[C51A] Przegląd , końcówka drążka i zbieżność. |
Autor |
Wiadomość |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2007, 11:04
|
|
|
akbi napisał/a: | romek555 napisał/a: | nie wiem skąd koledzy mają takie teorie, że nie da się w home-garażu ustawić zbieżności |
noo .. ja też uważam, że się da to ustawić w garażu za pomocą sznurka ...tylko wówczas czasem potrafią występować skutki uboczne typu podsterowność, nadsterowność (zwłaszcza na śliskiej nawierzchni)...w zależności od ustawienia tej "zbieżności"
To jest Wasze/Nasze bezpieczeństwo ... lepiej jechać na "komputer" i wydać te 40/60zł |
+1 Tu sie zgodze. Lepiej pojechac i zaplacic a jak ustawiasz kola na rozbieznosc to ustawiasz to zle. Ale to jest twoja sprawa. Przy rozbieznosci w przdnim napedzie gdzie jest negatywy kat nachylenia kol, mozesz sie spodziewac bardzo kiepskiej sterownosci i scierania opon na wewnwtrzach, ale to twoja sprawa. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2007, 13:30
|
|
|
Macie racje chlopaki, lepiej wydac 50zl i nie miec pozniej problemow. Mam jeszcze jedno pytanie i moze odbiegam troche od tematu ale dotyczy zbieznosci. Czy zle ustawiona zbieznosc ma wplyw na nierownomierne scieranie sie tylnych opon?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-11-2007, 13:44
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | Czy zle ustawiona zbieznosc ma wplyw na nierownomierne scieranie sie tylnych opon?? | Oczywiście, że tak. Bo w Colcie CAO ustawia się osobno zbieżność kół tylnych, gdyż jest to zawieszenie wielowahaczowe typu multi-link. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2007, 14:34
|
|
|
ok dzieki bo wlasnie z tylu cos mi nierowno sie wycieraja Tak myslalem ze zbieznosc ma na to wplyw ale niezaszkodzilo sie upewnic. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-11-2007, 20:47
|
|
|
akbi napisał/a: | najlepiej w takim przypadku wybierz się na sprawdzenie pełnej geometrii | Nawet jak będzie nie taka jak ma być to mu jej nie ustawią, prawda? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-11-2007, 12:51
|
|
|
Nie wiem jak z tyłu, ale z przodu kątów nie da się wyregulować. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2007, 13:59
|
|
|
Czyli nic mi z tym nie zrobia?? |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 24-11-2007, 23:36
|
|
|
co do słuszności jazdy na stację i ustawianie na przyżądach, to nie mam wątpliwości, że są lepsze od garażowych sposobów, pod warunkiem, że ustawiający sprawdzi czy nie ma gdzieś luzów, itp.
tyle tylko, że pytanie dotyczyło możliwości ustawienia (sprawdzenia) zbieżności garażowym sposobem - no i nadal uważam, że się da, ale że lepiej jest to zrobić profesjonalnym sprzętem to nie mam wątpliwości, pod warunkiem, że obsługujący dorówna profesją sprzętowi
życzę bezpiecznej drogi i stabilnego toru jazdy |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 13:35
|
|
|
romek555 napisał/a: | nadal uważam, że się da |
Wszystko sie da zrobic |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 20:31
|
|
|
Wszystko sie da... kwestia czy warto? Jesli placisz duze pieniadze za opony co maja wytrzymac duzo kilometrow to warto zrobic dobrze, ale to kazdy wedle wlasnych opinii.
Jesli chodzi o katy... Jesli amortyzator jest mocowany za pomoca dwoch srub do "spindle" (sorki ale nie pamietam polskiego odpowiednika - pomocy ) to wtedy zawsze jest mozliwosc regulowania katu pochylenia... i niepowinien byc wiekszy niz -0.5 st Mniejszy kat powoduje wieksza szanse scierania sie opon i tym samym gorsza przyczepnosc. Jesli ktos ustawia negatywne katy pochylenia gdzie teoretycznie wieksza czesc wewnatrz opon styka sie z droga to bez sensu jest ustawianie rozbieznosc bo tym samym powiekszasz scieranie wewnatrznej czesci opon.
Jesli natomiast ustawisz na zbiezny kat (np 1/8 cala roznicy pomiedzy tylem a przodem opony) to kompensujesz negatywny kat i powodujesz ze opony scieraja sie rownomiernie a co za tym idzie masz lepsza przyczepnosc i trakcje rowniez na zakretach... |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 22:17
|
|
|
allias napisał/a: | Wszystko sie da... kwestia czy warto? |
No i wlasnie o to chodzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-11-2007, 10:48
|
|
|
allias napisał/a: | Jesli amortyzator jest mocowany za pomoca dwoch srub do "spindle" (sorki ale nie pamietam polskiego odpowiednika - pomocy ) to wtedy zawsze jest mozliwosc regulowania katu pochylenia | Tak jest w Colcie i niestety nie ma regulacji. Chyba, że rozpiłujesz otwory. |
|
|
|
 |
|