Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-01-2009, 13:13   

Marcin1783 napisał/a:
Witam nie wiem o czym wy piszecie o oleju dajcie spokuj.....


Byś czytał uważnie, to byś wiedział, że kolega zasugerował się kontrolką, stąd dyskusja :P

Wracając do sprawy, kontrolki będą ci się świecić tak jak na zdjęciu przez odpaleniem silnika. Normalne. Zostawiłbym to w spokoju na razie.
Przyczyna może być wg. mnie:
- układ zapłonu - (jeśli masz fajkocewki to może fajkocewka dostała zwarcia od wilgoci, kabelek sparciał, itp), rozdzielacz zmókł...
- układ paliwowy (z jakiegoś powodu masz odcięcie paliwa, lub po prostu upalona pompa paliwa)
- immobilizer (???) - ten raczej odcina również rozrusznik i nie zakręcisz w ogóle (ta opcja tylko, jeśli masz jakiś domowej roboty immobilizer co odcina podawanie paliwa)
hm... opcji wiele...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 13:29   

Borys232 napisał/a:
hahaha no to nie zgadniecie co było


Bo miałem kluczyk taki scyzoryk, poprzedni właściciel taki sobie zrobił, no i coś nie łączył ten kluczyk ... pojechałem z drugim kompletem kluczyków i odpalił na raz ...

mozna i tak :P
Ostatnio zmieniony przez cuuube 25-01-2009, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 13:36   

swinks_UK, immo nie odcina rozrusznika tylko zaplon/paliwo bodajrze
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-01-2009, 14:03   

miziek napisał/a:
swinks_UK, immo nie odcina rozrusznika tylko zaplon/paliwo bodajrze


Są rożne immo, może jest jak piszesz, w każdym razie w obu moich Galach z aktywnym immo nie zakręcisz rozrusznikiem.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 19:40   

swinks_UK, o tym nie pomyslalem :) moze w VR-kach inne montowali ... wierdo ;p
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-01-2009, 20:41   

CO do kontrolek, jak gaśnie cienienie oleju czyli ta czerwona podczas rozkrecania... to znaczy ze z pompą i ciśnieniem w porządku, wszytko ok. CO do oleju to niedobrze ze ci tak szybko ubyło, sprawdź czy nie masz jakiegoś wycieku/ Sprawdz dokładnie jak pisali chłopaki elektrykę, kable, imobilzjzer w tym dorabianym "scyzoryku".
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 20:51   

No jutro wymienię olej i filtr :)

Wymienię na ten co miałem Mobil Super S 10W40 bodajże ... :)


Jak dokładnie się wymienia?
Trzeba najpierw spuścić ten stary (kurek na dole po stronie pasażera) i potem wlać nowy i między czasie wymienić filtr?

Czy jakoś inaczej to się robi?

Do dyspozycji mam kanał więc nie będzie problemu z dojściem ...


Aha ... Idzie gdzieś sprawdzić stan poziomu oleju w skrzyni?
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-01-2009, 00:03   

Stanu oleju w skrzyni nie sprawdzisz. Wymieniasz i już... :wink:

Wymiana oleju silnika:
- spuścić korkiem, nie zakręcać korka
- odkręcić filtr oleju i poczekać dobrą chwilę aż ścieknie (druga miska do podstawienia)
- jak masz własny kanał, to poczekaj z godzinkę aż dobrze ścieknie
- zakręć nowy filtr (możesz nalać odrobinę nowego oleju do niego, to popychacze nie zwariują na początku po wymianie)
- zakręć korek spustowy i nalej spokojnie 4 litry
- poczekaj chwilę, sprawdź poziom i dolej do poziomu
- uruchom silnik, poczekaj z 4-5 minut, zgaś, odczekaj następne 3 minutki, sprawdź poziom i uzupełnij do poziomu.

miziek: widzisz w obu Galach (poprzednim GDI i teraz VR4) jak aktywny immobilizer, to po przekręceniu kluczyka jest echo, rozrusznik nie kręci i cisza, choć elektryka działa (typu radio, szyby, klima, nawiewy...).
Acha, część immobilizerów (oba moje) się aktywują jak jest aku słabe (spadek napięcia ponizej pewnego poziomu), lub brak napięcia z aku (klema obluzowana). Raz z powodu obluzowanej klemy miałem 2 godziny przymusowego postoju bo mi immo zadziałało i w końcu musiałem resetować samochodowe kompy by zaskoczyło od nowa.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-01-2009, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2009, 00:12   

swinks_UK, ja mam immo podwieszone pod kierownica tzn tam za tym plastikiem ;p i raz mi sie tasma obluzowala i immo nie mogl odczytac z przklejonego klucza, nie chcial odpalic a rozrusznik krecil ... z godzine grzebalem przy silniku/elektryce az mi sie przypomnialo o podwieszonym kluczyku p
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 26-01-2009, 22:43   

Borys232 napisał/a:
I tak przy okazji: jak się holuje automata?

swinks_UK napisał/a:
Stanu oleju w skrzyni nie sprawdzisz. Wymieniasz i już... :wink:

W automacie raczej się da.
U mnie (tiptronic) po prawej stronie mniej więcej pod filtrem powietrza jest bagnet (z białą zatyczą). Masz tam dwie podziałki "cool" (zimny olej) i "hot" (ciepły olej, ok.80*C, po przejechaniu ok. 15-20km, zależnie od pogody).
Poziom oleju sprawdza się przy pracującym silniku i powinien być on niższy niż gdy silnik jest wyłączony.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
waka23 
Nowy Forumowicz

Auto: forester
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 26-01-2009, 23:40   

migro napisał/a:
Poziom oleju sprawdza się przy pracującym silniku
:shock:
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 27-01-2009, 01:31   

Chodzi o poziom oleju w ASB
(trzeba było przeczytać wszystko co napisałem, a nie tylko jedną linijkę)
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 27-01-2009, 08:22   

migro napisał/a:
Chodzi o poziom oleju w ASB
(trzeba było przeczytać wszystko co napisałem, a nie tylko jedną linijkę)


Dobra biorę to na siebie, nie doczytałem, myślałem, że M/T :oops: .
Rzeczywiście w A/T mierzy się poziom oleju "patykiem" na gorącym silniku na N.
Ale też na forum już jest tysiąc tematów dotyczących A/T i olejów.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 27-01-2009, 18:49   

hmm, mógłbym się dowiedzieć co znaczy A/T, M/T ?
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 27-01-2009, 18:50   

A/T Automat Transmission- Skrzynia biegów Automatyczna

M/T Manual Transmission- Skrzynia biegów Manualna
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
Ostatnio zmieniony przez Juiceman 27-01-2009, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.