Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Za wysokie obroty
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-03-2009, 09:11   

to pewnie silniczek krokowy, skoro pomiary tego dowiodly - dosyc czesto sie to zdarza
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 09-03-2009, 11:29   

Aby sprawdzić czy to jest napewno krokowy postanowiłem dodatkowo sprawdzić gp w taki sposób, choć niewiem czy dobrze. Najpierw go wykręciłem i zostawiłem podłączone i poprosiłem kolege żeby skręcił kluczyki na pozycje ON. Według mnie powinien się schować lub wysunąć ten bolec, który zamyka lub otwiera powietrze do ssania. Silniczek tylko terkotał i nic więcej, więc to chyba też swiadczy otym że jest trafiony prawda? Czy to ja się myle?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
splawik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: gruzajny
Wysłany: 11-03-2009, 21:32   

czasami przyjacielu pada sonda lambda i tez silnik głupieje z obrotami takze proponuje ja sprawdzic
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 11-03-2009, 22:48   

Sonde sprawdzałem 2 razy i jest OK, ale dzięki za podpowiedz. Jak narazie musze wstawi krokowca żeby diagnozowac dalej bo muj wysiadł :(
Wie ktoś może czy od innych ałtek można dopasować krokowca

[ Dodano: 18-03-2009, 21:01 ]
Witam ponownie niedawno kupiłem krokowca od mechanika i kliperek smigał jak natchniony lecz dzisia krokowy padł. Gdy go rozkręciłem to zobaczyłem że ktoś tam grzebał bo był zalany plastikiem stąd moje pytanie. Czy krokowca można naprawić?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2009, 03:01   

hej nikoś i jak z tymi obrotami doszedłeś ładu bo ja mam taki sam problem wymiana krokowca coś pomogła?
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-04-2009, 11:27   

Nikoś napisał/a:
Wie ktoś może czy od innych ałtek można dopasować krokowca

raczej nie...

[ Dodano: 18-03-2009, 21:01 ]
Gdy go rozkręciłem to zobaczyłem że ktoś tam grzebał bo był zalany plastikiem stąd moje pytanie. Czy krokowca można naprawić?


pewnie naprawiał cewke bo lubią się przypalić na drucie przy samym kontakcie

krokowca można naprawić, ale ciężko i dużo zależy co się zepsuło, może być Ci potrzebny inny krokowiec na części... ciężko powiedzieć coś bez rozeznania na odległość...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 18-04-2009, 20:20   

Siemka niestety nie naprawiłem krokowca, ale za pare dni dostane urzywke tylko mam nadzieje że wytrzyma dłurzej. Jedno jest pewne że to był krokowiec. Kolegi znajomy ma też miśka i jego krokowy niema przejścia na 2 i 3 pinie ale autko chodzi normalnie, czy to są jakieś wyjątki?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 30-04-2009, 17:23   

Oporność cewek w silniczku krokowym to jedna sprawa , a jego mechaniczne uszkodzenie to druga. W twoim przypadku może to być właśnie zatarcie silniczka. Jeśli nie masz co robić to proponuje C wymontować krokowy, rozdłubać go na kawałki , wymyć w jakiejś ropie, nafcie itp następnie wysuszyć dokładnie, przesmarować i zmontować. DOpiero wtedy przeprowadzić procedurę regulacyjną.

Następne co mi do głowy przychodzi i jest bardzo możliwe to uszkodzenie oringa na głównej śrubie regulacyjnej http://www.vfaq.com/proj-pics/BISS/BISS-10.jpg (zaznaczona w kółeczku.
Jak ją wykręcisz całkowicie to znajduje się na niej oring ,który też czasem "pada"
Pamiętaj aby liczyć ile obrotów wykonałeś do całkowitego wykręcenia ! oszczędzi Ci to potem sporo kłopotów z regulacją
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 30-04-2009, 18:31   

Czy ECU może być sprawcą tego że padają mi te krokowce normalnie mam już dość ich, 3 i znowu pochodził pare dni ale dobrze że chociaż wytrzymał mi podczas jazdy do poznania.
A i jeszcze jedno jak sprawdzić sąde lambda czy jest ok?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2009, 17:51   

a czy istnieje taka możliwość że nie cofa się do końca dzwignia przepustnicy może luzy są bo jak ręką delikatnie docisnę to obroty są normalne ale jak wcisnę gaz i puszczę to znowu lipa i trzyma prawie 2000 lekko docisnę i jest ok może luzy są tam albo coś ma ktoś pomysł??
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-05-2009, 21:29   

na bank coś z IPSem czyli tym przełączniczkiem który ogranicza przepustnicę

wkręć go o jakieś pół obrotu, jak niepomoże to o jeden cały a jak nie pomoże i dalej będziesz musiał ręką docisnąć to:

w momencie jak sie puszcza gaz, przepustnica wraca, opiera się na nim i go przełącza, wtedy na jego styku pojawia sie masa, to sygnał dla komputera ECU że ma regulować wolne obroty, jak źle styka to jest uszkodzony, powinien przy bardzo delikatnym naciśnięciu działać

zrób tak: dołącz ten kabelek od niego (jest jeden z takim gumowym kapturkiem), wepnij do niego jakiś kabel (wsadź koniec kabla do środka gumowej osłonki, tam jest terminal)

odpal auto, najlepiej żeby było wcześniej rozgrzane, i podłącz drugi koniec tego kabla do masy albo klemy minusowej, tak ręcznie włączysz obwód IPSa
zobacz reakcje, silnik powinien w momencie podłączenia tego kabelka zacząć dobrze regulować wolne obroty tak jak po dociśnięciu...

jak będzie wtedy działać to znaczy że kwalifikuje sie do wymiany... jakieś 40 zł używka na szrocie, w innym temacie w tym dziale ktoś wymianiał i pisał gdzie dostał i za ile...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-05-2009, 22:50   

Owszem może to być ten IPS:)
Kolega zenek_bb bardzo mi pomógł w tej sprawie:)
za ten czujnik zapłaciłem 40zł na szrocie a mechanik włożył mi go za BAGATELA 5zł:D
Ale może to być również wina przepływomierza nie myl z przepustnicą:)
Sprawdziłeś go??
_________________

 
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2009, 23:28   

przepływomierz jest ok lewego powietrza nie łapie błędy posprawdzane i dioda nic nie wykazała krokowy pomierzony i też wszystko ok więc chyba muszę zająć się tym czujnikiem albo ta sprężyna trochę za słabo ciągnie może jak to rozbiorę i poczyszczę to coś da dzięki za tydzień dam znać jak poszło zenek ten IPS to jest taka jakby śruba co podłączony jest do niej taki jeden przewód czy tak?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-05-2009, 23:36   

beben1982 napisał/a:
ten IPS to jest taka jakby śruba co podłączony jest do niej taki jeden przewód czy tak?


Dokładnie tak. :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-05-2009, 23:39   

taa;) dokładnie:)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.