Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pali 12l/100km przy spokojnej jeździe-co sprawdzić lub wymie
Autor Wiadomość
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2006, 19:30   

Tak sie przygladam tematowi i widze, ze chyba doprowadzi to do niezwykle uniwersalnego ale jednoczesnie jakze prawdziwego konsensusu. Miasto miastu nie rowne, spokojna jazda spokojnej nie rowna, benzyna benzynie nie rowna i tak naprawde to chyba jest tyle czynnikow oprocz tych, ze aby moc porownywac spalania nawet tylko 2 roznych aut trzeba by wprowadzic pewne uniwersale typu np.: podobna szerokosc ogumienia, benzyna Shell 95, odcinek 100 km najlepiej trasy (bo i tak kazdy rusza, zmienia biegi itp. w swoim rytmie) w miare na jednym poziomie, obciazenie 1 os. - kierowca (cos jak w "le transporteur" :) ) itd. itp. Wtedy mozna by porownywac czyje pali wiecej, a czyje mniej, ktore ma wlasciwe spalanie, a ktore nie... Ja tez sie cieszylem na poczatku, ze to takie oszczedne auto mi sie udalo kupic przy swoich 136KM (jadac nim z Krakowa z 2 osobami wzial ok. 8l/100 przy 160-170km/h i wlaczonej klimie) sobie mysle qrcze rewela !!! Niestety jezdzac po Szczecinie to juz sie szczerzylem jak szczerbaty do sucharow, bo spalanie jak widac w stopce 11l/100km a jak bym jezdzi z gazem w podlodze to i z 13 jak nie 14 by wyszlo.
Takze uwazam, ze nie da sie tego w tak prosty sposob porownac, przynajmniej nie przy takich roznicach. Owszem roznice +-5l/100km moga juz byc zastanawiajace, ale nie takie.
Moja rada? Zatankuj do pelna, przejedz za jednym razem jak naj oszczedniej (ale nie oszczedzaj na wyborze stacji) 50-100km trasy i zatankuj ponownie z tego samego dystrybutora. Jesli wynik bedzie zadowalajacy to ok, a jesli nie to napewno cos jest nie tak, a przyczyn moze byc mnostwo od zapieczonego zacisku hamulcowego po niskie cisnienie sprezania na cylindrach. Tak ja mysle przynajmniej na dzien dzisiejszy, ale moze sie myle...
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 05-08-2006, 22:01   

E33 palił mi po mieście 12.5 - zmieniłem sondę lambda (stara pokazywała od .0V do .8V) i spalanie w tym samym mieście spadło do 10.7 ;)

pozdr
 
 
slawekpurc
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2006, 12:34   

dolacze sie do tematu.
moj gal 2,5 v6 24v w miescie (wroclaw) pali 12.5 - 13.0 /100km.Jazda srednio oszczedna. Jak trzeba to przycisne troszke ,ale staram sie unikac.
tak powinno byc?
ile to wogole pali w trasie bo jeszcze nie sprawdzalem.
 
 
Golab
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 01:05   

moj pali w miescie (mieszkam na Śląsku) 11-11,5 l GAZU, benzynki spalal niecale 11. Niestety na trasie udalo mi sie pozbyc butli gazu ze srednim wynikiem 15 L/100 km :D

ale nie jechalem 110 na 5 biegu ......
 
 
Levinson
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 11:07   

moj na gazie pali 11 w trasie, a ok 12,5 w miescie
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 31-08-2006, 12:24   

Myślę, że jeszcze trzeba dodac ile znaczy to "w trasie" bo niektórzy gonią powyżej 150km/h inni 120-130 :wink:

Mój bierze w mieście 12-13 (dynamiczna jazda :twisted: ) na trasie spalanie 8-9 (jazda mieszana jednak w wiekszości 130 max)

Zobacz raport spalania

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 12:32   

A mi wyszło na dojazd do Białegostoku 9,3 LPG sama trasa i prędkość ok 90km/h(jazda kolumną samochodów) i to jest najniższe spalanie jakie mi się udało osiągnąć. :mrgreen: Teraz powrót do normy 11-12l/100km LPG
 
 
Golab
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 13:08   

dla mnie ta trasa to bylo 180-190 przez cala zawartosc butli ktora wystarczyla na ok 350 km....
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 01-09-2006, 21:45   

ostatnio EA5 przebyłem trasę Bydgoszcz - Bielsko-Biała, niedziela rano, dość pusto na drogach, połowa trasy jednopasowa, powoła dwupas. tempomat na 120km/h i wyszło... 7.6l/100km (benzyny).

E33 trasa wpierw 130-170, potem miasto (Kraków, korki), z powrotem do 90-100 i spalił 9.5l/100km

pozdr
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2006, 23:30   

Golab napisał/a:
dla mnie ta trasa to bylo 180-190 przez cala zawartosc butli ktora wystarczyla na ok 350 km....

gratuluje pomysłu:
1) zapieprzanie na polskich drogach
2) zapieprzanie na gazie i katowanie swojego silnika - gaz ma wyższą temperaturę pracy, przy wysokich obrotach w większości instalacji gazowych za wyjątkiem wtrysku w fazie ciekłej gazu jest za mało i silnik spala sam siebie zamiast mieszanki paliwowo powietrznej
 
 
Golab
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2006, 23:17   

1. Nikt nie napisał, że to było w Polsce (bo niby i gdzie ...)
2. Temperatura jakoś nie wzrosła
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2006, 08:38   

ad.2 temperatura cieczy chłodzącej mogła zostać taka sama. liczy się w tym wypadku temperatura w komorach spalania.
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2006, 21:16   

Co do spalanie w miescie to nalezy rozroznic dwie rzeczy.
jazda w miesice na zasadzie zapalam auto i robie 30 km jednorazowo po miescie np. jadac do pracy (skrzyzowania ,swiatala itd) czyli cykl miejski.
natomiast inna sprawa to jazda miejska na zasadzie - mam do pracy 3 km ,odpalam,jade 3 km ,gasze.za 8 h znowu to samo.za jakoas godzinke do marketu kolejne 2 km ,no moze potem do kolegi na drugi osiedle 3 km....i tak codziennie.
Tak jak w tym pierwszym przypadku mozemy mowic o jezdzie miejskiej i o spalaniu, to w tym drugim przypadku o spalaniu lepiej nie dyskutowac bo mozna dostać drgawek :lol:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10719
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-10-2006, 21:31   

Bokciu, masz racje to dwie rózne kwestie...ale.... porównojąc II gi przypadek to galant z 2.5 nie wypad gorzej niż Cari GDI..... ni potrafie dokałdnie przeliczyć, ale moj za duzo ne pali, co prawda nie przekraczam 3 tys obr bo ne ma gdzie...
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2006, 22:04   

Marcino napisał/a:
to galant z 2.5 nie wypad gorzej niż Cari GDI

No to to juz jest zastanawiajace.
To po jakia cholere japoncy wymyslili to GDI skoro nie jest takie oszczedne jak to piszą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.