Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadek obrotów
Autor Wiadomość
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2012, 16:13   

Obroty mam w normie 750+/-, po włączeniu świateł lekko spadają i wracają na swoje miejsce, po wciśnięciu hamulca spadają na jakieś 700+/- i tak zostają. :(
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-11-2012, 16:54   

Ja bym je trochę podkręcił. Norma jest 750+/- 100. O 50 bym dał w górę. Ale czyszczenie przepustnicy i nauka obrotów wskazana. Możliwe, że po tym zabiegu będą wyższe bez regulacji.
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2012, 17:45   

Pomyłka, poszedłem to sprawdzić. Tak jak wyżej pisałem po wciśnięciu hamulca obroty spadają do 700 po czym wracają z różną częstotliwością.

[ Dodano: 07-11-2012, 17:56 ]
Bym zapomniał. przepustnica była jakiś czas temu czyszczona, i nauka obrotów również była przeprowadzona
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 23-12-2012, 16:42   

witam też walcze z tymi obrotami odkąd pamiętam..wymieniłem kable,świece,wyczyszczona przepustnica,przepływomierz,krokowiec pomierzony ,sprawdzałem czy lewego powietrza nie bierze i dalej lipa :? tzn nie zawsze.. czasami jak mu coś odbije to zaczynają spadać a zachwilę stoją w miejscu idealnie i wszystko OK.
Wczoraj podkręciłem obroty na :
czerwona kreska - obecnie ustawione(jest ok)
żółta kreska - tak miałem do wczoraj było oki ale czasami spadało na wysokość niebieskiej a wtedy buda drżała.
Poniżej fotka:

Wiem ,że obroty powinny być ustawione na 750+-100,czy tak jak mam obecnie może być?a i druga sprawa mam zegary HC wskaznik z milami i km do 260km/h więc chyba są od 2.5v6?jak zamontowałem to obrotomierz nie działał dałem do przeróbki według instrukcji z forumi zadziałało tylko teraz martwie się czy zegary nie przekłamują tego co pokazują?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-12-2012, 17:08   

sipex napisał/a:
mam zegary HC wskaznik z milami i km do 260km/h więc chyba są od 2.5v6?
Tak.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 23-12-2012, 20:16   

Hej koledzy!
Miałem identyczne problemy jak opisywane przez Was.
Przepustnica czysta, aku ok itd itd...
Kiedyś zwróciłem uwagę, na linkę przy przepustnicy - od gazu: w pozycji biegu jałowego bez wciśniętego gazu linka miała po prostu luz. Może to nie rewelacyjne rozwiązanie, ale wyregulowałem jej napięcie na rozgrzanym silniku przy maksymalnym poborze prądu.

Teraz działa to tak, że gdy mam zimny silnik, to chwilkę te obroty są przy duże (1100-1200)
Po chwili jałowy działa delikatnie poniżej 1000obr./min.(pewnie jakieś 900-950)

Nic nie trzęsie, nie brakuje prądu, nic nie przygasa :)
Jedyny minus to ciut większe spalanie. Na gazie zaobserwowałem ok. +1L/100km
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 23-12-2012, 21:16   

umnie z linka wszystko ok..a jak z tymi obrotami umnie mogą być tak wysoko?
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-12-2012, 00:12   

Tomasz87 napisał/a:
Kiedyś zwróciłem uwagę, na linkę przy przepustnicy - od gazu: w pozycji biegu jałowego bez wciśniętego gazu linka miała po prostu luz. Może to nie rewelacyjne rozwiązanie, ale wyregulowałem jej napięcie na rozgrzanym silniku przy maksymalnym poborze prądu.


Obroty reguluje się śrubą przy przepustnicy. W ten sposób nie wolno regulować! Nie masz hamowania silnikiem.
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 24-12-2012, 09:58   

Owczar, a co myślisz o mojej sytuacji z obrotami trzy posty wyżej?
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-12-2012, 10:31   

ktoś gdzieś kiedys napisał że tylko w serwisie komputerem można ustawić obroty. Kręcenie śrubą na przepustnicy nic nie daje bo po czasie i tak obroty jałowego spadają do za niskich wartości. U mnie jest jeszcze taki efekt, odpalam rano, jadę, silnik rozgrzewa się do właściwej temp - obroty jałowe ok. Zatrzymuje się/gaszę silnik na powiedzmy 5 minut, odpalam, obroty jałowe niższe/za niskie niż przed postojem :|
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-12-2012, 11:35   

Tomii, przepływomierz lub czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za "ssanie".
 
 
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 26-12-2012, 16:29   

Czujnik temp silnika może odpowiadać za gaśnięcie auta na dużych mrozach, wahania obrotów na jałowym po rozgrzaniu silnika i spadanie obrotów do ok. 750 obrotów co powoduje drgania auta? Wszystkie objawy na ciepłym silniku. Te wszystkie problemy powtarzają się sporadycznie. To pierwsze raczej tak ale nie wiem czy można powiązać te rzeczy do jednego wadliwego czujnika..
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-12-2012, 20:24   

Hugo napisał/a:
Tomii, przepływomierz lub czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za "ssanie".


czujnik temp raczej odpada bo bym nie miał w ogóle ssania lub było by cały czas.
przepływomierz ? jak go sprawdzić ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-12-2012, 21:29   

Tomii napisał/a:
czujnik temp raczej odpada bo bym nie miał w ogóle ssania lub było by cały czas
U mnie raz było, raz nie.
Tomii napisał/a:
przepływomierz ? jak go sprawdzić ?
"Plaster miodu" najpierw sprawdź czy jest na swoim miejscu.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-12-2012, 21:50   

Hugo napisał/a:
"Plaster miodu" najpierw sprawdź czy jest na swoim miejscu.


jest, można powiedzieć że w idealnym stanie, opornik, dioda czy co to tam jest też na swoim miejscu i wyczyszczony/a
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.