ROZWIĄZANE Galant traci moc i obroty/kontrolka TCL OFF |
Autor |
Wiadomość |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 17-11-2022, 16:02
|
|
|
Nieto napisał/a: | Nie jestem specem ale miałem dokładnie to samo jak miałem automat.
Powód okazał się dość dziwny ale banalny.
Wystarczy wyczyścić przepustnicę, nawet jak wydaje się czysta. Jak ręką odjął. Co jakieś pół roku problem wracał, rozwiązanie zawsze to samo. |
Przepustnica była czyszczona 2 razy, problem powracał po paru dniach.
[ Dodano: 17-11-2022, 16:25 ]
Problem TCL powrócił, mechanicy u których byłem mówią że już nie mają pojęcia, jedynie co im przychodzi do głowy to faktycznie problem z jakimś bzdurnym przewodem ale nie wiem nawet gdzie zacząć. Może ktoś coś jeszcze doradzić? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-11-2022, 08:32
|
|
|
OllieVader, wrzuć zdjęcie przepustnicy tutaj. |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 18-11-2022, 09:03
|
|
|
Hugo napisał/a: | OllieVader, wrzuć zdjęcie przepustnicy tutaj. |
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2022, 10:04
|
|
|
Pomierz oba potencjometry i napisz wyniki. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-11-2022, 14:28
|
|
|
Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 18-11-2022, 15:40
|
|
|
sampler napisał/a: | Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem |
nie wykluczam zupełnie takich rzeczy, a gdzie się ten elektrozawór znajduję?
[ Dodano: 19-11-2022, 11:45 ]
Krzyzak napisał/a: | Pomierz oba potencjometry i napisz wyniki. |
Potencjometry mają 46 kOhma
Jeden potencjometr rośnie od 0 do 5 V, drugi od 0 do 4.5 V, wartości się zmieniają więc nie ma jednej dokładnej i możliwe że ten drugi też by dał radę osiągnąć 5. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-11-2022, 15:52
|
|
|
OllieVader napisał/a: | Potencjometry mają 46 kOhma | te potencjometry są bardziej skomplikowane i mają 3-4 nóżki (TPS ma na pewno 4 bo jest tam też IPS), zatem prawidłowa odpowiedź powinna zawierać oporności między nimi
1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4 |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 19-11-2022, 16:08
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | OllieVader napisał/a: | Potencjometry mają 46 kOhma | te potencjometry są bardziej skomplikowane i mają 3-4 nóżki (TPS ma na pewno 4 bo jest tam też IPS), zatem prawidłowa odpowiedź powinna zawierać oporności między nimi
1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4 |
Nie zrozumiałem do końca (chodzi mi o to 1-2,1-3 itd), jakie wartości w takim razie powinienem odnaleźć? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-11-2022, 17:57
|
|
|
Tu rysunek styków - wartości są orientacyjne i zależne od temperatury
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2022, 22:18
|
|
|
Na początek sprawdź czy dźwignia gazu przy przepustnicy przy wychyleniu nie zahacza o obejmę rury dolotu powietrza. Pokaż z bliska jak jest założona obejma. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-11-2022, 19:45
|
|
|
OllieVader napisał/a: | sampler napisał/a: | Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem |
nie wykluczam zupełnie takich rzeczy, a gdzie się ten elektrozawór znajduję?
|
Na ściance grodziowej nad serwem. Dojdziesz po wężykach od przepustnic |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 27-11-2022, 02:28
|
|
|
Hugo napisał/a: | Na początek sprawdź czy dźwignia gazu przy przepustnicy przy wychyleniu nie zahacza o obejmę rury dolotu powietrza. Pokaż z bliska jak jest założona obejma. |
nie zahacza, już serio nie wiem w którym kierunku czegoś szukać, czy jest jakaś elektryka głebiej np. pod silnikiem? jakieś kable które właśnie przez tego gryzonia mogły być przegryzione lub przedziurawione? Czy raczej stawiać na przepustnice i jej okolice?
[ Dodano: 28-11-2022, 14:42 ]
Mechanik się mnie spytał czy jak mierzy je to ma on chodzić normalnie czy ktoś drugi ma dodawać i odejmowac gazu, i czy wtyk ma być podpięty? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-11-2022, 07:33
|
|
|
OllieVader napisał/a: | czy jak mierzy je to ma on chodzić normalnie | odpinasz wtyczkę i mierzysz statycznie, bez uruchamiania silnika - chodzi tylko o sprawdzenie parametrów samego potencjometru |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-11-2022, 11:46
|
|
|
Zapytam jeszcze czy jakieś kody wymrugałeś z licznika? Skupiłeś się na przepustnicy po scanie interfejsem na OBD gdzie w aucie z 98r jest ryzyko że źle działa. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 29-11-2022, 22:02
|
|
|
sampler napisał/a: | Zapytam jeszcze czy jakieś kody wymrugałeś z licznika? Skupiłeś się na przepustnicy po scanie interfejsem na OBD gdzie w aucie z 98r jest ryzyko że źle działa. |
nie do końca rozumiem zwrot "wymrugać z licznika". A co do przepustnicy, to faktycznie coraz bardziej zaczynam myśleć że ona może nie być problemem tylko stricte jakaś elektryka. |
|
|
|
 |
|