Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 19:08
LPG na BLOSIE do SIGMY 3.0 12 V
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-04-2009, 22:34   

Emulator kosztuje około 100 zł. Sam mam założony takowy bo emulator w stagu nie za bardzo sobie radził i mam oddzielny emulator.
Odnosnie podejscia powiem tyle:
Widocznie dla ciebie Sigma to po prostu kolejny duży kombiak ale na tym zakończe mój komentarz.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 20-04-2009, 17:48   

Nie jest tak jak myślisz. W Sigmie zakochałem się od pierwszej przejażdżki, nie zamierzam zmieniać samochodu przez kilka lat, chociaż jak wiadomo życie scenariusz pisze. Moja decyzja zależy niestety od kosztów. Hmmm gdyby benzyna kosztowała np. 3 zł ..... (pomarzyć można ........ :wink: ) nigdy bym gazu nie zakładał.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-04-2009, 18:34   

Witek1980 napisał/a:
Nie jest tak jak myślisz. W Sigmie zakochałem się od pierwszej przejażdżki, nie zamierzam zmieniać samochodu przez kilka lat, chociaż jak wiadomo życie scenariusz pisze. Moja decyzja zależy niestety od kosztów. Hmmm gdyby benzyna kosztowała np. 3 zł ..... (pomarzyć można ........ :wink: ) nigdy bym gazu nie zakładał.


Jak chcesz, z blosem nie jeździ to najgorzej ale mimo wszystko mixer kosztuje z 1500 zł + koszt blosa (300-400 zł). A czasem daje się wyhaczyć gaz sekwencyjny za 2800 zł. Jeśli przypilnujesz gazownika to zamontuje to poprawnie. Tyle że przy sekwencji nie ma problemów ze strzałami, z wolnymi obrotami itd. Zrobisz jak chcesz ale przemyśl sprawę jeszcze raz.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-04-2009, 20:09   

w razie co mogę Ci sprzedać bardzo tanio dobry reduktor do blosa i miksera - mam po demontażu z diamante :) generalnie całą działającą instalację mogę Ci zapodać jeśli chcesz. w większosci jest w aucie.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 20-04-2009, 22:32   

kurcze szkoda, że wcześniej nie zapytałem - już kupiłem instalację.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-04-2009, 00:08   

Witek to wystaw ją na allegro i po problemie może jeszcze zarobisz i będzie więcej kasy do sekwencji.
Poczytaj trochę postów związanych z LPG a, zdrowy rozsądek pomoże ci wybrać.
:) Dobra instalacja lub życie wybór należy do ciebie. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 01-05-2009, 07:34   

Wczoraj wieczorem z kumplem skończyliśmy zakładać gaz na blosie. Wszystko szło jak należy do momentu próby. Okazało się, że komputer po rozłączeniu wtrysków na przekaźnikach po prostu gasi silnik poprzez odcięcie WN. Choć znajomy zakładał wiele instalacji na blosie w bardziej zaawansowanych technologicznie pojazdach nie spotkał się z tak "mądrym" kompem. Sprawa oczywiście jest do przeskoczenia - 2 wyjścia:
- odłączyć zasilanie pompy paliwa (jednak tego rozwiązania nie chiałbym stosować, gdyż wtryski nie będą chłodzone paliwem i mogą się zapiekać)
- zastosować emulator wtrysków - tutaj proszę o poradę, a mianowicie w Sigmie (mówię o silniku 3.0 12v) wtryski są "zrównoleglone" w dwie pary po trzy, czyli wchodzi w grę emulator do DWÓCH wtrysków, bądź po "rozrównolegleniu" połączenia eletrycznego emulator 6 wtrysków (ale po co sobie robić dodatkową pracę). Znalazłem w pare minut takie emulatory :
http://www.drypa.pl/index...20E2%20cylindry
nawet oporność nominalna wtrysku się zgadza (sigma ma też 16 Ohm), ale przecież po zrównolegleniu trzech wtrysków (a tak jest fabrycznie zrobione) rezystancja trzech połączonych ze sobą wtrysków wynosi około 5 Ohm - pytanie czy będzie działać ? Ma ktoś tak zrobione ?

Można zastosować emulator na 6 wtrysków:
http://www.drypa.pl/index...6%20cylindr%F3w , ale może nie trzeba się aż tak męczyć.

Za merytoryczne odpowiedzi z góry dzięki. Pozdrawiam Witek
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 01-05-2009, 12:11   

Rozumiem że "kolega" prowadzi uprawniony zakład instalatorski Bo szczerze mówiąc , sam chciałem zmienić instalacje na wtrysk, ale w zakładzie chcą od 3300 do 4000zł tylko za przekładkę tego co pod maską :shock: , kiedy zestaw kosztuje 1200-1600zł(stag 300_valtec+tomasetto) :shock: . problemem jest tylko "papierkologia".

Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wygląda legalizacja takiej samodzielnej instalacji, i czy jest w ogóle możliwa??

[ Dodano: 01-05-2009, 18:48 ]
douczyłem sie troche i wychodzi że skoro jest wbita w dowód to kłopotu nie będzie :D
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-05-2009, 22:46   

Zajc3w napisał/a:
valtec+tomasetto


Moim zdaniem na takim zestawieniu Sigma nie bedzie jeździć. Reduktor i wtryski nie podołają przy wyższych prędkościach obrotowych, jeśli do tego średnica miedzi będzie wynosić 6mm, To bankowo wystąpi zapętlenie wtrysków i w tym momencie silniczek zacznie podpierać się benzyną bez naszej wiedzy albo, zasygnalizuje przełączenie na benzynę z powody spadku ciśnienia gazu na reduktorze.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-05-2009, 22:47   

Na przeglądzie sprawdzają tylko swiadectwo homologacji jesli chodzi o zbiornik z tego co zaobserwowałem i szczelność. Z wtryskiwaczy lepiej kupić magic jet - koszt wyższy o około 70 zł w stosunku do valteków (przy 6 sztukach) a jakość sporo wyższa. Gdzieś na allegro ktoś oferował takie fajne komplety z Stagiem + MAGIC jet. Ewentualnie stronka www.megapol.com.pl - spory wybór akcesoriów i bardzo przyzwoite ceny
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-05-2009, 09:41   

powiem tak.. ja się wypowiadał nie będę , bo mnie trafia jak ktoś pisze że szkoda sie meczyć żeby chocciaż wtryski zaemulować.. moim zdaniem ten gość nie ma pojęcia co robi , bo każdy nowszy samochód sprawdza wtryski.. on nic nie montował wiekszego jak z tym ma problem... po prostu zniszczysz auto.. tyle w temacie...
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 02-05-2009, 12:41   

Ale po co wyważać otwarte drzwi. Jeśli Japończycy zmostkowali wtryski w układzie 2x3 to po co to rujnować i rozdzielać w układ 6x1. Czy ma ktoś może zemulowane wtryski za pomocą emulatora do silników dwucylindrowych ?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 02-05-2009, 21:50   

Witek1980 napisał/a:
Ale po co wyważać otwarte drzwi. Jeśli Japończycy zmostkowali wtryski w układzie 2x3 to po co to rujnować i rozdzielać w układ 6x1. Czy ma ktoś może zemulowane wtryski za pomocą emulatora do silników dwucylindrowych ?


A skąd żeś wytrzasnął to zmostkowanie ?? :shock: :shock:

Właśnie przeglądam schemat elektryczny i jak byk jest 6(SZEŚĆ) oddzielnych przewodów sterujących po jednym dla każdego wtryskiwacza, wspólny jest tylko czerwony przewód wg. schematu.

Czyli emulator 6x1 inaczej nie da rady.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 13-05-2009, 23:36   

Dzisiaj dokonałem dokładnej próby instalacji z blosem i nie widzę różnicy między pracą silnika na pg i lpg. Sigma "mało" pali 12dm3/100km i ma "wygar" benzynowy., ale niestety zaświeca się kontrolka "check engine" . Pomimo, że poruszam się ponad raz taniej niż "
PB - owcy" zastanawiam się czy to coś poważnego. Dadam, że zamówiłem na allegro system diagnostyczny (złącze do lapa), aby sobie zbadać problem.
Emulator wtrysków mam "stag", może wymienić ?
Proszę o opinie .
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-05-2009, 23:45   

niestety tutaj już ci nie pomogę , to musisz zweryfikować miganiem. z tego co wiem zwierasz końcówki do masy we wtyczce diagnostycznej ( chyba pin 4) i kontrolka check engine ci wymruga błędy. wyjscie za darmo:) kody gdzieś wkleiłem na forum.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.