Usterka silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 20-07-2018, 08:08
|
|
|
Kolejka do mechanika długa na szczęście się doczekałem.
Ciśnienie na cylindrze 2 bary , pierwszy z lewej.
Remont raczej ie ma sensu.ech.
[ Dodano: 22-07-2018, 14:23 ]
Aktualnie jestem na etapie szukania silnika , może ktoś z was ma godną polecenia sztukę.
[ Dodano: 22-07-2018, 15:12 ]
Przy okazji wymiany silnika wymieniłbym szumiące łożysko lub więcej w skrzyni. Jak w wcisnę sprzęgło to przestaje szumieć . Zdarza się też wyskakująca czwórka podczas jazdy .Podpowiedzcie co jeszcze ogarnąć przy okazji. Rozrząd to wiadomo myślę o uszczelnieniach silnika itd.
[ Dodano: 06-08-2018, 19:05 ]
Mam pytanko czy maska z wersji elegance 2,5 jest taka sama jak w avance 2,5? Chodzi mi o ten garb na masce. |
|
|
|
 |
abdul
Forumowicz

Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 415 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-08-2018, 20:43
|
|
|
O ile się nie mylę to nie wersja ale rocznik miały znaczenie i chyba wszystkie Galanty po 99 albo 00r. miały wysoki garb. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 09-08-2018, 23:17
|
|
|
Dzięki, zrezygnowałem z zakupu ale kupiłem silnik , sprawdziłem ciśnienie wyszło ponad 12 bar więc myślę że jest dobrze. wymienię jeszcze uszczelniacze i kompletny rozrząd z pompą. mam pytanko jakiej firmy części polecacie ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-08-2018, 09:52
|
|
|
Sun, Mitsuboshi, GMB, Koyo, uszczelniacze POS |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 17-08-2018, 16:44
|
|
|
Mechanik pół dnia walczy z wybiciem półośki z piasty, grzeją palnikiem, tłuką i nic. To normalne zjawisko w galancie? Po tym zabiegu do wymiany piasty, łożyska, zwrotnice i przeguby, zbankrutuje przy tym aucie. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 17-08-2018, 20:11
|
|
|
Mógł wyjąć całą zwrotnice |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-08-2018, 21:01
|
|
|
Akuma supido napisał/a: | To normalne zjawisko w galancie? | Zdarza sie
Akuma supido napisał/a: | Mechanik pół dnia walczy z wybiciem półośki z piasty, grzeją palnikiem, tłuką i nic. | Wieloklin osadzony jest na sporej długosci piasty, wiec trzeba porzadnie zagrzac piaste aby ruszyc przegub asekuracyjnie trzeba rozpiac oslone przegubu, bo przegub tez nabiera temperatury i smar wytwarza takie cisnienie ze moze rozerwac manszete |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 17-08-2018, 21:23
|
|
|
Mechanik zdemontował całą zwrotnicę próbował też na prasie. Teraz bym musiał kupić dwie zwrotnice i dwa przeguby (nowe łożyska i piasty już kupiłem) całość wyjdzie drożej jak silnik ze skrzynią Nie wiem co robić , oddać piasty i łożyska i szukać używki całego kompletu wraz z przegubami czy sięgać jeszcze głębiej do kieszeni. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-08-2018, 21:28
|
|
|
Akuma supido napisał/a: | Mechanik zdemontował całą zwrotnicę próbował też na prasie. | Pogiał zwrotnice? przecież jak rdza sklinuje wielowpust uzycie prasy jest naprawde dość skrajnym dzialaniem, po to sie podgrzewa aby uzyskac nalezyty efekt a nie leci sie od razu pod prase. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 17-08-2018, 22:40
|
|
|
Czy pogiął tego nie jestem w stanie stwierdzić na oko, prasę ma 20 ton. Przyszedł mi inny pomysł mianowicie naciąć odlew przegubu i rozłupać , odkręcić piastę od zwrotnicy i wyjąć całość z łożyskiem na zewnątrz . Kupię nowe przeguby i poskładam klocki od nowa. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2018, 22:53
|
|
|
Przy prasie 1000t koledze udało się zgnieść dziurę na zawleczkę a przegub i tak nie wyszedł - niestety był w Hiszpanii i nie było innej możliwości. I tak dobrze, że jego syn jest tam serwisantem maszyn rolniczych bo inaczej to nikt by nie próbował rozkładać, ale od razu zamówił zwrotnicę, piastę i półoś w ASO. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-08-2018, 11:17
|
|
|
Pytanie czy majster w odpowiednim miejscu podgrzewa piastę? |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 18-08-2018, 20:52
|
|
|
Kurcze tego nie widziałem, a w jaki sposób i dokładnie które miejsce trzeba podgrzewać? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-08-2018, 22:09
|
|
|
Podgrzewa się piastę dookoła po tym zatoczeniu, na które wchodzi felga. Uważa się, aby jak najmniej nagrzać wieloklin przegubu. Pomiędzy zapieczonymi elementami musi być jak największa różnica temperatur, wtedy nagrzany element się rozszerza i elementy da się rozłączyć. |
|
|
|
 |
|