Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Bizi78
03-02-2017, 21:59
[Cari 1.6] R.I.P
Autor Wiadomość
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-01-2017, 00:05   

Skoro na wtyczce prąd jest, a na cewce już nie ma to cewka jest sprawna? Błędy czujników nie powinny odciąć zapłonu, a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-01-2017, 07:12   

Hyzz napisał/a:
czy w mojej wersji jest czujnik wałka rozrządu?
Jest zintegrowany w aparacie zapłonowym

xCrashx napisał/a:
a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
Troszkę się zapedziles, u Ciebie tez wystepuje czujnik połozenia wałka rozrządu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2017, 16:10   

Cari zamrugała mi dzisiaj bląd immo.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-01-2017, 21:24   

robertdg napisał/a:
xCrashx napisał/a:
a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
Troszkę się zapedziles, u Ciebie tez wystepuje czujnik połozenia wałka rozrządu


Ok, mój błąd. Faktycznie montowane są takie czujniki. Nie sprawdziłem tego, kierowałem się jedynie logiką która podpowiadała, że skoro wałki rozrządu są na sztywno połączone z wałem korbowym to bez sensu było by dublować czujniki. Czujniki takie są jednak montowane, choć póki co nie wiem jeszcze po co. Będę musiał zgłębić ten temat.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2017, 08:38   

xCrashx napisał/a:
Czujniki takie są jednak montowane, choć póki co nie wiem jeszcze po co.
Własciwa synchronizacja rozrządu dla wyznaczenia momentu rozpoczęcia wtrysku
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-01-2017, 09:05   

Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2017, 16:29   

plecho1 napisał/a:
Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika.

plecho1 napisał/a:
Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika.

Na tych obwodach jest ok prąd płynie.
Dzisiaj pomierzyłem napięcie podczas kręcenia tak ja mi doradzałeś i oto takie wyniki:

Na wtyczce z dwoma pinami (zielona strzałka) napięcie skacze od 11,98 do 8 voltów na masie od silnika i karoserii natomiast na masie z tej wtyczki jest 10 voltów i spada do 6 voltów podczas kręcenia rozrusznikiem.
Na tej szerokiej wtyczce masa jest dobra (czarna strzałka) ,na zielonej strzałce napięcie skacze 11,98-8,80 voltów, na niebieskiej strzałce napięcie oscyluje między 3-5 voltów podobnie jak na żółtej strzałce i tak samo także jest na brązowej strzałce a na ostatniej różowej strzałce niema napięcia.
Może mi ktoś napisać na której strzałce idzie sygnał ze zintegrowanego czujnika ?
Styki na kopułce oraz na palcu rozdzielacza były zwęglone ale je wyczyściłem i spiłowałem ale nadal brak iskry.
W jaki sposób jeszcze mogę się upewnić ,że to aparat jest kłopotem ?
Pisałem też wcześniej o błędzie z immo ale to była wina bezpiecznika.
Dodam jeszcze ,że paliwo leci do wtrysków także immo chyba nie odcina
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-01-2017, 18:01   

Tu masz link do pliku z aparatami zapłonowymi http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46269
a tu Service Manual i schematy do Carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2017, 18:27   

Okej teraz to bedę wiedział lepiej, ale powiedz mi co zrobić z tą słabą masą na tym dwupinowym wtyku ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-01-2017, 18:53   

Jeśli ta masa idzie ze sterownika silnika to trzeba by się przyjrzeć jego masie a jeśli jest ok to może coś nie łączy w samym sterowniku.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2017, 21:06   

Nie jestem przekonany ,że to aparat padł ale wszystkie znaki wskazują, że tak.
Zacznijmy od początku zwarcie zrobiłem na wtyczce od sondy i ten przewód idzie tylko do ecu i niema możliwości żebym przepalił jakieś wiązki kabli gdzie indziej albo spalił jakiś bezpiecznik bo takiego od grzałki sondy niema.
W dwupinowej wtyczce do cewki jest prąd , na szerokiej wtyczce sześciopinowej napięcie i sygnały do czujników są prawidłowe natomiast z aparatu sygnały z czujników także są prawidłowe według schematów.
Pompa chodzi i ecu reaguje na sygnał z aparatu aby uruchomić wtryski paliwo leci.
W tym wszystkim problemem jest brak iskry przez prawdopodobnie uszkodzony moduł zapłonu a dokładnie wzmacniacz który powinien wzmacniać sygnał + z ecu i przerywać masę.
Czy ktoś może to potwierdzić ? wiem ,że na to pytanie tylko ja znam odpowiedź ale brak mi pewności przed zakupem aparatu ale dla mnie jest jedyny sposób aby rozwiązać zagadkę tajemniczej i nagłej śmierci carismy.

[ Dodano: 03-02-2017, 15:36 ]
Tak jak podejrzawałem to nie aparat blokuje iskre ,dzisiaj dostałem inny aparat ale dalej to samo brak iskry.
Wszystkie błędy z czujnikami znikneły, paliwi leci z wtrysków a ten dalej nie odpala.
Co tu jest zepsute? xD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.