Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
19-11-2009, 18:24
[Pajero] Kontrolki po rozruchu.
Autor Wiadomość
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2011, 18:18   

jawaldek napisał/a:
sprawdzałeś olej


A jak oleju mogę nie mieć :D Jest w normalnej normie :)

jawaldek napisał/a:
jakiś syf nazbierał się w filtrze paliwa


Niemożliwe od wczoraj. Przez jakieś 10km.

jawaldek napisał/a:
wstawić do ciepłego garażu


Tak do 5st.C to jeszcze ale cieplej nie będzie...

lukas 78 napisał/a:
przewód dochpdzacy do alternatora na wsówkę


Sprawdzałem. Kostka i wnętrze suche. Ani śladu wody czy nawet kurzu. Styki nijak nie zaśniedziałe.

Heilsberg napisał/a:
Układ prostowniczy w alternatorze


Drogie to może być? Bo domyślam się, że nie trzeba regenerować/wymieniać akumulatora.

Dzięki wszystkim za rady. W takim razie sam już dużo nie zdziałam.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-01-2011, 18:30   

sprawdź jeszcze ciagłość tego przewodu tzn czy nie przerwany gdzieś
ale czepiaj się tego tylko w tej sytuacji co ci wczesniej opisałem
jeżeli masz ładowania po tym jak przekroczysz 3000 tys obrotów.
Kiedy alternator się wzbudzi to później daje prąd cały czas do następnego zgaszenia auta.
Jesli ładowanie cały czas szwankuje bez wzgledu na obroty to problem leży po stronie alternatora. Rozebrać sprawdzić wizualnie szczotki wirnik, diody...
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 20-01-2011, 19:15   

Ja tak miałem gdy kończyły mi się szczotki...po wymianie problem zniknoł...Sprawdzałeś tą wartość ładowania?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-01-2011, 19:30   

bartek2800 napisał/a:
A jak oleju mogę nie mieć :D Jest w normalnej normie :)
no czasami nie dla wszystkich jest to takie oczywiste a i zapewne czytałeś o perypetiach z bagnetem :mrgreen:
Cytat:
Niemożliwe od wczoraj. Przez jakieś 10km.
wszystko jest możliwe to tak jak kiedyś dawno temu złapałem na odcinku 500m dwa razy kapcia (osobówka i szosa) ==>> nie możliwe ===>>> możliwe, możliwe :mrgreen: Ale jak widać te proste sprawy wyeliminowałeś już sam. Na elepstryce samochodowej nie znam się ni w ząb czarna magia stąd też może i prozaiczne moje podpowiedzi/zapytania/sugestie :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-01-2011, 19:31   

tomek5 napisał/a:
Kolega w oplu miał tak samo---na wolnych obrotach świeciła się kontrolka ładowania a jak zwiększył obroty to gasła,alternator był gorący okazało się że diody "szlak trafił".Najlepiej wziąść zwykły miernik i sprawdzić prąd na klemach jeżeli po dodaniu gazu pokaże 15 lub więcej to alternator do wymiany.


da się naprawić nie trzeba wymieniać chyba ,ze wirnik spalony albo zjechany
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 20-01-2011, 20:42   

Faraonix napisał/a:
Bo te lampki sa podlaczone razem na diodach i ida do alternatora. Z tamtad dostaja mase i swieca czy mrugaja. Normalnie jak alternator jest ok to pajawia sie tam + i nie swieca chyba ze czujnik zewrze do masy. Ale to wtedy inna bajka.

Dobrze gada
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-01-2011, 21:01   

Potwierdzam, dyskoteka z tymi kontrolkami to ewidentna wina alternatora,
więc alternator do rozebrania i sprawdzić przede wszystkim:
- w jakim stanie są szczotki (muszą wystawać minimum 5mm z regulatora)
- połączenia mostka diodowego (zimne luty itp.)
- ew. regulator do wymiany
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 25-01-2011, 20:45   

lukas 78 napisał/a:
sprawdź jeszcze ciagłość tego przewodu tzn czy nie przerwany gdzieś
ale czepiaj się tego tylko w tej sytuacji co ci wczesniej opisałem
jeżeli masz ładowania po tym jak przekroczysz 3000 tys obrotów.
Kiedy alternator się wzbudzi to później daje prąd cały czas do następnego zgaszenia auta.
Jesli ładowanie cały czas szwankuje bez wzgledu na obroty to problem leży po stronie alternatora. Rozebrać sprawdzić wizualnie szczotki wirnik, diody...

Uściślę, że alternator zapewnia ładowanie w całym zakresie obrotów w odróżnieniu od prądnicy (stare maluchy itp.). Jeżeli napięcie się zmienia np. po dodaniu gazu rośnie zajmij się regulatorem. Jeśli napięcie zanika i faluje poniżej tych 12 - 14 V masz robotę z alternatorem. Dodam, że napięcie się mierzy nie przy akumulatorze lecz np. przez zapalniczkę albo jakąś żarówkę.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2011, 20:56   

i tu się mylisz
odłącz przewód wzbudzenia i zobaczysz
ładowanie bedzie ale dopiero po skoku 2500-3000 obrotów
a póxniej bedzie grało do nastepnego zgaszenia
przerobione organoleptycznie :wink:
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2011, 10:15   

Dopiero teraz odpowiadam, bo zostałem pokonany przez solidne przeziębienie... Ale gorączka, już spadła i NIE WRÓCI :)

Auto byłem zmuszony oddać do elektryka, bo nie tylko ja go używam, a jeździ codziennie.
Heilsberg napisał/a:
Układ prostowniczy


był uwalony. Wszystko zostało naprwione :)


Za porady dziękuje
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 26-01-2011, 10:37   

elektrycy też muszą z czegoś żyć :)
 
 
kargullo2 
Forumowicz


Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: Norwegia
Wysłany: 28-12-2013, 17:23   

Witam.U mnie jakies zwarcie bylo bo kontrolek wogole nie mam gdy zaplon wlaczony,akumulator rozladowuje i ladowanie 12v -12.4v. Czy to moze byc wina alternatora ew.regulatora?
_________________

 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 28-12-2013, 17:47   

może
niedawno miałem taki alternator co ładował normalnie a po wyłączeniu silnika pobierał 5A prądu co rozładowywało akumulator w kilka godzin do zera
winny był regulator napięcia
sprawdź sobie amperomierzem wpiętym szeregowo między klemę akumulatora a przewód ile kradnie a odłączając po kolei bezpieczniki czy też odpinając kabel od alternatora dojdziesz co :wink:
 
 
kargullo2 
Forumowicz


Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: Norwegia
Wysłany: 30-12-2013, 19:45   

witam
dzieki. dzisiaj po naladowaniu aku i przejechaniu 30km kontrolki zapalily sie.
zobacze rano czy aku ok,ale i tak regulator wymienie w nastepnym roku :D
Pozdrowienia i Wsystkiego bobrego w Nowym Roku 2014!
_________________

 
 
marunioo 
Nowy Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 2
Skąd: Ustronie Morskie
Wysłany: 03-01-2018, 10:35   

Witam
Dzisiaj mi również zapaliły się kontrolki wody w filtrze paliwa i ładowania w L200. Dzięki informacją z forum wiem gdzie zacząć szukać . Dzięki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.