Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 19:08 |
LPG na BLOSIE do SIGMY 3.0 12 V |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-04-2009, 22:34
|
|
|
Emulator kosztuje około 100 zł. Sam mam założony takowy bo emulator w stagu nie za bardzo sobie radził i mam oddzielny emulator.
Odnosnie podejscia powiem tyle:
Widocznie dla ciebie Sigma to po prostu kolejny duży kombiak ale na tym zakończe mój komentarz. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 20-04-2009, 17:48
|
|
|
Nie jest tak jak myślisz. W Sigmie zakochałem się od pierwszej przejażdżki, nie zamierzam zmieniać samochodu przez kilka lat, chociaż jak wiadomo życie scenariusz pisze. Moja decyzja zależy niestety od kosztów. Hmmm gdyby benzyna kosztowała np. 3 zł ..... (pomarzyć można ........ ) nigdy bym gazu nie zakładał. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-04-2009, 18:34
|
|
|
Witek1980 napisał/a: | Nie jest tak jak myślisz. W Sigmie zakochałem się od pierwszej przejażdżki, nie zamierzam zmieniać samochodu przez kilka lat, chociaż jak wiadomo życie scenariusz pisze. Moja decyzja zależy niestety od kosztów. Hmmm gdyby benzyna kosztowała np. 3 zł ..... (pomarzyć można ........ ) nigdy bym gazu nie zakładał. |
Jak chcesz, z blosem nie jeździ to najgorzej ale mimo wszystko mixer kosztuje z 1500 zł + koszt blosa (300-400 zł). A czasem daje się wyhaczyć gaz sekwencyjny za 2800 zł. Jeśli przypilnujesz gazownika to zamontuje to poprawnie. Tyle że przy sekwencji nie ma problemów ze strzałami, z wolnymi obrotami itd. Zrobisz jak chcesz ale przemyśl sprawę jeszcze raz. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-04-2009, 20:09
|
|
|
w razie co mogę Ci sprzedać bardzo tanio dobry reduktor do blosa i miksera - mam po demontażu z diamante generalnie całą działającą instalację mogę Ci zapodać jeśli chcesz. w większosci jest w aucie. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 20-04-2009, 22:32
|
|
|
kurcze szkoda, że wcześniej nie zapytałem - już kupiłem instalację. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-04-2009, 00:08
|
|
|
Witek to wystaw ją na allegro i po problemie może jeszcze zarobisz i będzie więcej kasy do sekwencji.
Poczytaj trochę postów związanych z LPG a, zdrowy rozsądek pomoże ci wybrać.
Dobra instalacja lub życie wybór należy do ciebie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 01-05-2009, 07:34
|
|
|
Wczoraj wieczorem z kumplem skończyliśmy zakładać gaz na blosie. Wszystko szło jak należy do momentu próby. Okazało się, że komputer po rozłączeniu wtrysków na przekaźnikach po prostu gasi silnik poprzez odcięcie WN. Choć znajomy zakładał wiele instalacji na blosie w bardziej zaawansowanych technologicznie pojazdach nie spotkał się z tak "mądrym" kompem. Sprawa oczywiście jest do przeskoczenia - 2 wyjścia:
- odłączyć zasilanie pompy paliwa (jednak tego rozwiązania nie chiałbym stosować, gdyż wtryski nie będą chłodzone paliwem i mogą się zapiekać)
- zastosować emulator wtrysków - tutaj proszę o poradę, a mianowicie w Sigmie (mówię o silniku 3.0 12v) wtryski są "zrównoleglone" w dwie pary po trzy, czyli wchodzi w grę emulator do DWÓCH wtrysków, bądź po "rozrównolegleniu" połączenia eletrycznego emulator 6 wtrysków (ale po co sobie robić dodatkową pracę). Znalazłem w pare minut takie emulatory :
http://www.drypa.pl/index...20E2%20cylindry
nawet oporność nominalna wtrysku się zgadza (sigma ma też 16 Ohm), ale przecież po zrównolegleniu trzech wtrysków (a tak jest fabrycznie zrobione) rezystancja trzech połączonych ze sobą wtrysków wynosi około 5 Ohm - pytanie czy będzie działać ? Ma ktoś tak zrobione ?
Można zastosować emulator na 6 wtrysków:
http://www.drypa.pl/index...6%20cylindr%F3w , ale może nie trzeba się aż tak męczyć.
Za merytoryczne odpowiedzi z góry dzięki. Pozdrawiam Witek |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 01-05-2009, 12:11
|
|
|
Rozumiem że "kolega" prowadzi uprawniony zakład instalatorski Bo szczerze mówiąc , sam chciałem zmienić instalacje na wtrysk, ale w zakładzie chcą od 3300 do 4000zł tylko za przekładkę tego co pod maską , kiedy zestaw kosztuje 1200-1600zł(stag 300_valtec+tomasetto) . problemem jest tylko "papierkologia".
Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wygląda legalizacja takiej samodzielnej instalacji, i czy jest w ogóle możliwa??
[ Dodano: 01-05-2009, 18:48 ]
douczyłem sie troche i wychodzi że skoro jest wbita w dowód to kłopotu nie będzie |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 01-05-2009, 22:46
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | valtec+tomasetto |
Moim zdaniem na takim zestawieniu Sigma nie bedzie jeździć. Reduktor i wtryski nie podołają przy wyższych prędkościach obrotowych, jeśli do tego średnica miedzi będzie wynosić 6mm, To bankowo wystąpi zapętlenie wtrysków i w tym momencie silniczek zacznie podpierać się benzyną bez naszej wiedzy albo, zasygnalizuje przełączenie na benzynę z powody spadku ciśnienia gazu na reduktorze. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-05-2009, 22:47
|
|
|
Na przeglądzie sprawdzają tylko swiadectwo homologacji jesli chodzi o zbiornik z tego co zaobserwowałem i szczelność. Z wtryskiwaczy lepiej kupić magic jet - koszt wyższy o około 70 zł w stosunku do valteków (przy 6 sztukach) a jakość sporo wyższa. Gdzieś na allegro ktoś oferował takie fajne komplety z Stagiem + MAGIC jet. Ewentualnie stronka www.megapol.com.pl - spory wybór akcesoriów i bardzo przyzwoite ceny |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-05-2009, 09:41
|
|
|
powiem tak.. ja się wypowiadał nie będę , bo mnie trafia jak ktoś pisze że szkoda sie meczyć żeby chocciaż wtryski zaemulować.. moim zdaniem ten gość nie ma pojęcia co robi , bo każdy nowszy samochód sprawdza wtryski.. on nic nie montował wiekszego jak z tym ma problem... po prostu zniszczysz auto.. tyle w temacie... |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 02-05-2009, 12:41
|
|
|
Ale po co wyważać otwarte drzwi. Jeśli Japończycy zmostkowali wtryski w układzie 2x3 to po co to rujnować i rozdzielać w układ 6x1. Czy ma ktoś może zemulowane wtryski za pomocą emulatora do silników dwucylindrowych ? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-05-2009, 21:50
|
|
|
Witek1980 napisał/a: | Ale po co wyważać otwarte drzwi. Jeśli Japończycy zmostkowali wtryski w układzie 2x3 to po co to rujnować i rozdzielać w układ 6x1. Czy ma ktoś może zemulowane wtryski za pomocą emulatora do silników dwucylindrowych ? |
A skąd żeś wytrzasnął to zmostkowanie ??
Właśnie przeglądam schemat elektryczny i jak byk jest 6(SZEŚĆ) oddzielnych przewodów sterujących po jednym dla każdego wtryskiwacza, wspólny jest tylko czerwony przewód wg. schematu.
Czyli emulator 6x1 inaczej nie da rady. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 13-05-2009, 23:36
|
|
|
Dzisiaj dokonałem dokładnej próby instalacji z blosem i nie widzę różnicy między pracą silnika na pg i lpg. Sigma "mało" pali 12dm3/100km i ma "wygar" benzynowy., ale niestety zaświeca się kontrolka "check engine" . Pomimo, że poruszam się ponad raz taniej niż "
PB - owcy" zastanawiam się czy to coś poważnego. Dadam, że zamówiłem na allegro system diagnostyczny (złącze do lapa), aby sobie zbadać problem.
Emulator wtrysków mam "stag", może wymienić ?
Proszę o opinie . |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-05-2009, 23:45
|
|
|
niestety tutaj już ci nie pomogę , to musisz zweryfikować miganiem. z tego co wiem zwierasz końcówki do masy we wtyczce diagnostycznej ( chyba pin 4) i kontrolka check engine ci wymruga błędy. wyjscie za darmo:) kody gdzieś wkleiłem na forum. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|