[1G 90-94] Za wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24334 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-03-2009, 09:11
|
|
|
to pewnie silniczek krokowy, skoro pomiary tego dowiodly - dosyc czesto sie to zdarza |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 09-03-2009, 11:29
|
|
|
Aby sprawdzić czy to jest napewno krokowy postanowiłem dodatkowo sprawdzić gp w taki sposób, choć niewiem czy dobrze. Najpierw go wykręciłem i zostawiłem podłączone i poprosiłem kolege żeby skręcił kluczyki na pozycje ON. Według mnie powinien się schować lub wysunąć ten bolec, który zamyka lub otwiera powietrze do ssania. Silniczek tylko terkotał i nic więcej, więc to chyba też swiadczy otym że jest trafiony prawda? Czy to ja się myle? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
splawik
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: gruzajny
|
Wysłany: 11-03-2009, 21:32
|
|
|
czasami przyjacielu pada sonda lambda i tez silnik głupieje z obrotami takze proponuje ja sprawdzic |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 11-03-2009, 22:48
|
|
|
Sonde sprawdzałem 2 razy i jest OK, ale dzięki za podpowiedz. Jak narazie musze wstawi krokowca żeby diagnozowac dalej bo muj wysiadł
Wie ktoś może czy od innych ałtek można dopasować krokowca
[ Dodano: 18-03-2009, 21:01 ]
Witam ponownie niedawno kupiłem krokowca od mechanika i kliperek smigał jak natchniony lecz dzisia krokowy padł. Gdy go rozkręciłem to zobaczyłem że ktoś tam grzebał bo był zalany plastikiem stąd moje pytanie. Czy krokowca można naprawić? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2009, 03:01
|
|
|
hej nikoś i jak z tymi obrotami doszedłeś ładu bo ja mam taki sam problem wymiana krokowca coś pomogła? |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-04-2009, 11:27
|
|
|
Nikoś napisał/a: | Wie ktoś może czy od innych ałtek można dopasować krokowca
raczej nie...
[ Dodano: 18-03-2009, 21:01 ]
Gdy go rozkręciłem to zobaczyłem że ktoś tam grzebał bo był zalany plastikiem stąd moje pytanie. Czy krokowca można naprawić? |
pewnie naprawiał cewke bo lubią się przypalić na drucie przy samym kontakcie
krokowca można naprawić, ale ciężko i dużo zależy co się zepsuło, może być Ci potrzebny inny krokowiec na części... ciężko powiedzieć coś bez rozeznania na odległość... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 18-04-2009, 20:20
|
|
|
Siemka niestety nie naprawiłem krokowca, ale za pare dni dostane urzywke tylko mam nadzieje że wytrzyma dłurzej. Jedno jest pewne że to był krokowiec. Kolegi znajomy ma też miśka i jego krokowy niema przejścia na 2 i 3 pinie ale autko chodzi normalnie, czy to są jakieś wyjątki? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 30-04-2009, 17:23
|
|
|
Oporność cewek w silniczku krokowym to jedna sprawa , a jego mechaniczne uszkodzenie to druga. W twoim przypadku może to być właśnie zatarcie silniczka. Jeśli nie masz co robić to proponuje C wymontować krokowy, rozdłubać go na kawałki , wymyć w jakiejś ropie, nafcie itp następnie wysuszyć dokładnie, przesmarować i zmontować. DOpiero wtedy przeprowadzić procedurę regulacyjną.
Następne co mi do głowy przychodzi i jest bardzo możliwe to uszkodzenie oringa na głównej śrubie regulacyjnej http://www.vfaq.com/proj-pics/BISS/BISS-10.jpg (zaznaczona w kółeczku.
Jak ją wykręcisz całkowicie to znajduje się na niej oring ,który też czasem "pada"
Pamiętaj aby liczyć ile obrotów wykonałeś do całkowitego wykręcenia ! oszczędzi Ci to potem sporo kłopotów z regulacją |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 30-04-2009, 18:31
|
|
|
Czy ECU może być sprawcą tego że padają mi te krokowce normalnie mam już dość ich, 3 i znowu pochodził pare dni ale dobrze że chociaż wytrzymał mi podczas jazdy do poznania.
A i jeszcze jedno jak sprawdzić sąde lambda czy jest ok? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2009, 17:51
|
|
|
a czy istnieje taka możliwość że nie cofa się do końca dzwignia przepustnicy może luzy są bo jak ręką delikatnie docisnę to obroty są normalne ale jak wcisnę gaz i puszczę to znowu lipa i trzyma prawie 2000 lekko docisnę i jest ok może luzy są tam albo coś ma ktoś pomysł?? |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-05-2009, 21:29
|
|
|
na bank coś z IPSem czyli tym przełączniczkiem który ogranicza przepustnicę
wkręć go o jakieś pół obrotu, jak niepomoże to o jeden cały a jak nie pomoże i dalej będziesz musiał ręką docisnąć to:
w momencie jak sie puszcza gaz, przepustnica wraca, opiera się na nim i go przełącza, wtedy na jego styku pojawia sie masa, to sygnał dla komputera ECU że ma regulować wolne obroty, jak źle styka to jest uszkodzony, powinien przy bardzo delikatnym naciśnięciu działać
zrób tak: dołącz ten kabelek od niego (jest jeden z takim gumowym kapturkiem), wepnij do niego jakiś kabel (wsadź koniec kabla do środka gumowej osłonki, tam jest terminal)
odpal auto, najlepiej żeby było wcześniej rozgrzane, i podłącz drugi koniec tego kabla do masy albo klemy minusowej, tak ręcznie włączysz obwód IPSa
zobacz reakcje, silnik powinien w momencie podłączenia tego kabelka zacząć dobrze regulować wolne obroty tak jak po dociśnięciu...
jak będzie wtedy działać to znaczy że kwalifikuje sie do wymiany... jakieś 40 zł używka na szrocie, w innym temacie w tym dziale ktoś wymianiał i pisał gdzie dostał i za ile... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Creatinian1990
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 101 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-05-2009, 22:50
|
|
|
Owszem może to być ten IPS:)
Kolega zenek_bb bardzo mi pomógł w tej sprawie:)
za ten czujnik zapłaciłem 40zł na szrocie a mechanik włożył mi go za BAGATELA 5zł:D
Ale może to być również wina przepływomierza nie myl z przepustnicą:)
Sprawdziłeś go?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2009, 23:28
|
|
|
przepływomierz jest ok lewego powietrza nie łapie błędy posprawdzane i dioda nic nie wykazała krokowy pomierzony i też wszystko ok więc chyba muszę zająć się tym czujnikiem albo ta sprężyna trochę za słabo ciągnie może jak to rozbiorę i poczyszczę to coś da dzięki za tydzień dam znać jak poszło zenek ten IPS to jest taka jakby śruba co podłączony jest do niej taki jeden przewód czy tak? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-05-2009, 23:36
|
|
|
beben1982 napisał/a: | ten IPS to jest taka jakby śruba co podłączony jest do niej taki jeden przewód czy tak? |
Dokładnie tak. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Creatinian1990
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 101 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-05-2009, 23:39
|
|
|
taa;) dokładnie:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|