 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:20 |
Napęd na cztery koła |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-04-2019, 23:18
|
|
|
audi ma haldexa - szwedzki wymysł, tył dołączany po uślizgu przodu - wg mnie do pełnego AWD haldex nie ma żadnego startu, ale to tylko moja opinia...
tak wygląda w praktyce, film z rosji, ale moja siostra miał q7 i wiem jak jest
https://www.youtube.com/watch?v=Hzcuc4ErBzg |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 21-04-2019, 23:01
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
audi ma haldexa - szwedzki wymysł, tył dołączany po uślizgu przodu - wg mnie do pełnego AWD haldex nie ma żadnego startu |
Ja pisałem o porównaniu quattro z napędem z O1 a nie o jakimś pseudo awd z haldexem tak ku sprostowaniu miałem a6 c5 z prawdziwym napędem quattro a nie z haldexem jak to się robi teraz z dołączanym napędem proponuję zgłębić temat quattro - prawdziwego quttro z audi - nie tego z haldexem bo to półśrodek
Krzyzak napisał/a: | moja siostra miał q7 i wiem jak jest |
Moja nie miała ale miałem ja jak pisałem i używałem intensywnie - ten napęd jest dopracowany lepiej niż w O1 bo jak jedno koło w Turbiaczu straciło przyczepność to było po zabawie a w audicy mimo takiej samej sytuacji auto się wygrzebało... |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2019, 00:14
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | audi ma haldexa - szwedzki wymysł, tył dołączany po uślizgu przodu - wg mnie do pełnego AWD haldex nie ma żadnego startu, | Modele poniżej A4/Q5 mają haldexa. I od trzeciej generacji nie jest to napęd dołączany po uślizgu przodu, a "wyprzedzający" ten uślizg (jak skutecznie - zależy od indywidualnego softu danych producentów, modeli etc).
staszq2 napisał/a: | jak jedno koło w Turbiaczu straciło przyczepność to było po zabawie a w audicy mimo takiej samej sytuacji auto się wygrzebało | To może świadczyć tylko o uszkodzeniu lub jakiejś niesprawności Twojego OI. W takiej sytuacji jest dokładnie odwrotnie, z definicji - sprawne VCU sklei się na tyle, by wyciągnąć auto drugą osią, a torsen klęknie (jeśli jedna strona ma prawie zerową przyczepność). Jeśli torsen wyciągał, to albo ingerowała elektronika (jeśli była w C5) albo jednak jakaś przyczepność była.
Tak przy okazji - to "prawdziwe" Quattro można znaleźć np. w obecnej generacji L200 czy w Pajero na tylnej osi. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 22-04-2019, 11:19
|
|
|
vavoom napisał/a: | To może świadczyć tylko o uszkodzeniu lub jakiejś niesprawności Twojego OI. W takiej sytuacji jest dokładnie odwrotnie, z definicji - sprawne VCU sklei się na tyle, by wyciągnąć auto drugą osią, a torsen klęknie (jeśli jedna strona ma prawie zerową przyczepność). Jeśli torsen wyciągał, to albo ingerowała elektronika (jeśli była w C5) albo jednak jakaś przyczepność była. |
Przeceniasz możliwości tego napędu gdyby była szpera lub blokada mostu to by się wygrzebał a jak nie ma tego lub tego to jest dupa. Lancer EVO by się wygrzebał bo ma szpere na tylnej osi. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2019, 11:24
|
|
|
Chyba nie doczytałeś posta kolegi @staszq2 - napisał "jak jedno koło w Turbiaczu straciło przyczepność to było po zabawie". Tak może się stać tylko w przypadku trzech otwartych dyfrów, czyli w przypadku OI - niesprawnego centralnego dyfra. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 22-04-2019, 21:39
|
|
|
vavoom napisał/a: | To może świadczyć tylko o uszkodzeniu lub jakiejś niesprawności Twojego OI |
Ale ja mam pecha, miałem 6 Outlanderów 4x4 i każdy miał niesprawny napęd ... buhahaha
Ludzie weźcie potestujcie Outki pierwszej generacji i dajcie znać, ja nie wierzę w to, że we wszystkich 6 egzemplarzach miałem zepsute napędy |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2019, 22:10
|
|
|
Jeżeli twierdzisz, że we wszystkich sześciu przypadkach brak przyczepności jednego koła kończył zabawę, to albo rzeczywiście miałeś pecha i wszystkie były uszkodzone (w co wątpię), albo po prostu wypisujesz bzdury i żaden śmiech tu nie pomoże.
Tu masz test i przykład sprawnego działania centralnego dyfra w OI, i to w przypadku braku przyczepności całej osi, a nie tylko jednego koła:
https://youtu.be/V3ZdRsLQGmI |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 23-04-2019, 08:37
|
|
|
staszq2 napisał/a: | Ale ja mam pecha, miałem 6 Outlanderów 4x4 i każdy miał niesprawny napęd ... buhahaha |
Nie miałeś pecha to jest norma w napędzie w Outku. ON NIE MA BLOKADY MOSTÓW, NIE POSIADA SZPERY |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-04-2019, 12:22
|
|
|
@desti, a do czego Ci potrzebna blokada mostów w przypadku braku przyczepności JEDNEGO koła? |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-04-2019, 12:30
|
|
|
vavoom napisał/a: | @desti, a do czego Ci potrzebna blokada mostów w przypadku braku przyczepności JEDNEGO koła? |
Jeśli były całkiem otwarte układy to był problem. A na filmiku widać, że centralne szperowanie wiskotyczne działa bardzo ładnie.
staszq2 napisał/a: | Ale ja mam pecha, miałem 6 Outlanderów 4x4 i każdy miał niesprawny napęd ... buhahaha |
Może jednak to nie było jedno koło tylko "kołyska" i wtedy bez jakiegoś mechanizmu blokujące przednią lub tylną oś lub pomocy ESP nie pojedziesz. I to jest ogólnie problem tego typu napędów. Wystarczy przejechać przez jakiś mały rów pod górę żeby odciążyć koła po przekątnej i tutaj 4x4 niewiele zmienia względem ośki bo i tak radośnie kręci kołami.
[ Dodano: 23-04-2019, 12:36 ]
vavoom napisał/a: | a torsen klęknie (jeśli jedna strona ma prawie zerową przyczepność). |
Ale tylko w przypadku tylnej osi (nawet były takie filmiki propagandowe)... Jak przednie nie ma przyczepności to działa. |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 23-04-2019, 14:46
|
|
|
krzychu napisał/a: | Może jednak to nie było jedno koło tylko "kołyska" |
Przejazd przez rów, auto śmiesznie ustawione i jak dla mnie to jedno koło w górze i lipa, może i po przekątnej też, czyli ta "kołyska" pewnie miała miejsce chodź dla mnie to było ewidentnie jedno koło w górze a trasa zawsze ta sama bo nad San w mokre dni żeby pobawić się po błocie |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-04-2019, 15:18
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ale tylko w przypadku tylnej osi (nawet były takie filmiki propagandowe)... Jak przednie nie ma przyczepności to działa. | Nie ma to żadnego znaczenia, bez elektronicznych wspomagaczy nie da rady. Co prawda od T3 rozdział momentu to 40:60, ale tak czy inaczej - zero razy cokolwiek zawsze da zero, a tak działa torsen.
staszq2 napisał/a: | może i po przekątnej też, czyli ta "kołyska" pewnie miała miejsce chodź dla mnie to było ewidentnie jedno koło w górze | No to się zdecyduj, bo to zasadnicza różnica, czy jedno koło czy po jednym kole na osi. W tym drugim przypadku Quattro z C5 też nic nie zdziała bez EDL. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
turbot
Nowy Forumowicz O1T
Auto: Outlander I Turbo, 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2019 Posty: 20 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 19-11-2019, 23:59
|
|
|
Cześć, chciałbym odświeżyć temat, bo ktoś tu chyba namieszał, albo ja już zgłupiałem
Według instrukcji serwisowej (z działu download), na stronie 22B-53 jest schemat centralnego dyferencjału. Jest to zwyczajny dyferencjał otwarty, i nie widzę żadnej wzmianki o torsenie, sprzęgle wiskotycznym czy innym patencie, który miałby zapobiegać utracie momentu
W związku z tym, czy ktoś potrafi wyjaśnić skąd miałoby wziąć się takie działanie, jak na tym nagraniu: https://www.youtube.com/watch?v=V3ZdRsLQGmI
Niestety nie posiadam rolek, i akurat nie mam teraz pod ręką auta ani nawet instrukcji użytkownika żeby to osobiście sprawdzić
Czy ktoś z Was testował jak to w praktyce jest? Teoretycznie, jeśli wszystkie 3 dyfry są otwarte, to wystarczy jedno koło w powietrzu, żeby stracić moment na wszystkich...
Problem jest też taki, że jak odciąży się jedno koło, to po przekątnej też traci kontakt, bo auto jest w miarę wyważone. Kiedyś tak zawisłem, i nie dałem rady ruszyć, bo oba koła po przekątnej były w powietrzu, a nie miałem nikogo kto mógłby dociążyć choć myślę, że dociążenie też by nic nie pomogło. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
turbot
Nowy Forumowicz O1T
Auto: Outlander I Turbo, 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2019 Posty: 20 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 21-11-2019, 22:11
|
|
|
Noo, teraz wszystko jest jasne. Nie potrafiłem rozszyfrować tamtego schematu, a tu na potwierdzenie jest też oficjalne info. Dzięki
W takim razie pełne dociążenie jednej osi załatwiłoby problem, dobrze wiedzieć. Dałbym "pomógł", ale jeszcze nie mogę |
|
|
|
 |
|
|