ile benzyny pali lpg sekwencyjny na 100km? |
Autor |
Wiadomość |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2008, 22:57
|
|
|
z poszcegolnych tankowan wyszlo tak...(nie pamietam juz ile w tym tras ile miasta ,zakladam srednia cene benzyny 4.4zl )
500km -> 6.6L benzyny -->100km daje 5.80 zl
600km -> 7.7L --> 100km 5.60zl
490km -> 5.1L --> 100km 4.60zl
800km -> 9.0L --> 100km 5 zl
800km -> 18L --> 100km 10 zl
700km -> 17L --> 100km 10 zl
+ koszty gazu
= srednia oszczednosc ok 10 zl na 100km miedzy sama benzyna a benzyna+gaz
dodam ze tankowania mniej wiecej odbywaly sie zaraz po zaczeciu zapalania sie irytujacej pomaranczki |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-11-2008, 00:42
|
|
|
Ja tankuje za 50zł od czasu jak mi zapala rezerwa... powiem ze jest to niewiele.... musze kodłdnie sprawdzić. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-11-2008, 10:20
|
|
|
ja również za 50 zł leję miesięcznie i mi wystarcza, ale użytkuje auto głównie w trasie, a potem np. do sklepu gdzie mam 3 km to nie przełączam nawet na gaz bo jest za zimno(jestem w górach).
jedno co można robić to np. przy minusowych temperaturach idziesz do auta, odpalasz, potem skrobiesz szybki, galant się dość szybko nagrzewa, potem jak ruszasz to od razu wskakuje na gaz, chyba że parkujesz w garażu to wtedy również polecam poświęcić mu ze 3 minuty na rozgrzanie. pozdrawiam |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2008, 10:44
|
|
|
irekkczek napisał/a: | chyba że parkujesz w garażu to wtedy również polecam poświęcić mu ze 3 minuty na rozgrzanie. pozdrawiam | ja w zasadzie zawsze daje sie nagrzac silnikowi...przelacza sie na sekwence przy ok 40 stopniach . w tym czasie zdaze otworzyc brame napisac smsa czy poszukac dobrego kawalka w sprzecie....
wiekszosc kosztow wrzucilem na spritmonitor.de razem z innymi kosztami . czasem spalanie wyszlo po 8 - 9 litrow bo jezdzilem na benie w celu przepalenia katalizatora i ukladu wydechowego z osadow po gazie |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-11-2008, 22:23
|
|
|
cuuube napisał/a: | czasem spalanie wyszlo po 8 - 9 litrow bo jezdzilem na benie w celu przepalenia katalizatora i ukladu wydechowego z osadow po gazie |
To jakieś ogólne przykazanie dla jeżdżących kuchenek gazowych czy co? Co to daje?
Odpowiadając na pytanie z tematu to odpowiedź brzmi - na ostatnich 2,5kkm - 1,28 l / 100km. Też stosuję zasadę palenia fajki podczas rozgrzewania fury.
Pozdrawiam! |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13-11-2008, 22:29
|
|
|
spalanie benzyny zależne jest chyba od ustawienia temperatury przy jakiej ma się przęłaczac na gaz oraz od tego jakie odcinki pokonujemy jednorazowo
nie ma regóły i odpowiedzi jednoznacznej na pytanie z tematu postu
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-11-2008, 22:56
|
|
|
Cytat: | spalanie benzyny zależne jest chyba od ustawienia temperatury przy jakiej ma się przęłaczac na gaz |
ja mam 27 st C lub 10 sekund po odpaleniu na benzynie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 15-11-2008, 05:20
|
|
|
Marcino napisał/a: | Cytat: | spalanie benzyny zależne jest chyba od ustawienia temperatury przy jakiej ma się przęłaczac na gaz |
ja mam 27 st C lub 10 sekund po odpaleniu na benzynie |
a jak masz np zima kiedy jest -15 C ?
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2008, 10:11
|
|
|
pawlos napisał/a: | spalanie benzyny zależne jest chyba od ustawienia temperatury przy jakiej ma się przęłaczac na gaz |
Marcino napisał/a: | ja mam 27 st C lub 10 sekund po odpaleniu na benzynie | mnie ustawili podobno minimum co moze byc w tej instalce (Landi Renzo) na 38 czy 40 stopni(w kazdymn razie wskazowka musie sie widocznie podniesc- ok 0,5 cm od tego jak lezy czyli ponizej kreski ) czas po odpaleniu owszem taki sam pepi napisał/a: | a jak masz np zima kiedy jest -15 C ? | przy zalozeniu ze silnik trzyma temperature - nie wystygl
pawlos napisał/a: | spalanie benzyny zależne jest od tego jakie odcinki pokonujemy jednorazowo
nie ma regóły i odpowiedzi jednoznacznej na pytanie z tematu postu | to jest oczywiste ale jakies uogolnienie mozna juz przyjac |
|
|
|
 |
Michal144
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 98r. 2.0L
Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 15-11-2008, 10:21
|
|
|
Jak jest -15 mrozu to silnik pracuje tak dlugo na benzynie, az osiagnie swoja temperature (+27 ) wtedy pstryka na gaz . Od tej chwili kolejne uruchomienie rozgrzanego silnika, jego praca na bendzynie trwa 10sek. po czym wskakuje na LPG. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 15-11-2008, 10:37
|
|
|
ja mam co prawda gaz IIgen ale komputer LeonardoXL i mam czujnik temperatury. jest ustawione na 40stC ale i na przekroczenie ok 2300-2500 obrotów, z tym że gaz nie zmienia się jak obroty rosną, lecz jak spadaja. jest to dobre, bo jak potrzebujesz mocy (wskazówka idzie w górę) to nie ma tego zachłyśniecia brakiem paliwa, dopiero jak zmieniasz bieg przełącza na gaz. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
t.o
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 109 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 15-11-2008, 20:27
|
|
|
tomusn napisał/a: | ja mam co prawda gaz IIgen ale komputer LeonardoXL i mam czujnik temperatury. jest ustawione na 40stC ale i na przekroczenie ok 2300-2500 obrotów, z tym że gaz nie zmienia się jak obroty rosną, lecz jak spadaja. jest to dobre, bo jak potrzebujesz mocy (wskazówka idzie w górę) to nie ma tego zachłyśniecia brakiem paliwa, dopiero jak zmieniasz bieg przełącza na gaz. |
Jak dobrze, że w sekwencji można już zapomnieć o takich atrakcjach jak zachłyśnięcia itp.
Wszystko płynnie i niezauważalnie. Ufff :> |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-06-2014, 12:53
|
|
|
Ja teraz zrobiłem kurs Międzyzdroje - Zielona Góra, na dwupasmowej S3 wyszło 11,8l LPG/100km.
Edit: Regulamin pkt10 |
_________________ Szybki Lopez. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 22-06-2014, 14:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Paso
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 EA2W '00 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:29
|
|
|
u mnie wychodzi cos kolo 1L na 100km benzyny. Jednak nigdy nie dopuszczam aby wyjezdzic benzyne do rezerwy, podobno to nie jest dobre dla pompy paliwa spalanie lpg srednio cos kolo 12,3L/100km. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-06-2014, 21:51
|
|
|
Paso napisał/a: | Jednak nigdy nie dopuszczam aby wyjezdzic benzyne do rezerwy, podobno to nie jest dobre dla pompy paliwa |
Podobo....nieprawda. Ja tak jeżdze od 2006r 100kkm na LPG i nic, zawsze jak rezerwa to wlewam za 50zł przy tankowaniu LPG, nigdy nie jechałem specjalnie po paliwo |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|