Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Usterka silnika.
Autor Wiadomość
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 20-07-2018, 08:08   

Kolejka do mechanika długa na szczęście się doczekałem.
Ciśnienie na cylindrze 2 bary , pierwszy z lewej.
Remont raczej ie ma sensu.ech.

[ Dodano: 22-07-2018, 14:23 ]
Aktualnie jestem na etapie szukania silnika , może ktoś z was ma godną polecenia sztukę.

[ Dodano: 22-07-2018, 15:12 ]
Przy okazji wymiany silnika wymieniłbym szumiące łożysko lub więcej w skrzyni. Jak w wcisnę sprzęgło to przestaje szumieć . Zdarza się też wyskakująca czwórka podczas jazdy .Podpowiedzcie co jeszcze ogarnąć przy okazji. Rozrząd to wiadomo myślę o uszczelnieniach silnika itd.

[ Dodano: 06-08-2018, 19:05 ]
Mam pytanko czy maska z wersji elegance 2,5 jest taka sama jak w avance 2,5? Chodzi mi o ten garb na masce.
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-08-2018, 20:43   

O ile się nie mylę to nie wersja ale rocznik miały znaczenie i chyba wszystkie Galanty po 99 albo 00r. miały wysoki garb.
_________________

 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 09-08-2018, 23:17   

Dzięki, zrezygnowałem z zakupu ale kupiłem silnik , sprawdziłem ciśnienie wyszło ponad 12 bar więc myślę że jest dobrze. wymienię jeszcze uszczelniacze i kompletny rozrząd z pompą. mam pytanko jakiej firmy części polecacie ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2018, 09:52   

Sun, Mitsuboshi, GMB, Koyo, uszczelniacze POS
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 17-08-2018, 16:44   

Mechanik pół dnia walczy z wybiciem półośki z piasty, grzeją palnikiem, tłuką i nic. To normalne zjawisko w galancie? Po tym zabiegu do wymiany piasty, łożyska, zwrotnice i przeguby, zbankrutuje przy tym aucie.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 17-08-2018, 20:11   

Mógł wyjąć całą zwrotnice
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-08-2018, 21:01   

Akuma supido napisał/a:
To normalne zjawisko w galancie?
Zdarza sie
Akuma supido napisał/a:
Mechanik pół dnia walczy z wybiciem półośki z piasty, grzeją palnikiem, tłuką i nic.
Wieloklin osadzony jest na sporej długosci piasty, wiec trzeba porzadnie zagrzac piaste aby ruszyc przegub asekuracyjnie trzeba rozpiac oslone przegubu, bo przegub tez nabiera temperatury i smar wytwarza takie cisnienie ze moze rozerwac manszete
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 17-08-2018, 21:23   

Mechanik zdemontował całą zwrotnicę próbował też na prasie. Teraz bym musiał kupić dwie zwrotnice i dwa przeguby (nowe łożyska i piasty już kupiłem) całość wyjdzie drożej jak silnik ze skrzynią :evil: Nie wiem co robić , oddać piasty i łożyska i szukać używki całego kompletu wraz z przegubami czy sięgać jeszcze głębiej do kieszeni.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-08-2018, 21:28   

Akuma supido napisał/a:
Mechanik zdemontował całą zwrotnicę próbował też na prasie.
Pogiał zwrotnice? przecież jak rdza sklinuje wielowpust uzycie prasy jest naprawde dość skrajnym dzialaniem, po to sie podgrzewa aby uzyskac nalezyty efekt a nie leci sie od razu pod prase.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 17-08-2018, 22:40   

Czy pogiął tego nie jestem w stanie stwierdzić na oko, prasę ma 20 ton. Przyszedł mi inny pomysł mianowicie naciąć odlew przegubu i rozłupać , odkręcić piastę od zwrotnicy i wyjąć całość z łożyskiem na zewnątrz . Kupię nowe przeguby i poskładam klocki od nowa.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2018, 22:53   

Przy prasie 1000t koledze udało się zgnieść dziurę na zawleczkę a przegub i tak nie wyszedł - niestety był w Hiszpanii i nie było innej możliwości. I tak dobrze, że jego syn jest tam serwisantem maszyn rolniczych bo inaczej to nikt by nie próbował rozkładać, ale od razu zamówił zwrotnicę, piastę i półoś w ASO.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-08-2018, 11:17   

Pytanie czy majster w odpowiednim miejscu podgrzewa piastę?
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 18-08-2018, 20:52   

Kurcze tego nie widziałem, a w jaki sposób i dokładnie które miejsce trzeba podgrzewać?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-08-2018, 22:09   

Podgrzewa się piastę dookoła po tym zatoczeniu, na które wchodzi felga. Uważa się, aby jak najmniej nagrzać wieloklin przegubu. Pomiędzy zapieczonymi elementami musi być jak największa różnica temperatur, wtedy nagrzany element się rozszerza i elementy da się rozłączyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.