[Z34A 1.3] zakladanie lpg colt |
Autor |
Wiadomość |
michal84
Forumowicz
Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2018, 20:21
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Tak jak prawi KaWu, Lubryfikacja nic nie da a jedynie będzie drożej i jest ryzyko zawalenia kolektora jak i zapieczenia się pierścieni tłokowych od nagaru jaki może powstać ze spalania tego paskudztwa. Poza tym zestaw jak najbardziej OK jeśli oczywiście założy to i wyreguluje dobry fachowiec bo same części to tylko połowa sukcesu. |
Ja w tym roku też zakładam LPG do Colta, a odnośnie klaryfikacji gazownik powiedział, że jeśli chcę to tylko do zbiornika LPG wlewać preparat, zaznaczył że może coś to da.
Jak u was ze spalaniem i trwałością silnika? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-04-2018, 21:04
|
|
|
michal84 napisał/a: | gazownik powiedział, że jeśli chcę to tylko do zbiornika LPG wlewać preparat |
Ale jak on sobie wyobraża wlewanie czegoś do zbiornika LPG, przecież to nie zbiornik Pb gdzie odkręcasz korek i lejesz . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-04-2018, 00:00
|
|
|
Tylko ta cena poraża . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-04-2018, 06:46
|
|
|
I jeszcze wątpliwa skuteczność jak w przypadku lubry. To cena za cały zestaw ale później nawet sam środek to koszt około 100zł więc dodawanie tego przy każdym tankowaniu LPG wychodzi trochę średnio |
|
|
|
 |
michal84
Forumowicz
Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2018, 21:05
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Tylko ta cena poraża . |
Można znaleźć za 80zł, a podaje się to co 10000 km, kwestia czy podasz po 10000 km czy zwiększysz czasookres. Panowie jak u was z trwałością silnika, na 3 gazowników 2 kazało mi najpierw sprawdzić zawory, każdy wie jak jest z Mitsubishi, nawet na Pb zawory są kiepskie, kiepska jakość materiałów z jakich wykonano silnik. |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-05-2018, 20:33
|
|
|
Oszczędność na lpg jest tak duża że nawet jak po tych 100 000 trzeba będzie zrobić te zawory to i tak się opłaca. Jeszcze w takim małym silniku. |
|
|
|
 |
ZADRA
Nowy Forumowicz
Auto: pug
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: ze wsząd
|
Wysłany: 03-10-2018, 02:29
|
|
|
Zalecana częsta kontrola luzu zaworowego.
U mojej Pani, która kupiła zagazowane auto okazało się,że po 40 000km wszystkie luzy należało wyregulować (osobiście sprawdzałem wartości luzu) koszt takiej operacji wyniósł ok 1200zł...
Instalacja z lubryfikacją.. po regulacji luzów od razu pojechałem na kontrolę i regulację instalacji lpg.. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-10-2018, 06:09
|
|
|
Jak już po takim przebiegu był taki problem to tę instalacje musiał montować jakiś partacz. |
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 03-10-2018, 08:45
|
|
|
lubrykacja nic nie daje poza zawaleniem kolektora oleistym syfem i zapiekaniem pierścieni tłoka ( to nie trabant przystosowany do spalania mieszanki paliwa z oleistym lubrykatorem) . Tylko dotrysk benzyny ma jakiś sens - zapobiega zapiekaniu wtryskiwaczy , mgiełka PB smaruje zawory dolotowe lepiej niż lubrykator no i podczas spalania nie pozostaia syfu tylko powoduje obniżenie temperatury spalania co z kolei przekłada się na wydłużenie trwałosci zaworów wydechowych . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-10-2018, 17:34
|
|
|
Lepszym rozwiązaniem będzie wariator wyprzedzenia zapłonu który na LPG odpowiednio przyspieszy zapłon aby LPG mogło się dopalić przed otwarciem zaworów wydechowych. |
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 03-10-2018, 19:10
|
|
|
problemem jest czas wtrysku przy wyższych obrotach silnika -sam wtryskiwacz LPG nie jest w stanie wtrysnąć odpowiedniej ilości gazu do cylindra czyli takiej aby skład mieszanki nie był był za ubogi- a to powoduje wyższą temperaturę spalanie co przekłada się na przegrzewanie i osiadanie gniazd zaworów wydechowych - dotrysk PB powoduje zoptymalizowanie mieszanki. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-10-2018, 20:57
|
|
|
Problem taki był raczej kiedyś (teraz mniej i dotyczy raczej druciaży a nie gazowników) i dotyczył raczej szybkości wtryskiwaczy i specyfiki pracy silników z krótkimi czasami wtrysku bo albo wtryski tak się skalibrowało aby podawały odpowiednią dawkę na biegu jałowym kiedy czas wtryski jest bardzo krótki albo odpowiednią dawkę przy większych obciążeniach ale wtedy przelewały nabiegu jałowym. Obecne wtryski gazowe są odpowiednio wydajne i jednocześnie odpowiednio szybkie aby podać właściwą dawkę i podczas biegu jałowego i podczas maksymalnego obciążenia i maksymalnych obrotów. Przy Valtekach czerwonych może być z tym problem ale praktycznie z każdymi innymi jakościowo lepszymi w silnikach do około 200KM żadnego problemu nie będzie.
Ważny jest jeszcze odpowiedni montaż wkrętek w kolektorze i jak najkrótsze i równe przewody łączące wtryski z tymi wkrętkami. Jak wszystko będzie precyzyjnie wykonane, wtryski będą odpowiednio wydajne i precyzyjne i reduktor odpowiednio wydajny i stabilny ciśnieniowo oraz strojenie instalacji zostanie przeprowadzone w warunkach drogowych bądź na hamowni z wykorzystaniem podglądu korekt paliwowych w CL i sondy AFR w OL to żadne dotryski nie będą potrzebne jedynie wariator wyprzedzenia zapłonu pozwoli lepiej wykorzystać kaloryczność LPG oraz nie dopuści do dopalania się LPG już po otwarciu się zaworów wydechowych. |
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 04-10-2018, 08:53
|
|
|
a skąd taki wariator zdobyć ?? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
|