[EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:13
|
|
|
Marcin1783 napisał/a: | Witam nie wiem o czym wy piszecie o oleju dajcie spokuj..... |
Byś czytał uważnie, to byś wiedział, że kolega zasugerował się kontrolką, stąd dyskusja
Wracając do sprawy, kontrolki będą ci się świecić tak jak na zdjęciu przez odpaleniem silnika. Normalne. Zostawiłbym to w spokoju na razie.
Przyczyna może być wg. mnie:
- układ zapłonu - (jeśli masz fajkocewki to może fajkocewka dostała zwarcia od wilgoci, kabelek sparciał, itp), rozdzielacz zmókł...
- układ paliwowy (z jakiegoś powodu masz odcięcie paliwa, lub po prostu upalona pompa paliwa)
- immobilizer (???) - ten raczej odcina również rozrusznik i nie zakręcisz w ogóle (ta opcja tylko, jeśli masz jakiś domowej roboty immobilizer co odcina podawanie paliwa)
hm... opcji wiele... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:29
|
|
|
Borys232 napisał/a: | hahaha no to nie zgadniecie co było
Bo miałem kluczyk taki scyzoryk, poprzedni właściciel taki sobie zrobił, no i coś nie łączył ten kluczyk ... pojechałem z drugim kompletem kluczyków i odpalił na raz ... |
mozna i tak |
Ostatnio zmieniony przez cuuube 25-01-2009, 13:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:36
|
|
|
swinks_UK, immo nie odcina rozrusznika tylko zaplon/paliwo bodajrze |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-01-2009, 14:03
|
|
|
miziek napisał/a: | swinks_UK, immo nie odcina rozrusznika tylko zaplon/paliwo bodajrze |
Są rożne immo, może jest jak piszesz, w każdym razie w obu moich Galach z aktywnym immo nie zakręcisz rozrusznikiem. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 19:40
|
|
|
swinks_UK, o tym nie pomyslalem moze w VR-kach inne montowali ... wierdo ;p |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:41
|
|
|
CO do kontrolek, jak gaśnie cienienie oleju czyli ta czerwona podczas rozkrecania... to znaczy ze z pompą i ciśnieniem w porządku, wszytko ok. CO do oleju to niedobrze ze ci tak szybko ubyło, sprawdź czy nie masz jakiegoś wycieku/ Sprawdz dokładnie jak pisali chłopaki elektrykę, kable, imobilzjzer w tym dorabianym "scyzoryku". |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:51
|
|
|
No jutro wymienię olej i filtr
Wymienię na ten co miałem Mobil Super S 10W40 bodajże ...
Jak dokładnie się wymienia?
Trzeba najpierw spuścić ten stary (kurek na dole po stronie pasażera) i potem wlać nowy i między czasie wymienić filtr?
Czy jakoś inaczej to się robi?
Do dyspozycji mam kanał więc nie będzie problemu z dojściem ...
Aha ... Idzie gdzieś sprawdzić stan poziomu oleju w skrzyni? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-01-2009, 00:03
|
|
|
Stanu oleju w skrzyni nie sprawdzisz. Wymieniasz i już...
Wymiana oleju silnika:
- spuścić korkiem, nie zakręcać korka
- odkręcić filtr oleju i poczekać dobrą chwilę aż ścieknie (druga miska do podstawienia)
- jak masz własny kanał, to poczekaj z godzinkę aż dobrze ścieknie
- zakręć nowy filtr (możesz nalać odrobinę nowego oleju do niego, to popychacze nie zwariują na początku po wymianie)
- zakręć korek spustowy i nalej spokojnie 4 litry
- poczekaj chwilę, sprawdź poziom i dolej do poziomu
- uruchom silnik, poczekaj z 4-5 minut, zgaś, odczekaj następne 3 minutki, sprawdź poziom i uzupełnij do poziomu.
miziek: widzisz w obu Galach (poprzednim GDI i teraz VR4) jak aktywny immobilizer, to po przekręceniu kluczyka jest echo, rozrusznik nie kręci i cisza, choć elektryka działa (typu radio, szyby, klima, nawiewy...).
Acha, część immobilizerów (oba moje) się aktywują jak jest aku słabe (spadek napięcia ponizej pewnego poziomu), lub brak napięcia z aku (klema obluzowana). Raz z powodu obluzowanej klemy miałem 2 godziny przymusowego postoju bo mi immo zadziałało i w końcu musiałem resetować samochodowe kompy by zaskoczyło od nowa. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-01-2009, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 00:12
|
|
|
swinks_UK, ja mam immo podwieszone pod kierownica tzn tam za tym plastikiem ;p i raz mi sie tasma obluzowala i immo nie mogl odczytac z przklejonego klucza, nie chcial odpalic a rozrusznik krecil ... z godzine grzebalem przy silniku/elektryce az mi sie przypomnialo o podwieszonym kluczyku p |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:43
|
|
|
Borys232 napisał/a: | I tak przy okazji: jak się holuje automata? |
swinks_UK napisał/a: | Stanu oleju w skrzyni nie sprawdzisz. Wymieniasz i już... |
W automacie raczej się da.
U mnie (tiptronic) po prawej stronie mniej więcej pod filtrem powietrza jest bagnet (z białą zatyczą). Masz tam dwie podziałki "cool" (zimny olej) i "hot" (ciepły olej, ok.80*C, po przejechaniu ok. 15-20km, zależnie od pogody).
Poziom oleju sprawdza się przy pracującym silniku i powinien być on niższy niż gdy silnik jest wyłączony. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
waka23
Nowy Forumowicz
Auto: forester
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 26-01-2009, 23:40
|
|
|
migro napisał/a: | Poziom oleju sprawdza się przy pracującym silniku | |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2009, 01:31
|
|
|
Chodzi o poziom oleju w ASB
(trzeba było przeczytać wszystko co napisałem, a nie tylko jedną linijkę) |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-01-2009, 08:22
|
|
|
migro napisał/a: | Chodzi o poziom oleju w ASB
(trzeba było przeczytać wszystko co napisałem, a nie tylko jedną linijkę) |
Dobra biorę to na siebie, nie doczytałem, myślałem, że M/T .
Rzeczywiście w A/T mierzy się poziom oleju "patykiem" na gorącym silniku na N.
Ale też na forum już jest tysiąc tematów dotyczących A/T i olejów. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 27-01-2009, 18:49
|
|
|
hmm, mógłbym się dowiedzieć co znaczy A/T, M/T ? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 27-01-2009, 18:50
|
|
|
A/T Automat Transmission- Skrzynia biegów Automatyczna
M/T Manual Transmission- Skrzynia biegów Manualna |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
Ostatnio zmieniony przez Juiceman 27-01-2009, 18:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|