Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 GDI - nowy, kilka pytań
Autor Wiadomość
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-10-2017, 17:50   

Udało mi się załatwić u mechanika szybciej, wymienił mi świece i zregenerował/zabezpieczył cewkę. Powiedział, że wygląda to tak, że może jeszcze trochę podziałać ale może wysiąść, trzeba obserwować. Póki co auto na pewno nie trzęsie tak samo. OBD2 sobie zamówiłem.

A tak w ogóle to miesiąc temu to nie byłem właścicielem tego auta jeszcze :mrgreen:

Pozdrawiam
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-10-2017, 05:49   

Jakie świece wkreciłeś ? Te po 40zł/sztuka czy te po 80zł/sztuka ? Jak wyglądały stare świece ? Czy były pokryte nagarem ? Czy ładowanie wróciło do normy czy nadal ci grozi uszkodzenie alternatora ?
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-10-2017, 11:03   

Świece jakieś boscha mi mechanik wkręcił, na pewno nie za 80zł/sztuka - 40zł mniej więcej się zgadza. Stare były pokryte olejem z jakiegoś powodu, gość powiedział, że może mam uszczelkę pod pokrywą uszkodzoną, trzeba pojeździć i popatrzeć. Jeśli chodzi o ładowanie to nie wiem bo nie sprawdzałem.

A i jeszcze nie było oleju w silniku, gość mi dolał. Ale nie wiem kiedy był ostatnio dolewane, poprzedni właściciel mówił mi, że ten silnik trochę zjada oleju i trzeba dolewać.

Btw. ta cewka będzie dobra : http://allegro.pl/cewka-z...6952843868.html ? Bo myślę sobie, że może jednak od razu wymienić jeśli taki to by był koszt.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-10-2017, 16:27   

No to masz duży problem, olej wykończy każda fajkocewkę w miesiąc, zacznij od wymiany uszczelki pod zaworami, tak jak mechanik radził, jest mała nadzieją że to tylko ta uszczelka, i problem zniknie, ale przynajmniej to tania i prosta robota, jeśli dalej będzie brał olej sprzedaj auto i kup coś innego bo koszty naprawy bardzo szybko przekroczą jego wartość

https://4cars.pl/samochodowe/MITSUBISHI,CARISMA,CARISMA_DA_,2004,9964,Uszczelki,Uszczelki_pokrywy,Uszczelka_pokrywy_zaworow,0.php#top

Ps link do cewki odbiór osobisty koło kaliskiej
https://4cars.pl/samochodowe/MITSUBISHI,CARISMA,CARISMA_DA_,2004,9964,Elektryka,Cewka_zaplonowa,0,0.php#top
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-10-2017, 17:49   

Ostatnio byłem w 4carsie więc wiem gdzie to jest, zamówię sobie.

Hmm, ale co myślisz, że to jest jakiś problem z silnikiem grubszy? W sensie zapaćkanie olejem świec bo to, że bierze olej to chyba normalne w tym modelu. Ogólnie nigdzie za bardzo oleju w środku pod maską nie widziałem, chociaż silnik (obudowa) i okolice były czyste (wymyte). Gość powiedział, że wymył żeby było ładnie, że nie brudzi olejem nic - bo specjalnie zapytałem. Teraz jeżdżę i raczej nie widać żeby tam coś się paćkało.W komputerze też nic nie wyszło.

Wymienię uszczelkę i cewkę i dam znać.

Pozdrawiam
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-10-2017, 18:00   

Toluvel napisał/a:
Gość powiedział, że wymył żeby było ładnie, że nie brudzi olejem nic - bo specjalnie zapytałem

Dobre :D To się kwalifikuje do dowcipu jesieni 2017 :D
A serio, to zastanów się - gdyby silnik był zapaćkany olejem, to kto by kupił takie auto ? Więc bajeczka z miejsca jest wymyślona.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-10-2017, 18:53   

Nie no ja wiedziałem, że takie praktyki są stosowane w teorii ale zaufałem człowiekowi zasadniczo :/ Pamiętam, że bezpośrednio go pytałem, czy mył silnik, żeby wyczyścić zapaćkanie olejem. Wrażenie też zrobili dobre, małżeństwo w średnim wieku, na poziomie itd. Pytanie czy jeśli otwarcie skłamał to nie jest to podstawa go rozpoczęcia drogi sądowej w tej kwestii...

Anyway, zobaczymy co da wymiana tej uszczelki i cewki. Póki co auto jeździ bez zarzutu, wydaje mi się, że możliwe, że lekko trzęsie ale na pewno nie tak jak wczesniej.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-10-2017, 06:16   

jak to się stało że podczas zakupu twój mechanik nie zauważy umytego silnika ? Z reguły takie rzeczy się sprawdza jako pierwsze, i natychmiast ucieka jak wykryje wycieki z silnika

Proces sądowy kosztuje, raczej na pewno więcej niż wartość auta, a olej może uciekać np: przez zurzyte pierścienie tłokowe, Remont silnika będzie droższy niż wartość auta

uszczelka pod zaworami najczęściej ulega uszkodzeniu gdy silnik się przegrzewa, bo np: płyn chłodniczy wycieka, bo jakiś przewód sparciał, albo gdzieś jakaś opaska się poluzowała, obserwój na torque bardzo uważnie wszystkie temperatury, oleju, płynu chłodzącego itp, może uda się znaleźć przyczynę uszkodzenia uszczelki

Ps wazcar masz na dołach, tam też można szukać części do Japończyków
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-10-2017, 14:18   

Dobra, sytuacja wygląda tak:

Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że zasadniczo silnik jest suchutki i nic nie cieknie. Świecie były upaćkane bo uszczelka oryginalna od nowości się poluzowała, on to poprawił i docisnął i powiedział, żeby obserwować, w razie czego się wymieni uszczelkę.

Co do cewki to jest do wymiany - już zamówiłem (Delphi). Trzęsie.

Dzisiaj wyświetliła mi się lampka silnika, najpewniej ze względu na wyciętą sondę (ukradli razem z katalizatorem). Sprawdzimy z mechanikiem na spokojnie, jak mi interfejs dojdzie to też sobie podłączę.

Co do czyszczenia silnika/wnętrza - zasadniczo może źle się wyraziłem bo tu na silniku jest taka pokrywa i to było przemyte, ale zasadniczo środka nie widać. Po bokach też nigdzie się nie leje nic, nie paćka.

Mechanika mam we wtorek dopiero, a na wesele muszę jechać jutro, oby nie było problemów - z tego co mi radził mechanik raczej powinno być ok.

Pozdrawiam 8)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-10-2017, 19:14   

Toluvel napisał/a:
ta cewka będzie dobra : http://allegro.pl/cewka-z...6952843868.html ?
nty to śmieć jakich mało. Nie kupił bym.
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-10-2017, 19:28   

Wymieniłem cewkę na nową (370zł!) i nadal mam wątpliwości. Może po prostu to auto tak ma? Kiedy stoję na światłach, przed skrzyżowaniem itd i już chwilkę auto chodzi to dużą część czasu czuję spore wibracje, obroty są dość niskie (poniżej lub około 0,5) trzęsie się widocznie kierownica, maska, widać że drżą wycieraczki na masce, trzeszczą plastiki. Jest tak np przez 20 sekund, potem na 5-10 sekund obroty idą minimalnie w górę, silnik chodzi gładko, nie czuć wibracji, ew. minimalnie tak jak to w normalnym aucie bywa. Chodzi tak "jak powinien" moim zdaniem wtedy. A potem znów trzęsie. Jeśli dodaję mu gazu stojąc to automatycznie na ten moment trzęsienie ustaje. Podczas jazdy wydaje się w miarę ok, choć moim zdaniem trochę brakuje jakby mocy (co może być winą braku katalizatora i sondy).

Jutro spróbuję podłączyć auto pod ten magiczny interfejs za 20 zł z Allegro ale nie wiem na ile taki sprzęt może coś wiarygodnego pokazać (?). W tygodniu podjadę na pewno do mechanika i zobaczymy.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2017, 06:03   

Jak bez kompa określiłeś która cewkę trzeba wymienić ? Żeby się nie okazało że wymieniłeś dobra na dobrą 😀 a wadliwa dalej jest nie ruszona
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2017, 12:01   

Nie bez kompa, mechanik podłączył i wyszło mu który cylinder.

Obstawiam, że wypadanie zapłonu to był jeden problem, a tu jeszcze dochodzi np. czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego, ew. regulacja niskich obrotów, może pompa ciśnienia? Mam identyczne objawy co w innych wątku na forum i wydaje się, że to częsta sprawa, a tam były takie przyczyny wymieniane przez ludzi. Będę badał dalej.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20989
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-10-2017, 12:16   

mpoplaw napisał/a:
Jak bez kompa określiłeś która cewkę trzeba wymienić ?

Jesli masz 4 to cewki to kupić używkę z allegro lub olx i podmieniać po kolei.
Jak trafisz to silnik będzie dobrze pracował :wink: .
Choć szybciej będzie kompem.

Zapytaj w regionie, może ktoś cię podepnie i sprawdzi.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-10-2017, 16:22   

Na olej w gwiazdach świec w tym silniku nie pomoże dokręcenie pokrywy zaworów czy też wymiana uszczelki pokrywy. Olej cieknie z pomiędzy połówek głowicy. Aby to uszczelnić trzeba zdejmować głowicę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.