Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Niezidentyfikowane stukanie w silniku (nie popychacze)
Autor Wiadomość
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 14-01-2020, 08:08   

Jak już się tan dobierasz to zmierz ciśnienie oleju bo masz po drodze. Panewka wpłynęła by na moc silnika
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-01-2020, 18:26   

to raczej nie panewka i nie sworzeń tłoka (modne w tym silniku) - coś się "kolebie" - koło pasowe się nie rozpadło???
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-01-2020, 19:07   

Krzyzak napisał/a:
to raczej nie panewka i nie sworzeń tłoka (modne w tym silniku) - coś się "kolebie" - koło pasowe się nie rozpadło???


ubiegłeś mnie Krzyżak...u mnie objawy były mniej drastyczne, nie było stukania, tylko w pewnym zakresie obrotów silnik drgał...mozna było to łatwo sprawdzic kładąc kubek z płynem na silniku..
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 17-01-2020, 19:56   

Już wszystko wiadomo.
Po zdjęciu koła, ukazało się zapocenie w okolicach gdzie bagnet wchodzi w michę.
Po zdjęciu zaślepki od napinacza, widać było kropelkę w miejscu gdzie wchodzi zawleczka.
Drucik wlazł w napinacz bez problemu a dźwignia z śrubokręta potwierdziła, że napinacz hydrauliczny to był hydrauliczny ale kiedyś a teraz jest jak świnka morska - ani świnka, ani morska.

https://youtu.be/iIHvh0ls4Jc

Pytanie co wymieniać?
1-Cały rozrząd (napinacz, obie rolki, pasek, pompę)
2-Wszystko z wyjątkiem pompy (niby co 2 rozrząd się ją wymienia, ja wymieniam co rozrząd wiec może wytrzyma kolejne 80k km - Pompa Aisin albo GMB)
3-Napinacz i jego rolkę oraz pasek

Osobiście obstawiam opcję nr2 gdyż: napinacz wiadomo, rolka napinacza dostawała w łożysko, pasek się trochę zsuwał z kół pasowych wiec mógł się powycierać.
Rolka prowadząca i pompa miały, jak mi się wydaje, nie więcej drgań jak na sprawnym rozrządzie ze względu na mocny naciąg miedzy kołami rozrządu i wałem
(jedyny luz to między wałem a głowicą przy grodzi który jest na napinaczu)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-01-2020, 21:47   

Pasek obowiązkowo do wymiany. Ja bym wymienił napinacz i pasek oraz sprawdził w jakim stanie jest rolka napinającą, a konkretnie łożysko. Jak nie ma luzu to można zostawić, chociaż ona z KOYO kosztuje kilkadziesiąt złotych, więc nie warto oszczędzać. Pompa wody wytrzyma spokojnie do następnej wymiany rozrządu, tak samo rolka prowadząca na górze.

P.S. Pierwszy raz widzę padnięty napinacz hydrauliczny w tym silniku (w ogóle w silniku Mitsubishi). Oryginalne napinacze z pierwszego montażu są wieczne. Jakiej był firmy ten, który założyłeś?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-01-2020, 21:51   

Faza napisał/a:
Drucik wlazł w napinacz bez problemu
ale przy poprawnie ustawionym rozrządzie to on właśnie tak wchodzi - jak się go ustawi, to potem można drucik zabezpieczający wsadzać i wyjmować (w pozycji TDC1 oczywiście)
rozumiem, że po zdjęciu można było wciskać iglicę napinacza palcem? - to już ewidentne uszkodzenie
swoją drogą raz też miałem tak, że 60 tkm od wymiany na napinaczu widać było kropelkę w miejscu uszczelnienia - trzymał, ale zmieniłem profilaktycznie
oryginalne potrafią wytrzymać ogromne przebiegi, znam takich co 400 tkm na jednym zrobili
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 17-01-2020, 22:09   

Hugo - no właśnie nie wiem jakiej firmy był ale na pewno nie NTN, który był zawsze w zestawie od znanego sprzedawcy z allegro.
Krzyżak - Wątpię żebym akurat zgasił silnik w TDC1:)
Czy da się palcem wcisnąć ten trzpień to nie wiem ale siła na śrubokręcie była praktycznie żadna a pamiętam że kiedyś w 2.0 imadełkiem się go wciskało.
Ten mój miał kropelkę w miejscu na zawleczkę i drucik też był mokry po wyjęciu. No i plama oleju jest przy rurce od bagnetu gdzie widać że wyciekło to spod osłony rozrządu.
Siemeringi były wymieniane a oleju nie ubywa.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-01-2020, 15:32   

nie musisz gasić w TDC1 - wystarczy pokręcić wałem i ustawić
manual wyraźnie precyzuje że jeśli postawisz na trzpieniu 10-20kg i się ugnie to jest do wymiany
trzeba włożyć sporo siły by go zgnieść i trzeba to robić powoli
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-01-2020, 00:50   

Czyli wychodzi na to że miałem rację 😉
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 19-01-2020, 23:45   

Całkowitą rację:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.