Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ROZWIĄZANE Galant traci moc i obroty/kontrolka TCL OFF
Autor Wiadomość
OllieVader 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022
Posty: 22
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 17-11-2022, 16:02   

Nieto napisał/a:
Nie jestem specem ale miałem dokładnie to samo jak miałem automat.
Powód okazał się dość dziwny ale banalny.
Wystarczy wyczyścić przepustnicę, nawet jak wydaje się czysta. Jak ręką odjął. Co jakieś pół roku problem wracał, rozwiązanie zawsze to samo.


Przepustnica była czyszczona 2 razy, problem powracał po paru dniach.

[ Dodano: 17-11-2022, 16:25 ]
Problem TCL powrócił, mechanicy u których byłem mówią że już nie mają pojęcia, jedynie co im przychodzi do głowy to faktycznie problem z jakimś bzdurnym przewodem ale nie wiem nawet gdzie zacząć. Może ktoś coś jeszcze doradzić?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-11-2022, 08:32   

OllieVader, wrzuć zdjęcie przepustnicy tutaj.
 
 
OllieVader 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022
Posty: 22
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 18-11-2022, 09:03   

Hugo napisał/a:
OllieVader, wrzuć zdjęcie przepustnicy tutaj.





 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-11-2022, 10:04   

Pomierz oba potencjometry i napisz wyniki.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-11-2022, 14:28   

Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
OllieVader 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022
Posty: 22
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 18-11-2022, 15:40   

sampler napisał/a:
Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem


nie wykluczam zupełnie takich rzeczy, a gdzie się ten elektrozawór znajduję?

[ Dodano: 19-11-2022, 11:45 ]
Krzyzak napisał/a:
Pomierz oba potencjometry i napisz wyniki.


Potencjometry mają 46 kOhma
Jeden potencjometr rośnie od 0 do 5 V, drugi od 0 do 4.5 V, wartości się zmieniają więc nie ma jednej dokładnej i możliwe że ten drugi też by dał radę osiągnąć 5.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2022, 15:52   

OllieVader napisał/a:
Potencjometry mają 46 kOhma
te potencjometry są bardziej skomplikowane i mają 3-4 nóżki (TPS ma na pewno 4 bo jest tam też IPS), zatem prawidłowa odpowiedź powinna zawierać oporności między nimi
1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4
 
 
OllieVader 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022
Posty: 22
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 19-11-2022, 16:08   

Krzyzak napisał/a:
OllieVader napisał/a:
Potencjometry mają 46 kOhma
te potencjometry są bardziej skomplikowane i mają 3-4 nóżki (TPS ma na pewno 4 bo jest tam też IPS), zatem prawidłowa odpowiedź powinna zawierać oporności między nimi
1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4


Nie zrozumiałem do końca (chodzi mi o to 1-2,1-3 itd), jakie wartości w takim razie powinienem odnaleźć?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2022, 17:57   

Tu rysunek styków - wartości są orientacyjne i zależne od temperatury
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2022, 22:18   

Na początek sprawdź czy dźwignia gazu przy przepustnicy przy wychyleniu nie zahacza o obejmę rury dolotu powietrza. Pokaż z bliska jak jest założona obejma.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-11-2022, 19:45   

OllieVader napisał/a:
sampler napisał/a:
Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem


nie wykluczam zupełnie takich rzeczy, a gdzie się ten elektrozawór znajduję?



Na ściance grodziowej nad serwem. Dojdziesz po wężykach od przepustnic
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
OllieVader 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022
Posty: 22
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 27-11-2022, 02:28   

Hugo napisał/a:
Na początek sprawdź czy dźwignia gazu przy przepustnicy przy wychyleniu nie zahacza o obejmę rury dolotu powietrza. Pokaż z bliska jak jest założona obejma.


nie zahacza, już serio nie wiem w którym kierunku czegoś szukać, czy jest jakaś elektryka głebiej np. pod silnikiem? jakieś kable które właśnie przez tego gryzonia mogły być przegryzione lub przedziurawione? Czy raczej stawiać na przepustnice i jej okolice?

[ Dodano: 28-11-2022, 14:42 ]
Krzyzak napisał/a:
Tu rysunek styków - wartości są orientacyjne i zależne od temperatury
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/01d068abbc77.jpg]Obrazek[/url]


Mechanik się mnie spytał czy jak mierzy je to ma on chodzić normalnie czy ktoś drugi ma dodawać i odejmowac gazu, i czy wtyk ma być podpięty?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-11-2022, 07:33   

OllieVader napisał/a:
czy jak mierzy je to ma on chodzić normalnie
odpinasz wtyczkę i mierzysz statycznie, bez uruchamiania silnika - chodzi tylko o sprawdzenie parametrów samego potencjometru
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-11-2022, 11:46   

Zapytam jeszcze czy jakieś kody wymrugałeś z licznika? Skupiłeś się na przepustnicy po scanie interfejsem na OBD gdzie w aucie z 98r jest ryzyko że źle działa.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
OllieVader 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022
Posty: 22
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 29-11-2022, 22:02   

sampler napisał/a:
Zapytam jeszcze czy jakieś kody wymrugałeś z licznika? Skupiłeś się na przepustnicy po scanie interfejsem na OBD gdzie w aucie z 98r jest ryzyko że źle działa.


nie do końca rozumiem zwrot "wymrugać z licznika". A co do przepustnicy, to faktycznie coraz bardziej zaczynam myśleć że ona może nie być problemem tylko stricte jakaś elektryka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.