 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
nie wiem co sie dzieje!!!pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Karolek_a [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2006, 11:37
|
|
|
oj nie odkreca sie go w minute bo dostep do dolnej sruby jest srasznie ### jowy. no wlasnie mam teraz źle ustawiony i chetnie uslysze jak go poprawnie ustawić omomierz mam i umiejętności jakieś tam tez slucham podpowiedzi jak to cudo ustawic poprawnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2006, 12:33
|
|
|
łamany wkrętak (w kształcie L) lub malutka grzechotka, wymienna końcówka jako krzyżak i można odkręcić dolną śrubkę nawet w 5 sekund (nie mówię o ustawianiu)
a ustawiasz tak, że przy włączonym zapłonie na ON między 1 a 3 pinem powinno być 0.5 V (trzeba wbić igły w przewody lub skorzystać z lap/palm-topa z oprogramowaniem) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-05-2006, 12:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | łamany wkrętak (w kształcie L) lub malutka grzechotka, wymienna końcówka jako krzyżak i można odkręcić dolną śrubkę nawet w 5 sekund (nie mówię o ustawianiu)
a ustawiasz tak, że przy włączonym zapłonie na ON między 1 a 3 pinem powinno być 0.5 V (trzeba wbić igły w przewody lub skorzystać z lap/palm-topa z oprogramowaniem) |
Przerabiałem temat - dostęp do TPSa (konkretnie do dolnej śróbki) w 4g63 DOHC graniczy z absurdem - zeby go wyregulować, trzeba wykręcić przepustnice - innej opcji nie znam... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2006, 14:54
|
|
|
Aaaa - dopiero zauważyłem, że chodzi o DOHC (zawsze biorę tylko posty nieczytane i nawet nie wiem z jakiego działu). W takim razie jak zwykle Bartek ma rację, a ja się przyznaję do niewiedzy - w DOHC jeszcze TPSa nie regulowałem. |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 17-05-2006, 04:54
|
|
|
TO parwda trzeba zdjac przepustnice ( 7 minut z przerwa na papierosa) ) a dalej ustawia sie tak, najpierw morzemy sprawdzic ( tu sciagc jej nie potrzeba) czy nasz czujnik jest OK.potrzebne nam beda miernik z aligatorkami : TPS ma 4 piny ustawione ol parwej do lewej 4___2 1 . Mierzenie rzystancji polega na podlaczeniu (+) dp pinu 1 i (-) do 4. rezystancja wg. ksiazki serwisowej powinan wynosic 3500-6500 Ohmow. Ja jak sparwdzam to niczego ponizej 5000 Ohm nie biore. To jest rezystancja przy zamknietej przepustnicy.
dalej sparwdzanie TPS polega na podpieciu (+) na pin 2 i (-) na 4, teraz mozemy przesowac talerzem przepustnicy wskazowka omomierza powinna przesowac sie rownmiernie bez zadnych gwaltownych skokow i wachan. Przy zamknietym talerzu wskazania powinny zaczynac sie od 0.9 - 1.1 K Ohm do ok 5 k ohmow. Oczewiscie cala ta prodedure mozna sledzic na laptopie czy PDA jesli posiadamy odpowiedni program do dataloggowania , jednak dalej niezbedny bedzie omomierz by zamocowac parwidlowo TPS.W tym celu poluzowujemy dwie srobki ktore przytwierdzaja TPS do przepustnicy obracajac nim ustawiamy tak by wskazania omomierza przy zamknietej pzrepustnicy, byly 0.9 K ohm. ksiazka serwisowa podaje 1.1 ale jak podepniemy data logger to widac bedzie ze lepsze ustawienia bedzie od 0.9 K ohm.
Calkowity czas lacznie z montarzem przepustnicy 45 minut z przerwa na kawe.
PO montarzu pzrepustnicy moze sie zdarzyc ze po kilku jazdach mozemy miec problem z wysokimi obrotami, problemem jest najczesciej zbyt napieta linka od gazu ktora trzeba wyregulowac. Powodzenia. |
|
|
|
 |
Karolek_a [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2006, 11:58
|
|
|
ło jezu... to ja sie zalamalem... ktos moze mi pomoze? :> bo ja to na 0,5V ustawialem ups |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2006, 13:26
|
|
|
Kiepuczi opisał tylko inną metodę - używając omomierza zamiast woltomierza.
Jak - zakładając idealne warunki - masz napięcie na TPS 5V, to ustawiając na 1 kOM między pinami 1 i 3 będzie tam dokładnie 0.5V. Zazwyczaj jednak cały TPS ma w granicach 4.5 kOm, więc 0.5 V będzie przy 0.9 kOm.
Więc inaczej - mierzysz opór między pin 1 i 4, dzielisz przez 5 (albo przez zmierzone napięcie zasilania TPS) i ustawiasz TPS tak, by między pinami 1 i 3 było to co wyszło z dzielenia. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-05-2006, 13:42
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Kiepuczi opisał tylko inną metodę - używając omomierza zamiast woltomierza.
Jak - zakładając idealne warunki - masz napięcie na TPS 5V, to ustawiając na 1 kOM między pinami 1 i 3 będzie tam dokładnie 0.5V. Zazwyczaj jednak cały TPS ma w granicach 4.5 kOm, więc 0.5 V będzie przy 0.9 kOm.
Więc inaczej - mierzysz opór między pin 1 i 4, dzielisz przez 5 (albo przez zmierzone napięcie zasilania TPS) i ustawiasz TPS tak, by między pinami 1 i 3 było to co wyszło z dzielenia. |
Dokładnie - czysta fizyka prawo Ohma się kłania |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Karolek_a [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2006, 09:55
|
|
|
yyy fizyka to nie moja domena :> hihi czyli mozliwe ze mam gut ustawione tylko tak jak Bartek mowil zasysa lewego powietrza ;/ ale zaczal lepiej jezdzic ostatnio po paru uszczelnieniach |
|
|
|
 |
|
|