znoszenie pojazdu w prawo |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12608 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-12-2020, 09:58
|
|
|
rajan napisał/a: | A to nie jest tak, że samochód jednak powinien jechać prosto? |
Na odległości 100m? Przecież jak droga jest nachylona 2-3% to jak ma przez 100m jechać prosto? |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2020, 13:04
|
|
|
krzychu napisał/a: | rajan napisał/a: | A to nie jest tak, że samochód jednak powinien jechać prosto? |
Na odległości 100m? Przecież jak droga jest nachylona 2-3% to jak ma przez 100m jechać prosto? |
Znamy stanowisko ASO, nie musisz go powtarzać |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-12-2020, 13:46
|
|
|
Czekajcie robi się ciekawie
Ale jak czasem puszcze kiere na znanym mi odcinku... to raz leci sam jak po sznurku... raz go ściąga w prawo... raz w lewo... jak się tam mu ułoży. Sciąganie też można różnie definiować, bo jak po 100m zacznie zbliżac się do osi, to traktuje to jako normalny objaw... krzywy asfalt... podmuchy wiatr.
Sciągał mi jak strzeliłem w krawęznik przy 60km/h i pozniej musiałem kierownice trzymać bo sam skrecał |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23649 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-12-2020, 15:40
|
|
|
Najważniejsze w zagadnieniu jest jak to sciąganie na prawo wygląda, bo jezeli walke toczymy z kierownica na kazdym przejechanym metrze nie wazne czy asfalt nowy czy stary, pochylony, zakoleinowany, etc., wtedy problem jest dośc powazny |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Robson15
Nowy Forumowicz Robson
Auto: Outlander III gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2020 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2020, 09:17
|
|
|
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie jest to mój pierwszy samochód, choć pierwsze Mitsubishi. Samochód znosi w prawo. Fakt ten potwierdziło już inne ASO, do którego pojechałem. Po rutynowym ustawieniu geometrii nadal znosi w prawo. Na stacji diagnostycznej rutynowo zweryfikowano cały układ kierowniczy i zawieszenia. Nie ma luzów, przynajmniej odczuwalnych i widocznych. Problem jest zatem poważniejszy. W najbliższym czasie zamierzam przejechać się innymi Outlanderami testowymi aby porównać jak się je prowadzi. |
_________________ Robson |
|
|
|
 |
Stalowy
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-12-2020, 22:20
|
|
|
Niestety też mam ten problem. Co ciekawe, wydaje mi się, że gdy jedzie się "na luzie" to samochód prowadzi się prosto, ewentualnie lekko podąża za pochyleniem drogi, to w lewo to w prawo.
Za to podczas jazdy z wciśniętym gazem, zawsze jest to ściąganie w prawo. Przy ruszaniu albo mocniejszym wciśnięciu gazu to jest już bardzo widocznie, kierownica sama skręca w prawo; podobnie podczas przejazdu przez nierówności. Znając życie ASO nie wiele tu poradzi, ale zgłoszę im przy przeglądzie... |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-12-2020, 07:28
|
|
|
Wszystkim znosi w prawo przy dodawaniu gazu... czyżby jedno kółko zapierniczało szybciej a inne wolnej?
Czyżby Mitsu nie było dla ludzi o lewicowych poglądach? głupi żart... proszę go pominąć... |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 19-12-2020, 11:05
|
|
|
Mi wczoraj znosił w lewo, ale chyba to wynik przemęczenia. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23649 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-12-2020, 15:16
|
|
|
Robson15 napisał/a: | Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie jest to mój pierwszy samochód, choć pierwsze Mitsubishi. Samochód znosi w prawo. Fakt ten potwierdziło już inne ASO, do którego pojechałem. Po rutynowym ustawieniu geometrii nadal znosi w prawo. Na stacji diagnostycznej rutynowo zweryfikowano cały układ kierowniczy i zawieszenia. Nie ma luzów, przynajmniej odczuwalnych i widocznych. Problem jest zatem poważniejszy. W najbliższym czasie zamierzam przejechać się innymi Outlanderami testowymi aby porównać jak się je prowadzi. |
Wciąz nie ma uzasadnionej odpowiedzi jako odbioru problemu, to ze sie jezdziło kilkunastoma autami nie ma zadnego znaczenia, bo pokazalbym Ci auta w których zmiana samych kól potrafi dac drastyczne odczucia w jezdzie pomimo zachowania wszelkiej równowagi w ciśnieniu, geometrii, rozmiarach, etc., ale OK, skoro uważasz podstawowe pytanie za bagatelizacji swojej osoby, istote problemu poznaje sie od podstaw. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Robson15
Nowy Forumowicz Robson
Auto: Outlander III gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2020 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2021, 18:19 cd historii
|
|
|
Obecnie auto prowadzi się dużo lepiej. W innym aso dużo poważniej podeszli do tematu. Po pierwsze - na wstępie potwierdzili, że samochód ściąga w prawo i mam rację. Po drugie zabrali się za diagnostykę. Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie. Po ustawieniu geometrii - auto zaczęło się prowadzić dużo lepiej. Następnie skalibrowano czujnik kąta skrętu. Efekt zamierzony - auto zaczęło w końcu jechać prosto. |
_________________ Robson |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2021, 00:24
|
|
|
Robson15 napisał/a: | Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie. |
To gdzie w końcu trafiłeś - pochwal się |
|
|
|
 |
spiacy83
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2020
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2021 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2021, 19:57 Re: cd historii
|
|
|
Robson15 napisał/a: | Obecnie auto prowadzi się dużo lepiej. W innym aso dużo poważniej podeszli do tematu. Po pierwsze - na wstępie potwierdzili, że samochód ściąga w prawo i mam rację. Po drugie zabrali się za diagnostykę. Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie. Po ustawieniu geometrii - auto zaczęło się prowadzić dużo lepiej. Następnie skalibrowano czujnik kąta skrętu. Efekt zamierzony - auto zaczęło w końcu jechać prosto. |
A to inne ASO to? |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 23-05-2021, 10:08
|
|
|
Korekta geometrii rozwiązuje problem. Maszyna do geometrii 4x4 (jednoczesne ustawianie wszystkich kół, i co ciekawe czasami na granicy tolerancji jest ok) i oczywiście wiedza. Jestem własnie po i działa. Najciekawsze, że zrobiłem to na stacji kontroli pojazdów - mieli taką maszynę. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
aggio
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 22-07-2021, 14:28
|
|
|
Ja mam ten sam problem. Dwa razy już ustawiali mi geometrię i niby wszystko ok ale nadal ściąga w prawo. Opony przekładałem zima/lato to samo. Zauważyłem, że jak jadę po prostej drodze i delikatnie ruszę kierownica w lewo to ściąga na lewo jak w prawo to ściąga w prawo. Może problem jest z przekładnią kierowniczą? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2022, 08:12
|
|
|
U mnie też delikatnie ściąga w prawo. Przyczyną nie jest stan nawierzchni, wiem bo przerabiałem to w innym samochodzie. Jeździłem od serwisu do serwisu, a jedni poprawiali po drugich i tak w koło... szkoda, że ja za to płaciłem
Za chwile zmiana opon na zimowe, więc się wstrzymam z jakimikolwiek decyzjami, bo częstą przyczyną są właśnie opony. Nawet jeśli na zimówkach się poprawi to i tak dla świętego spokoju wybiorę się na geometrię.
[ Dodano: 27-10-2022, 13:13 ]
Na zimowych oponach/kołach ściąga jak ściągało, zupełnie bez zmian. Po weekendzie umówię się na wykonanie zbieżności. |
|
|
|
 |
|