Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2021, 13:17   

krzysztofpak75 napisał/a:
Faktycznie jest 0 OHM .

Czyli grzałka umarła.

krzysztofpak75 napisał/a:
Ale czy to może być powodem takiej pracy silnika ?

Regulacyjna sonda ma wpływ na mieszankę więc raczej ma wpływ na pracę i spalanie.

krzysztofpak75 napisał/a:
Gdzie znaleźć wtyczkę od drugiej sondy ? Szukałem pod fotelem kierowcy ale nie mogę znaleźć.

Na schemacie C-85.


[ Dodano: 30-06-2021, 13:18 ]
Dodatkowo sprawdź błędy jak napisał Jacek :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2021, 15:18   

ale to oporność grzałki - sonda nawet bez grzałki działa, gdyż są przecież sondy 1 przewodowe - tam się indukuje siła elektromotoryczna, czyli napięcie, na podstawie ciepła i spalin z wykorzystaniem chemii, która jest w sondzie
ja tps rozbierałem i lutowałem, potem skleiłem poxyliną czy tam innym kleje 2-składnikowym
tym niemniej zalecam kupno nowego
TPS ma oczywiście wpływ na każdych obrotach - także jałowych, bo z niego odczytywany jest stan naciśnięcia pedału gazu czyli otwarcia przepustnicy
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 30-06-2021, 15:23   

Błędów nie ma żadnych w kompie.
A co do sondy , to wartość napięcia nie zmienia się w ogóle na biegu jałowym i jest na poziomie 0,07-0.08 v. Z tego co wiem , także na biegu jałowym powinna być zmiana .
Co do drugiej sondy . Trzeba zdjąć tunel ? Jeżeli tak to jak ?

IMO , jaki wpływ na TPS miałoby odłączenie przepływomierza ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2021, 22:37   

masz tu na forum instrukcję serwisową do tego auta - wystarczy ściągnąć i zajrzeć - ECU w przypadku awarii jakiegokolwiek z czujników przyjmuje wartości domyślne, opisane w tej serwisówce
będziesz wiedział jakie parametry są dobierane, gdy odłączysz przepływomierz
w swojej karierze drugi raz słyszę o uszkodzonym przepływomierzu w EA - ten pierwszy samochód też dziwnie pracował i kopcił na czarno, sporo więcej palił...
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 30-06-2021, 22:59   

krzysztofpak75 napisał/a:
Błędów nie ma żadnych w kompie.
A co do sondy , to wartość napięcia nie zmienia się w ogóle na biegu jałowym i jest na poziomie 0,07-0.08 v. Z tego co wiem , także na biegu jałowym powinna być zmiana .
Co do drugiej sondy . Trzeba zdjąć tunel ? Jeżeli tak to jak ?

IMO , jaki wpływ na TPS miałoby odłączenie przepływomierza ?


Napięcie na sondzie masz zdecydowanie za małe, dostęp do wtyczki od drugiej sondy masz pod fotelem kierowcy. Ogólnie rzecz biorąc obstawiam, że to coś więcej niż sonda, u siebie jeździłem z uszkodzona obroty nie falowały.
Sprawdź kablami WN czy chodzi na wszystkie gary
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-07-2021, 08:23   

Wtyczka drugiej sondy jest pod fotelem kierowcy. Musisz wyjąć fotel.
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 01-07-2021, 08:27   

Mi się też wydaje ,że to coś więcej . Spalanie na 100% jest większe , ale nie sądzę ,żeby robiło to takie objawy .
Sprawdzę dzisiaj jeszcze raz przewody WN.

Zamieszczam dodatkowo filmik z reakcji na odpięcie przepływomierza. Po odpięciu stabilizuje się pracą silnika .

https://youtu.be/9ji3_mzyxzo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2021, 08:58   

weź przyjacielu podmień ten przepływomierz - na czas testu nawet nie musisz nic demontować - tylko odpiąć wtyczkę i podłączyć drugi...
jak wspomniałem miałem przypadek uszkodzonej przepływki, przyjechała druga i też silnik wariował - jak się okazało, ta druga pochodziła z auta po wypadku i też była uszkodzona
za trzecim razem było już SI
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 01-07-2021, 09:10   

Ok , wezmę teraz zamówię nowa . Bo z używkami już nie będę kombinować . Ale koszt 170 € to nie tak mało 🤦
Ale ja też na początku właśnie obstawiałem na przepływke. Z tego względu ,że po odpięciu wtyczki ,chodzi jak trzeba . Jeżeli byłoby coś z zapłonem to kulał by także po odpięciu wtyczki, czyż nie ?

Miłego Dnia 🤗

[ Dodano: 09-07-2021, 12:25 ]
Witam Ponownie ,
A więc tak ...wymieniłem już Przepływomierz , a następnie krokowy .
Po wymianie krokowego , reset kompa i nauka obrotów .
Niestety bez efektów.
Najdziwniejsze jest to że na zgaszonym silniku i przekręconym kluczyku jak odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i "dotykałem" nią do gniazda , było słychać krokowca . Po kilku razach podpiąłem wtyczkę i odpaliłem .
Silnik chodził prawie równo na wolnych obrotach.
Czyli wychodzi na to że gdzieś jest coś z powietrzem (ustawianiem mieszanki) na 100 % .

Pokieruje ktoś co jeszcze sprawdzić ?

Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-07-2021, 14:00   

może podciśnienia? - ostatnio u kolegi dziwne problemy z silnikiem zlikwidowałem podłączając wężyk podciśnienia (odmę pokrywy zaworów), który spadł lub został odłączony i zapomniany
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 09-07-2021, 14:02   

Wszystkie podciśnienia sprawdzone . Obstawiam TPS . Właśnie szukam jak go sprawdzić.

[ Dodano: 09-07-2021, 14:41 ]
Niestety nie mogę znaleźć ,jak sprawdzić TPS . Po odłączeniu TPS nie ma żadnej różnicy w pracy silnika .
Ja już kompletnie zgłupiałem 🤦😤

[ Dodano: 09-07-2021, 16:38 ]
Wiecie może jak czyścić przepustnice ? Tzn po zdjęciu trzeba zakładać nowa uszczelkę ?
Przekopałem Forum ale nie znalazłem nic sensownego
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 09-07-2021, 20:21   

Silnik ciągnie na obroty i spada ale czy pracuje równo? Nagraj filmik pod maską żeby można było zobaczyć jak silnik pracuje i nim telepie. Sprawdzałeś czy chodź na wszystkich cylindrach?
Upewnij się jeszcze czy kolejność zapłonu na kopułce jest odpowiednio podłączona, posprawdzaj wszystko od podstaw to będzie łatwiej jakąś diagnozę konkretną postawić.

Przepustnice możesz wyczyścić na pewno nie zaszkodzi, najlepiej jest ją wypolerować na lusterko wtedy powietrze lepiej przechodzi przez gardziel, na necie jest sporo filmików jak ludzie robią to w różnych autach, uszczelkę najlepiej dać nowa, chyba, że stara jest w miarę ok, ja u siebie np. złożyłem na stara bo nie było nowej pod ręka
Najważniejsze oby dobrze przepustnice dogłaskać
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 09-07-2021, 20:24   

Chodzi na wszystkich garach. Kolejność kabli jest ok . Jak odepnie przepływomierz wchodzi na wyższe obroty i trzyma je równo i nie telepie .
Jutro nagram filmik .

Pozdrawiam

[ Dodano: 10-07-2021, 20:09 ]
Tak więc ,dzisiaj jeszcze raz przeczyscilem przepustnice, teraz można spokojnie z niej jeść bez obawy o brud.
Po montażu , nauka obrotów i to samo . Na filmach załączonych na dole podczas procesu nauki bez obciążenia ( z obciążeniem dużo gorzej) .
Ja już rozkładam ręce. Jedyne co znalazłem to uszkodzona grzałka sondy lambda , samej funkcji nie sprawdziłem (nie wiem jak) , ale czy to miałoby taki wpływ na obroty biegu jałowego ? Jak lekko dam gazu lekko się przydusi , a później jedzie już normalnie . Nie mam już zielonego pojęcia co może być. Za pomoc krata dobrego Piwa .

https://youtube.com/shorts/J7wn_ldY2ko?feature=share
https://youtube.com/shorts/VArLRPBM7p4?feature=share
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 10-07-2021, 23:47   

Grzałka nic powoduje takiego zachowania, podepnij się evoscanem i zgraj logi.
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 11-07-2021, 08:32   

Dobrze , najpierw muszę zaopatrzyć się w kabel , bo mój nie chce coś gadać z galantem

[ Dodano: 11-07-2021, 10:24 ]
Niestety nie mogę znaleźć nigdzie kabla na chipie FTDI . Jest jeden na alledrogo ale nie wysyłają za granicę 🤦
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.