[Carisma] FAQ bezpieczniki, przekaźniki |
Autor |
Wiadomość |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 21-04-2009, 22:53
|
|
|
Dejwid a co jest bardziej prawdopodobne że po zwarciu poszedł przekaznik od centralnego czy coś w ECU? bo nie hula w żaden sposób centralny a bezpieczniki ok |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 21-04-2009, 22:56
|
|
|
Chooper
Hmmm w instrukcji jest napisane ze to Door Lock ECU a nie Door Lock relay. o konsoli srodkowej nic tam nie jest napisane a przynajmniej aby cos sie tam znajdowalo.
a w bagazniku to tylko jak masz fabryczny system antywłamaniowy
po za tym nawet na schemacie nie wyglada jak zwykly przekaznik (tranzystory)
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-04-2009, 19:14
|
|
|
dameone - a wiesz po co tam są cewki i tranzystory? po to by mniejszym prądem sterującym tranzystorem wysterować większy prąd z tranzystora na cewkę przekaźnika - to właśnie ten schemat który sam wkleiłeś - układ LOCK+CEWKA+TRANZYSTOR to przekaźniki. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 27-04-2009, 19:57
|
|
|
Tak ale nie jest to taki zwykły przekaznik wiec mozna smialo nazwac to ECU. A juz napewno nie ma zadnego ECU w konsoli srodkowej albo w bagazniku. W tym ostatnim to tylko jesli masz fabryczny moduł antywłamaniowy. Przynajmniej tako rzecze manual
Ehh powtórzyłem sie sorki zmeczenie po pracy
a po drugi skoro uwazacie ze to jest takie "zwykły" przekaznik to pewnie mozna go dostac w kazdym sklepie elektronicznym i jezeli chcesz go wymienic to pewnie nie musisz go kupowac/szukac po ASO czy szrotach. tak? |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-04-2009, 08:26
|
|
|
Załóżmy że to taki "zintegrowany" moduł. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
ktm.450
Nowy Forumowicz
Auto: l-400
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: Rabka
|
Wysłany: 04-05-2009, 20:59
|
|
|
jest mozliwosc ominiecia przekaznika jak tak to jak |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 04-05-2009, 21:11
|
|
|
ktm.450
Ominięcia w jakim celu. Tzn chcesz otwierać i zamykać drzwi jakimś innym/własnym układem?
Napewno musisz wtedy sterowac sygnałem o amplitudzie 12 volt.
Ten "zintegrowany moduł" ma za zadanie aby sterowac na przemian przepływ prądu. Tzn w momencie zamykania przez wyjscie 2 z modułu mamy + a wyjscie 4 to masa. Przy otwieraniu otrzymujemy odwrotne fazy na wyjsciach 2 i 4 |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-02-2010, 22:51
|
|
|
lotam napisał/a: | jak podłączę przyczepkę to się wszystko świeci jak na choince | jezeli w przyczepce swiatla sie swieca jak w choince, to albo masz gdzies brak masy, albo brakuje styków w gniezdzie/wtyczce, albo zle podpiete sa przewody gniazda/wtyczki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jaxan
Mitsumaniak

Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 256 Skąd: Rzeszów - Niechobrz
|
Wysłany: 16-02-2011, 18:39
|
|
|
maro's napisał/a: | gdzie znajdę bezpiecznik od zapalniczki i zegarka ? |
Do zapalniczki i zegarka są w komorze silnika. To są te 3 spięte - 10A w tej obwódce żółtej. Bodajże środkowy. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22-04-2011, 19:05
|
|
|
Ja mam problem z wyłączaniem silnika.
Zmieniałem antenkę z fabrycznej (automat) połamanej na nową też elektryczną. Zrobiło się małe zwarcie i wywaliło bezpiecznik pod maską od radia. Szybka wymiana bezpiecznika i radyjko gra, antenka chodzi (chociaż oryginalna miała 5 kabelków a nowa ma tylko 3) tylko zrobił się problem ze stacyjką.
Po uruchomieniu silnika przekręcam kluczyk w pozycji ACC aby go wyłączyć i nic silniczek dalej chodzi.
Nie wiem co mam robić. Bezpieczniki przejrzane wszystkie O.K. Niby wszystko działa, ale takie zjawisko niepokoi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 27-04-2011, 09:03
|
|
|
Miałem coś podobnego ze stacyjką w innym aucie. Problem był w tym że dołączony odbiornik podawał napięcie również na zawór odcinający paliwo. Najlepiej odłącz antenkę i sprawdź czy silnik się wyłącza. pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 27-04-2011, 19:08
|
|
|
O.K. zobaczę czy to coś pomoże. Na razie dzięki
Rozgrzebałem jeszcze raz antenkę odłączyłem kabelki i wszystko wróciło do normy. Połączyłem kable na nowo i jest ok.
Dzięki za podpowiedź. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Juro
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 22 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 05-03-2013, 21:53
|
|
|
Panowie, co z tą żółtą skrzyneczką z bezpiecznikami przy komorze silnika? Za Chiny nie mogę jej podnieść do góry, z obu stron od dołu skrzyneczkę hamują po 2 ząbki z każdej strony. Powinienem to po prostu podważyć śrubokrętem?
[ Dodano: 06-03-2013, 15:37 ]
Ok, udało mi się - trzeba mooocno podważyć śrubokrętem i nie bać się, że pęknie |
|
|
|
 |
Renix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-10-2013, 13:52
|
|
|
Mam idiotyczne pytanie.
Jak dostać się do bezpieczników w kabinie????
Wychodzi na to że trzeba zdemontować konsolę
To jakiś horror
Renix |
_________________ Pozdr.
Renix |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-10-2013, 17:59
|
|
|
Renix napisał/a: | Wychodzi na to że trzeba zdemontować konsolę |
Wystarczy się pewnie troszkę schylić . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|