[Carisma] Czujniki parkowania |
Autor |
Wiadomość |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-05-2009, 11:56
|
|
|
Ja zamontowałem sobie przed wczoraj STI-ga koszt 99zł, 4-ry czujki + wyświetlacz jak na razie za wiele doświadczeń nie mam, ale działa tak jak mówili
PS w papierowej instrukcji czujka A miała lecieć od lewej strony, a na obudowie centralki oznaczyli że idzie od prawej, poprawna jest wersja papierowa, inaczej przeszkoda po lewej stronie będzie pokazywana na wyświetlaczu jakby była z prawej |
|
|
|
 |
arekb
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 63 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:35
|
|
|
Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł. Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze. ( widzialem jak gostek kiedys mial w primerce dziure w zderzaku , bo patrzył tylko na fabryczna kamerkei ....) i Słucham jak pika... tylko trzeba oczywiscie z głową cofac, bo czujniki duzo pomagaja, ale myslenia nie zastąpia.
Podsumowujac: koszt 80pln, montaz 2 godzinki na spokojnie i powoli. beeper umiesciłem pod maskownica obok tylnego głosnika. Jakby co sluze porada |
|
|
|
 |
Sebek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 2002 Eleg Autm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 58 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 24-05-2009, 13:19
|
|
|
arekb napisał/a: | Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł. Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze. ( widzialem jak gostek kiedys mial w primerce dziure w zderzaku , bo patrzył tylko na fabryczna kamerkei ....) i Słucham jak pika... tylko trzeba oczywiscie z głową cofac, bo czujniki duzo pomagaja, ale myslenia nie zastąpia.
Podsumowujac: koszt 80pln, montaz 2 godzinki na spokojnie i powoli. beeper umiesciłem pod maskownica obok tylnego głosnika. Jakby co sluze porada |
A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył?
Bo z tego co czytam to wszyscy montują jedynie z tyłu. |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-05-2009, 13:33
|
|
|
Sebek napisał/a: | A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył? |
Jasne, że tak.
Większość montowanych czujników z tyłu jest z powodu ograniczonej widoczności.
Jedynym utrudnieniem może być sytuacja w przypadku bardzo "ciasnego" parkowania z czujnikami zamontowanymi z przodu i z tyłu. Może wówczas dojść do sytuacji, że jedne i drugie będą sygnalizować przeszkodę w tym samym czasie.
pozdr |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-05-2009, 14:58
|
|
|
arekb napisał/a: | Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze |
po tym co napisałeś próbowałem tylko na biper, ale on już przy 40cm wyje ciągle, za 20 zł różnicy nie zamienił bym się na mój wyświetlacz, precyzyjne podawanie odległości na wyświetlaczu co 10cm umożliwia mi wykręcania na 3 w każdej najciaśniejszej dziurze
Sebek napisał/a: | A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył?
Bo z tego co czytam to wszyscy montują jedynie z tyłu. |
w stig-u taki zestaw kosztuje 159zł, ale do czego służą czujki z przodu |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 21:04
|
|
|
Ja mam zainstalowane GoldenEye ośmiosensorowe, z wyświetlaczem w lusterku. I działają super.
mpoplaw napisał/a: | le do czego służą czujki z przodu |
Ja mam żonę, i ona dopiero wie do czego służą przednie .
A na serio - naprawdę jak już są i przednie, to używa się je często...co nie zmienia faktu, że tylne używa się znacznie częściej.
Więc wg mnie, jeśli samochodem ma też jeździć kobieta - polecam 8 sensorów (nie ujmując oczywiście umiejętności w jeżdżeniu samochodem płci pięknej).
Pozdrawiam Mitsumaniaczki |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-07-2009, 11:20
|
|
|
już wiem do czego służą czujki z przodu, są to wspomagacze dla osób prezydenckiego wzrostu, okazuje się że w cari dla takich osób widok do przodu jest równie zagmatwany jak do tyłu
PS moje czujki działają tak dobrze że przestałem nawet patrzeć do tyłu, sygnalizują nawet jak nagle przechodzień mi wyskoczy z tyłu |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2009, 15:12
|
|
|
dziwne ze tak ufasz czujnikom, kiedys moga zawiesc i bedziesz mial tyl do klepania, albo zrobisz komus krzywde |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2010, 11:25
|
|
|
Zanim zamontujecie czujniki proponuję sprawdzić jakie napięcie idzie na lampy wsteczne, a jakiego wymagaja czujniki. (kostka pod lewym siedzeniem)
W mojej Cari było to 10,1v u kolegi 9,74v.
Moje czujniki niestety działaja kapryśnie właśnie przez zbyt niskie napięcie. Przy podaniu im 12v z zewnetrznego aku działają rewelacyjnie i mierzą do 2m podczas gdy podpiete pod autko od 1-0,75m... A czasem wcale.
Moje niestety mają zakres tolerancji 12-14v, kolegi 9-12v i działaja doskonale.
Taka przestroga |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-08-2010, 20:28
|
|
|
z tym napięciem to dziwne bo wydawało mi się że 12v jest instalacja w samochodzie |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 18-08-2010, 20:59
|
|
|
czasem gdzies ucieka na przewodach napiecie, powinno byc 12v i tyle |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2010, 19:59
|
|
|
Proponuje zmierzyć Ja testowałem na Cari GDI "01, Cari 1,8 "97 , Corolla Wagon "03 i Mercedes E320 "00.
Z tych autek tylko merc miał 11,92v |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-2010, 06:50
|
|
|
nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napięciem
przecież nikt nigdy nie będzie cofał na samym akumulatorze, biegu wstecznego używa się z definicji na pracującym silniku, a wtedy mamy tez pracujący alternator i napięcie samochodowej instalacji przynajmniej 13,5V
spadek napięcia poniżej 10V oznacza praktyczną śmierć dla akumulatora, albo mierzenie napięcia za jakimś dużym włączonym odbiornikiem prądu który ma dużą rezystancję i daje złudne wyniki
PS kiedyś w starym oplu miałem od alternatora 13,2V i problemy z akumulatorem, po zmianie szczotek węglowych i paska klinowego wróciło do normy czyli 13,8V |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-08-2010, 15:36
|
|
|
Wszystko się zgadza i mimo że na aku just ponad 14v to na lampy wraz idzie znacznie mniej |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-08-2010, 17:37
|
|
|
sprawdziłem u siebie, na włączonym silniku na tylnych lampach cofania miałem 12,21V
może u was styki zaśniedziały i dają duży opór, więc taki relatywnie duży spadek napięcia |
|
|
|
 |
|