Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
budowlańcy/hydraulicy do tablicy
Autor Wiadomość
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-07-2007, 12:54   

będzie termostat :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-07-2007, 21:33   

jestesm swiezo po montazu u siebie w domu - ale na nowej podlodze, bez kucia, wiec nie wiem jak to bedzie u Ciebie
na pewno min. grubosc wylewki to 5 cm - a powinno byc wiecej (tam, gdzie podloge mam grzana mam 7-8, na reszcie jest grubszy styropian, by byl jeden poziom i wylewki 5-6 cm)

a do tego systemu musisz zalozyc termostat na powrocie i dac taka specjalna rurke kapilarna, ktora bedzie nim sterowac a bedzie zatopiona w tej podlodze oraz ustawic ten termostat na 30 st. C

ogolnie do zrobienia, ale pamietaj, ze wszystko potem musi byc odporne na szok termiczny - czyli nagle pojawienie sie np. 50 st. C na zasilaniu: od wylewki poczawszy a na kleju (mapei polecam) i fugach skonczywszy

aaaa - no i sluchaj innych, wybierz PEX
do tego nozyce za 50 zl do ciecia i sprezynke za 10 zl do giecia i zrobisz wszystko samemu, bo krocce do laczenia skrecisz wlasnorecznie bez problemu
systemy jak np. Purmo sa naprawde kompletne pod tym wzgledem
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-07-2007, 22:19   

widziałem dzisiaj PEXy elastyczne czyli w szpuli jak wąż ogrodowy, i chyba bedzie coś takiego (zminimalizować liczbę łączeń i kształtek do minimum)

co do zaprawy, to polecono mi ceresita (nr. gdzies zapisałem) właśnie do "pracujących" termicznie powierzchni

Krzyzak,

mozesz szerzej o tym termostacie i rurce kapilarnej ? czemu termostat na powrocie a nie na zasilaniu ?


i co polecacie na wymiane całego pionu( miedź czy PEX) , czyli zasilanie kaloryfera i podłogówki i powrót obu do powrotu głównego do pieca, bo jak wspominałem chce sukcesywnie wywalać staraą instalacje.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
arekp 
Mitsumaniak


Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 2784
Skąd: jestem z miasta
Wysłany: 15-07-2007, 22:29   

Firma ojca uruchamia cale nowe osiedla domkow w Szczecinie, wszedzie montowane sa plastiki (w zaleznosci od inwestora jest to Rehau - kiedys bylo wiecej - lub Purmo).

We wlasnym domu tez zrobil na plastikach (woda + ogrzewanie) - kupili pol blizniaka i wymienili wszystkie instalacje na plastik. Podlogowka w salonie jest na plastiku, do tego jakis wypasiony piec w piwnicy (bo sie trafil 'z wystawki' za pol ceny), regulatory ciepla grzejnikow oraz osobne regulatory podlogowki.

Nie wierz w 'pekanie' ... bo jak to zrobisz dobrze i odpowiednimi narzedziami to nie ma szans na awarie.

Miedz jak pisalem jest cholernie droga w porownaniu do plastikow i nalezy pamietac o tym, ze bedzie do wymiany szybciej niz plastik. Do tego wiecej punktow laczenia.

Przy wymianie rur przy grzejnikach zainwestuj sobie w ladne rurki do wypuszczenia ze sciany pod grzejnik - sa dosc drogie, ~50-60 zl za jeden grzejnik i np. znajomi ktorym ojciec instalacje organizowal sie nie zdecydowali a pozniej narzekali, ze niezbyt latnie podejscie do grzejnika wyglada.

Szkoda, ze tak daleko mieszkasz ... zorganizowalbym Ci material i ekipe w dobrych cenach.
_________________
odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-07-2007, 22:45   

akurat grzejnik w kuchni bedzie zasłonięty, także pikuś czy podłączenie będzie od dołu czy z boku, na pewno zasilanie i powrót będą w ścianie a nie tak jak dotychczas na widoku..



niestety widmo wymiany całej instalacji jest nieuchronne...teraz stalowa pochłania ponad 200! litrów wody i żeby to ogrzać, to przy duzych mrozach piec musi nieźle hulać
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Potek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 245
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-07-2007, 11:39   

Po przeczytaniu twoich opisów jeszcze uświadomiłem sobie że połaczenie rur miedzianych z aluminiowymi grzejnikami nie jest najlepszym pomysłem. Na styku tych dwóch materiałów mogą dziać się cuda. To znaczy tworzy się ogniwo i zaczyna być prowadzona elektroliza... Jest to proces baaardzo powolny ale kilka latek i będziesz mial problem.
Jeśli wymieniasz całą instalację to lepiej rób nową z tworzywa, nie koniecznie musi to być PEX, można też używać rurek zgrzewanych. Tylko mi tu nie kombinuj z jakimiś klejonkami ktore można kupić w markecie. Takie wynalazki nadają się do domku na działce a i to pod warunkiem że żadko tam bywasz.
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-07-2007, 19:56   

ejjjjjjj lae praktycznie wszystkie grzejniki typu purmoskiego są aluminiowe, to po kiego grzyba wogóle miedź wprowadzali w hydraulike, skoro sie to nie sprawdza


wiem, że miedź i aluminium się utleniają w złączach elektrycznych ale w rurach ? a z tego co słysząłem, to te wszystkie nowe grzejniki są czymś powlekane od środka co by własnie to zjawisko nie zachodziło.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Potek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 245
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-07-2007, 15:44   

Grzejniki typu "purmowskiego" są stalowe. Patrz np. TUTAJ Akurat te grzejniki z linku nie są firmy Purmo ale ich "konkurencji wewnętrznej" czyli należą do tego samego koncernu i maja inna markę.
Grzejniki aluminiowe wyglądaja np. TAK i rzeczywiście podobno mogą pracować z instalacjami z miedzi ale z drugiej strony we wszystkich poważnych branżowych pismach ostrzegają przed takimi rozwiązaniami... i prawde mówiac bardziej ufam niezależnym pismom niż informacja producentów. Dlaczego? chyba mozesz sie domysleć...
 
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2007, 19:34   

Chooper, a nie łatwiej i taniej wziąć do tego kogoś kto robi to zawodowo?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-07-2007, 20:12   

Fido__ napisał/a:
Chooper, a nie łatwiej i taniej wziąć do tego kogoś kto robi to zawodowo?


gdybym od razu robił całą chałupę to tak, ale na jedno pomieszczenie to cana za "punkt" jest IMO dość za wysoka, a zależy mi przede wszystkim na poradzie i cennych sugestiach. Rączek lewych nie mam i możliwości robienia różnych prac remontowych jak najbardziej, dlatego skoro nie widać różnicy.... ;)

jutro jeszcze pogadam ze znajomym hydraulikiem od CO
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 13:09   

Jak jakiś magik zespawał końcówkę drążka w aucie to wszyscy - uuuuu, bleeee, a jak tu Chooper chce mieszać systemy to... żaden ... mu tego nie wybije z głowy :lol:
Najbardziej podobają mi się wyliczanki zalet i wad poszczególnych systemów. Nie ma systemów bez wad. Każdy system jest dobry, jak jest prawidłowo, zgodnie z zaleceniami producenta stosowany. A żaden z nich nie przewiduje mieszanek.
Zdecyduj się na jeden, nawet losowo, bo i tak każdy z nich ma tyle wad, że zawsze będziesz mógł powiedzieć "szkoda, że nie zrobiłem z tego drugiego..."

A nie możesz Chooper ułożyć tych rurek tak gęściutko obok siebie, żeby już nie trzeba było tego niczym zalewać? tylko jakiś chodniczek na tym położyć i z głowy mieć? :lol:


Fido__ napisał/a:
Chooper, a nie łatwiej i taniej wziąć do tego kogoś kto robi to zawodowo?

Zapomniałeś dodać podpis Fido - "Pozdrowienia z Anglii czy tam z jakiejś innej Irlandii" :lol:
Tu Polska jest. Tu Kaczuchy rządzą. Czyżbyś zapomniał że wszyscy fachowcy to nad Loarą czy tam Tamizą się hydraulizują? :lol: I chłopak nie ma innego wyjścia tylko zakasać rękawki.

Chooper, zrób sobie z tego, co będziesz umiał sam sobie o 12 w nocy naprawić, gdyby nagle była jakaś awaria, albo żeby nawet najmniej zdolna z osób w domu mogła naprawić (chociaż to chyba na jedno wychodzi :lol: ).
Ja mam w domku od 10 lat system z CPCV - dawnego NIBCO - tak, tak takiego z supermarketów - i nie narzekam. A całą instalację zrobiłem sobie sam, w 2 dni.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 24-07-2007, 13:37   

Dobra panowie czas skończyć tę dyskusję i powiedzieć coś fachowego:
1.Można dawać miedź jak i plastik z takim samym powodzeniem i nic to nie zmienia w kształcie instalacji.
2.Miedzi nie chowamy w peszel tak jak i plastiku i też jej nie łączymy bo jest tak jak plastik z węża prawie w dowolnej ilości metrów (śr.16mm)
3.Zaletą miedzi jest to że jej zewnętrzna średnica jest mniejsza niż plastiku a w takich sytuacjach jak wspomniana wyżej to jest ważne (cienka warstwa wylewki)
4.Dawanie ogrzewania podłogowego bez izolacji cieplnej od spodu mija się z celem a przynajmniej z naszą kasą
5.Do ograniczenia temperatury zasilania na instalacje podłogowe służy zawór trójdrogowy który jest swoistego rodzaju mieszaczem z zabezpieczeniem termicznym i nie pości temp. wyższej na podłogę niż np. 48st.C
6.Co do samej temperatury to przy piecach gazowych jeżeli kogoś nie stać to może sobie darować wspomniany zawór (koszt ok. 500żł, dodatkowo pompka do obiegu podłogowego ok.350zł, daje to profesionajny zespół sterujący dio istniejących instalacji) pod warunkiem iż nie ma wyższej temp. na piecu jak 60stC (przy założeniu że pętla ogrzewania jest rozłożona przynajmniej 30mm pod wierzchnią powierzchnią płytek).
7.Co do korodowania to też bym nie przesadzał w cemencie i w piasku raczej nie ma związków aktywnych dla miedzi a nawet jak są to przypuszczalnie nie skoroduje za naszego życia tego jeszcze nikt nie sprawdził przynajmniej ja nie słyszałem
8.Z kamieniem też bym nie przesadzał bo obieg jest praktycznie zamknięty choć wspólny dla obiegu grzejnikowego (dolewamy ok. 5 litrów rocznie to w takiej ilości zawartość kamienia jest znikoma i odłoży się nie na płaszczyżnie rórek tylko raczej w zagłębieniach grzejników)
9.Samo korodowanie miedzi może wystąpić w połączeniu miedzi i grzejników aluminiowych które nie są zabezpieczone (emaliowane od środka ) dla instalacji miedzianych

JAk o czymś zapomniałem to przepraszam.

Rób podłogowe i będziesz zadowolony, masz problem tylko z izolacja spodnią ale to twoja kasa.
Ja mam w całym domu z wyjatkiem garażu i nie zamienie na nic innego.
Jak potrzebujesz jeszcze rady to wal odpowiem na wszystkie pytania.

A właśnie kiedys była dyskusja na temat Solarów i padło stwierdzenie że zwróca sie po 2-6 latach, jak zwykle powiało wielkim optymizmem bo z wyliczeń wychodzi czas zwrotu ok.20 lat ale nie moja kasa nie mój biznes.

Chooper co do wymiany pionów to są różne szkoły dobry jest plastik i miedź zakleży na co kogo stać, miedź ma mniejsze średnice ale trzeba uważać na to jakie grzejniki zastrosujesz (blaszane np. PURMO do każdej instalacji aluminiowe pod miedź muszą być emaliowane w środku do plastiku idzie wszystko)
Pękanie to tylko wina majstra i wadliwego zgrzewu ale podczas lutowania miedzi też to występuje.
Miedź jest ok.20-35% droższa w zależności w jakich średnicach się poruszamy
Co do plastiku to jeżeli zgrzewany to tylko EKO-PLASTYK dobre kształtki które trzymają wymiar nie żadna podróba, jeżeli tłoczony ciśnieniowo to jak kto woli.
A piony w plastiku powinny być z wkładką stabilizacyjna bo będa sie wyginać od ciepła i brzydko wygląda chyba że jest w ścianie ale i wtedy powinna być stabilizacja przynajmniej z otulinay aby rórka mogła pracowac w ścianie, w przypadku miedzi miedź potrzebuje mniej haków na ściany.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-08-2007, 11:02   

arekp napisał/a:
Miedz jak pisalem jest cholernie droga w porownaniu do plastikow i nalezy pamietac o tym, ze bedzie do wymiany szybciej niz plastik.
Zdaje się że się pomyliłeś.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 23-08-2007, 11:39   

Jak to mówią w sklepach :
Plastik - 50 lat gwarancji
Miedź - dożywotni

A koszty faktycznie nie są aż tak różne.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 13:19   

Podniosę temat budowlany... Czy ktoś ma przydomowy zbiornik na propan-butan i może się podzielić wrażeniami z eksploatacji? Zaznaczam: propan-butan, a nie propan. Różnica jest taka, że butan implikuje zakopanie zbiornika ze względu na to, że poniżej zera stopni przestaje parować. Ciekaw jestem jak to się sprawuje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.