę klocków zostało :shock:
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2014, 23:33   

A u mnie dzisiaj pomimo dosc mocnego mrozu zadnych objawów ubocznych:] Zgaduj zgadula trwa dalej :]
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 31-01-2014, 22:32   

Teraz zagadka - Odebrałem auto po wymianie zacisków. Miałem dwa tłoki (I lift) mam jeden (II lift). Układ odpowietrzony i działający Jednak pedał wpada w podłogę. Co prawda hamuje, ale jego praca jest identyczna jak przed wymianą, uczucie końca pompy i dopiero jakiś efekt. Wyjeżdżam z kanału i widzę kontrolkę ręcznego. Marcin mechanik mówi że odpowietrzone zgodnie z manualem, ale płynu nie miał więc jest troszkę na dnie. Poziom niski, ale nie krytyczny więc górą pompa powietrza nie zaciągała :)
Pojechałem zatankować po drodze sytuacja jak zawsze pedał rośnie wraz z pompowaniem... bzdura, beznadzieja. Załamałem się bo cała operacja bez sensu...
Na stacji kupiłem dot4 i wlałem do zbiorniczka do poziomu MAX - w pedał i oczywiście podłoga. Przejechałem może z 500m rondo hamowanie i... auto za mną prawie mi w dupę wjechało...
Skok pedału książkowy, tak nagle zrobiło się około 20mm.
Nic nie pompowałem, podczas wyjeżdżania ze stacji paliw raz zahamowałem i nic więcej.

Przejechałem po całej operacji około 200km. Auto stało u klienta na placu około 40 minut. Wsiadam i myślę teraz pedał wpadanie bzdura, akcja po około 20mm.
O co chodzi..?
CDN...

[ Dodano: 01-02-2014, 08:22 ]
Uzupełnienie o dzisiejszy poranek!!!
Co prawda nie ja a mój pracownik dziś rano auto pierwszy używał, pytam jak pedał - odpowiedź - szok około 20mm skoku po całej nocy na mrozie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-02-2014, 09:39   

Ja mam hamulce po II lifcie jeden tłoczek, pompa nigdy nie ruszana i hamulec działa normalnie, płynu nalane do MAX.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2014, 15:59   

Ja właśnie też ostatnio dolałem do MAX i się poprawiło ;)
Dla pewności można wy...rzucić to sitko ze zbiorniczka bo ciężko jest odczytać poziom.
Powiedzcie jeszcze do czego służy ta miękka harmonijka w korku zbiorniczka? Czy jak się dolewa płyn to ją trzeba wcisnąć? Wyciągnąć? Co to w ogóle jest? :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.