Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nie wiem co sie dzieje!!!pomocy
Autor Wiadomość
Karolek_a
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2006, 11:37   

oj nie odkreca sie go w minute bo dostep do dolnej sruby jest srasznie ### jowy. no wlasnie mam teraz źle ustawiony i chetnie uslysze jak go poprawnie ustawić :) omomierz mam i umiejętności jakieś tam tez :) slucham podpowiedzi jak to cudo ustawic poprawnie :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2006, 12:33   

łamany wkrętak (w kształcie L) lub malutka grzechotka, wymienna końcówka jako krzyżak i można odkręcić dolną śrubkę nawet w 5 sekund (nie mówię o ustawianiu)
a ustawiasz tak, że przy włączonym zapłonie na ON między 1 a 3 pinem powinno być 0.5 V (trzeba wbić igły w przewody lub skorzystać z lap/palm-topa z oprogramowaniem)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-05-2006, 12:41   

Krzyzak napisał/a:
łamany wkrętak (w kształcie L) lub malutka grzechotka, wymienna końcówka jako krzyżak i można odkręcić dolną śrubkę nawet w 5 sekund (nie mówię o ustawianiu)
a ustawiasz tak, że przy włączonym zapłonie na ON między 1 a 3 pinem powinno być 0.5 V (trzeba wbić igły w przewody lub skorzystać z lap/palm-topa z oprogramowaniem)


Przerabiałem temat - dostęp do TPSa (konkretnie do dolnej śróbki) w 4g63 DOHC graniczy z absurdem - zeby go wyregulować, trzeba wykręcić przepustnice - innej opcji nie znam...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2006, 14:54   

Aaaa - dopiero zauważyłem, że chodzi o DOHC (zawsze biorę tylko posty nieczytane i nawet nie wiem z jakiego działu). W takim razie jak zwykle Bartek ma rację, a ja się przyznaję do niewiedzy - w DOHC jeszcze TPSa nie regulowałem.
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 17-05-2006, 04:54   

TO parwda trzeba zdjac przepustnice ( 7 minut z przerwa na papierosa) :) ) a dalej ustawia sie tak, najpierw morzemy sprawdzic ( tu sciagc jej nie potrzeba) czy nasz czujnik jest OK.potrzebne nam beda miernik z aligatorkami : TPS ma 4 piny ustawione ol parwej do lewej 4___2 1 . Mierzenie rzystancji polega na podlaczeniu (+) dp pinu 1 i (-) do 4. rezystancja wg. ksiazki serwisowej powinan wynosic 3500-6500 Ohmow. Ja jak sparwdzam to niczego ponizej 5000 Ohm nie biore. To jest rezystancja przy zamknietej przepustnicy.
dalej sparwdzanie TPS polega na podpieciu (+) na pin 2 i (-) na 4, teraz mozemy przesowac talerzem przepustnicy wskazowka omomierza powinna przesowac sie rownmiernie bez zadnych gwaltownych skokow i wachan. Przy zamknietym talerzu wskazania powinny zaczynac sie od 0.9 - 1.1 K Ohm do ok 5 k ohmow. Oczewiscie cala ta prodedure mozna sledzic na laptopie czy PDA jesli posiadamy odpowiedni program do dataloggowania , jednak dalej niezbedny bedzie omomierz by zamocowac parwidlowo TPS.W tym celu poluzowujemy dwie srobki ktore przytwierdzaja TPS do przepustnicy obracajac nim ustawiamy tak by wskazania omomierza przy zamknietej pzrepustnicy, byly 0.9 K ohm. ksiazka serwisowa podaje 1.1 ale jak podepniemy data logger to widac bedzie ze lepsze ustawienia bedzie od 0.9 K ohm.
Calkowity czas lacznie z montarzem przepustnicy 45 minut z przerwa na kawe.
PO montarzu pzrepustnicy moze sie zdarzyc ze po kilku jazdach mozemy miec problem z wysokimi obrotami, problemem jest najczesciej zbyt napieta linka od gazu ktora trzeba wyregulowac. Powodzenia.
 
 
 
Karolek_a
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2006, 11:58   

ło jezu... to ja sie zalamalem... ktos moze mi pomoze? :> bo ja to na 0,5V ustawialem :D ups :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2006, 13:26   

Kiepuczi opisał tylko inną metodę - używając omomierza zamiast woltomierza.
Jak - zakładając idealne warunki - masz napięcie na TPS 5V, to ustawiając na 1 kOM między pinami 1 i 3 będzie tam dokładnie 0.5V. Zazwyczaj jednak cały TPS ma w granicach 4.5 kOm, więc 0.5 V będzie przy 0.9 kOm.

Więc inaczej - mierzysz opór między pin 1 i 4, dzielisz przez 5 (albo przez zmierzone napięcie zasilania TPS) i ustawiasz TPS tak, by między pinami 1 i 3 było to co wyszło z dzielenia.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-05-2006, 13:42   

Krzyzak napisał/a:
Kiepuczi opisał tylko inną metodę - używając omomierza zamiast woltomierza.
Jak - zakładając idealne warunki - masz napięcie na TPS 5V, to ustawiając na 1 kOM między pinami 1 i 3 będzie tam dokładnie 0.5V. Zazwyczaj jednak cały TPS ma w granicach 4.5 kOm, więc 0.5 V będzie przy 0.9 kOm.

Więc inaczej - mierzysz opór między pin 1 i 4, dzielisz przez 5 (albo przez zmierzone napięcie zasilania TPS) i ustawiasz TPS tak, by między pinami 1 i 3 było to co wyszło z dzielenia.



Dokładnie - czysta fizyka :) prawo Ohma się kłania :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Karolek_a
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2006, 09:55   

yyy fizyka to nie moja domena :> hihi czyli mozliwe ze mam gut ustawione tylko tak jak Bartek mowil zasysa lewego powietrza ;/ ale zaczal lepiej jezdzic ostatnio po paru uszczelnieniach :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.