Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś |
Autor |
Wiadomość |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 24-05-2024, 13:08
|
|
|
Owczar napisał/a: | Taki tatusiowóz z charakterem i też biały |
Taki był plan bo taki sleeperek wyszedł, choć bardzo żałuję, że po liftingu nie było już pięknie brzmiącego pięciocylindrowego 2.5T od Volvo - ależ to brzmi!
Chociaż mój wydech jak na 4 cylindry też nieźle brzmi
A kiedyś następny pewnie będzie Chrysler Pacifica z Pentastarem 3.6 V6 i LPG bo też super fura |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2024, 13:58
|
|
|
Jeszcze do tego plug in do wozenia dzieciakow do szkoly i jest malinka |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 25-05-2024, 07:08
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jeszcze do tego plug in do wozenia dzieciakow do szkoly i jest malinka |
O nie nie - właśnie nie chcę hybrydy - tyko benzyna+LPG! W hybrydzie z powodu akumualtorów nie masz Stow&Go (chowanych foteli w podłogę) a tym samym nie masz miejsca na zbiorniki LPG - trzeba by takowy włożyć do bagażnika a wtedy nie złożysz foteli ostatniego rzędu). |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2024, 07:59
|
|
|
O tym nie widziałem.
z drugiej strony przy imporcie nie masz akcyzy, za którą mozna kupić niezly zapas paliwa. Mnie lpg przez lata zmęczyło... Teraz bedzie jeszcze nakaz posiadania naklejki na aucie z LPG... |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 25-05-2024, 08:27
|
|
|
Owczar napisał/a: | O tym nie widziałem.
z drugiej strony przy imporcie nie masz akcyzy, za którą mozna kupić niezly zapas paliwa. Mnie lpg przez lata zmęczyło... Teraz bedzie jeszcze nakaz posiadania naklejki na aucie z LPG... |
Naklejki kto instalował która ma być umieszczona np. przy naklejce z ciśnieniami opon - ja nie widzę problemu. Na LPG jeżdżę od 19 lat i nie mam zamiaru tego zmieniać (ew. hybryda z LPG też może być). |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2024, 13:57
|
|
|
Planowałem Durango Hemi o tez planowałem LPG. Gorzej, ze większość aut juz nie nadaje sie do LPG... Zostaje głównie usa i to też już niedługo. |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 25-05-2024, 21:28
|
|
|
Owczar napisał/a: | Planowałem Durango Hemi o tez planowałem LPG. Gorzej, ze większość aut juz nie nadaje sie do LPG... Zostaje głównie usa i to też już niedługo. |
eee tam nie nadaje się - ja tu też mam wtrysk bezpośredni i niby EcoBoost tak trudny do zagazowania as proszę - daje się bez problemu i dobrze działa z LPG |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2024, 22:06
|
|
|
Kwestia czysto ekonomiczna. Zależy od spalania, planowanego przebiegu, oszacowania ryzyka, a na koniec czy dyskomfort związany z LPG jest tego wart. W przypadku paliwożernych silników praktycznie zawsze się opłaca. |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 25-05-2024, 22:48
|
|
|
Owczar napisał/a: | Kwestia czysto ekonomiczna. Zależy od spalania, planowanego przebiegu, oszacowania ryzyka, a na koniec czy dyskomfort związany z LPG jest tego wart. W przypadku paliwożernych silników praktycznie zawsze się opłaca. |
Nie mam pojęcia o jakim dyskomforcie mówisz
A instalacje zwracają się przeważnie w ciągu kilku miesięcy do półtora roku jeśli ktoś bardzo mało jeździ |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-05-2024, 09:19
|
|
|
Wrzuciłem dane do kalkulatora. W moim przypadku instalacja zwróciłaby sie po 51 miesiącach |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 26-05-2024, 10:28
|
|
|
Owczar napisał/a: | Wrzuciłem dane do kalkulatora. W moim przypadku instalacja zwróciłaby sie po 51 miesiącach |
No to u mnie w EcoBooście (czyli wtrysku bezpośrednim) wystrojonym na benzynę 98 oktanową instalacja za 7000zł zwraca mi się po 11 miesiącach a w ciągu 10 lat oszczędzam prawie 62tys. zł. |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-05-2024, 10:51
|
|
|
To samo miałem w lexie, przez 10 lat zaoszczędziłem tyle ile za ile go kupiłem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-05-2024, 19:30
|
|
|
Owczar napisał/a: | nakaz posiadania naklejki na aucie z LPG | Zeby pokazać kto tu sknera i biedak, aby czuł sie zgardzony przez spoleczenstwo
Owczar napisał/a: | Zależy od spalania, planowanego przebiegu, oszacowania ryzyka, a na koniec czy dyskomfort związany z LPG jest tego wart. |
MKV napisał/a: | 7000zł zwraca mi się po 11 miesiącach a w ciągu 10 lat oszczędzam prawie 62tys. zł. |
Owczar napisał/a: | w lexie, przez 10 lat zaoszczędziłem tyle ile za ile go kupiłem |
Fuck contempt |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5362 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 26-05-2024, 20:17
|
|
|
Cytat: | Zeby pokazać kto tu sknera i biedak, aby czuł sie zgardzony przez spoleczenstwo |
Specjalnie z premedytacją największa i najbardziej widoczna na mojej tylnej szybie w centralnym miejscu jest naklejka stylizowana na logo toyoty/lexusa dumnie oznajmiająca "Stop Hybrid Go LPG" |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-05-2024, 20:50
|
|
|
Jedno nie wyklucza drugiego w galancie i lexie miałem LPG. Ale tamte auta paliły mi srednio po 18 litrów LPG. Instalacje miałem po kosztach i jeździłem więcej, wiec w lexie instalacja zwróciła sie prawie po jednej objazdowce po Włoszech.
Teraz auto pali mi niecałe 9l PB. Będę robił może 5-8kkm rocznie, instalacja kosztowałaby kolo 10k - a ryzyko awarii skomplikowanego silnika rośnie diametralnie.
W lexie mimo dbania o instalacje miałem dodatkową pracę z zaworami. Wtryskiwacze sie rozkalibrowaly - Hana 2000. Sumarycznie korekty były niby ok, ale wydatek wtryskiwaczy sie zmienił. Regulacja zaworów w tym silniku do przyjemnych nie należy. Dodatkowo bagażnik z dojazdowka i wieczne upychanie bagażu.
Gdybym kupił Durango Hemi jak planowałem to pierwsze co, wpadloby LPG. Ale juz np nie kupiłbym chargera pod LPG bo weszłaby tam bardzo mała butla, a bagażnik i bez kola jest mały. Wszystko kwestia ekonomiczna. Jak biznes case sie spina, to można przeżyć mniej miejsca, dodstkowy serwis czy mniejszy zasięg.
Jestem też ciekaw co bedzie z rynkiem LPG gdy wprowadzą pelne embargo na import z Rosji. |
|
|
|
 |
|