[ALL] Olej do skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 25-10-2006, 16:48
|
|
|
ROMEL, jacy my jestesmy ostatnio zgodni. I dobrze...
Ja zawsze przystaje przy tanszych rozwiazaniach i sprawdzonych przezemnie dlatego zwracam uwage na koszty i czasami konsekwencje wyboru, /druga rzecz ze przebiegi i ekonomia mnie do tego sklaniaja/
hipol jest w trzech gradacjach letnia zimowa i uniwersalna/wielosezonowy/ - ja wybieram ta ostatnia
Wybor zawsze nalezy do Ciebie..... |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2006, 18:35
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Castrol TAF-X | czy mi się wydaje czy ja Ci go polecałem |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-10-2006, 20:00
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Wedlug mnie zastosowanie fulsyntetyka w skrzyni moze miec sens jedynie gdy bym musial przy -30 C uciekac ale wtedy trzeba pamietac ze samochod to nie tylko skrzynia biegow |
doradzając syntetyk kierowałem się:
- swoim doświadczeniem z tymi olejami
- zaleceniami producenta |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 25-10-2006, 22:04
|
|
|
Tak.. Tak...
I się sprawdza jak narazie .... poza tym wyczytałem w zaleceniach producenta - MMC...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2006, 00:28
|
|
|
wojmi1, hmmm...
Ja nie mam dostępu do danych jakie Ty masz.
Mało znam się na samochodach wogóle.
Głównie znam się na moim starym kiblowatym i jeszcze nie naprawionym Miśku teoretycznie a nawet wirtualnie ale...
Silnik - od przebiegu około 100000km tylko syntetyk - efekt to między innymi czyściutki w środku silniczek i brak mierzalnych śrubą mikrometryczną oznak zużycia czegokolwiek. Obecny przebieg to około 312000km.
Skrzynia - syntetyk FULL - brak jakichkolwiek oznak zuzycia skrzyni.
Może chucham na zimne ale wiesz co
Jakoś mi to nie przeszkadza. HIPOL pamiętam - maluch odpalać nie chciał jak sprzęgła nie wcisnąłem na 25 stopniowym mrozie ( w silniku był syntetyk) i silnik oleju nie brał (~200ml na 10000km przy przebiegu około 100000km ) |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 26-10-2006, 01:05
|
|
|
Hipola raczej nie polecam. Miałem kiedyś w astrze i wytrzymałem z tym tydzień. Biegi ciężko chodziły zanim się rozgrzał, Zwłaszcza 2 hoć to to w astrze normalne. Po wymianie na syntetyk troche lepiej. W galu mam Mobil1 75W-90 Przy redukcjach przy dynamicznej jeździe też pojawiają się zgrzyty . Chyba umierają synchronizatory, jak go kupiłem było ok. zwłaszcza 3 i 4 bieg.
Jak jeżdżę metodą starych kierowców (przy redukcjach podwójne wysprzęglanie z przegazówką) to jest ok. |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-10-2006, 07:53
|
|
|
Mi mechanik po wymianie uszczelniacza wałka sprzęgłowego wlał do skrzyni Hipol. Na nieszczęście było to późną jesienią i jeździłem tak całą zimę. Tragedia. Na zimnym wrzucenie dwójki graniczyło z cudem (dwoma rękoma). Reszta biegów też szła opornie. Po puszczeniu sprzęgła na luzie obroty spadały o 300 niżej a auto ruszało do przodu. Czasem musiałem nawet przyhamować . Tak ciężko kręciła się skrzynia. Na rozgrzanej było w miarę OK. Na wiosnę zmieniłem olej na ELF TRANSELF 80W-90 GL-4 półsyntetyk. Załatwiał mi go kolega z Orlenowskiej hurtowni i mówił, że taki zalecają w katalogu do Colta. Efekt: skrzynia chodzi o niebo lepiej, ale niestety nie do końca dobrze. Na zimnym ciężko wchodzi "dwójka" i wbicie "jedynki" gdy auto się trochę toczy też nie jest proste. Jak widzę Wy polecacie 75W-90 i chyba będę musiał pomyśleć o zmianie na taki. |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 26-10-2006, 09:20
|
|
|
no to chyba bede raczej kupował jakis full-syntetyk
mi w moim colcie dwójka i trójka czasami chodzi z małym jakby zgrzytaniem.
jedynka to zalezy kiedy,czasami wchodzi dobrze a zcasami nie moge jej wrzucic jakby sie cos tam blokowalo.
moze jak wymienie olej to bedzie lepie chodzilo.
mam nadzieje ze to pomoze bo jak nie to chyba beda synchronizatory to wymiany
oby tylko nie to bo bedzie zalamka :)
pozdawiam i dziekuje za opinie na temat olejów do skrzyni |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 26-10-2006, 09:20
|
|
|
Hugo - pamiętaj o tym że wymiana oleju na inny może nie załatwić u Ciebie sprawy - jazda na Hipolu mogła zabić synchronizatory,,... sam pisałes że dwoma rękoma bieg wbijałeś... więc tą siłę którą używałeś to właśnie na synchronizator - aby wywołać dostateczne tarcie i zrównanie obrotów wałków w skrzyni...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-10-2006, 09:35
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Hugo - pamiętaj o tym że wymiana oleju na inny może nie załatwić u Ciebie sprawy - jazda na Hipolu mogła zabić synchronizatory,,... sam pisałes że dwoma rękoma bieg wbijałeś... więc tą siłę którą używałeś to właśnie na synchronizator - aby wywołać dostateczne tarcie i zrównanie obrotów wałków w skrzyni... |
Myślisz, że nie warto już zmieniać na 75W-90 lub 75W-85W?
Na tym co teraz jeżdżę po przejechaniu ok. 5 km biegi wchodzą tak średnio dobrze. Na zimnym "dwójka" dalej się "zapiera".
A w ogóle co sądzisz o tym: wybita poduszka silnika przy chłodnicy może być powodem problemów z wrzuceniem biegów (konkretnie 1 i 2)? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-10-2006, 12:13
|
|
|
Dobra Dobra umnie nie narzekam na klopoty przy zmianie biegow przy minus 25 i akurat zurzycia synchronizatorow ani lozysk- nie potwierdzam |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 26-10-2006, 12:47
|
|
|
hm... Wojmi - a może Ty jakąś inna skrzynie biegów ząłożyłeś...??? bo byłbyś wyjątkiem, lub masz bardzo silną prawą rękę i nie odczuwasz oporów...
Na poważnie... gęstość oleju ma bezpośredni wpływ na pracę skrzyni biegów - jak i w samej eksploatacji tak i w trwałości...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-10-2006, 13:49
|
|
|
OK zgadzam sie . Tylko najwazniejsze jest aby ten olej byl w skrzyni i byl kontrolowany |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 02-11-2006, 19:09
|
|
|
sciagnełem według wskazówek wichury1 ale niewiem jak to odtworzycm jest pełno ikon i nie da sie nic z tym zrobic
pozdro |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2006, 08:13
|
|
|
Adobe Acrobat Reader sobie ściągnij |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|