Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A] Przegląd , końcówka drążka i zbieżność.
Autor Wiadomość
allias
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 11:04   

akbi napisał/a:
romek555 napisał/a:
nie wiem skąd koledzy mają takie teorie, że nie da się w home-garażu ustawić zbieżności

noo .. ja też uważam, że się da to ustawić w garażu za pomocą sznurka ...tylko wówczas czasem potrafią występować skutki uboczne typu podsterowność, nadsterowność (zwłaszcza na śliskiej nawierzchni)...w zależności od ustawienia tej "zbieżności"

To jest Wasze/Nasze bezpieczeństwo ... lepiej jechać na "komputer" i wydać te 40/60zł


+1 Tu sie zgodze. Lepiej pojechac i zaplacic a jak ustawiasz kola na rozbieznosc to ustawiasz to zle. Ale to jest twoja sprawa. Przy rozbieznosci w przdnim napedzie gdzie jest negatywy kat nachylenia kol, mozesz sie spodziewac bardzo kiepskiej sterownosci i scierania opon na wewnwtrzach, ale to twoja sprawa.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2007, 11:43   

Spoko allias, akurat tu romek555 ma rację. Przy ustawianiu zbieżność jest dopuszczalna minimalna rozbieżność ... wszystko wg konkretnych parametrów podanych przez producenta dla danego modelu auta
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 13:30   

Macie racje chlopaki, lepiej wydac 50zl i nie miec pozniej problemow. Mam jeszcze jedno pytanie i moze odbiegam troche od tematu ale dotyczy zbieznosci. Czy zle ustawiona zbieznosc ma wplyw na nierownomierne scieranie sie tylnych opon??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-11-2007, 13:44   

SlaVkoEg napisał/a:
Czy zle ustawiona zbieznosc ma wplyw na nierownomierne scieranie sie tylnych opon??
Oczywiście, że tak. Bo w Colcie CAO ustawia się osobno zbieżność kół tylnych, gdyż jest to zawieszenie wielowahaczowe typu multi-link.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 14:34   

ok dzieki bo wlasnie z tylu cos mi nierowno sie wycieraja :( Tak myslalem ze zbieznosc ma na to wplyw ale niezaszkodzilo sie upewnic.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2007, 15:01   

SlaVkoEg, najlepiej w takim przypadku wybierz się na sprawdzenie pełnej geometrii ... co prawda to 2 razy wyższe koszty (w Gdańsku ok 120zł) ale raz na jakiś czas warto
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-11-2007, 20:47   

akbi napisał/a:
najlepiej w takim przypadku wybierz się na sprawdzenie pełnej geometrii
Nawet jak będzie nie taka jak ma być to mu jej nie ustawią, prawda?
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2007, 12:32   

Hugo napisał/a:
akbi napisał/a:
najlepiej w takim przypadku wybierz się na sprawdzenie pełnej geometrii
Nawet jak będzie nie taka jak ma być to mu jej nie ustawią, prawda?

co masz na mysli, bo nie bardzo rozumiem :(
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-11-2007, 12:51   

Nie wiem jak z tyłu, ale z przodu kątów nie da się wyregulować.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 13:59   

Czyli nic mi z tym nie zrobia??
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 24-11-2007, 23:36   

co do słuszności jazdy na stację i ustawianie na przyżądach, to nie mam wątpliwości, że są lepsze od garażowych sposobów, pod warunkiem, że ustawiający sprawdzi czy nie ma gdzieś luzów, itp.
tyle tylko, że pytanie dotyczyło możliwości ustawienia (sprawdzenia) zbieżności garażowym sposobem - no i nadal uważam, że się da, ale że lepiej jest to zrobić profesjonalnym sprzętem to nie mam wątpliwości, pod warunkiem, że obsługujący dorówna profesją sprzętowi ;)
życzę bezpiecznej drogi i stabilnego toru jazdy
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 13:35   

romek555 napisał/a:
nadal uważam, że się da


Wszystko sie da zrobic :D
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 20:31   

Wszystko sie da... kwestia czy warto? Jesli placisz duze pieniadze za opony co maja wytrzymac duzo kilometrow to warto zrobic dobrze, ale to kazdy wedle wlasnych opinii.

Jesli chodzi o katy... Jesli amortyzator jest mocowany za pomoca dwoch srub do "spindle" (sorki ale nie pamietam polskiego odpowiednika - pomocy :oops: ) to wtedy zawsze jest mozliwosc regulowania katu pochylenia... i niepowinien byc wiekszy niz -0.5 st Mniejszy kat powoduje wieksza szanse scierania sie opon i tym samym gorsza przyczepnosc. Jesli ktos ustawia negatywne katy pochylenia gdzie teoretycznie wieksza czesc wewnatrz opon styka sie z droga to bez sensu jest ustawianie rozbieznosc bo tym samym powiekszasz scieranie wewnatrznej czesci opon.

Jesli natomiast ustawisz na zbiezny kat (np 1/8 cala roznicy pomiedzy tylem a przodem opony) to kompensujesz negatywny kat i powodujesz ze opony scieraja sie rownomiernie a co za tym idzie masz lepsza przyczepnosc i trakcje rowniez na zakretach...
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 22:17   

allias napisał/a:
Wszystko sie da... kwestia czy warto?


No i wlasnie o to chodzi ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-11-2007, 10:48   

allias napisał/a:
Jesli amortyzator jest mocowany za pomoca dwoch srub do "spindle" (sorki ale nie pamietam polskiego odpowiednika - pomocy ) to wtedy zawsze jest mozliwosc regulowania katu pochylenia
Tak jest w Colcie i niestety nie ma regulacji. Chyba, że rozpiłujesz otwory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.