Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Colt 1,3 12v '91 gaźnik dymi na biało, bierze ole
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14388
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 10:41   

Maretzky85 mierzyłeś ciśnienie? Czemu wykluczasz uszczelniacze?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-04-2009, 11:06   

Nie wykluczam :) I nie mierzyłem, napisałem, że to wstępna diagnoza po ciemku była :)
Ale uszczelniacze są mało prawdopodobne z jednego względu - rano, po długim postoju nie kopci, kopci jak się rozgrzeje i to równomiernie do naciśnięcia pedału gazu. zastanawiającą rzeczą jest, że dym jest biały, ale może to takie wrażenie przy kiepskim świetle.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
filll 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2009, 11:30   

Maretzky85 napisał/a:
filll napisał/a:
wymiana cylindrów

Pierścieni :) A to i tak wstępna diagnoza po ciemku była ;) Jutro się zobaczymy :>


No tak.... mechanik ze mnie żaden ;)

Takie coś jeszcze znalazłem jakby się okazało że silnik zarżnięty:

http://moto.allegro.pl/it..._kompletny.html

Wymiana silnika to ewentualnie dobry pomysł?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14388
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 12:55   

Wiesz ciężko tutaj coś doradzać. ja bym się wstrzymał do czasu pomiaru kompresji na sucho i z olejem. Będzie wiadomo coś więcej.
Wymiana samych pierścieni to według mnie troszkę wyrzucanie kasy w błoto.
Jeśli silnik pali ok, jeździ w miarę to nie ma sensu tego ruszać.
Kupno używki to ryzyko, możesz kupić wcale nie lepszy. Rozumiem jakby całkiem padł to jest sens.
Nie wiem jakie masz plany wobec tego auta. Jeśli masz zamiar jeździć nim jeszcze długo to remont się opłaca, ale jeśli jeszcze ze 2 lata to wyrzucanie kasy w błoto.
Wszystko zależy od ogólnego stanu auta i planów wobec niego. Bo na krótką metę wymiana samych pierścieni może nawet da jakąś poprawę.
Marek masz manometr do pomiaru ciśnienia na cylindrach? Bo rozumiem fill, że dziś wieczorem będziesz?
Wstępna diagnoza może być słuszna, bo jeśli nie kopci rano tylko po rozgrzaniu, ale jakby wymiana uszczelniaczy poprawiła sytuację, to koszt jest niewspółmiernie niższy. Nawet jakby przestał choć trochę kopcić.
 
 
filll 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2009, 13:29   

Umówiliśmy się na jutro (wtorek) po 16:00
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14388
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 13:41   

Myślałem że na spot przyjeżdzasz...
 
 
filll 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2009, 13:43   

Na spot nie dam rady niestety... Próbę w teatrze mam w tym czasie.
Szkoda bo można by podumać wspólnie ;)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14388
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 13:52   

No szkoda... Najwyżej jak Marek posprawdza co i jak to podumamy na forum ;)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-04-2009, 13:59   

Dokładnie :)
Manometru jeszcze w sumie nie mam, ale mam zamiar zaraz zakupić jakiś :>

[ Dodano: 22-04-2009, 04:33 ]
Ciśnienie sprężania super, bo od 13.2 do 13.7 bara na cylindrach, ale pierścienie olejowe dały ciała, uszczelka pod głowicą też już swoje przeszła, no i olej wygląda jakby nie był zmieniany od lat, mimo, że niedawno został wymieniony... a poza tym szlam :( syfu co niemiara, prawie zepsułem jedną ze śrub w głowicy, ale jakoś się udało odkręcić...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 30-04-2009, 13:04   

Owczar, napisał/a:
Wiesz ciężko tutaj coś doradzać. ja bym się wstrzymał do czasu pomiaru kompresji na sucho i z olejem. Będzie wiadomo coś więcej.


Ale przecież jak uszczelniacze puszczają to i tak pomiar pewnie nic nie pokazaże bo na ściankach jest olej.
Mój też gdzieś gubi olej i będę się przymierzal do uszczelniaczy, miałem mierzyć kompresję ale wydaje mi się że nic nie pokaże.

Maretzky85, napisał/a:
Ciśnienie sprężania super, bo od 13.2 do 13.7 bara na cylindrach, ale pierścienie olejowe dały ciała,


Pomiar ciśnienia na sucho - czy z olejem :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14388
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-04-2009, 13:35   

No nie do końca. Mój na starym silniku miał na sucho po 15+-0,5 bar na cylindrach. To było aż za dużo, a to dlatego, ze pierścienie olejowe nie zbierały oleju. Z olejem było oczywiście więcej, ale różnica już mniejsza. W przypadku gdy uszczelniacze są nieszczelne nie ma takich różnic, bo ten olej nie leje się na tyle żeby ściekać po gładzi cylindrów.
Tylko tyle, że Marek mówił, że w tym przypadku kopci po rozgrzaniu. W przypadku użytych uszczelniaczy puszcza smugę zaraz po odpaleniu i jak np postoisz na światłach i ruszasz.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-04-2009, 15:21   

KaWu, na sucho :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
malek 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsebishi colt 1.5 12 v 1992
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: ruda slaska
Wysłany: 01-05-2009, 11:10   

jak jeszcze nie zaczoles robic silnika to wez sie za wymiane uszczelniaczy zaworowych nie dawno mialem ten sam problem i to mi pomoglo oleju bral 1l/1ooo km calkowity moj koszt 350 zl
_________________
maniek
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-05-2009, 11:54   

Już po robocie, problem był w zapieczonych pierścieniach olejowych.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
filll 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2009, 13:07   

Dzięki Markowi Colt pomyka już ulicami Warszawy nie zostawiając za sobą zasłony dymnej ;)

Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.