Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylatory chodzą non stop
Autor Wiadomość
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-03-2014, 14:28   

Zapytam tutaj ponieważ w moim temacie dopisuje mi pytanie do ostatniej mojej wypowiedzi i nie wrzuca go do świeżych topików...

Wymieniłem wentylator dmuchawy
Dla potomnych http://zapodaj.net/326d58639f64c.jpg.html to jest wersja EU

Niestety nie reaguje i teraz pytanie który bezpiecznik odpowiada za niego?, w komorze silnika są dwa oznaczenia z ikonką wentylatora jeden to jest taka czarna kostka a drugi w czerwonym pudełku, ten w czerwonym jet ok natomiast ta kostka czarna po wyjęciu nie wiem ... otwiera sie ją czy co?....
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-03-2014, 17:11   

Może masz spaloną opornice sterującą wentylatorem - to coś pod filtrem kabinowym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-03-2014, 19:39   

Czytałem o jakiejś jeszcze kostce tranzystorów po lewej obok schowka, połączona z klimatronikiem.
Ewentualnie dam elektrykowi, dmuchawe wymieniłem i nic.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-03-2014, 09:53   

Sprawdź tyrystor sterujący dmuchawą.
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-03-2014, 13:02   

A czy jeśli dmuchawa nie działa to jest to możliwe że podczas jazdy mam delikatny nawiew?bo jeśli nie to rozumiem że prawdopodobnie padła ta opornica sterująca "biegami" nawiewu (?).
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-03-2014, 13:05   

Możliwe. Kiedyś pisałem jak sprawdzić ten tyrystor.
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-03-2014, 10:53   

Problem rozwiązany ... kupiłem opornice, wymieniłem w 3minuty i wszystko działa, a nowa (stara) dmuchawa nie terkocze :) . Dzięki Panowie za pomoc, zaoszczędziłem na elektrykach.
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-03-2014, 11:00   

Dmuchawa i tyrystor często padają parami. Do dmuchawy dostaje się woda, łożyska i tuleje się przycierają. Auto postoi i wirnik staje. Przy próbie włączenia jest tak duży prąd, że zabija tyrystor :)

Warto tam zajrzeć i nasmarować raz na jakiś czas.
 
 
drOwca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VI 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-04-2015, 18:05   Wentylatory chłodnicy

Chciałbym odświeżyć temat. Otóż:

Z dnia na dzień, po odpaleniu auta nie dało się go zgasić gdyż nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik ciągle chodził. Wyłączał się nawiew, radio, zegarek oraz ciągle działające wentylatory chłodnicy.

Działają zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku na MAX. Problem ustępował, gdy wyciąga się bezpiecznik od ABS.

Rozpiąłem, poruszałem wszystkie kabelki jakie były dostępne na widoku.

(wybaczcie za określenia, jestem laikiem) Obok akumulatora jest srebrna "skrzynka". Podejrzewam, że komputer od instalacji LPG Vialle gdyż jest tam kabel diagnostyczny.

Po nagrzebaniu przestała działać instalacja gazowa. Nie świeciła się kontrolka więc docisnąłem kabel od "skrzynki" i wszystkie dolegliwości ustąpiły. Wentylatory normalnie pracowały, skończył się problem ze stacyjką również po włożeniu bezpiecznika ABS.

Po dwóch dniach radości wentylatory zaczęły się włączać znów i chodzą od uruchomienia silnika aż do jego wyłączenia. Nie mam pomysłu na nie.

Byłem u speca od elektroniki samochodowej - rozkłada ręce.

Proszę o pomoc.
Dziękuję z góry.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-04-2015, 19:36   Re: Wentylatory chłodnicy

drOwca napisał/a:
auta nie dało się go zgasić gdyż nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik ciągle chodził


czy Ty to nam dobrze przedstawiasz?
Silnik działał bez kluczyka? Czy może wydawało Ci się, bo działały wentylatory?
 
 
 
drOwca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VI 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-04-2015, 19:40   Re: Wentylatory chłodnicy

Tomasz87 napisał/a:
drOwca napisał/a:
auta nie dało się go zgasić gdyż nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik ciągle chodził


czy Ty to nam dobrze przedstawiasz?
Silnik działał bez kluczyka? Czy może wydawało Ci się, bo działały wentylatory?


Jak już się go odpaliło to nie dało się go wyłączyć. Chodził bez kluczyka. Normalnie dało się nim pojechać a kluczyki wyjęte ze stacyjki leżały obok.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-04-2015, 19:46   

LPi vialle nie ruszaj, nie z tym problem.
W zasadzie wentylatory to pewnie jedno, a nie gaśnięcie drugie... Stacyjka nie rozłącza? Koledzy, pomóżcie.
BTW- wystarczy wtyczkę od przepływomierza wypiąć by samochód zgasł...
 
 
 
drOwca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VI 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-04-2015, 20:08   Re: Wentylatory chłodnicy

Wyłączałem go przez zduszenie na biegu. Wszystkie kontrolki świeciły się nadal. Po wyciągnięciu bezpiecznika ABS wyłączały się. Teraz po dociśnięciu tego przewodu do komputera stacyjka jest ok natomiast wentylatory buczą jak w odrzutowcu cały czas.
Co może być tego przyczyną? Jak to sprawdzić?

Dodam jeszcze, że po podpięciu pod komputer nie wyrzuca żadnych błędów.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-04-2015, 20:20   

Może kiepski skaner diagnostyczny, wentylatory chłodnicy właczają się w trybie awaryjnym jezeli jakiś czujnik/element wyposażenia silnika jest uszkodzony - nie wszystkie są diagnozowalne, zatem mozna wymrugac błedy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 i się przekonać czy ECU widzi jakiś stan nienormatywny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
drOwca 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VI 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-04-2015, 22:19   Re: Wentylatory chłodnicy

Ok. Dzięki. Sprawdzę i zdam relację gdy będę wiedział co z ECU. :rolleyes:

[ Dodano: 02-05-2015, 15:37 ]
Więc tak: W ECU były błędy o czujniku temperatury więc wymieniłem czujnik. I nic. Dalej jest problem z wentylatorami. Kiedy z komputera próbuje się uruchomić wentylatory, zarówno na 1 poziomie jak i na 2 wentylatory chodzą tak samo szybko - na maksymalnej prędkości. Inne błędy jakie są to błąd sondy lambda i zwarcie abs. Po skasowaniu i przejechaniu pewnego dystansu już nie wyskakują a wentylatory nadal na zimnym i na ciepłym silniku chodzą na maksymalnej prędkości. Ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.