Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-02-2007, 17:10
geometria - pomoc potrzebna
Autor Wiadomość
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-12-2005, 20:13   

zulu napisał/a:
(...) górne punkty mocowania kolumn McPhersona są przesunięte w tę samą stronę o około 4 mm(...)


Górne mocowania amortyzatorów w C5x po zluzowaniu mają luz na średnicy śruby około 3mm-4mm. Nie wiem w jakim stopniu to wpływa na geometrię, ja starałem się zamontować przy wymianie na środku.
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2005, 20:24   

josie napisał/a:
zulu napisał/a:
(...) górne punkty mocowania kolumn McPhersona są przesunięte w tę samą stronę o około 4 mm(...)


Górne mocowania amortyzatorów w C5x po zluzowaniu mają luz na średnicy śruby około 3mm-4mm. Nie wiem w jakim stopniu to wpływa na geometrię, ja starałem się zamontować przy wymianie na środku.


A czy mozna by je poluzowac, po podniesieniu auta (z jedenj strony) i jesli dobrze kombinuje przesunac mocowanie do zewnatrz? Chyba nie wystarczy 'regulacji', ale moze warto zebym sprobowal
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-12-2005, 20:50   

Tatwo policzyc ile musisz przesunac gorne mocowanie:

Przy zalozeniu, ze przesuniecie bedzie skutkowalo 1 stopniem nachylenia (warto sobie to narysowac ;) ):

powstanie trojkat rownoramienny o bokach a, b, c gdzie
ab=bc = wysokosc kolumny (od koncowki wahacza az po gorne mocowanie)
ac=przesuniecie mocowania
kat (alfa) przy miedzy bokami ab i bc = 1 stopien

1/2 ac = bc*sin(1/2 alfa) | *2

ac = 2bcsin(1/2 stopnia)

bc w Galancie to ok. 600 mm - u siebie musisz zmierzyc na stojacym samochodzie (na podnosniku najazdowym lub z kanalu)

sin(1/2 stopnia) mozesz przyjac 0,008726535498

dla Galanta ac= ok. 10.5 mm dla zmiany KPK o 1 stopien
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2005, 21:51   

W moim opisanym wcześniej przykładzie z punto gdzie było przesunięcie 4 mm, wychodzi no to, że aby uzyskać symetryczne i równe pochylenia w obu kołach, należałoby skorygować je o 0,4 stopnia w każdym kole w odpowiednia stronę. Oznacza to że przesunięcie o 4 mm daje 0,4 stopnia, lub inaczej: 1mm=0,1 stopnia, co się zgadza z wynikiem powyżej (bo w samochodach zbliżonej wielkości te odległości są dość podobne).
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2005, 22:49   

jeez, wy to liczycie. ja bym wyciągnął amory, pomierzył, wyklepał na równo, złożył i miał nadzieje że to załatwi sprawę.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-12-2005, 09:30   

Shovel - przeciez to matematyka na poziomie szkoly podstawowej.

Z wyliczen wynika, ze nie ma co drutowac, klepac, fasolkowac, przesuwac otworow mocujacych - tylko znalezc przyczyne i ja usunac.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2005, 10:06   

Bartek napisał/a:
nie ma co drutowac, klepac, fasolkowac, przesuwac otworow mocujacych - tylko znalezc przyczyne i ja usunac.....


Cholera z ust mi to wyjąłeś.
Popieram na 1000000%
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 22-12-2005, 09:42   

Sie normalnie dyskusja wywiązała.... i jeszcze ja tu w tekście sie przewijam.... hm...

Z tym fasolkowaniem to była dyskusja nad dyskusje - hyhy,... ale i tak jednoznacznie i całkowicie mnie nie przerobiłeś.... :twisted:
Dodam że sprawa zakończyła sie jakoś takoś.... że na drobna korektę leciutko skrzywionego amorka przy mocowaniu można sobie pozwolić to jest około 1mm, nie więcej...

Tak czy inaczej - PIOREK - fakt nie rozwaliłem sie ale korekte (fosolkowanie) zrobiłem nie długo przed wymiana amorków na nowe... i zaraz po założeniu nowych okazało sie ze bez żadnych problemów wszystko sie ustawiło w środki tolerancji pochylenia - geometrii - także moje pomiary co do budy okazały sie dobre... znaczy sie prawdziwe - buda prosta - amorek krzywy. -

Fakt faktem przyznałem racje że fasolkowanie bez umiaru - likwidowanie odchyłki 2 stopnie to jest drut i narażanie sie na niebezpieczeństwo.... wtedy to z pilnikiem z godzine spędzisz przy jednym otworze i wyrąbiesz go około 7mm...

OK - kończe... Amorki nowe i nie ma problemu - o ile buda jest prosta no i oczywiście pozostałe elementy zawieszenia...

Hubcio prosze tak po mnie nie jeździć bo w końcu Cie na jakimś temacie znowu przyhacze... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2005, 09:46   

ROMEL napisał/a:
w końcu Cie na jakimś temacie znowu przyhacze

Liczę na to.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2005, 10:15   

Jeszcze nic nie mierzylem, zbieram sie do tego jak ruski telewizor na lampach :/
 
 
pxal
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2006, 11:06   

czesc,

czy w carismie 'wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy' oraz 'pochylenie kol przednich' sa elementami korygowalnymi bez ingerencji mlotka ? u mnie elementy te wynosza:
- wyprzedzenie L +2°30' P +1°48' (norma +2°54' +/- 0°30')
- pochylenie L -0°41' P -1°25' (norma -0°40' +/- 0°30').
w ASO poinformowano mnie, ze teraz juz tylko silowo moga skorygowac te parametry ...

dzieki,
pawel
Ostatnio zmieniony przez pxal 14-01-2006, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-01-2006, 11:54   

pxal:
Niestety kąt pochylenia koła można ustawiać w bardzo ograniczonym zakresie (na tyle, na ile pozwalają fabryczne luzy na śrubach - jest to mnie więcej zakres 15-20'). Jeżeli chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to nie wiem czy wogóle da się go ustawić. Wygląda na to, że masz przestawiony któryś punkt mocowania zawieszenia prawego koła.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
pxal
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2006, 13:02   

dzieki za odpowiedz,

szczeslaw napisał/a:
Wygląda na to, że masz przestawiony któryś punkt mocowania zawieszenia prawego koła.

czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji ? 'prostowanie podwozia' ....
jak mniemam te odchylenia od normy maja wplyw na szybsze i nierownomierne scieranie opon oraz rezonans w jaki wpada auto pow 80 km/h.

pawel
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-01-2006, 14:01   

przesuniecie wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy powoduje jednoczesnie zmiane pochylenia kol przednich chyba:P ,
nawet auta wychodzace z fabryki nie maja go idealnie ustawionego dlatego sa wlasnie zakresy normy podane,
wez wydruk z geometri jedz do blacharza on juz bedzie wiedzial gdzie mlotkiem puknac
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
pxal
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2006, 17:32   

Matejko napisał/a:
wez wydruk z geometri jedz do blacharza

czy moglby ktos polecic takowego w rejonie wawy badz jej samej ?

ps
bedac generalnie lajkonikiem, dopiero niedawno dowiedzialem sie, ze z opisanymi parametrami wypuscil mnie jeden z ....wskich ASO. nie chcialbym wciaz experymentowac ....

dzieki,
pawel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.