[EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-06-2021, 13:17
|
|
|
krzysztofpak75 napisał/a: | Faktycznie jest 0 OHM . |
Czyli grzałka umarła.
krzysztofpak75 napisał/a: | Ale czy to może być powodem takiej pracy silnika ? |
Regulacyjna sonda ma wpływ na mieszankę więc raczej ma wpływ na pracę i spalanie.
krzysztofpak75 napisał/a: | Gdzie znaleźć wtyczkę od drugiej sondy ? Szukałem pod fotelem kierowcy ale nie mogę znaleźć. |
Na schemacie C-85.
[ Dodano: 30-06-2021, 13:18 ]
Dodatkowo sprawdź błędy jak napisał Jacek . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-06-2021, 15:18
|
|
|
ale to oporność grzałki - sonda nawet bez grzałki działa, gdyż są przecież sondy 1 przewodowe - tam się indukuje siła elektromotoryczna, czyli napięcie, na podstawie ciepła i spalin z wykorzystaniem chemii, która jest w sondzie
ja tps rozbierałem i lutowałem, potem skleiłem poxyliną czy tam innym kleje 2-składnikowym
tym niemniej zalecam kupno nowego
TPS ma oczywiście wpływ na każdych obrotach - także jałowych, bo z niego odczytywany jest stan naciśnięcia pedału gazu czyli otwarcia przepustnicy |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 30-06-2021, 15:23
|
|
|
Błędów nie ma żadnych w kompie.
A co do sondy , to wartość napięcia nie zmienia się w ogóle na biegu jałowym i jest na poziomie 0,07-0.08 v. Z tego co wiem , także na biegu jałowym powinna być zmiana .
Co do drugiej sondy . Trzeba zdjąć tunel ? Jeżeli tak to jak ?
IMO , jaki wpływ na TPS miałoby odłączenie przepływomierza ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-06-2021, 22:37
|
|
|
masz tu na forum instrukcję serwisową do tego auta - wystarczy ściągnąć i zajrzeć - ECU w przypadku awarii jakiegokolwiek z czujników przyjmuje wartości domyślne, opisane w tej serwisówce
będziesz wiedział jakie parametry są dobierane, gdy odłączysz przepływomierz
w swojej karierze drugi raz słyszę o uszkodzonym przepływomierzu w EA - ten pierwszy samochód też dziwnie pracował i kopcił na czarno, sporo więcej palił... |
|
|
|
 |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30-06-2021, 22:59
|
|
|
krzysztofpak75 napisał/a: | Błędów nie ma żadnych w kompie.
A co do sondy , to wartość napięcia nie zmienia się w ogóle na biegu jałowym i jest na poziomie 0,07-0.08 v. Z tego co wiem , także na biegu jałowym powinna być zmiana .
Co do drugiej sondy . Trzeba zdjąć tunel ? Jeżeli tak to jak ?
IMO , jaki wpływ na TPS miałoby odłączenie przepływomierza ? |
Napięcie na sondzie masz zdecydowanie za małe, dostęp do wtyczki od drugiej sondy masz pod fotelem kierowcy. Ogólnie rzecz biorąc obstawiam, że to coś więcej niż sonda, u siebie jeździłem z uszkodzona obroty nie falowały.
Sprawdź kablami WN czy chodzi na wszystkie gary |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-07-2021, 08:23
|
|
|
Wtyczka drugiej sondy jest pod fotelem kierowcy. Musisz wyjąć fotel. |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 01-07-2021, 08:27
|
|
|
Mi się też wydaje ,że to coś więcej . Spalanie na 100% jest większe , ale nie sądzę ,żeby robiło to takie objawy .
Sprawdzę dzisiaj jeszcze raz przewody WN.
Zamieszczam dodatkowo filmik z reakcji na odpięcie przepływomierza. Po odpięciu stabilizuje się pracą silnika .
https://youtu.be/9ji3_mzyxzo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2021, 08:58
|
|
|
weź przyjacielu podmień ten przepływomierz - na czas testu nawet nie musisz nic demontować - tylko odpiąć wtyczkę i podłączyć drugi...
jak wspomniałem miałem przypadek uszkodzonej przepływki, przyjechała druga i też silnik wariował - jak się okazało, ta druga pochodziła z auta po wypadku i też była uszkodzona
za trzecim razem było już SI |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 01-07-2021, 09:10
|
|
|
Ok , wezmę teraz zamówię nowa . Bo z używkami już nie będę kombinować . Ale koszt 170 € to nie tak mało 🤦
Ale ja też na początku właśnie obstawiałem na przepływke. Z tego względu ,że po odpięciu wtyczki ,chodzi jak trzeba . Jeżeli byłoby coś z zapłonem to kulał by także po odpięciu wtyczki, czyż nie ?
Miłego Dnia 🤗
[ Dodano: 09-07-2021, 12:25 ]
Witam Ponownie ,
A więc tak ...wymieniłem już Przepływomierz , a następnie krokowy .
Po wymianie krokowego , reset kompa i nauka obrotów .
Niestety bez efektów.
Najdziwniejsze jest to że na zgaszonym silniku i przekręconym kluczyku jak odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i "dotykałem" nią do gniazda , było słychać krokowca . Po kilku razach podpiąłem wtyczkę i odpaliłem .
Silnik chodził prawie równo na wolnych obrotach.
Czyli wychodzi na to że gdzieś jest coś z powietrzem (ustawianiem mieszanki) na 100 % .
Pokieruje ktoś co jeszcze sprawdzić ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2021, 14:00
|
|
|
może podciśnienia? - ostatnio u kolegi dziwne problemy z silnikiem zlikwidowałem podłączając wężyk podciśnienia (odmę pokrywy zaworów), który spadł lub został odłączony i zapomniany |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 09-07-2021, 14:02
|
|
|
Wszystkie podciśnienia sprawdzone . Obstawiam TPS . Właśnie szukam jak go sprawdzić.
[ Dodano: 09-07-2021, 14:41 ]
Niestety nie mogę znaleźć ,jak sprawdzić TPS . Po odłączeniu TPS nie ma żadnej różnicy w pracy silnika .
Ja już kompletnie zgłupiałem 🤦😤
[ Dodano: 09-07-2021, 16:38 ]
Wiecie może jak czyścić przepustnice ? Tzn po zdjęciu trzeba zakładać nowa uszczelkę ?
Przekopałem Forum ale nie znalazłem nic sensownego |
|
|
|
 |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 09-07-2021, 20:21
|
|
|
Silnik ciągnie na obroty i spada ale czy pracuje równo? Nagraj filmik pod maską żeby można było zobaczyć jak silnik pracuje i nim telepie. Sprawdzałeś czy chodź na wszystkich cylindrach?
Upewnij się jeszcze czy kolejność zapłonu na kopułce jest odpowiednio podłączona, posprawdzaj wszystko od podstaw to będzie łatwiej jakąś diagnozę konkretną postawić.
Przepustnice możesz wyczyścić na pewno nie zaszkodzi, najlepiej jest ją wypolerować na lusterko wtedy powietrze lepiej przechodzi przez gardziel, na necie jest sporo filmików jak ludzie robią to w różnych autach, uszczelkę najlepiej dać nowa, chyba, że stara jest w miarę ok, ja u siebie np. złożyłem na stara bo nie było nowej pod ręka
Najważniejsze oby dobrze przepustnice dogłaskać |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 09-07-2021, 20:24
|
|
|
Chodzi na wszystkich garach. Kolejność kabli jest ok . Jak odepnie przepływomierz wchodzi na wyższe obroty i trzyma je równo i nie telepie .
Jutro nagram filmik .
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-07-2021, 20:09 ]
Tak więc ,dzisiaj jeszcze raz przeczyscilem przepustnice, teraz można spokojnie z niej jeść bez obawy o brud.
Po montażu , nauka obrotów i to samo . Na filmach załączonych na dole podczas procesu nauki bez obciążenia ( z obciążeniem dużo gorzej) .
Ja już rozkładam ręce. Jedyne co znalazłem to uszkodzona grzałka sondy lambda , samej funkcji nie sprawdziłem (nie wiem jak) , ale czy to miałoby taki wpływ na obroty biegu jałowego ? Jak lekko dam gazu lekko się przydusi , a później jedzie już normalnie . Nie mam już zielonego pojęcia co może być. Za pomoc krata dobrego Piwa .
https://youtube.com/shorts/J7wn_ldY2ko?feature=share
https://youtube.com/shorts/VArLRPBM7p4?feature=share |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 10-07-2021, 23:47
|
|
|
Grzałka nic powoduje takiego zachowania, podepnij się evoscanem i zgraj logi. |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 11-07-2021, 08:32
|
|
|
Dobrze , najpierw muszę zaopatrzyć się w kabel , bo mój nie chce coś gadać z galantem
[ Dodano: 11-07-2021, 10:24 ]
Niestety nie mogę znaleźć nigdzie kabla na chipie FTDI . Jest jeden na alledrogo ale nie wysyłają za granicę 🤦 |
|
|
|
 |
|