 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY2A 1.5] Głośna skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2008, 22:14
|
|
|
Wszystkie 1.5 tak maja. Efekt ten sam mozecie zauwazyc w coltach z tej samej rodziny silnikow. Mozna uzyc slynnego TTTM (Ten Typ Tak Ma). |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2008, 23:54
|
|
|
Panowie, podczas wizyty w serwisie(coś trzeba było przełączyć w radiu i ustawić kompa na 20tys przeglądy) skorzystałem z okazji i dosiadłem lancerka 1.5 tyle, że srebrnego:) i muszę wam powiedzieć, że jest tak samo. Słychać delikatnie pracę łożyska skrzyni biegów, gdy wciśniemy sprzęgło charakterystyczny dzwięk ustaje.
Co do przełączania biegów, wraz z przebiegiem wchodzą coraz lżej, zauważyłem, że jedynka wchodzi jak w masło gdy auto minimalnie toczy się do przodu?
Wsteczny faktycznie czasem haczy, jednak jest o tym mowa w instrukcji.
Ogólnie skrzynka ok, nic nie haczy trzeba tylko troszkę konkretniej zmieniać biegi:)
Co do hałasu jednostki napędowej, uważam, że jest nieźle, było by ciszej gdyby nie łańcuszek rozrządu, który delikatnie słychać, ale mi to nie przeszkadza.
Tak między nami, chyba co niektórzy już zapomnieli co konstruktor ma na myśli tworząc kolejne ewolucje lancera, przecież nie jest to typowe, komfortowe auto rodzinne, chociaż ja i moja rodzina nie narzekamy na jazdę tym autem |
|
|
|
 |
sp
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: okolice Legionowa
|
Wysłany: 09-12-2008, 21:48
|
|
|
W moim 1,5 z tym szumem jest to samo, po wciśnięciu sprzęgła szum znika. Słychać go szczególnie w garażu.
W serwisie macher powiedział mi, że to łożysko oporowe.
Tak może się zachowywać, a gdyby szum się nasilał to mamy 3 lata na wymianę.
|
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:33
|
|
|
Więc nie ma co szukać na siłę wad w naszych lancerkach, jak coś to same wyjdą, chociaż wątpię |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 11-12-2008, 22:28
|
|
|
A z tym haczeniem to przypadkiem nie jest tak jak ktoś mi powiedział zapoznając sie z nowym lancerem na jeździe próbnej " ... i ten sympatyczny kilik przy zmianie biegów" |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
$iwy
Forumowicz

Auto: Lancer 1,5 invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 179 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-12-2008, 23:32
|
|
|
Prawdziwy "click" jest przy skrzyni silnika 1,8. U siebie (1,5) nie wyczuwam niczego specjalnego. |
_________________ xxx
 |
|
|
|
 |
piciu_p [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2008, 13:36
|
|
|
Ali-En napisał/a: | Wszystkie 1.5 tak maja. Efekt ten sam mozecie zauwazyc w coltach z tej samej rodziny silnikow. Mozna uzyc slynnego TTTM (Ten Typ Tak Ma). |
W Colcie 1.3 też jest ten sam objaw.
Jednak gdy auto się rozgrzeje, hałas jest zdecydowanie mniejszy. |
|
|
|
 |
sp
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: okolice Legionowa
|
Wysłany: 20-03-2009, 17:59
|
|
|
Czy może ktoś już zna przyczynę tych objawów z łożyskiem w skrzyni lub sprzęgłem.
Ktoś mial to już naprawiane? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2009, 21:03
|
|
|
sp napisał/a: | Czy może ktoś już zna przyczynę tych objawów z łożyskiem w skrzyni lub sprzęgłem.
Ktoś mial to już naprawiane? |
Po pierwsze: tego nie da się naprawić.
Dźwięk który wydobywa sie ze skrzyni związany z kołem zębatym biegu wstecznego. Koło te, o prostych zębach, zazębione jest stale z wałkiem sprzęgłowym. Jak wiecie, silnik spalinowy pracuje z pewną nierównomiernością, przez co koło zębate od wstecznego lekko "chrobocze".
Należy się z tym pogodzić i tyle. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2009, 21:06
|
|
|
i do tego dochodzi znowu ekologia-znaczy olej o małej lepkości
[ Dodano: 20-03-2009, 21:08 ]
PS. aby komuś nie wpadł pomysł dolania Doctora do skrzyni |
|
|
|
 |
marmach
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 234 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-07-2010, 10:03
|
|
|
U mnie wsteczny wchodzi OK przy delikatnym włączaniu i sprzęgle wciśniętym 2-3 sekundy wcześniej. Jedynka na ogół OK.
Zauważyłem jednak coś innego. Mianowicie podczas włączania 2 (1 właściwie też), w chwili, gdy lewarek dochodzi do tego wyczuwalnego oporu przed wskoczeniem biegu, słychać czasem, jak w skrzyni jakby się coś włączało (synchronizator, nie wiem, nie znam się). Taki głuchy dźwięk. Nic nie haczy, nie zgrzyta, ale w poprzednim aucie nic takiego nie zauważyłem, a tu tak. Poza tym czasami, gdy włączam 1 to w tym samym momencie mam wrażenie, że auto rusza (o może centymetr do przodu - wyczuwalne w garażu na płaskim). Jest to możliwe, czy mi się wydaje? No i pytanie, czy to wg Was normalne, czy jakiś niepokojący objaw (nie pytam o objaw psychiczny... ?
PS. Dodam, że zauważyłem to, gdy auto stało w miejscu i włączałem bieg. Podczas jazdy tego nie słychać, albo ja mam za cienki słuch... |
Ostatnio zmieniony przez marmach 09-07-2010, 15:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2010, 13:22
|
|
|
skrzynka w naszych autach chodzi dość głośno i z lekkim oporem, ja planuję zmienić olej na Full synt:) |
|
|
|
 |
|
|