 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-03-2019, 07:28
|
|
|
jacek11, ciężko ogarnąć, że człowiek chce aby auto reagowało na pedał hamulca jak normalny samochód, a nie jak
Żuk? Gdybym nie miał na co dzień drugiego auta, które zachowuje się pod tym względem wzorowo to bym pewnie nie drążył, ale tak to nie spocznę póki nie doprowadzę tego końca. Wydaje mi się, że już niewiele mi zostało, jak sobie pomyślę, że mój Galant reaguje na naciśnięcie hamulca jak normalny samochód to aż mnie nosi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-03-2019, 12:41
|
|
|
tak jak ci pisałem - robiłem różne zamiany i nie było problemu
jak masz miejsce to możesz śmiało wpychać |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-03-2019, 14:54
|
|
|
Wiem o co chodzi. Jak wsiadam w firmowe ducato to boję się hebla wciskać bo można zęby na kierownicy zostawić. Potem jak wsiadam w galanta to też nie chce mi hamować |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-03-2019, 15:35
|
|
|
Mam to samo po przesiadce że Space Stara żony
A jak żonie Galanta ostatnio dałem to mówiła, że myślała, że się nie zatrzyma przed skrzyżowaniem takie kiepskie hamulce ma Galant. Za każdym razem jak nim jedzie mi to powtarza, ale ja jej jeszcze pokaże |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-03-2019, 17:39
|
|
|
To może serwo z SS wpakować? W komplecie z pompą |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-03-2019, 21:11
|
|
|
Patrzyłem na serwo ze SS i wygląda identycznie jak to z Galanta 2,0 16V i 2,5 V6, czyli małe i grube. Dlatego stwierdziłem, że nie ma sensu go montować. Ale z pompą to nie głupi pomysł, tylko muszę sprawdzić jak są wyjścia rurek hamulcowych. Na razie jednak zmiana serwa na to, które jutro będzie już u mnie i zobaczymy, może akurat będzie OK. |
|
|
|
 |
Greg TimaskA
Nowy Forumowicz Greg
Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 13 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 22-04-2019, 13:49
|
|
|
Witam,
Starając się być w temacie w moim Galantku JMBLNEA5WXZ000800 99r są marne hamulce [jak zdaje się u wielu?] "gąbczaste" itp. [Jak w poprzedniej mojej Mazdzie 626 GE]. Mówią, niejaki Kicktest/ster z/na You Tube] że najlepiej podmienić od Lancera...? Którego? Prawda ci to? i Jakieś szczegóły [które elementy itp.]. Z góry dziękuję i Pozdrawiam. |
_________________ TimaskA |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-04-2019, 14:34
|
|
|
Greg TimaskA napisał/a: | Jak w poprzedniej mojej Mazdzie 626 GE | Hmm, też miałem przed Galantem Mazdę 626 GE, wersja GLE Special. Tam były z tego co pamiętam z przodu zaciski jednotłoczkowe i tarcze 257/24 mm, czyli praktycznie to samo co W Galantach 1996-1998 r. Jeździłem nią tylko rok, ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jak to hamowało, jaki był pedał hamulca... Wiem, że hamulców nawet nie dotykałem, bo nic nie biło, nie wichrowało, nie trzeszczało tak jak w Galantach.
Jeśli chodzi o hamulce z Lancera, to kickster ma na myśli hamulce z Lancera EVO, ale zmiana na takie hamulce to łączny koszt bliski 10 000 zł. |
|
|
|
 |
Greg TimaskA
Nowy Forumowicz Greg
Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 13 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 22-04-2019, 15:31
|
|
|
Dzięki za odpo. "Hugo" ...Taaaa... z tymi hamulcami z Lancera sobie jednak... odpuszczę. Jakaś alternatywa? Ten Outlander? Wkurzają mnie te "gąbczaste"...Nie pamiętasz ale wierzaj mi, w Mazdzie były do d..y, nawet bardziej niż tu w Galancie.. To w 323F mamy [żona] lepsze, choć z tyłu "bębny". Ten mój Galant jest z 1999r , to coś zmienia? Coś można zrobić? Dzięki. |
_________________ TimaskA |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-04-2019, 18:58
|
|
|
To, że Twój Galant jest z 1999 r. mówi tyle, że najlepiej jakbyć zmienił korektor siły hamowania na taki, który występował po II lifcie, czyli od połowy 2000 r., on nie ma zwężki na tylne zaciski tylko równy przelot. Ewentualnie możesz go wywalić zupełnie i zastosować zwykłe złączki do rurek. Ja mam Galanta z 2001 r., więc korektora nawet nie ruszałem.
Do tego wymiana serwa hamulcwego na większe z Galanta z silnikiem 2,4 GDI (oryginalnie w 2,5 V6 jest dwukomorowe serwo 7+8", w GDI jest 8+9").
Miałem przednie zaciski dwutłoczkowe z Outlandera z tarczami 294/24 mm, a tylne zaciski, tarczobębny wentylowane 284/20 mm i klocki ze Space Wagona po 1998 r. i ostatecznie najlepiej hamuje na przednich hamulcach z Mitsubishi ASX (tarcze 294/26 mm i zaciski jednotłoczkowe). Tył pozostał ten sam. No i wygląd tych hamulców względem oryginalnych bez porównania, nie ma takiego obciachu |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2019, 19:10
|
|
|
Trzeba pamiętać, że tarcze outka - te 294mm - mają identyczny klocek jak tarcze 276/24 z Galanta, więc powierzchnia cierna jest ta sama, ale dzięki przesunięciu zacisku bardziej na zewnątrz piasty do hamowania potrzebna jest mniejsza siła. Można próbować z tarczami od Carismy po lifcie, tam są zdaje się 283 mm, ale zupełnie inny system hamulcowy - jest Lucas a nie Akebono, dużo większa skuteczność. |
|
|
|
 |
Greg TimaskA
Nowy Forumowicz Greg
Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 13 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 22-04-2019, 23:13
|
|
|
Dzięki "obydwom", za porady. |
_________________ TimaskA |
|
|
|
 |
|
|