[E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-04-2009, 11:06
|
|
|
szpala85 napisał/a: | jano napisał/a: | sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika |
gdzie się znajduję czujnik temperatury silnika ??? ( jeden na pewno jest przy chłodnicy a drugi ????) |
Masz czujnik w chłodnicy? Oba powinny znajdować się w głowicy. |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2009, 12:30
|
|
|
szpala85 napisał/a: | jano napisał/a: | sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika |
gdzie się znajduję czujnik temperatury silnika ??? ( jeden na pewno jest przy chłodnicy a drugi ????) |
oba czujniki temperatury masz na wyjściu z termostatu, mniej więcej pod cewkami zapłonowymi
poczytaj moje posty o obrotach i ustawianiu ich i będzie jasność w temacie. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22-04-2009, 12:47
|
|
|
BodoV6 napisał/a: | oba czujniki temperatury masz na wyjściu z termostatu, mniej więcej pod cewkami zapłonowymi
poczytaj moje posty o obrotach i ustawianiu ich i będzie jasność w temacie. |
właśnie przeszukałem całe podforum Galant i widzę że miałeś te same problemy co ja z tym silnikiem ...
ps. udało ci się to wszystko naprawić ? jak sprzedawałeś Gala to coś tam jeszcze było nie tak ?
[ Dodano: 22-04-2009, 12:53 ]
BodoV6 napisał/a: | masz objaw padnięcia czujnika temperatury - jest to termistor (czujnik z dwoma przewodami)
- w stanie zimnym rezystancja ok 4kohm
- w stanie prawidłowej temperatury ok 200 ohm |
czyli muszę sprawdzić rezystancję czujników tak.... jeżeli wyniki będą odbiegać od tych co podane to znaczy że czujnik do wymiany ? |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2009, 13:15
|
|
|
sprawdzasz ten z dwoma pinami omomierzem
zimny 4-5k
ciepły ok 1k
gorący 200-300ohm
ale przede wszystkim procedura ustawiania obrotów - wysyłałem na forum
a problemów z silnikiem nie miałem żadnych od chwili prawidłowego ustawienia obrotów |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22-04-2009, 14:18
|
|
|
BodoV6 napisał/a: | ale przede wszystkim procedura ustawiania obrotów - wysyłałem na forum
a problemów z silnikiem nie miałem żadnych od chwili prawidłowego ustawienia obrotów |
już znalazłem dzisiaj pogrzebię jeszcze raz w silniku może tym razem sie uda
[ Dodano: 22-04-2009, 16:19 ]
BodoV6 napisał/a: | sprawdzasz ten z dwoma pinami omomierzem
zimny 4-5k
ciepły ok 1k
gorący 200-300ohm |
sprawdziłem i jest mniej więcej tak jak piszesz .... ale czy to na pewno ten czujnik ???
jak go odłączyłem to wentylatory zaczęły chodzić non stop ....
sprawdziłem też ten z jednym przewodem .... ale on jest od wskaźnika ...
dobrze sprawdziłem ? |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2009, 22:31
|
|
|
szpala85 napisał/a: |
dobrze sprawdziłem ? |
dobrze
wyczyść przepustnicę, ustaw jej wstępne wychylenie,
ustaw TPS itd... |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-04-2009, 08:46
|
|
|
[ Dodano: 22-04-2009, 18:25 ]
BodoV6 napisał/a:
ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS
można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V
a co jeśli TPS nie robi rozwarcia
u mnie jest zakres od 0.18 volt do 4.99 volt ( jak ruszam nim w tą i w tą ) i jak nim obracam to płynnie reguluję napięcie nie ma czegoś takiego jak nagły zanik napięcie lub skok do 5 volt
co teraz ? czy to oznacza że mam zepsuty TPS ???
wczoraj jeszcze pokombinowałem i ustawiłem TPS na 0.18 volt przy zamkniętej przepustnicy ..... i o dziwo silnik zaczął normalnie pracować / obroty były 1100 rpm po wrzuceniu "D" spadły na 900 rpm. i tak się utrzymywały nawet jak włączałem klimę i światła i jeszcze ogrzewanie tylniej szyby ...... już byłem ucieszony że sie naprawiło .....
Dzisiaj rano odpalam auto i odpaliło normalnie obroty troszkę pofalowały ( 300 ~900) ale pierwszy raz mi nie zgasł ( wskoczyło 1100 rpm) .... ale długo się nie cieszyłem zapaliła się lampka "TCL OFF " i kontrolka "check engine" ..... silnik pracował nadal dobrze ..... wciskam gaz kontrolka check engine gaśnie ( TCL OFF dalej świeci ) puszczam gaz "check engine" znowu się zapala i tak cały czas jak jechałem do roboty ..... ale silnik pracował elegancko |
|
|
|
 |
gradio [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2009, 09:13
|
|
|
to Ty masz TCL??? jeśli tak to może masz też APS. Nie wiem jak to wygląda w Twoim silniku
w moim 2,5 są dwa czujniki jeden TPS i drugi APS. Jeden jest od wychylenia pedału gazu a drugi jest od wychylenia przepustnicy. I wtedy też trzeba wyregulować APS. Nie chcę Ci tu specjalnie mieszac aha a TPS ma 3 czy 4 piny? Możesz dać jakieś zdjęcie przepustnicy to będzie można zobaczyć. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-04-2009, 09:15
|
|
|
A tu daje zdjęcie czym kręciłem : oznaczone jako " 1"
bo jeszcze był inny bajer podpięty pod linkę gazu na zdjęciu oznaczony jako "2" ( jest po przeciwnej stronie )
[ Dodano: 23-04-2009, 09:25 ]
gradio napisał/a: | to Ty masz TCL??? |
tak mam TCL
gradio napisał/a: | aha a TPS ma 3 czy 4 piny? |
na kostce są 4 przewody ,a na tps tylko 3 piny
[ Dodano: 23-04-2009, 09:30 ]
Zaraz sie okaże że kręciłem nie tym co trzeba |
|
|
|
 |
gradio [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2009, 10:44
|
|
|
Wysłałem Ci na PW |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25-04-2009, 19:19
|
|
|
no i stanęło na niczym ... ..... 1 godzina rozmowy tel. z gradio, i na gorąco ustawianie silnika ...... wszystko tak jak pisze w manualu i .... nic dalej to samo ......sorry teraz miga mi TCL OFF ..... ( wcześniej TCL OFF świecił światłem stałym i check engine też świecił) .... ręce mi opadają ( dalej silnik wrzuca na 1100 rpm włączam klimę spada do 800 rpm. dodaję gazu do 3500 rpm obroty nagle spadają do 200 rpm i silnik się dławi ale nie gaśnie i znowu wskakuję na 800 rpm. .......) gradio, nawet myślał że może w galu kondensatory wylały ..... czy to możliwe ..... doszliśmy do wniosku że nie bo na wszystkich czujnikach wartości się zgadzają i wygląda na to że wszystko jest git ...... ale nie jest .......... Bardzo poproszę o jakiegoś magika
kurde panowie zaczynam mieć obawy że to właśnie kondensatory mi wylały w kompie ...... .... cały ten bajzel z obrotami zaczął się przypadkowo kilka dni temu a wcześniej było wszystko w porządku !!!!! ( wcześniej nic w silniku nie grzebałem !!! )
przeczytałem kilkanaście forum i na jednym ( chyba forum Eclipsa ) gościu opisuję że też miał ten problem , w silniku wszystko sprawne ,ale dalej coś tam nie chodziło i przypadkiem zamienił kompa ............ wszystko wróciło do normy ....
czy to możliwe ( pytam poważnie ) że w moim modelu też wylały kendziory ( bo na pewno wylewały w C5x i E3x ) |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-04-2009, 21:54
|
|
|
Miałem takie objawy,ale był źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy.
Silnik miał za późno sygnał o to by zadbać o wolne obroty.
Może tu tkwi przyczyna |
_________________
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-04-2009, 13:08
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Miałem takie objawy,ale był źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy.
Silnik miał za późno sygnał o to by zadbać o wolne obroty.
Może tu tkwi przyczyna |
dzisiaj z samego rana ( godz. 6.30 ) zbiegłem przed blok i odpaliłem auto .... tak jak myślałem znowu obroty nie trzymają i silnik gaśnie ( i znowu trzeba trzymać pedał gazu przez 5 sekund aby załapał ) więc szybko go zgasiłem i wykręciłem kompa z auta ..... efekt taki że w tym kompie są 3 kondensatory z czego 2 maluśkie i jeden średniej wielkości...... wszystkie w porządku .... spróbowałem jeszcze raz wszystko ustawić tak jak napisane w manualu ... wyjąłem klemę z aku . ( silnik zimny )odczekałem 1 min. podłączyłem , odpaliłem , odczekałem 17 min. włączyły się wentylatory i tak jakby wszystko OK. ( obroty na 1100 rpm ) ( nic nie mruga ) .... wrzucam "D" obroty spadają do 800 rpm i jadę do sklepu ..... zatrzymuję się przed sklepem obroty spadają do 500 rpm. telepie silnikiem ( nie piszę tu o tym że kręcę kierownicą i wspomaganie ledwo ledwo chodzi ) ..... niby mógł bym tak zostawić ale zobaczymy co będzie w poniedziałek rano jak znowu obroty nie będą trzymały to ja już wymiękam |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-04-2009, 13:35
|
|
|
szpala85 napisał/a: | efekt taki że w tym kompie są 3 kondensatory z czego 2 maluśkie i jeden średniej wielkości...... wszystkie w porządku |
Wymień je dla pewności.To że wyglądają normalnie nie znaczy że są sprawne |
_________________
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-04-2009, 09:23
|
|
|
szpala85 napisał/a: | niby mógł bym tak zostawić ale zobaczymy co będzie w poniedziałek rano jak znowu obroty nie będą trzymały to ja już wymiękam |
więc tak .... w niedzielę popołudniu odpaliłem auto i efekt taki że pochodził 3 sekundy i zgasł ( obroty falowały jak by szajby dostały) znowu musiałem trzymać gaz .......
ale dzisiaj rano odpalił normalnie obroty wskoczyły na swoje miejsce wrzuciłem "D" i silnik dalej elegancko chodzi ( nic nie dławi) kilka razy dałem po gazie i jest OK ..... ( jeszcze klimy nie włączałem ale się zaraz cieplej zrobi to zobaczę ) Panowie teraz to ja już naprawdę nie mam pojęcia o co biega
zaraz dam filmiki co działo się wczoraj ...
http://www.youtube.com/watch?v=QqoOwpL3Cm4
trzymałem pedał gazu w jednym miejscu ... te większe spadki i podbicia obrotów to włączająca/wyłączająca się klima ..... ale patrzcie na te małe szybkie skoki obrotów
a tu jest film jak chodzi na wolnych obrotach
http://www.youtube.com/watch?v=ZuUb30fTjsc
i patrzcie co się dzieję jak włączam klimę i potem daje po gazie
ale to wszystko było wczoraj
dzisiaj jest normalnie |
Ostatnio zmieniony przez szpala85 27-04-2009, 11:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|